DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Renault Twingo III

maciek - 2014-02-15, 10:01
Temat postu: Renault Twingo III
Twingo 3
5 drzwi, napęd na tył, ponoć silnik też z tyłu:-)
silniki ponoć od 0,9 , 0,9 TCe, 1,0









maciek - 2014-02-15, 10:01



benny86 - 2014-02-15, 11:13

Ford Ka ma świetne ceny, ale jest 3 drzwiowy, zobaczymy co renault zaoferuje i w jakiej cenie...
Rysiob - 2014-02-15, 12:52

Pomysł odjechany! Napęd i silnik z tyłu.... oj, może to się ciekawie prowadzić. Stylistyka mi bardzo pasuje, nawiązania do R5 udane. Z poprzednikami to dzierży tylko nazwę, wszystko pozostałe jest inne.
benny86 - 2014-02-15, 13:15

Rysiob napisał/a:
Napęd i silnik z tyłu....

Miałem już taki samochód i w zimie prowadził się zarąbiście, tylko osiągi gorsze od mzk :mrgreen:

Kratylos - 2014-02-15, 13:48


wieza - 2014-02-15, 13:57

od razu podobny do 500 :)
Dominus - 2014-02-15, 14:00

Można doszukać się podobieństwa do 500ki ale jednak to Twingo jest zrobione "ze smakiem". Wg mnie ładnie wygląda, nie przesadzone.
Karenzo - 2014-02-15, 14:36

najtańsze auto do katowania pod biedronką
Kratylos - 2014-02-15, 14:57


mekintosz - 2014-02-15, 15:17

Bardziej bym szukał podobieństwa do VW UP.

Światła oraz tylnaczarna klapa.


Karenzo - 2014-02-15, 15:34

pasek w tdiku nie ma tył napędu więc na drift lige na parkingu sie nie nada
a takie twingo nada się do upalania pod remizą i zawodów driftu pod biedronką
jak będzie tył napęd wróże w PL temu modelowi dobrą przyszłość szczególnie autom +10 lat

maciek - 2014-02-15, 15:47

przecie Panie jest E36, to za gorsze się kupuje i katuje :lol:

Moim zdaniem o Drifcie to będzie można zapomnieć w Twingo, chyba że powstanie sportowa wersja z centralnym silnikiem i w pełni odłączanym ESP.
Miałem okazje jechać najnowszą chlubą BMW i3. Silnik elektryczny moc od początku 170 KM i moment, i po wyłączeniu ESP żadnych oznak wpadania kół w poślizg ( NA ŚNIEGU a co mówić pod biedronkom :-) )

Jedno jest pewne Twingo będzie zajebiście zwrotne dzięki temu że skręt kół nie będzie ograniczany napędem na oś przednią.

Ciekawe czy Renault pokusi się na sprzedaż samochodów z skrzynią automatyczną, Moim zdaniem samochód na miasto tylko z taką skrzynią Komfort i Wygoda.

Karenzo - 2014-02-15, 15:53

teraz tak ale za 10 lat ?
zazwyczaj za drifto wozy służą auta rodziców którzy oddają je dzieciom .
A twingo to chyba jedyny tył napęd które może kupić przeciętna polska rodzina z salonu .

maciek - 2014-02-15, 15:55

SMART ;)

Biedna rodzina jeśli kupuje samochód to wybiera samochód uniwersalny i broń boże mały samochód mały miejski ;)

krakry1 - 2014-02-15, 17:54

mekintosz napisał/a:
Bardziej bym szukał podobieństwa do VW UP.

Światła oraz tylnaczarna klapa.

Obrazek
A będę właścicielem tego cudeńka, a właściwie moja żona. Już zamówiony - miło być drugie Sandero, ale czekać ponad 1/2 roku na auto to już lekka przesada.
Cendra - 2014-02-15, 23:01

Jaka wersja Up-a? :) może być info na pw.

A co do Twingo - bomba, w końcu jakaś świeżość w segmencie.
Oby tylko nie zabili tego auta jakiś beznadziejnym automatem :)

Swoją drogą obecnie można bardzo korzystnie kupić Twingo II np. w ciekawej wersji GT (1.2 tce).

