DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Zakup używki

Vercy - 2014-09-16, 11:12
Temat postu: Zakup używki
Witam,

mam pytania dotyczące użytkowania autek spod znaku D.

Właśnie przymierzam się do zakupu nowego autka i interesują mnie między innymi Dacie, a konkretnie:

Duster (1.6 105km 4x4)
Dokker Mikrovan (1.6 MPI)
Lodgy (obie benzyny)
Logan I MCV (1.6 105km)
Sandero Stepway (1.6 84km)

Pytania są następujące:

1. Czy wymienione modele mają dostępny tempomat (z tego co widziałem to chyba nie?)
2. Czy są dostępne podłokietniki we wszystkich modelach ?
3. Jak się będzie siedziało w tych modelach facetowi 190/100
4. Czy te modele mają podgrzewane szyby i lusterka oraz klimatyzację w opcji (z tego co widzę tak)
5. Czy da się w wymienionych modelach przyspieszać i wymijać np. tira jadącego z prędkością 120kmh bez czekania kilku minut oraz machania biegami? (najlepiej jak ktoś ma porównanie z fokkerem w kombi z 1.6 100km
6. Jak z miejscem z tyłu
7. Jakieś elementy sugerujecie w takim rozwiązaniu zastosować/unikać?

ps. Tak ogólnie to szukam pojemnego ale rodzinnego autka dla siebie i narzeczonej, mieszkamy w dużym mieście ale często jeździmy po górach. robimy ok 20 tyś rocznie. Mamy focusa mk1 '99 ghia i właśnie jego chcemy wymienić, idealnie na auto wyższe w środku i z 4x4 ale takich wynalazków raczej nie ma (oprócz scenica rx4)

ps.2 idealnie auto będzie uzywką, ale może i kupię nowe.

pozdrawiam,
Vercy

DrOzda - 2014-09-16, 12:06

1.Lodgy ma tempomat w standardzie od kwietnia 2014 (wersja Laureate i Prestige).
W pozostałych Daćkach z nowego wypustu jest to opcja dodatkowa
2.Podłokietniki są dostępne jako akcesoria
3. W Lodgy i starym Loganie sedanie siedzi się zupełnie przyzwoicie przy 190/95
4. Lodgy ma klimę w standardzie od wersji Laureate wraz z podgrzewanymi lusterkami.
5. (TIR 120 km/h ? wszystkie mają ograniczniki do 90 km/h) Lodgy 1.6 MPI jest zdecydowanie słabsza od Focusa MK2 1.6 HB - prędkość maksymalna jest sporo mniejsza i opory powietrza większe -dobrze przyspiesza do 90 km/h a potem niestety trochę to trwa - zapewne 1.2 Tce będzie miał zbliżone osiągi albo nawet nieco lepsze.
Za to spalanie jest w 1.6MPI mocno zbliżone ztcp do Foki 1.6 - w mieście ok 9-10 litrów poza miastem ok. 8
6. Miejsca z tyłu jest ogrom - na tylnej kanapie siedzi żona i dwa foteliki 15-36 bez specjalnego spinania.
Trzeci rząd w razie czego przewiezie dwóch chłopa bez problemu. Bagażnik nie do zapchania. Lodgy idealnie nadaje się jako mini camper - można za groszę zbudować demontowalną zabudowę bagażnika pod łóżko i meble turystyczne - poszukaj zdjęć takich realizacji
7.Lodgy używki na razie to głównie odpicowane szkody całkowite - dopiero dwa lata na rynku.

