DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - [Auto Świat]Czy crash-testy EuroNCAP kłamią?(chyba tak)

paweloo97 - 2008-08-11, 20:33
Temat postu: [Auto Świat]Czy crash-testy EuroNCAP kłamią?(chyba tak)
Macie go w gazecie na stronach 12-13.W internecie jest cały artykuł.Link:
http://www.auto-swiat.pl/...,Artykul-21825/
W Szwecji jest taki organizacja ubezpieczeniowa Folksam:od 24 lat przyjmuje raporty wypadków w których jest ktoś co najmniej ranny.Wyszło im na przykładzie 206,Clio II,Accent 95-99,Megane I,Laguna I,Voyager.Wynik;czterogwiazdkowe wg.Folksamu nie wychodziły dobrze.Wśród ,,dwugwiazdkowców'' ta firma oceniła ich poziom ochrony za dobry,a w przypadku Youagera z lat 96-00 bardzo dobrze.

wox - 2008-08-11, 21:26

W tym artykule autor co prawda napisał, że testy EuroNCAP są przeprowadzane w identycznych warunkach - zgoda, ale czegoś nie doczytał przygotowując artykuł - to nie jest do końca prawda. Samochód sprawdzany w teście zderza się z odkształcalną przeszkodą, ale ta przeszkoda ma masę taką, jak badany samochód. I to jest główna przyczyna tego, że małe samochody (jak np. Fiat 500) uzyskują w teście 5 gwiazdek. Warunki przeprowadzania testów EuroNCAP są dokładnie opisane. Dziwię się (chociaż właściwie to nie - takich mamy fachowców na każdym kroku), że tak "drobny szczegół" umknął jego uwadze.
Mamert - 2008-08-11, 22:16

Tylko co dają te wszystkie gwiazdki w takim wypadku ?? Podobno tego TIRa prowadził pijany Polak. http://wiadomosci.gazeta...._Internet_.html
paweloo97 - 2008-08-12, 07:01

wox napisał/a:
W tym artykule autor co prawda napisał, że testy EuroNCAP są przeprowadzane w identycznych warunkach - zgoda, ale czegoś nie doczytał przygotowując artykuł - to nie jest do końca prawda. Samochód sprawdzany w teście zderza się z odkształcalną przeszkodą, ale ta przeszkoda ma masę taką, jak badany samochód. I to jest główna przyczyna tego, że małe samochody (jak np. Fiat 500) uzyskują w teście 5 gwiazdek. Warunki przeprowadzania testów EuroNCAP są dokładnie opisane. Dziwię się (chociaż właściwie to nie - takich mamy fachowców na każdym kroku), że tak "drobny szczegół" umknął jego uwadze.

No,zgadam się,teraz był przykład jak ADAC wykonał eksperyment;crash 500-tki z Q7.W Fiacie oczywiście wszystko zadziałało OK,ale jak zwykle,dużo(2 razy)większa masa Audi nie pomogła uchronić pasażerów Fiata..ADAC trochę skarcił Audi za elementy które mogłyby się łatwiej zniekształcać.

KaS602 - 2008-08-12, 09:58

Panowie to, ze roznica mas ma wielkie znaczenie podczas wypadku jest niepodwazalne. Jednak jesli samochod w tescie (takim samym dla wszystkich) otrzymuje jedna gwiazke, a drugi piec gwiazdek, ten z lepszym wynikiem wrozy lepsza wytrzymalosc (obiektywnie) przy kazdym zderzeniu. Jesli z drogi zmiecie cie 40 ton na kolach, to chocby osobowka miala 10 gwiazdek, na nic sie to nie zda.
wox - 2008-08-12, 21:17

KaS602 napisał/a:
Panowie to, ze roznica mas ma wielkie znaczenie podczas wypadku jest niepodwazalne. Jednak jesli samochod w tescie (takim samym dla wszystkich) otrzymuje jedna gwiazke, a drugi piec gwiazdek, ten z lepszym wynikiem wrozy lepsza wytrzymalosc (obiektywnie) przy kazdym zderzeniu. Jesli z drogi zmiecie cie 40 ton na kolach, to chocby osobowka miala 10 gwiazdek, na nic sie to nie zda.

Przedstawiam dwa samochody zbadane przez EuroNCAP. Zderza się czołowo Nissan Navara (przed poprawką 1 gwiazdka) z Fiatem 500 (oczywiście 5 gwiazdek). W którym aucie wolałbyś siedzieć (gdyby posłużyli się tobą jako manekinem)? A może zderzenie boczne? Nissan w Fiata, a później następny Fiat w następnego Nissana?

KaS602 - 2008-08-12, 21:46

wox napisał/a:
Przedstawiam dwa samochody zbadane przez EuroNCAP. Zderza się czołowo Nissan Navara (przed poprawką 1 gwiazdka) z Fiatem 500 (oczywiście 5 gwiazdek). W którym aucie wolałbyś siedzieć (gdyby posłużyli się tobą jako manekinem)? A może zderzenie boczne? Nissan w Fiata, a później następny Fiat w następnego Nissana?

To jest roznica mas o ktorej pisalem wczesniej. Idac tym tropem postaw sie w przedstawionej przez Ciebie sytuacji, ale Fiata 500 zastap Fiatem 600 (seicento) (skreslona jedna gwwiazdka w EuroNCAP) i powiedz czy nie bedzie roznicy w zniszczeniach mniejszego samochodu. I to jest to co mialem na mysli, ze mimo wszystko lepiej jezdzic samochodem bezpieczniejszym...

wox - 2008-08-12, 22:13

KaS602 napisał/a:
To jest roznica mas o ktorej pisalem wczesniej.