Pshemo - 2014-02-16, 11:44

krakry1 napisał/a:
A będę właścicielem tego cudeńka, a właściwie moja żona. Już zamówiony - miło być drugie Sandero, ale czekać ponad 1/2 roku na auto to już lekka przesada.

krakry1, A jaki silnik będzie to cudeńko twej żony napędzał?

krakry1 - 2014-02-16, 16:52

A wersja budżetowa (silnik 1,0 60 KM) + pakiet Sound and cool (radio + klima) + parę dupereli (dywaniki, pakiet palacza i pełnowymiarowe koło zapasowe). Sprzedawca dołożył komplet opon zimowych (miałem do wyboru opony lub wersje 5 - drzwiową). Wybrałem opony, bo jeździć będzie żona do pracy. Ja mam swoje cudowne Sandero. No zobaczymy jak się owo cudo będzie sprawować.
Cendra - 2014-02-17, 10:12

Niestety brak w PL porządnego forum dla trojaczków VAG-a.
Ja posiłkuję się angielskimi, niemieckim i holenderskim :D

Rysiob - 2014-02-17, 14:13

maciek napisał/a:
Silnik elektryczny moc od początku 170 KM i moment, i po wyłączeniu ESP żadnych oznak wpadania kół w poślizg ( NA ŚNIEGU a co mówić pod biedronkom )


To wynika zapewne z płaskiej charakterystyki mocy silnika elektrycznego. Moment jest od początku do końca na równym poziomie. Swoją drogą spotkałem się już z tym, że choć ESP można w danym aucie wyłączyć, to często ono tylko udaje, że jest wyłączone i w pewnych warunkach i tak interweniuje.

krakry1 - 2014-02-17, 15:41

Cendra napisał/a:
Niestety brak w PL porządnego forum dla trojaczków VAG-a.
Ja posiłkuję się angielskimi, niemieckim i holenderskim :D
Dokładnie - zdążyłem zauważyć i już zarejestrowałem się na angielskim - czytam wszystko od deski do deski (w dziale techniczne). :mrgreen:
Cendra - 2014-02-18, 09:33

W pl chyba najwięcej dzieje się w dziale Citigo na forum skodaclub.pl :)
d3mol3k - 2014-02-19, 17:54

Nowe Twingo źle nie wygląda ale muszę przyznać że francuscy bracia też źle się nie przedstawiają:

jest wersja 3-drzwiowa i 5-cio, choć mnie jednak podoba się bardziej trójeczka.

maciek - 2014-03-04, 18:04













On notera les deux types de boite à gant :



Des rangements supplémentaires :






Le coffre, qui a l'air plutôt correct niveau volume :


maciek - 2014-03-04, 18:05

Volume de coffre : 219 litres

Le moteur d'entrée de gamme fera 70 chevaux (0.9 SCE), mais seulement 91Nm de couple confused
Dispo avec ou sans Stop&Start.
Le 0.9 TCE fait 90ch comme sur le reste de la gamme Renault (135Nm de couple), S&S de série.

Dimensions :
longueur : 3,59m
largeur : 1,64
hauteur : 1,55
empattement : 2,49
diamètre de braquage : 8,65
longueur de chargement maximale : 2,20

maciek - 2014-03-04, 18:07





Cendra - 2014-03-04, 22:38

Ciekawe, jeżeli da się skonfigurować nie taką "babską" wersję (kolor nadwozia, wnętrza), to podoba mi się to. Strasznie jestem ciekaw tego RWD, na pewno pojadę porównać z moim Citigo :)
mekintosz - 2014-03-09, 18:48