Vercy - 2014-09-16, 12:08

Hi,

czyli wypada na to że lodgy (z dokkerem najbardziej obiecujące) chyba odpada :/

dziękuje i pozdrawiam,

ps. moja foka pali ok 6.41 przy normalnej jeździe, a zdarzało się i ok. 5,5

Vercy

kris konin - 2014-09-16, 12:10

przeglądaj giełdę na forum, wczoraj widziałem tam dwa dustery

ja mam 184/100 i siedzenie na maksa w górę i luzu sporo, z tyłu miejsca wystarcza

z auta po 5 miesiacach jestem zadowolony

DrOzda - 2014-09-16, 12:10

Jeśli szukasz używki to stary Logan MCV jest dobrą opcją - tempomat można dołożyć we własnym zakresie.
Marek1603 - 2014-09-16, 12:13

Pamiętaj, że 1,6 nie są demonami prędkości oprócz 1,2Tce (Turbo benzyna).


1. Ogranicznik prędkości i tempomat w odpowiednich wersjach.
2. Jako opcja we wszystkich modelach.
3. Powiedziałbym, że dość dobrze porównując do konkurencji.
4. Szyby podgrzewane tylko z tyłu ;-) , a lusterka i klima w odpowiedniej wersji. Z tyłu w opcji.
5. Ciekaw jestem któremu tirowi można jechać 120 ale pomijam. Wyprzedzając tira przy 120 raczej sugerowana redukcja. Chyba, że na autostradzie i jest miejsce to gaz podłoga i idzie. Ja np. nie mam z tym problemu. Nie mówię o spalaniu bo coś za coś. Dla 1,6 MPI http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10685
6. To zależy od modelu. W Lodgy wchodzą trzy foteliki dziecięce.
7. Nie wszyscy polecają fabryczne LPG. Brak dostępu do centralki poza ASO.

Są to modele tak bardzo różne, że ich nie da się porównać.
Jeżeli chcesz 4x4 to tylko Duster.
Duże to Lodgy, Doker no i może MCV.
Stepway wyższy i dość miłe autko. Na razie wam wystarczy do póki nie dorobicie się dzieciaków.

Generalnie to www.dacia.pl oraz wizyta w salonie.

Karenzo - 2014-09-16, 12:33

Najlepiej pod względem silnikowy jeździło by ci się loganem mcv 1.6 16v ale to samochód praktycznie nie do kupienia .
Najwygodniej dusterem ale wersje 4x4 ma krótkie skoki skrzyni przez co nawachlujesz się jak szalony (krótkie skoki są specjalnie pod teren )

Jeżeli nie zamierzać inwestować w LPG to ja bym nie kupował benzyny bo przy spalinach od 7 dla sandero do 10 dla dustera koszty cię zjedzą


Za mało dałeś informacji do czego ci ten samochód
bo jak masz 2 dzieci do duster będzie najlepszy ale jak masz więcej to oczywiście dokker/lodgy

Nie napisałeś najważniejszego , jakie masz pieniądze

laisar - 2014-09-16, 12:38

Vercy napisał/a:
Czy wymienione modele mają dostępny tempomat (z tego co widziałem to chyba nie?)

Fabryczny: duster faza II (od końca 2013), dokker i lodgy (też jakoś od 2013),

W niektórych wersjach od czasów Euro5 da się także zamontować i aktywować wersję fabryczną - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7876

Natomiast do każdego (łącznie z MCV I) można założyć zestaw niefabryczny (np przykłady).


Vercy napisał/a:
Czy są dostępne podłokietniki we wszystkich modelach?

Tak.


Vercy napisał/a:
Jak się będzie siedziało w tych modelach facetowi 190/100

Ogólnie: w MCV I, dokkerze i lodgy powinno być bardzo dobrze, a w dusterze i sandero dobrze (piszę z własnego doświadczenia, mam 187 cm).

Natomiast dokładnie nie da się tego opowiedzieć tylko trzeba sprawdzić samemu, bo ludzie mają różną budowę (np długie nogi i ręce, a krótki tułów albo odwrotnie).


Vercy napisał/a:
Czy te modele mają podgrzewane szyby

Tylko tylne.


Vercy napisał/a:
lusterka oraz klimatyzację w opcji (z tego co widzę tak)

Tak.


Vercy napisał/a:
Czy da się w wymienionych modelach przyspieszać i wymijać np. tira jadącego z prędkością 120kmh bez czekania kilku minut oraz machania biegami?

