DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Koniec produkcji Lodgy i Dokkera?

zdzisiu27 - 2014-03-26, 09:25
Temat postu: Koniec produkcji Lodgy i Dokkera?
Koniec produkcji Lodgy i Dokkera?

Nie chce mi się wierzyć, że przestaną produkować te samochody. Raczej zrobią facelifting...

BigT - 2014-03-26, 10:42

Biorąc pod uwagę ile ostatnio widzę dokkerów, a widzę masę, to jak dla mnie kreowanie newsa.
Dar1962 - 2014-03-26, 15:40

nie po to budowali fabrykę w Maroku,żeby kończyć produkcję. Oba modele z pewnością zarabiają na siebie, więc to raczej plotki. Co najmniej 2-3 lata a potem jeszcze lifting je czeka
maciek - 2014-03-26, 18:09

Dokker więcej silników i na wszystkich rynkach ;) i będzie dobrze. Bardziej wina dealerów bo pewnie zamiast zachęcać do Dokkera promują Kangoo
Lodgy więcej poduszek powietrznych i Test EuroNCAP min 4* , wyposażenie ujdzie ;-) , chyba że dzielony 3 rząd siedzeń.
Oczywiście Pakiet SUV z podwyższonym zawieszeniem koniecznie

jan ostrzyca - 2014-03-26, 18:22

Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
kp77 - 2014-03-26, 18:27

BigT napisał/a:
Biorąc pod uwagę ile ostatnio widzę dokkerów, a widzę masę, to jak dla mnie kreowanie newsa.


zgadzam się, poza tym w tej klasie to obecnie najlepsza oferta na rynku

BigT - 2014-03-26, 20:51

jan ostrzyca napisał/a:
Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
Jechałeś choć raz z takim silnikiem ?
Marek1603 - 2014-03-26, 20:54

Maciek, pakiet SUV jest dostępny (na pewno do Lodgy) tzw. ALL ROAD.
BigT - 2014-03-26, 20:59

Jak to wygląda ? Grafika google nie wiele chce pokazać ...
Marek1603 - 2014-03-26, 21:09

Szukam bo było na forum
d3mol3k - 2014-03-26, 21:17

BigT napisał/a:
Jak to wygląda ? Grafika google nie wiele chce pokazać ...



Marek1603 - 2014-03-26, 21:21

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9517

Całość jedyne 2200 ale jest promocja 20% na akcesoria do 19.04.2014 czyli 1759zł.

jan ostrzyca - 2014-03-26, 21:40

BigT napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
Jechałeś choć raz z takim silnikiem ?


Nie jechałem.

kejo81pl - 2014-03-26, 21:41

wygląda to elegancko
wox - 2014-03-26, 21:43

Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
maciek - 2014-03-26, 21:48

Cytat:
Oczywiście Pakiet SUV z podwyższonym zawieszeniem koniecznie

;-)
bo kolejne plastiki dołożone dla mnie są nic nie warte bo powoduje tylko ryzyko korozji w tych miejscach ;-)
a najlepiej zrobić z tego Volvo XC70 ;-)

jan ostrzyca - 2014-03-26, 21:53

wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana


W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...

Dyziek - 2014-03-27, 09:59

Nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie wycofali Lodgy i zmodernizowali Dokkera, lub tez poddali oba liftom.
Na temat Lodgy juz się prezes wypowiadał, że dość nieszczęśliwie jest skalkulowana cenowo, zwłaszcza w porównaniu do MCV. Do tego należy dodać fatalne wyniki zderzeniowe, a osoby kupujące samochody rodzinne często jednak biorą EURO NCAP pod uwagę. U nas na forum też pojawiły się linki do skandynawskiego (?) portalu analizującego zabezpieczenia antykorozyjne pojazdów. Tam również Lodgy zebrała najgorsze opinie spośród wszystkich sprawdzonych Daciek (ale nie pamiętam, ile sprawdzali).

Osobiście najbardziej podobała mi się stara koncepcja MCVki, ale to moja opinia.

BigT - 2014-03-27, 10:37

jan ostrzyca napisał/a:
Nie jechałem.

wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
jan ostrzyca napisał/a:
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...

