|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Brudny spód maski Dacia Sandero II
jasiek_85 - 2014-03-11, 19:02 Temat postu: Brudny spód maski Dacia Sandero II Witam,
mam myślenice. Podniosłem dzisiaj maskę i zauważyłem brudne, czarne plamy na jej spodzie(od strony silnika). Zastanawiam się co to może być? Czy jakiś płyn gdzieś wybił? Plamy są suche i schodzą pod wpływem tarcia palcem. Dwa tygodnie temu miałem delikatne bum(uszkodzony zderzak tylko) i zastanawiam się czy przy tym coś się nie wydarzyło. Maski nie podnosiłem bo nie było takiej potrzeby, a ostatnio przy wymianie oleju dolali mi w serwisie 0,5l płynu chłodniczego. Czy to normalne w nowym aucie? W ASO twierdzą że tak, mnie się nie chce w to wierzyć. Co radzicie? Zmienić serwis? Czy ktoś z Was ma/miał podobne problemy?
Dar1962 - 2014-03-11, 19:39
może po prostu brud i błoto z nawierzchni? jeśli silnik nie ma płyty ochronnej to zupełnie możliwe
Marek1603 - 2014-03-11, 20:23
Przepraszam ale mógłbyś chociaż fotkę wkleić jak to wyglądało, bo nikt pomimo szczerych chęci, nie jest jasnowidzem i pozostaje tylko gdybologia.
jasiek_85 - 2014-03-11, 20:53
Jutro zrobię to wrzucę na forum.
keikan - 2014-03-12, 07:42
Dar1962 napisał/a: | może po prostu brud i błoto z nawierzchni? jeśli silnik nie ma płyty ochronnej to zupełnie możliwe |
Nadmieniam, że Nowe Sandero ma płytę ochronną pod silnikiem i to z wyglądu solidną.
tomala72 - 2014-03-12, 08:50
Plamy są prawdopodobnie efektem, wyciekającej konserwacji z maski, która była fabrycznie zabezpieczona i trochę po zakupie wyciekło.
Mało prawdopodobne by coś z silnika wywalało w górę.
Co do płynu to trzeba posprawdzać czy po tym małym bum nie doszło do mikropęknięć w chłodnicy albo gdzieś poluzowała się opaska na przewodach i może się delikatnie sączyć bez zauważalnych wycieków pod autem.
Płynu się dolewa bo paruje i to normalne a czy pół litra to dużo...ciężko powiedzieć. Jak masz ciężką nogę i silnik pracuje na wysokich obrotach to jego temperatura wzrasta a co za tym idzie układ chłodzenia ma więcej pracy.
Myślę, że jednak warto zdjąć osłonę i dokładnie obejrzeć chłodnicę i przewody.
keikan - 2014-03-12, 11:50
tomala72 napisał/a: |
Płynu się dolewa bo paruje i to normalne a czy pół litra to dużo...ciężko powiedzieć. Jak masz ciężką nogę i silnik pracuje na wysokich obrotach to jego temperatura wzrasta a co za tym idzie układ chłodzenia ma więcej pracy.
. |
Mnie w Dusterze 1,6 po okresie "docierania" ubyło właśnie około 0,5 l płynu chłodzącego - na przeglądzie mi dolali na max i teraz już prawie 2 lata nic nie ubyło (może kilka mm poniżej max jest)
|
|