Zależy od biegu (; ale bardziej serio, zakładając zdroworozsądkowo, że przy tej prędkości jedzie się na piątce: oba warunki jednocześnie - nie, szybkie wyprzedzanie wymaga machnięcia biegami.

(Ale pytanie jest tendencyjne d; - TIRom i tak nie wolno jeździć 120 i przynajmniej ja już dawno takiego nie spotkałem).


Vercy napisał/a:
Jak z miejscem z tyłu

Jeśli dla Ciebie, to podobnie jak z przodu: MCV I, dokker i lodgy bardzo dobrze (także w 3 rzędzie, serio-serio), a w dusterze i sandero powinno być wystarczająco (plus/minus pół oczka w dół lub w górę).


Vercy napisał/a:
Jakieś elementy sugerujecie w takim rozwiązaniu zastosować/unikać?

Koniecznie dokładnie się poprzymierzać i pojeździć ile się da (można nagabywać nie tylko potencjalnych sprzedawców, ale i dotychczasowych użytkowników, zazwyczaj są chętnie do dzielenia się swoim szczęściem (; ).

To są zupełnie zwyczajne auta, ale czasem aż za bardzo zwyczajne - zbytnia prostota niektórych ludzi odrzuca jako "prostackość".

Ze szczegółów: uwaga na bardzo specyficzne przełożenia w dusterze 4x4!

A dokker nie jest mikrovanem [:

laisar - 2014-09-16, 12:52

Vercy napisał/a:
wypada na to że lodgy (z dokkerem najbardziej obiecujące) chyba odpada :/

Z powodu braku dynamiki? Przejeźdź się po prostu, suche cyferki tak naprawdę niewiele mówią - ale cudów też się oczywiście nie spodziewaj, to są auta klasy "wystarczającej".

Vercy napisał/a:
moja foka pali ok 6.41 przy normalnej jeździe, a zdarzało się i ok. 5,5

Bo to jest płaska jak naleśnik i ciora się tyłkiem po asfalcie <;

Natomiast w daciach na 8 poza miastem to trzeba mocno zapracować - albo drzeć autostradą - bo równa jazda 100 km/h daje wynik w okolicach 6 litrów.

Vercy - 2014-09-16, 12:53

Hi,

dziękuje za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.

Dodaje że zamierzam tym autem jeździć w średnie trasy (od 120 do 450 km przy weekendzie, w tygodniu raczej nie używam).

Co do gazu to raczej bawić się nie będę, czytałem na forum że są problemy z fabryczną a sam instalować nie zamierzam.

koszty nie są tutaj takie wysokie bo obydwoje z moją Panią byliśmy na kursie rajdowym i szkółce jazdy ekonomicznej, po nich spalanie poszło nam o 2l/100 w dół więc raczej na deklarowane spalanie nie patrze. A że jeżdżę bardziej weekendowo to się nie przejmuje.

Co do 4x4 to raczej patrze w temacie niedalekiej przyszłości i przeprowadzki w góry którą planuje, wolałbym mieć autko które jeszcze parę lat po przeprowadzce posłuży bez konieczności wymiany. Do tego często jesteśmy w miejscach gdzie 4x4 jest piekelnie fajną rzeczą.

Co do warunków ładowności mamy dwa koty, więc wyjazd na weekend jedziesz jak w 5 osób (myślę że sandero stepway i duster mogą dać radę, ale pod warunkiem że nie bierzemy nikogo ze sobą, bo inaczej bagażnik za mały).

Co do kosztów to nowy będzie kosztował ile musi, a używkę chciałbym kupić do 25tyś najlepiej.
ps. TCe to nowy wynalazek a deklarowane dane są mocno interesujące, czy ktoś mógłby coś na ten temat dorzucić?

ps2. Dlaczego MCV nie do kupienia?

pozdrawiam,
Dzięki

laisar - 2014-09-16, 13:15

@Vercy: Dokker i lodgy to typowe transportowce i tak trzeba na nie patrzeć - na miejscu w końcu dojadą, a zamiast doznań dynamicznych oferują masę miejsca. Przy tych cenach - coś za coś.