Szukałem foto otwartego bagaznika z przodu… nie znalazłem. Czyżby tylko był ponad silnikiem z tyłu ?
zdzisiu27 - 2014-03-09, 19:25

http://francuskie.pl/genewa-2014-renault/
w komentarzach na tej stronie jest info, że tam NIE MA BAGAŻNIKA (??)
dziwne

maciek - 2014-03-14, 22:33


na więcej informacji musimy poczekać do jesieni :cry: , chyba że zagraniczni pokażą wcześniej ;-)

mekintosz - 2014-03-15, 00:04

Na filmie widać, że samodzielna wymiana akumulatora bez demontażu maski mało prawdopodobna. Z przodu zamiast .. jak w maluszku .. koła zapasowego mamy zapewne jakąś konstrukcje absorbującą energie kinetyczną podczas zderzenia. Maluszek nie może zejść poniżej 4 gwiazdek przecież to Renault ;-)
BigT - 2014-03-15, 16:05

zderzak łągiewki ;)
Cendra - 2014-03-19, 17:20

Trochę lipa jak nie da się podnieść tej maski z przodu, myślałem, że tam będzie drugi bagażnik.
maciek - 2014-03-21, 21:39


Cendra - 2014-03-24, 17:55

Będzie mocno porysowany lakier, jak każdy będzie się nachylał nad maską, aby coś tam sprawdzić/dolać.
maciek - 2014-07-31, 16:42

NOWE RENAULT TWINGO JUŻ ZA 35 900 ZŁOTYCH
Można już składać zamówienia na miejski kompaktowy i dynamiczny samochód Renault Twingo nowej generacji. Cena auta zaczyna się już od 35 900 zł.
Osoby zainteresowane zakupem tego miejskiego modelu już teraz mogą składać zamówienia w salonach Renault w całej Polsce. Wersja Life z silnikiem
1,0 SCe 70 kosztuje 35 900 zł. Samochód zobaczymy w salonach Renault na początku września, w ofercie znajdą się dwe wersje silnikowe: znany
z Clio i Captura silnik Energy TCe 90 oraz nowy silnik 1,0 SCe 70. Gama modelowa będzie obejmować 3 wersje wyposażenia oraz 7 kolorów nadwozia, w tym
4 specjalne kolory – jasnoniebieski, biały, żółty i czerwony – podkreślające wyjątkową żywiołowość Nowego Twingo.
Nowe Twingo oferuje dwie możliwości dostępu do usług on-line: za pomocą smartfona i aplikacji R&GOŸ lub systemu R-Link EvolutionŸ.

DrOzda - 2014-07-31, 18:22

1.0 Sce czyżby 1.2 16v było na wylocie ?
maciek - 2014-07-31, 18:46

^^ za duże ;) silnik mieści się z tyłu pod bagażnikiem ;-)
maciek - 2014-07-31, 19:12

w ramach ciekawski ceny Nowego Smarta bazującego na Twingo ;-)

Zaledwie dwa tygodnie po wielkiej premierze w Berlinie rusza sprzedaż nowej generacji smarta. Ceny modelu fortwo startują od 46 600 zł, zaś model forfour kosztuje od 47 400 zł – oba z 61-konnym silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Pierwsze egzemplarze nowego smarta z silnikiem 71 KM trafią do klientów 22 listopada br. Odmiany z topową jednostką turbo o mocy 90 KM dołączą do nich w grudniu, a z dwusprzęgłową przekładnią twinamic - wiosną przyszłego roku.

Już bazowa wersja smarta fortwo i forfour dysponuje kompleksowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Jego lista obejmuje m.in.: LED-owe światła do jazdy dziennej, zdalnie sterowany centralny zamek, immobilizer, tempomat z ogranicznikiem prędkości, wskaźnik temperatury zewnętrznej z funkcją ostrzegania przed mrozem, monochromatyczny wyświetlacz LCD na panelu wskaźników oraz elektrycznie sterowane szyby przednie.

Trzy linie wyposażenia: passion, prime i proxy

Passion, prime i proxy – tak nazywają się trzy linie wyposażenia, pozwalające nadać nowemu smartowi indywidualny, dizajnesrki charakter. Oto krótki opis każdej z nich:

 nowoczesna i stylowa linia passion występuje z dwiema kombinacjami kolorów wnętrza: czarną i pomarańczową oraz czarną i białą. Jej wyposażenie obejmuje wielofunkcyjną, obszytą skórą kierownicę, panel wskaźników z 3,5-calowym wyświetlaczem TFT oraz układ kierowniczy Direct-Steer o zmiennym przełożeniu. Dopłata do modelu bazowego wynosi tu 5 800 zł (w przypadku obu modeli).

