DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - [Auto Świat] Suzuki S-cross kontra Dacia Duster

Marcinho - 2014-02-10, 11:20
Temat postu: [Auto Świat] Suzuki S-cross kontra Dacia Duster
W najnowszym wydaniu ,,Auto Świat" Suzuki SX4 S-cross kontra Dacia Duster.
Dar1962 - 2014-02-10, 16:42

z lekkim wskazaniam na suzuki. To,że za różnicę w cenie między nimi można by kupić sandero autorom wydało się mniej istotne
Marcinho - 2014-02-10, 17:53

Różnica ceny jest ogromna.
funyo - 2014-02-10, 19:47

Porównanie nic nie warte - na początku piszą, że będą sprawdzać przede wszystkim przydatność napędu 4x4 w terenie, a potem i tak koncentrują się na jeździe szosowej, gdzie oczywiście Suzuki jest górą. A różnica w cenie pominięta. Prasa motoryzacyjna schodzi na psy...
Dar1962 - 2014-02-11, 07:02

coś jednak potwierdza - że DD nie jest mistrzem prostej na autostradzie, ale nie ma praktycznie konkurentów wśród SUVów po zjechaniu z asfaltu. Jak udowodniono w teście - suzuki będące przecież synonimem "terenowości" nie radzi sobie w zwykłym piaseczku. Sądzę,że w tych warunkach podobnie "dzielna" byłaby najnowsza RAFka czy Honda
funyo - 2014-02-11, 10:53

To fakt, że dla osoby zainteresowanej samochodem bardziej terenowym niż szosowym, taki artykuł może wskazać kierunek poszukiwań, ale nie ma on nic wspólnego z dziennikarską rzetelnością. Jeśli wiodącym tematem jest napęd 4x4 i jego możliwości w terenie, zwycięzcą nie powinien zostać samochód, który punktuje na asfalcie. Bo cały artykuł traci sens. Tyle.
DrOzda - 2014-02-11, 12:37

Widziałem ten "test" . Właściwie to było tłumaczenie niemieckiego testu. Samo założenie było tak durne że reszta jest tylko jego wynikiem. SX4 jest fajnym samochodem do miasta ale do terenu to on się nadaje równie "dobrze" jak Porsche 911 4WD. Właściwie można by zrobić jego porównanie w wersji 2WD ze Stepwayem. Ale tu również różnica w cenie bazowego SX4 2D i topowego Stepwaya to 20 tysięcy.
r_lukas - 2014-02-11, 19:33

O poziomie AŚ najlepiej chyba świadczy podsumowanie wspomnianego testu, cytuję: "Suzuki wygrało tę rywalizację, bo potrafi dobrze się ścigać i mało spala..." :roll:
mud maX - 2014-02-12, 10:15

Doceńmy naukowe podejście AŚ. Naukowe pod tym względem, że najpierw stawiają tezę a później starają się ją udowodnić poprzez dobór wyników i ich interpretację. Tak przecież rozwijała się nauka;)
Zbychu504 - 2014-02-12, 21:00

większość gazet moto nie ocenia obiektywnie....z reguły wszystko jest ustawiane, podpłacane itp
tak tak :mrgreen:

maciek - 2014-02-12, 22:55

O którym SX mowa ?
tym SX4-S-Cross czy SX4-Classic ?

mud maX - 2014-02-12, 23:00

S-cross
maciek - 2014-02-12, 23:02

no to S-Cross lepszy, przykro mi
a AŚ gardzę :-P

mud maX - 2014-02-12, 23:25

Cytat:
no to S-Cross lepszy,

no takie było właśnie założenie testu
Cytat:
przykro mi

zupełnie niepotrzebnie
Cytat:
a AŚ gardzę :-P

Jak wszyscy. Opamiętajmy się jednak, bo pogarda zawsze idzie o krok przed zbrodnią ;-)

laisar - 2014-02-13, 00:10

maciek napisał/a:
S-Cross lepszy

http://www.autobild.de/ar...st-4539179.html

"Einer versagt im Gelände
Gelände-Duell: Der Dacia Duster trifft auf den neuen Suzuki SX4"

czyli po noszymu:

Jeden poległ w terenie
Pojedynek terenowy: Dacia Duster pokonuje nowe Suzuki SX4


No rzeczywiście: lepszy! <:



(A bardziej serio: problemem nie jest sam test ani jego wynik, tylko durny tytuł wersji internetowej artykułu. W papierowej jest "Kannix gegen Kostnix", czyli, na ile nie kumam niemieckiego, chyba jakoś "możliwości kontra koszty"? W każdym razie dużo sensowniej).

maciek - 2014-02-13, 15:07

i tak S-Cross lepszy :lol:
miloszw - 2014-02-13, 16:21

maciek napisał/a:
no to S-Cross lepszy, przykro mi
a AŚ gardzę :-P


Z tego co wiem to S-Cross to inna półka cenowa niż Duster więc porównanie bez sensu.

eplus - 2014-02-13, 16:56

To Suzuki ma czasem znaczek Fiata - i z tym znaczkiem też jest o 20.000 droższe od DD :?:
laisar - 2014-02-13, 17:33

eplus napisał/a:
To Suzuki ma czasem znaczek Fiata

To nie ma - to nowy model, a Suzuki tylko korzysta ze starej nazwy.

ryjas - 2014-02-19, 17:45

Ceny SCrossa robią się ciekawe dopiero po rabacie na wyprzedaży i dodatkowym danym przez dealera. Ponoć da się wyrwać podstawy model z 4x4 za 77 tys.
Hakama 4x4 - 2014-02-20, 12:41