Duster 4x4 też nie jest nadzwyczajnie dynamiczny - zwłaszcza z 1.6 - ale nawet za to naprawdę dzielny w terenie. A jeśli czas Was nie goni, to być może w przyszłym roku będzie wersja 4x4 właśnie z TCE - o samym silniku jest już nieco na forum, można poczytać:

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + tce + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

Karenzo - 2014-09-16, 13:17

No cóż mało sie ich sprzedawało w PL , a nowych już nie produkują (mcv z 1.6 16v ).
Zresztą na forum jest może ze 4-5 szt

Vercy - 2014-09-16, 13:18

Hi

Cytat:
No cóż mało sie ich sprzedawało w PL , a nowych już nie produkują .
Zresztą na forum jest może ze 4-5 szt


zdaje się że są ponownie w sprzedaży?

http://www.dacia.pl/samochody-nowe/nowy-logan-mcv/

pozdrawiam,
Paweł

gbyrka - 2014-09-16, 13:21

Vercy, czy my mamy inny internet niż Ty?

Gdzie widzisz 1.6 16V?

laisar - 2014-09-16, 13:21

Vercy napisał/a:
[mcv] są ponownie w sprzedaży?

Nowe MCV to zwykłe kombi zrobione z aktualnego logana sedana.

Stara MCV to był kombi-potwór - rozstaw osi 2,9 m + podwyższony dach. Prawie vano-kombi (nie mylić z kombi-vanem (; ).

Natomiast kol. Karenzo chodziło konkretnie o wersję silnikową starej MCV - 1.6 16V, 105 KM (ten sam silnik jest w dusterze).

Znacznie popularniejsza była 1.6 8V 87/90 KM - po Euro5 ten silnik został w dokkerze i lodgy (jako 84 KM).

Karenzo - 2014-09-16, 13:24

w katalogu jest 1.2 16v który śmiało mogę nazwać najgorszym silnikiem w ofercie daci :->
jan ostrzyca - 2014-09-16, 13:49

laisar napisał/a:


Stara MCV to był kombi-potwór - rozstaw osi 2,9 m + podwyższony dach. Prawie vano-kombi (nie mylić z kombi-vanem (; ).



Praktyczność, prześwit, pojemność wnętrza i udźwig w tym przedziale cenowym nie do pobicia.

Taniość użytkowania (serwis, części poza ASO, spalanie) prawdopodobnie nie do pobicia.

Prowadzenie słabo.

Komfort bardzo słabo ze względu na potworny hałas przy większych prędkościach.

Bezpieczeństwo baaadzo słabo max. 4 poduszki, w większości dwie albo jedna, brak ESP w części brak ABS.

Vercy - 2014-09-16, 14:28

Hi,

nie wiem czym się różnią, tu i tu pisze że MCV,

anyway zgodnie z tym co kolega pisze na temat komfortu to raczej odpadałoby i tak.

Teraz się zastanawiam czy w takim wypadku (i wszystkich komentarzy), co jest dla mnie lepsze,

Dacia vs Renault (Megane GrandTour lub Scenic)

no nic, obejrzymy pomyślimy, zobaczymy co dealer zaoferuje,

pozdrawiam,
Paweł

Vercy - 2014-09-16, 14:56

Witam,

Przepraszam za double post, ale jakie jest zawieszenie w tych modelach, belka czy wielowachacze z tyłu? Coś nie mogę znaleźć

Pozdrawiam
Vercy

Marek1603 - 2014-09-16, 15:10

Wszędzie w daciach jest belka poza dusterem 4x4.

MCV faza I 1,6 16V, a aktualnie jest faza II jest 0.9 Tce. Zamiast 1,6MPI jest 1,2 16V.