Nie będziemy się tu licytować kto, co napisał (jak zwykle lubisz rozmymlać temat; albo nie czytasz wszystkich postów) - zerknij na drugi post w tym temacie. To jest rzeczowa i wyczerpująca informacja dotycząca konkretnego artykułu, który zlinkował Paweloo ... a Ty ciągle w kółko to samo.
To nie ja chciałem jeździć autem 5-ciogwiazdkowym, tylko Ty. Po co mam się przesiadać do Fiata 600 (jeśli chodzi o ścisłość to uzyskał on 2 gwiazdki, z czego skreślono jedną, za śmiertelne ryzyko przy zderzeniu bocznym)? Ja wybieram tego 1-gwiazdkowego Nissana, aniżeli 5-gwiazdkowego Fiata 500.

KaS602 - 2008-08-13, 10:06

wox napisał/a:
KaS602 napisał/a:
To jest roznica mas o ktorej pisalem wczesniej.

Nie będziemy się tu licytować kto, co napisał (jak zwykle lubisz rozmymlać temat; albo nie czytasz wszystkich postów) - zerknij na drugi post w tym temacie. To jest rzeczowa i wyczerpująca informacja dotycząca konkretnego artykułu, który zlinkował Paweloo ... a Ty ciągle w kółko to samo.
To nie ja chciałem jeździć autem 5-ciogwiazdkowym, tylko Ty. Po co mam się przesiadać do Fiata 600 (jeśli chodzi o ścisłość to uzyskał on 2 gwiazdki, z czego skreślono jedną, za śmiertelne ryzyko przy zderzeniu bocznym)? Ja wybieram tego 1-gwiazdkowego Nissana, aniżeli 5-gwiazdkowego Fiata 500.

Z calym szacunkiem, ale co Ty gadasz o tym "rozmymlaniu"? Twierdzisz, ze gwaizdki nie maja zadnego znaczenia, czy o co Ci chodzi? Pare postow wczesniej, napisalem, ze jesli samochod ma wicej gwiazdek (np. Fiat 500 vs Fiat 600) ten z lepszym wynikiem bedzie zapewnial wiekszy poziom bezpieczenstwa biernego w kazdym wypadku. To jest nie prawda?
Nie chodzi o to, ze "chcialem" jezdzic samochodem jednogwazdkowym. Nie kazdy ma potrzebe jezdzenia duzym, ciezkim pick-up'em, wiec jesli juz decydowalbym sie na zakup malego samochodu, wolalbym, zeby mial on 5 gwiazdek, ktory w starciu z taka Navarra dawalby mi wieksze szanse na przezycie.

Co do gwiazdek seicento - zwracam honor - masz racje, pomylilem sie.

wox - 2008-08-13, 10:14

Chodzi mi o obiektywność testów NCAP.

Prosty człowiek pomyśli sobie tak: jeżdżę autem 5-gwiazdkowym (weźmy tego męczonego już przez nas Fiata 500), więc mogę czuć się bardzo bezpiecznie, nawet w starciu z takim 1-gwiazdkowym Nissanem Navarą (oczywiście Nissan po zmianie oprogramowania sterującego poduszkami uzyskał 3 gwiazdki, ale początkowo była to marna 1 gwiazdka). Ale sam chyba przyznasz, że tak wesoło to nie będzie.

Ja cały czas trzymam się wersji: duże auto z gorszym wynikiem w teście kontra małe auto z bardzo dobrym wynikiem. I tak jak Ty napisałeś - chcę zwrócić uwagę na to, że te gwiazdki tak do końca nie świadczą nam o tym, że auto jest bardzo bezpieczne. Oczywiście cały czas pomijam sprawę kolizji z ciężarówką (zgroza myśleć).

KaS602 - 2008-08-13, 10:40

wox napisał/a:
rosty człowiek pomyśli sobie tak: jeżdżę autem 5-gwiazdkowym (weźmy tego męczonego już przez nas Fiata 500), więc mogę czuć się bardzo bezpiecznie

Pewnie, ze gwazdki to nie wszystko, ale jednak znaczenie maja.
Gdyby nie zakaz jazdy pojazdami gasienicowymi, kupilbym sobie czolg z wojskowego demobilu, wtedy moze bym sie czul bezpiecznie na polskich drogach...

Kazdy wypadek jest inny, ale majac do wyboru samochody z tej samej klasy (obojetnie czy to male, czy duze), z dwoma skrajnymi wynikami w testach zderzeniowych chyba wybralbys ten z wynikiem skrajnym in plus... Mam racje?

laisar - 2008-08-13, 11:17

Cytat:
kupilbym sobie czolg

To może jakiegoś BRDM-a? Chyba można? Też się zastanawiałem, tylko to spalanie...

paweloo97 - 2008-08-14, 07:54

Weszłem na stronę www.folksam.se/english (po angielsku)pobieram raport w PDF-ie przeglądam i...zła wiadomość.Ponieważ Dacie nie są sprzedawane w Szwecji nie uwzględniają ich.Ale polecam przeczytać raport za rok 2007.
http://www.folksam.se/d/a...$FILE/R6546.pdf


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group