Ogłoszenie |
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT |
Witamy Gość |
Obecny czas to 2023-12-01, 23:23 |
Statystyki |
Nasi użytkownicy napisali 366665 postów, 14473 tematów
|
Mamy 4993 zarejestrowanych użytkowników
|
Ostatnio zarejestrowana osoba: conalhughes
|
|
|
Logan/sandero III (MY2021) - oficjalne informacje |
Autor: Dymek @ 2020-09-09, 13:02 |
No i coś tam już mamy: PRESS RELEASE
Wygląda na to, że na szczęście nie udało im się zupełnie zepsuć wizerunku i nadal od razu widać, że to bryły Dacii - nie odjechali zbyt dużo od stylu obecnych modeli. I dobrze
|
Komentarze: 739 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz) |
Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G) |
Autor: laisar @ 2020-01-20, 00:41 |
NOWY SILNIK LPG DACII NA TARGACH MOTORYZACYJNYCH W BRUKSELI
• Dacia przedstawiła nową jednostkę dwupaliwową, zasilaną benzyną i LPG. Jest to silnik TCe 100 LPG. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach samochodowych w Brukseli pod maską Dustera. Wkrótce będzie również oferowany w Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowy silnik ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
• Dacia jest jedynym producentem, który oferuje silniki dwupaliwowe (benzyna/LPG) w całej gamie, z wyjątkiem Dokkera i Lodgy.
• LPG to sprawdzony, łatwy w obsłudze silnik, przystępny cenowo i ekonomiczny w eksploatacji. Doskonale spełnia potrzeby klientów marki Dacia. Nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik TCe 100 LPG będzie dostępny w Dusterze, Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min. Jest niezwykle uniwersalna, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik LPG emituje o około 10% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe. Technologia jest przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji.
Dacia proponuje gamę niezawodnych samochodów LPG po bardzo konkurencyjnej cenie. Wersje te są dostępne w cenie +1000 zł vs. silnik 1.0 TCe 100. Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa - nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego.
Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% w przypadku silników wysokoprężnych.
Mobilność bez ograniczeń
Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km.
Benzyna jest dostępna na wszystkich stacjach paliwa, a LPG jest sprzedawany średnio przez 1/4 stac...
[ Czytaj całość ] |
Komentarze: 141 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz) |
|
|
|
|
|