Zapraszam do Wrocławia http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10982

Oglądniesz przejedziesz się.

laisar - 2014-09-16, 16:26

Vercy napisał/a:
nie wiem czym się różnią, tu i tu pisze że MCV

To jest stary (prawdziwy) logan MCV (I) - Multi-Convival Vehicle: pierwotny (2007) http://www.netcarshow.com/dacia/2007-logan_mcv/ i po liftingu (2009) http://www.netcarshow.com/dacia/2009-logan_mcv/

A to jest nowy logan MCV (II) - Maximum Cargo Volume (2013): http://www.netcarshow.com/dacia/2014-logan_mcv/

Karenzo - 2014-09-16, 16:44

czyli wszyscy posiadacze polifotowych mcvełek powinni zostać zbanowani bo nie są prawdziwi :lol:
laisar - 2014-09-16, 16:57

Posiadacze są prawdziwy, tylko ich auta nie do końca (;

Tak naprawdę to właśnie lodgy powinni nazwać MCV2 (czy tam "nowa MCV" - i nawet bez "logan"), bo to przecież niemal to samo auto co pierwotna MCV, tylko po baaardzo głębokim body-liftingu (; A nazwę "lodgy" przeznaczyć dla zupełnie nowej konstrukcji klasycznego kombiaka. Tym bardziej, że innej odmianie - hatchbackowi - już wcześniej dali przecież osobne imię: sandero. Wszystko byłoby wtedy proste i logiczne:
- hatchback: sandero
- sedan: logan
- kombi: lodgy
- minivan: MCV2

Vercy - 2014-09-16, 17:01

Hi,

Dzięki za historię,

Next step: dopaść właściciela dustera i się bryknać,

A potem ewentualny test drive w salonowy i negocjacje,

Sztuka w benzynie, 4x4, elektryk, tempomat , podłokietnik ile może kosztować?

Dar1962 - 2014-09-16, 17:29

Warto pamiętać, że: w 4x4 jedynka jest ekstremalnie krótka (jak w "maluchu") a dwójka krótka. 1,6 16V przyspiesza całkiem żwawo na biegach 3,4,5 ale trzeba przyciskać pedał gazu i ostro machać lewarkiem. Na trójce da się jechać niemal bez gazu z prędkościami które w normalnych autach wymagają wręcz jedynki.Większość jazd po mieście w praktyce realizuje się na piątce. Szóstkę można zapiąć bezkarnie już przy 70 km/h skutkiem czego przy 130 już jest dość głośno. Moim zdaniem ta ostatnia prędkość to granica komfortu akustycznego. Dalej robi się już nieprzyjemnie (choć auto bez protestu rozpędzi się d 160), do czego przyczyniają się także relingi, lusterka zewnętrzne, szerokie opony i aerodynamika szafy. NIE jest to auto na autostrady a raczej na dziurawe drogi,szutry i piachy gdzie docenia się bardzo komfortowe zawieszenie i sporą dzielność terenową (dużo zależy od ogumienia, fabryczne na trudniejszy teren jest takie sobie) Na oszczędności w spalaniu bez względu na różne sztuczki eko nie liczyłbym. Średnio (zima, lato, miasto,trasa, asfalt teren)wychodzi ok 10l/100 i jest to w zasadzie norma. Zimą (szczególnie w kopnym śniegu) pojazd jeździ doskonale - swój testowałem w półmetrowym)Trzeba zabrać auto na dłuższą jazdę próbną w różnych warunkach i wtedy decydować. Dywagacje teoretyczne nie wystarczą. W mojej subiektywnej ocenie jest zaskakująco poręczne i zwrotne w mieście, co przy 4x4 jest ewenementem.
Auto wyposażone we wskazane dodatki może kosztować ok 55 tys

laisar - 2014-09-16, 17:45

Vercy napisał/a:
Sztuka w benzynie, 4x4, elektryk, tempomat , podłokietnik ile może kosztować?

