|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Sandero vs. Logan - różnice w zużyciu paliwa i V-max
psur - 2008-07-15, 15:59 Temat postu: Sandero vs. Logan - różnice w zużyciu paliwa i V-max Spójrzcie na to.
1.4
Logan/Sandero
masa: 975/975
V max: 162/161
spalanie:
9,2 / 9,6
5,5 / 5,4
6,9 / 7,0
1.6
Logan/Sandero
masa: 980/980
V max: 175/174
spalanie:
10 / 10
5,8 / 5,6
7,3 / 7,2
Współczynnik oporu powietrza identyczny.
Czyli Logan 1.4 pali mniej niż Sandero (niemal 0,5 litra różnicy w mieście!), ale 1.6 już więcej.
paweloo97 - 2008-07-15, 16:35
Dorzucę swoje trzy grosze:
(Logan/Sandero)
ładowność
1.4 560 kg/495 kg
1.6 560 kg/490 kg
przyśpieszenie 0-100 km/h
1.4 13 s/13s
1.6 11,5s/11,5 s
emisja dwutlenku węgla na km
1.4 166 g/165 g
1.6 175 g/170 g
laisar - 2008-07-15, 17:50
Cytat: | Współczynnik oporu powietrza identyczny. |
Jakby to... ta liczba, co ją w tym miejscu podają, to tak naprawdę niewiele ma wspólnego z rzeczywistością (; - to jest jakaś uśredniona (głównie marektingowo) wartość z bardzo skomplikowanego zagadnienia.
W różnicach spalania nie ma nic dziwnego: wystarczy choćby spojrzeć na bryły obu modeli, a gdzie jeszcze np - naprawdę niebagatelny - wpływ rodzaju opon?
Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [:
Pablo78 - 2008-07-15, 19:11
laisar napisał/a: | Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [: |
jak Kobiety...
dejotgrzes - 2008-07-17, 21:23
Dzis bylem w salonie Dacii i ogladalem Sandero. Piękne auto, naprawde slicznie, bardzo mi sie podoba. Ma super przetłoczenia na masce w okolicy spryskiwaczy. Nic tylko czekac na zimę i zimowe wyprzedaze. Moze w Lutym na wyprzedazy rocznika kupi sie za 30 tys dobrze wyposazone 1.4 mpi.
piotrres - 2008-07-17, 21:57
laisar napisał/a: | Cytat: | Współczynnik oporu powietrza identyczny. |
Jakby to... ta liczba, co ją w tym miejscu podają, to tak naprawdę niewiele ma wspólnego z rzeczywistością (; - to jest jakaś uśredniona (głównie marektingowo) wartość z bardzo skomplikowanego zagadnienia.
W różnicach spalania nie ma nic dziwnego: wystarczy choćby spojrzeć na bryły obu modeli, a gdzie jeszcze np - naprawdę niebagatelny - wpływ rodzaju opon?
Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [: |
NIe wiem na podstawie jakich danych uzyskali tę liczbę, CFD ? Tunel aerodynamiczny ?
Dośc powiedzieć, że TĘ SAMA WARTOŚĆ TJ Cx=,36 PODAJĄ DLA LOGANA, SANDERO, I MCV'KI. ciekawe czy dla Pickup'a też
Mysląc analogiami: Clio II Cx=0,38 Thalia Cx=0,36 spodziewałbym się różnicy in plus rzędu: Cx= +0,02 na niekorzyść Sandero. Kufer jednak ogranicza opór ciśnieniowy.
Przy tym samym przekroju czołowym Sandero powinno mieć większy opór przy te samej prędkości (i gestości powietrza, oczywiście)
Co do oporów toczenia pneumatyków Krtku, to podobnie jak w przypadku oporu aerodynamicznego, sa one proporcjonalne do V^2 i są dominujące od 60 km/h a więc np. w jeździe miejskiej, gdzie kształt budy średnio wpływa na opory.
aerodynamika wyjdzie dopiero w kraju za miastem (w tym wrażliwosc na podmuchy boczne)
Pozdrawiam,
PMS
________________________________
PS:
"Dajcie mi geometrię a ja dmuchnę"
laisar - 2008-07-18, 00:27
Cytat: | NIe wiem na podstawie jakich danych uzyskali tę liczbę, |
No jak to? Z głowy - czyli z niczego :P
Cytat: | Co do oporów toczenia pneumatyków |
Wyraziłem się może niejasno, ale chodziło mi o to, że w prezentowanym zestawieniu być może różne są rozmiary (w części Loganów jest 165, w Sandero zawsze 185) i same modele opon - a to ma mierzalny wpływ na spalanie.
paweloo97 - 2008-10-25, 09:54
teraz porównanie ładowności diesli Sandero vs. New Logan buuaah
słabszy ,,dCi-k'' 535 Logan i 455 kg w Sandero
W sandero w obu dieslach jest wartosć podana powyżej
paulus - 2008-10-26, 08:05
róznice kosmetyczne - dwa auta tego samego modelu i silnika mogą spalać różnie - nawet do 0.5 litra/100 nie powinno dziwić ...
Nie warto się zastanawiać.
|
|