Jeździłem trochę starym sx4 4x4 z silnikiem 1.6 benzyna 120 km i powiem Wam, że w komforcie, w tym w głośności, zawieszeniu, pojemności, przyjemności prowadzenia, wygodzie foteli daaaaaaaaaaalleko mu do Dustera.
Czujesz, że jedziesz popierdówką. Stary SX4 to dobry samochód dla pań, które chcą mieć "terenówkę" , którą łatwo się parkuje - bo rzeczywiście do tyłu parkuje się jak seicentem - bardzo łatwo.
Poza tym samochód jest głośniejszy od Dustera (SX4 którą jeździłem miała ok. 30kkm autentycznego przebiegu i jest delikatnie eksploatowana), fotele są mniej wygodne - Duster ma fotele jak wszystkie Renówki - mega wygodne, szerokie w ogóle super (choć Duster II ma już nawet zbyt miękkie fotele), bagażnik jest mały i nie ma tego poczucia bezpiecznego dużego auta. No i zawieszenie - zdecydowanie SX4 gorzej wybiera nierówności - czytaj tłucze!
No i przełożenia - to już nie to co poczciwa 6 skrzynia w Dustim 4x4 którą podjedziesz wszędzie.
Także nie wiem jak nowa ale tak było z poprzednią SX4.
Nową jeżdził mój Ojciec na dniach otwartych i był rozczarowany. Mówił, że cennik wyposażenia kładzie na kolana i że samochód w ogóle nie jest konstruowany na teren - że pod tym względem nie omywa się do Dacii. Mój Tata jest z wykształcenia konstruktorem samochodowym o specjalności - budowa zawieszeń.
A no i nawisy - w SX 4 starej i nowej łatwo urwać zderzak przy podjeździe.
Także co tu porównywać.
Ten kto szuka sx4 nie szuka Dustera i odwrotnie.
Na bulwar i wakacje w Alpach wiadomo - lepiej może pojechać nową SX4 , bo jak kogo stać na duży wydatek to może mieć fajne nabajerowane auto, które lepiej podjedzie po śniegu na równym niż normalne kombi.
Na Polskie drogi i bezdroża, dojazdy do domków w górach - gdzie z założenia nie ma dojazdu :mrgreen: , zapakowanie się do dużego bagażnika i brak obawy , że się coś przy tym wszystkim urwie - a jak się urwie to się tanio naprawi - tylko Duster!

Dar1962 - 2014-02-22, 15:21

można poczytać:
http://www.auto-swiat.pl/...16-ddis-zdjecia

janzet - 2014-02-22, 17:52

Suzuki jest na miasto i asfalt, fakt na filmiku w artykule przebrnęło przez 5cm głębokości kałużę. Przy 17 cm prześwitu więcej w jakimkolwiek terenie zdziałasz "maluchem" (filmy są na youtube) , ale na autostradzie jest ciszej i mniej pali.

Spędziłem poza trasą asfaltową z klubowiczami trochę czasu i jednak Duster daje o niebo więcej frajdy niż SXcross. Suzuki to po prostu "n+1" asfaltowy SUV.

matucha - 2014-02-23, 07:21

Co do zwykłego SX4, to sprzęgło ma problem z przeniesieniem momentu na koła.
wieza - 2014-02-23, 20:12

porównują przyspieszenie ale suzuki ma więcej o 10 koników oraz 80nm wiec o czym mowa :) niech dusteraz z chipują do tej wartości to suzuki zobaczy rejestracje :)
Dustera :)

zdzisiu27 - 2014-02-26, 18:57

Auto Szmata a nie Auto Świat... żenada :(
dacialoganmcv - 2014-03-19, 22:21

Znajomy miał RAV4 za 120.000 zł. Serwis, ceny zaczęło go to denerwować. Kupił Dustera 4x4. Zadowolony z wozu, nie boi się że utonie w błocie jak RAV4 na drodze, a raczej koleinach do jego domu.

Auto Szmat jest dla mnie po prostu niemiecką propagandą. Podobnie jak niegdyś polski, Motor. W starciu z VW czy Skodą, te auta zawsze wygrywają, choćby jednym punktem za sposób otwierania popielniczki albo przycisk do zapięcia pasów bezpieczeństwa. Po prostu te gazety są po to, aby pomóc w sprzedaży ich aut.

Dacia Logan MCV którą kupiłem od początku w ich testach nie jedzie, fotele niewygodne, brak tego, brak tamtego, ogólnie szkoda kasy itd. Ja z auta jestem bardzo zadowolony. W tej cenie nie znajdę nic lepszego w postaci szrotu VW z Niemiec. Za 50.000 zł kupiłem pełną opcję auta z 5 letnią gwarancją. Części są tanie, powszechnie dostępne. Auto samo w sobie proste jak konstrukcja cepa. Czasami aż za proste i widać detale, gdzie oszczędzano aż za bardzo, np. podłokietnik wołający o pomstę do nieba, regulacja oparcia foteli po stronie podłokietnika, sterowanie szybami na panelu środkowym, tylnymi przy podłodze na tunelu i parę innych kwiatków. Sądzę, że z tym ostatnim to drożej wyszło zaprojektować kawałek wiązki, wtyczki i przełącznik niż wziąć gotowy panel włożyć w lewe drzwi. Tym bardziej, że Dokker czy Lodgy już mają "po ludzku". Może następna wersja będzie poprawiona o te irytujące szczegóły.

Pomijam już fakt, że przy włączonym tempomacie uporczywie na wyświetlaczu pojawia się zadana prędkość i aby przywrócić widok np. licznika przebiegu całkowitego trzeba naciskać przycisk w przełączniku od wycieraczki. Bzdet i nikomu to nie jest potrzebne. Podobnie przycisk od sygnału dźwiękowego. Zamiast w poduszce powietrznej, to tam. Kilka innych kwiatków jeszcze bym znalazł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group