60852 zł - http://www.dacia.pl/samoc...2/konfigurator/ + http://www.dacia.pl/media...oria_Duster.pdf

(No chyba że odpuścisz sobie tylne szyby elektryczne, to wystarczy 57442...).

Marek1603 - 2014-09-16, 17:51

Takiego dustera jak mówisz będzie odbierał Louis79 z Wrocławia pod koniec września więc na spocie będzie.
Vercy - 2014-09-16, 18:44

Witam,

przepraszam wstawki są u mnie raczej normalne przez to że jestem dwujęzyczny,

a jak z głośnością w pozostałych modelach?

oraz jak z głośnością i stopniowaniem skrzyni przy 4x2 dusterze?

pozdrawiam,
Paweł

johnson - 2014-09-16, 18:50

Vercy napisał/a:
Witam,

przepraszam wstawki są u mnie raczej normalne przez to że jestem dwujęzyczny,

a jak z głośnością w pozostałych modelach?

oraz jak z głośnością i stopniowaniem skrzyni przy 4x2 dusterze?

pozdrawiam,
Paweł

dwujęzyczny kolego, na górze ekranu masz search button, naciśnij sobie i włóż trochę wysiłku bo śmiecisz tymi pytaniami, było już wielokrotnie

Dar1962 - 2014-09-16, 18:55

2x4 ma "cywilną" skrzynię biegów (5 a nie 6) typową dla reszty modeli Dacii. Skrzynia - podobnie jak auto,raczej nie lubi pośpiechu. Głośność w 2x4 i 4x4 jest podobna, kręcący się wał napędowy nie wpływa na decybele. Wersje poliftingowe są lepiej wyciszone (między innymi lepsze uszczelkie okien)
Karenzo - 2014-09-16, 19:40

Jeżeli to co piszesz jest prawdą o eco drivingu to skrzynia w 4x4 nie powinna stanowić dla ciebie problemu .

Skrzynia w 4x2 jest dużo lepiej zestopniowywana ,dopasowana do silnika
niestety ta w 4x4 jest krótsza i to na ostatnim biegu o jakieś 200-300 obr .

4x4 jest cięższy więc więcej pali o jakieś 0,5-1 L

Co do słabego wygłuszania daci to nic nie stoi na przeszkodzie w jego samodzielnym poprawieniu

Vercy - 2014-09-16, 20:11

Hi,

podejrzewam że palić więcej będzie i więcej palić musi, bo to jednak 4x4

pytanie z innej beczki,

czy ma blokadę mechanizmu różnicowego? i czy napęd jest dostawiany czy stały.

pozdrawiam,
Vercy

laisar - 2014-09-16, 20:23

Vercy napisał/a:
czy ma blokadę mechanizmu różnicowego?

Tylko "międzyosiowego" (w postaci suchego sprzęgła wielopłytkowego).

Vercy napisał/a:
czy napęd jest dostawiany czy stały

J.w. - dołączany.



A ogólnie:

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php (; + (np) duster 4x4 + Szukaj wszystkich słów + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

- i czytać, czytać, czytać... (np).

Vercy - 2014-09-16, 22:09

Hi,

dzięki,

na tą chwilę dzięki waszej uprzejmości uzyskałem tyle odpowiedzi że nic innego mi nic więcej do głowy nie przychodzi.

:)

Dziękuje wszystkim,

Pozdrawiam
Paweł

Marek1603 - 2014-09-17, 04:51

No pozostaje fizycznie podotykać i wypróbować. ;-)
Vercy - 2014-09-20, 19:02

Hi,

Wspominaliście że duster 4x4 ma krótkie biegi czy wszystkie czy tylko niższe?

laisar - 2014-09-20, 19:13

@Vercy: Dacia.PL / Duster / Katalog - wszystko masz rozpisane.

(W skrócie: 1 bieg w 4x4 jest krótszy, więc resztę jakby przesunięto o jeden numer względem wersji 4x2 - czyli np 6 w 4x4 jest mniej więcej jak 5 w 4x2).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group