Taaa, jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby który nie jechały, a co najwyżej przeczytały gdzieś, w jakimś teście, albo "w internecie".
Wybaczcie, ale cholernie mnie to irytuje - a do tego tak tworzą się legendy.
Osobiście proponuję udać się do jakiegoś pobliskiego salonu i wypróbować paska, albo superba z 1.4Tsi w wersji z kompresorem i pomyśleć że parę lat temu odpowiednikiem tego silnika była by 2 litrowa wolnossąca benzyna... Generalnie jeśli nie jesteś fanem vteców, które do ponad 5k obrotów nie jadą i w związku z tym redukcje o 2 biegi nie są niczym niezwykłym, a jeździłem type r-em przez wakacje 2 lata temu, to nie ma osoby wziętej z ulicy której ta charakterystyka nie pasuje. W każdym zakresie obrotów masz moc i moment, w mieście praktycznie nie redukujesz jeśli nie chcesz. Odczucie jest takie że jeździsz prawie dieslem, tyle że benzyną, która zbiera się też z góry ;]
A co do spalania - w mieście spala mi mniej od dokkera (pustego), a jeżdżę normalnie, często (w większości) w korkach, na trasie przy normalnej jeździe 5 z kawałkiem.
Awaryjna turbina? Przecież każdy diesel ma teraz turbinę i jakoś nikt nie mówi - nie bierz diesla bo się turbiny sypią. A do tego nie ma DPFa.
Oprócz tego - ciekaw jestem kto z Was kupując samochód za w większości 50-60kpln, będzie nim jeździł 10 lat ? Czy nawet 8, albo i 6 ?

maciek - 2014-03-27, 10:52

dla mnie Renault Polska jest strasznie złośliwa że nie sprzedaje Dokkera z silnikiem 1,2 TCE. Innych krajach można tylko w Polsce nie można :-x
BigT - 2014-03-27, 11:14

maciek, sam bym kupił...
jan ostrzyca - 2014-03-27, 13:36

BigT napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Nie jechałem.

wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka ;-) już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
jan ostrzyca napisał/a:
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...

Taaa, jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby który nie jechały, a co najwyżej przeczytały gdzieś, w jakimś teście, albo "w internecie".


Nie trzeba jechać jakimś samochodem, żeby ocenić, że jest porażką technologiczną albo ekonomiczną skazaną na wyginięcie. Poza tym Koledzy, którzy mają nowe 0.9tce piszą mało zachęcające rzeczy o spalaniu a to miał być główny atut tce.

BigT - 2014-03-27, 13:57

jan ostrzyca napisał/a:
Nie trzeba jechać jakimś samochodem, żeby ocenić
Trzeba. Bo co w zamian? Powielanie opinii ? Chyba tak:
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym Koledzy, którzy mają nowe 0.9tce piszą mało zachęcające rzeczy o spalaniu a to miał być główny atut tce.

Moje zdanie jest takie że w temacie o którym nie ma się pojęcia, lepiej nie dawać głosu.
A jeśli się chce to nic prostszego - telefon do najbliższego salonu, przejażdżka, porównanie i wtedy bardzo chętnie wysłucham Twojej opinii, ale na razie tej opinii nie ma. Są tylko domniemania.
Powiedz to samo właścicielom diesli - że te turbo diesle to jakaś porażka, nic tylko się psują i palą więcej od wolnych ssaków no i ogólnie do dupy są, nie to co te stare. Ludzie zabiją Cię śmiechem.
No i co to w ogóle znaczy - porażka technologiczna wg Ciebie ? Bo to że ekonomiczna to oczywiście bzdura - passat spala mniej od dokkera i to o jakieś 20%, nawet nie używając start-stopu. A jakie Ty masz doświadczenie w tej materii ?
Oprócz tego - nie oszukujmy się - mówić o tym że 0.9Tce nie spala tyle ile powinien, a posiadając 1.6MPi to nieco hipokryzja ;]

jan ostrzyca - 2014-03-27, 14:03

BigT napisał/a:

Oprócz tego - nie oszukujmy się - mówić o tym że 0.9Tce nie spala tyle ile powinien, a posiadając 1.6MPi to nieco hipokryzja ;]


Otóż nie, Królu Złoty, moja już druga z kolei MCV 1.6 mpi pali dokładnie tyle ile mówi instrukcja. Różne niekorzytsne opinie mogę (i muszę) czasem wyrażać o MCV, ale ten samochód spala tyle ile producent obiecał. A czasem nawet mniej, jak się postaram.

BigT - 2014-03-27, 14:12

Mój 1.6Mpi w Dokkerze ciągnie 10.2 przy jeździe daleko bardziej oszczędnej niż ta którą prezentuję w passacie, nie wspominając od dynamice. Więc skoro większy samochód może palić mniej będąc przy tym cięższy, a do tego sama jazda bardziej dynamiczna to jak można mówić o porażce technologicznej ?
(do tego cały czas mam włączoną klimę)
Powiedz że nie lubisz turbin i spoko, możesz nie lubić, niezależnie od powodu, nic nikomu do tego. Ale nie realizuj się budując teorię jak to one są gorsze.
Ja jestem przeciwnikiem za słabych silników, i dlatego jeśli mogę mieć samochód który ma odpowiednią dynamikę, świetny przebieg momentu, a do tego pali tyle ile chce, to mam gdzieś czy będzie to 500ccm z pięcioma sprężarkami, czy 1299ccm z dwiema.

wox - 2014-03-27, 19:00

Broniąc silników TCe (w Daciach akurat go nie ma) dopiszę tylko, że moje auto na papierze ma spalać średnio 7,4 l/100 km, a ja po przejechaniu 65 tys. km mam 6,8 l/100 km.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group