DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Brudny spód maski Dacia Sandero II

jasiek_85 - 2014-03-11, 19:02
Temat postu: Brudny spód maski Dacia Sandero II
Witam,
mam myślenice. Podniosłem dzisiaj maskę i zauważyłem brudne, czarne plamy na jej spodzie(od strony silnika). Zastanawiam się co to może być? Czy jakiś płyn gdzieś wybił? Plamy są suche i schodzą pod wpływem tarcia palcem. Dwa tygodnie temu miałem delikatne bum(uszkodzony zderzak tylko) i zastanawiam się czy przy tym coś się nie wydarzyło. Maski nie podnosiłem bo nie było takiej potrzeby, a ostatnio przy wymianie oleju dolali mi w serwisie 0,5l płynu chłodniczego. Czy to normalne w nowym aucie? W ASO twierdzą że tak, mnie się nie chce w to wierzyć. Co radzicie? Zmienić serwis? Czy ktoś z Was ma/miał podobne problemy?

Dar1962 - 2014-03-11, 19:39

może po prostu brud i błoto z nawierzchni? jeśli silnik nie ma płyty ochronnej to zupełnie możliwe
Marek1603 - 2014-03-11, 20:23

Przepraszam ale mógłbyś chociaż fotkę wkleić jak to wyglądało, bo nikt pomimo szczerych chęci, nie jest jasnowidzem i pozostaje tylko gdybologia.
jasiek_85 - 2014-03-11, 20:53

Jutro zrobię to wrzucę na forum.
keikan - 2014-03-12, 07:42

Dar1962 napisał/a:
może po prostu brud i błoto z nawierzchni? jeśli silnik nie ma płyty ochronnej to zupełnie możliwe


Nadmieniam, że Nowe Sandero ma płytę ochronną pod silnikiem i to z wyglądu solidną.

tomala72 - 2014-03-12, 08:50

Plamy są prawdopodobnie efektem, wyciekającej konserwacji z maski, która była fabrycznie zabezpieczona i trochę po zakupie wyciekło.
Mało prawdopodobne by coś z silnika wywalało w górę.
Co do płynu to trzeba posprawdzać czy po tym małym bum nie doszło do mikropęknięć w chłodnicy albo gdzieś poluzowała się opaska na przewodach i może się delikatnie sączyć bez zauważalnych wycieków pod autem.
Płynu się dolewa bo paruje i to normalne a czy pół litra to dużo...ciężko powiedzieć. Jak masz ciężką nogę i silnik pracuje na wysokich obrotach to jego temperatura wzrasta a co za tym idzie układ chłodzenia ma więcej pracy.
Myślę, że jednak warto zdjąć osłonę i dokładnie obejrzeć chłodnicę i przewody.

keikan - 2014-03-12, 11:50

tomala72 napisał/a:

Płynu się dolewa bo paruje i to normalne a czy pół litra to dużo...ciężko powiedzieć. Jak masz ciężką nogę i silnik pracuje na wysokich obrotach to jego temperatura wzrasta a co za tym idzie układ chłodzenia ma więcej pracy.
.


Mnie w Dusterze 1,6 po okresie "docierania" ubyło właśnie około 0,5 l płynu chłodzącego - na przeglądzie mi dolali na max i teraz już prawie 2 lata nic nie ubyło (może kilka mm poniżej max jest)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group