 linia prime to propozycja elegancka i klasyczna. Jej nabywca otrzymuje m.in. czarną, skórzaną tapicerkę z kontrastującymi, białymi przeszyciami, wielofunkcyjną kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, wspomniany już układ Direct-Steer, a także system monitorowania pasa ruchu Lane Keeping Assist i podgrzewane przednie fotele. Dopłata do modelu bazowego: 6 985 zł/8 592 zł (fortwo/forfour).

 innowacyjny trendsetter – tak w skrócie można nazwać linię proxy. Jej znaki szczególne to panoramiczny dach oraz tapicerka z tkaniny w kolorze biało-niebieskim ze skóropodobnymi dodatkami. Pakiet Cool & Audio zapewnia świetny dźwięk i przyjemny klimat, a pakiet Sport – obniżone o 10 mm zawieszenie sportowe oraz 16-calowe obręcze z lekkich stopów. Dopłata do modelu bazowego: 11 372 zł/13 990 zł (fortwo/forfour).

Limitowana edycja edition #1

Debiutowi nowej generacji smarta towarzyszy premiera limitowanej edycji edition #1. Specjalny model wyróżnia się m.in. tridionem w pomarańczowym kolorze lava i karoserią w kolorze białym (fortwo) lub grafitowym (forfour), a także 16-calowymi, czarnymi alufelgami, obniżonym o 10 mm, sportowym zawieszeniem oraz panoramicznym dachem z osłoną przeciwsłoneczną. Z designem nadwozia perfekcyjnie koresponduje wnętrze smarta edition #1: fotele pokrywa czarno-pomarańczowa tapicerka, deska rozdzielcza i drzwi mają pomarańczowy odcień złamany czarnymi akcentami, a kierowca ma do dyspozycji trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, pokrytą skórą dźwignię zmiany biegów oraz wykonane ze szczotkowanej stali nakładki na pedały z gumowymi wypustkami.

Wyposażenie obejmuje także welurowe dywaniki z napisami "edition #1", schowek w tylnej klapie, układ kierowniczy Direct-Steer, pakiet Cool & Audio, panel wskaźników z kolorowym wyświetlaczem TFT, centralną konsolę z szufladą i podwójnym pojemnikiem na kubki, schowek na okulary, dodatkowy uchwyt dla pasażera, oświetlenie przestrzeni bagażowej oraz klamki w kolorze matowego chromu.

Ceny wersji edition #1 wynoszą 58 660 zł (model fortwo) lub 62 727 zł (forfour).

Cennik nowej generacji smarta w skrócie (ceny z VAT):

Linia
smart fortwo (71 KM)
smart forfour (71 KM)
Bazowa
47 500 zł
49 000 zł
passion
53 300 zł
54 800 zł
prime
54 485 zł
57 592 zł
proxy
58 872 zł
62 990 zł
edition #1
58 660 zł
62 727 zł

Większe bezpieczeństwo, więcej frajdy z jazdy: systemy wspomagające oraz układ kierowniczy Direct-Steer

Zaawansowane systemy wspomagające, dotychczas zarezerwowane dla aut wyższych klas, w dalszym stopniu zwiększają poziom bezpieczeństwa i komfortu nowego smarta. Ich lista zawiera układ Crosswind Assist (standard), funkcję ostrzegania przed kolizją (990 zł dopłaty) oraz system monitorowania pasa ruchu Lane Keeping Assist (1 519 zł dopłaty, standard dla linii prime i proxy).

W bazowej odmianie smarty fortwo i forfour zaopatrzone są w przekładnię kierowniczą z mechanizmem zębatkowym. Układ Direct-Steer (1 958 zł) ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy, a jednocześnie ma swój wkład w imponującą wydajność nowego smarta.

Praktyczne kombinacje wyposażenia: pakiety

Elementy wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa dostępne są w ramach pięciu atrakcyjnych pakietów:

 Sport (standard dla linii proxy, dla dwóch pozostałych – 2 299 zł dopłaty) podkreśla dynamizm smarta, zarówno ten wizualny, jak i techniczny. Obniżone o 10 mm zawieszenie przekłada się na niższe położenie środka ciężkości i jeszcze precyzyjniejsze prowadzenie.

