DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - SANDERO -wiecznie zamarznięty zamek bagażika

sandero_fan - 2014-08-19, 19:45
Temat postu: SANDERO -wiecznie zamarznięty zamek bagażika
chciałm się zapytać użytkowników sandero /choć może to dotyczyć innych modeli/ o to czy rzeczywiści występuje problem z wiecznie zamarzniętym zamkiem bagażnika w mroźne dni? znalazłem to w teście sandero na poniższej stronie:
test dacii sandero

ps. dacii nie mam ale rozważam zakup nowej :-)

mekintosz - 2014-08-19, 21:27

Zdarza się po umyciu pojazdu jak złapie mróz ;-) Ja przed sezonem smaruje wd40 wkład zamka od zewnątrz, tak by nie blokował się o gumowy pierścień.
Dar1962 - 2014-08-19, 21:35

WD-40 nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo połowa jego zawartości to czysty spirytus a tylko 15% to jakieś oleje mineralne, więc wprawdzie wypiera wodę i nieźle myje ale smaruje raczej słabo i chwilowo, Lepiej użyć jakiegoś lekkiego i rzadkiego oleju. Dobrze nadaje się np smar (olej wazelinowy) do maszyn do szycia a idealnie tzw PKB-ol czyli płyn stosowany do konserwacji broni - do nabycia w sklepach z orężem palnym ;-) ten ostatni nie krzepnie do konsystencji smaru nawet przy silnym mrozie
http://cekaus.pl/pl/chemi...-ultra-pkb.html
http://www.konceptus.pl/a...hp?keywords=pkb

Karenzo - 2014-08-19, 22:53

Miałem taki problem w seaciku jak spadło poniżej zera to potrafiły wszystkie zamki zamarznąć .
Jedyny sposób na zime to rozmontować zamki i zapaćkać całość smarem nigdy więcej się nie powtórzy .

Lajkonik - 2014-08-20, 08:08

Karenzo napisał/a:
Miałem taki problem w seaciku jak spadło poniżej zera to potrafiły wszystkie zamki zamarznąć .
Jedyny sposób na zime to rozmontować zamki i zapaćkać całość smarem nigdy więcej się nie powtórzy .

Tak, tylko nim więcej smaru tym większy brud się do niego z czasem przyklei. A sam brud możne zablokować zamek, a ponadto jest on pochłaniaczem wilgoci, czyli gromadzi wodę w zamku. Woda ta może powodować lokalną korozję elementów zamka lub jego otoczenia, a smar pracujący w mokrym środowisku zbryla się i przestaje pełnić swoją funkcję (no chyba, że stosujesz smar wodoodporny). Są specjalne środki smarujące i konserwujące do zamków.

kakus - 2014-08-20, 08:45

Mi osobiście przez 5 lat parkowania pod chmurką nic się takiego nie przytrafiło.
piku - 2014-08-20, 09:10

Lajkonik napisał/a:
nim więcej smaru tym większy brud się do niego z czasem przyklei. A sam brud możne zablokować zamek, a ponadto jest on pochłaniaczem wilgoci


Ta uwaga raczej nie dotyczy oliwy do konserwacji broni. Zapewne ta do zamków ma bardzo podobny skład.

kali - 2014-08-20, 13:06

Do zamka są specjalne smary. Zwykły smar powoduje sklejanie się zapadek i możliwość otwarcia zamka prostym wytrychem dziecku z przedszkola.
sandero_fan - 2014-08-20, 15:31

w tym teście co podałem w linku pisze o zamarzającym zamku bagażnika. Czy dotyczy też to zamków w drzwiach?
mekintosz - 2014-08-20, 16:02

Generalnie sandero zimą zamienia się w lodową kulkę ;-)


Zamki w drzwiach rzadko zamarzają, zaś mi kilka razy zamarzł zamek w korku paliwa. Musiałem zapalniczką ogrzać grot klucza, by jakoś dalej odmrozić korek.

sandero_fan - 2014-08-20, 16:10

mekintosz napisał/a:
Generalnie sandero zimą zamienia się w lodową kulkę ;-)


Zamki w drzwiach rzadko zamarzają, zaś mi kilka razy zamarzł zamek w korku paliwa. Musiałem zapalniczką ogrzać grot klucza, by jakoś dalej odmrozić korek.

a smarowałeś ten zamek w korku ?

Józef - 2014-08-20, 20:30

Jednego roku pamiętam panowały takie mrozy że mi w fordzie zamarzł akumulator. Wymieniłem go na nowy i auto odpaliło ale z zamkami zamarzającymi również miałem problemy więc myślę że to przypadłość wszystkich samochodów .
mekintosz - 2014-08-20, 21:25

Tak ale nie jest to problem samego zamka ale całości elementu, który obraca się razem z zamkiem wewnątrz korka. Pomogło po otwarciu oblanie odmrażaczem do szyb.
kali - 2014-08-20, 21:41

Naładowany akumulator zamarza przy -65. Takich zim to u nas nie ma. Rozładowany przy -5. Więc jak widzisz zamarza tylko zaniedbany akumulator.
Dar1962 - 2014-08-21, 10:02

żeby daleko nie szukać i nie wpędzać się w koszty- dostępny w Lidl za dosłownie kilka zet, stosowałem go już w kilku autach zima (np w Nissanie Note, gdzie klamki uwielbiają zamarzać) - i nie tylko zimą, sprawdza się doskonale w zamkach,klamkach,zawiasach a nawet gumowych uszczelkach. Nie zamarza,nie gęsnieje, nie ściąga kurzu
sandero_fan - 2014-08-21, 11:46

a taki smar firmy Sonax dałby radę?
smar Sonax

pozdro

Dar1962 - 2014-08-21, 12:15

jeśli to smar plus odmrażacz, to nie polecam - musi to być mieszanka z jakimś alkoholem. Odmrażacze często stosowane pozostawiają osady w bębenku i potrafią z czasem dość skutecznie zablokować zapadki. Lepszy będzie czasty rzadki olej zastosowany zapobiegawczo jeszcze przed mrozami
kali - 2014-08-22, 07:04

Tak wygląda smar do zamków. Gdzies miałem tej firmy jescze buteleczke specjalnego smaru arachidowego, własnie do zamków.
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20051.pdf

Lajkonik - 2014-08-25, 06:52

Byłbym ostrożny ze smarem silikonowym. Ma doskonałe właściwości smarujące ale nie przekonuje mnie stwierdzenie, że nie przyciąga kurzu - wystarczy, ze go zatrzymuje :mrgreen:
Jak widać z opisu środka polecanego przez kali brak silikonu podawany jest jako zaleta.
Ja smar silikonowy używam do zawiasów - strasznie oblepiają się kurzem, ale i tak są dobrze przesmarowane, nie skrzypią, a nawet zauważyłem powstrzymanie początku korozji (myślę tu o poprzednim aucie - Duster jeszcze nie rdzewieje :lol: )

piotr. z - 2014-08-25, 07:33

Silikon bardzo szybko migruje, stąd jego obecność w tych miejscach, gdzie go nie aplikowano. Każdy olej będzie szybciej lub wolniej migrował a i smar stały potrafi się rozdzielić na różne frakcje i ta bardziej płynna uda się dzielnie na wycieczkę. A kurz do każdego "tłustego czegoś" będzie się lepił- cudów nie ma...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group