|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Jazda MCV bez 2 rzędu siedzeń
karol85 - 2014-03-15, 21:24 Temat postu: Jazda MCV bez 2 rzędu siedzeń Witam,
krótkie pytanie, jak w temacie, czy ktoś gdzieś znalazł (poza wszywką w tapicerce foteli), przepisu zabraniającego podróże na 3 rzędzie foteli MCV ze złożonymi fotelami 2 rzędu?
Pozdrawiam
Karol
matucha - 2014-03-18, 22:33
Co prawda nie mam wszywki przy sobie, ale zabrania chyba ona jazdy ze złożonym ( o czym mowa w poście ) 2-gim rzędem, a nie bez niego. Jeśli chcesz coś przewieźć, to wymontuj
karol85 - 2014-03-19, 11:51
Będe jechać w 3 osoby dość długi kawałek na zachód. Najwygodniej byłoby, żeby jeden kierowca spał i w ten sposób przejechac bez przerw. Dlatego pomysł zrobienia kuszetki w bagażniku mcv. Tylko boje się, że może nie spotkać się to z aprobatą Polizei lub BAG... Stąd moje pytanie.
BigT - 2014-03-19, 11:54
Przy kontroli to nie przejdzie.
karol85 - 2014-03-19, 11:58
A na uniwersytecie parkingowym mowili... Jakiś artykuł, ustawa, ustęp z kodeksu?
W pugu 307 jest dowolność konfiguracji tylnych foteli. Fabryczna.
BigT - 2014-03-19, 12:00
Zależy co masz na myśli mówiąc kuszetka
karol85 - 2014-03-19, 12:09
Siedzę w trzecim rzędzie. W pasach oczywiście. Nogi wywalone w przód, na złożonym oparciu fotela drugiego rzędu... Chyba, że przez sen się przekręce.
bebe - 2014-03-19, 12:11
karol85 napisał/a: | Jakiś artykuł, ustawa, ustęp z kodeksu? |
Było na forum, nie mam siły teraz szukać. Jest jakiś artykuł, ustawa, ustęp z kodeksu, że nie wolno zmieniać ilości miejsc w pojeździe, w sposób nie przewidziany konstrukcyjnie przez producenta. Czyli Cytryn & Gumiak nie mogą wstawić kanapy z kredensa do blaszanki iweczuana, ale też były przypadki, że policja czepiała się samochodów z klatką antykapotażową, że nie mają tylnych siedzeń. Generalnie jest tak, że jak producent przewiduje opcję wyjęcia foteli, to można, ale jak trzeba je odkręcać, to nie można. Czyli w MCVce można sobie wkładać i wyjmować trzeci rząd siedzeń wedle woli, ale odkręcać drugiego rzędu siedzeń według przepisów już nie wolno.
karol85 napisał/a: | W pugu 307 jest dowolność konfiguracji tylnych foteli. Fabryczna. |
I właśnie kluczowym słowem jest "fabryczna".
karol85 - 2014-03-19, 12:17
W mojej daci mam fabryczna mozliwosc zlozenia oparcia drugiego rzedu bez rozkrecania czegokolwiek
BigT - 2014-03-19, 12:50
bebe napisał/a: | Było na forum, nie mam siły teraz szukać. Jest jakiś artykuł, ustawa, ustęp z kodeksu, że nie wolno zmieniać ilości miejsc w pojeździe, w sposób nie przewidziany konstrukcyjnie przez producenta. Czyli Cytryn & Gumiak nie mogą wstawić kanapy z kredensa do blaszanki iweczuana, ale też były przypadki, że policja czepiała się samochodów z klatką antykapotażową, że nie mają tylnych siedzeń. Generalnie jest tak, że jak producent przewiduje opcję wyjęcia foteli, to można, ale jak trzeba je odkręcać, to nie można. Czyli w MCVce można sobie wkładać i wyjmować trzeci rząd siedzeń wedle woli, ale odkręcać drugiego rzędu siedzeń według przepisów już nie wolno. | Generalnie od tego jest homologacja.
karol85 napisał/a: | Siedzę w trzecim rzędzie. W pasach oczywiście. Nogi wywalone w przód, na złożonym oparciu fotela drugiego rzędu... Chyba, że przez sen się przekręce. | Akurat w tym nie widziałbym żadnego problemu, dla mnie to równoważne ze złożeniem nieużywanego fotela i używanie go jako stołu, czy podłokietnika. Zresztą w razie czego rozłożenie fotela trwa czas rzędu sekund :)
karol85 - 2014-03-19, 14:32
BigT napisał/a: | Akurat w tym nie widziałbym żadnego problemu, dla mnie to równoważne ze złożeniem nieużywanego fotela i używanie go jako stołu, czy podłokietnika. Zresztą w razie czego rozłożenie fotela trwa czas rzędu sekund :) |
No właśnie. Więc w związku z czym producent się zabezpiecza z tymi fotelami drugiego rzędu?
Przecież trzeci też ma pasy. O to generalnie chodziło mi w tym poście.
bebe - 2014-03-19, 15:16
karol85 napisał/a: | W mojej daci mam fabryczna mozliwosc zlozenia oparcia drugiego rzedu bez rozkrecania czegokolwiek |
Ale wtedy pojawia się problem naszywki. ;) Czy kwestie poruszone w naszywce są w jakikolwiek sposób regulowane przepisami/homolololo - nie mam pojęcia.
BigT - 2014-03-19, 15:38
Przykryj naszywkę kocem i po sprawie ;)
bebe - 2014-03-19, 16:31
BigT napisał/a: | Przykryj naszywkę kocem i po sprawie ;) |
A serio - naszywki nie zastąpią myślenia. Problem jest innej natury - co, jeśli coś się stanie? Bo wtedy ubezpieczyciel i/lub prokurator powołują się na owe przepisy czy homologacje i z powodu siedzeń czy chińskich zenonów, czy innych LEDowych żaróweczek robi się poważny problem. Nie dlatego, że miały jakikolwiek wpływ na cokolwiek, tylko dlatego, że pojazd w momencie wypadku nie spełniał warunków dopuszczenia do ruchu, jak bzdurne owe warunki by nie były.
BigT - 2014-03-19, 17:07
bebe, o tym też wspominałem - jeśli ktoś rozumie ryzyko jakie się z tym wiąże, a napisaliśmy o tym, to spoko - chcącemu nie dzieje się krzywda.
karol85 - 2014-03-20, 22:15
Witam ponownie.
Wczoraj grzebałem, szukał i niestety niczego sensownego się nie doszukałem.
Dziwi mnie, że niektóre marki ja Peugeot, VW czy Ford pozwalają na dowolną konfigurację foteli, łącznie z jazdą bez wszystkich, a w Daci nie można nawet z oparciem złożonym jechać.
I nie wynika to z przepisów ruchu drogowego.
Jak się czegoś doszukam mądrego to dam znać.
Pozdrawiam
BigT - 2014-03-20, 22:27
Napisz do Dacia Polska
matucha - 2014-03-20, 22:39
Z tym, że np w VW po złożeniu oparcie jest blokowane. W dacii nie - czyli teoretycznie przy stłuczce robi się ruchome i może komuś zrobić krzywdę. Coś jak jazda z niezabezpieczonym bagażem.
|
|