 LED & Sensor (standard dla linii passion, prime i proxy, dla bazowej – 2 038 zł dopłaty) zawiera przednie lampy z funkcją powitalną, przednie światła przeciwmgłowe, LED-owe tylne lampy oraz czujnik zmierzchu i deszczu.

 Comfort (1 079 zł) pozwala znaleźć najlepszą pozycję za kierownicą - obejmuje regulowaną wysokość siedzenia kierowcy i kolumny kierownicy oraz elektrycznie sterowane lusterka boczne.

 Cool & Audio (standard dla linii proxy, dla pozostałych – 4 396 zł dopłaty) zawiera automatyczną klimatyzację, Bluetooth oraz nawigację w postaci aplikacji smart cross.

 Cool & Media (6 794 zł dla wersji passion i prime, 2 678 zł dla proxy) obejmuje automatyczną klimatyzację oraz system multimedialny z nawigacją z funkcją informowania o natężeniu ruchu i 7-calowym ekranem dotykowym, obsługiwanym również za pomocą gestów.

Poza wspomnianymi liniami i pakietami wyposażenia oferta nowego smarta wyróżnia się bogactwem opcji. Na szczególną uwagę zasługuje tu wysokiej klasy nagłośnienie JBL (1 770 zł/2 378 zł, zależnie od modelu) z 6-kanałowym wzmacniaczem DSP o mocy 240 watów i 8 głośnikami w smarcie fortwo lub 8-kanałowym wzmacniaczem DSP (320 watów) i 12 głośnikami w przypadku smarta forfour. Lista dodatków obejmuje również podgrzewane przednie fotele (1 039 zł), automatyczną klimatyzację (3 696 zł), zegarek i obrotomierz (599 zł), czujniki cofania (975 zł/1 199 zł, zależnie od modelu) oraz kamerę cofania (1 121 zł/1 379 zł, zależnie od modelu).

Smart forfour występuje też z siedzeniami „readyspace” (999 zł), które - dzięki odwracanym poduszkom - pozwalają wygospodarować dodatkowe 12 cm wysokości na bagaż. Korzystanie z tak urządzonej przestrzeni ładunkowej ułatwiają tylne drzwi otwierane pod kątem niemal 90°. Ponadto, czterodrzwiowy model występuje z dużym, elektrycznie odsuwanym dachem z tkaniny (3 956 zł).

Sukces idei smarta

Sprzedawany obecnie w 46 krajach świata, smart znalazł od 1998 roku ponad 1,5 miliona nabywców. Obecnie największą popularnością model cieszy się na rynkach Niemiec, Włoch i Chin.

MZ000 - 2014-09-23, 21:05

Macie wiedzę jak pod podłogą zmieścił się silnik 0.9TCE? Jest gdzieś przekrój samochodu?
Swoją drogą szkoda że nie pokusili się o bagażnik z przodu.
Odsuwanie maski to wynalazek. Sam mam zdejmowaną w audi i nie ma jak otwierana, choćby w zawiasami z przodu a la fiat 125p.
Ale projekt bardzo ciekawy, szczególnie w małym samochodzie, gdzie ksiegowi ścinają koszty.

maciek - 2014-09-23, 21:24




d3mol3k - 2014-09-23, 21:29

znalazłem tylko taki w katalogu:


co do przedniej maski - dziwne rozwiązanie jak na razie bez organoleptycznego poznania - nie podoba mi się :-( . Ogólnie autko fajne.

laisar - 2014-09-23, 21:57

MZ000 napisał/a:
jak pod podłogą zmieścił się silnik 0.9TCE?

http://www.forum-twingo.f...10&image_id=209

http://www.forum-twingo.f...10&image_id=208

http://www.aronline.co.uk...I-2-600x450.jpg

http://www.forum-twingo.f...9&view=no_count

Marcinho - 2014-09-24, 18:56

Fajnie to musi jeździć.
maciek - 2014-09-24, 20:57


maciek - 2014-10-09, 14:21

Twingo Sce 70 dla kierowców bardzo cierpliwych ;)
maciek - 2014-12-03, 20:20

Zapraszam na test Twingo :)

http://www.test.auto.pl/t...-twingo-sce-70/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group