DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Montaż LPG do floty - Dacia Dokker

Kikus - 2014-10-23, 10:05
Temat postu: Montaż LPG do floty - Dacia Dokker
Cześć, tak jak w temacie mam do was pytanie odnośnie instalacji LPG do Dokkera 1.6, konkretnie do 3 które są autami firmowymi. Nie znam się za bardzo na LPG, dlatego będę wdzięczny za wasze porady. Zależy mi na dobrej instalacji z gwarancją i obsługa pogwarancyjną oraz na dobrym warsztacie który podejmie się zagazowania floty. Chodzi mi o okolice Warszawy.
laisar - 2014-10-23, 11:48

Temat o instalacjach: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331

Dział o warsztatach: http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=3

LPG w ASO: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7880

Poza ASO: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4507

Ja słyszałem jeszcze same dobre opinie o Czakramie na Okęciu.

jas_pik - 2014-10-23, 11:49

A dlaczego nie chcesz skorzystać z usługi ASO - nie stracisz gwarancji - nie będziesz się miotał między ASO a gazownikiem
laisar - 2014-10-23, 11:59

Nie polecam natomiast firmy Eco Tech - albo sami spamują fora, albo wykupili taką badziewną usługę u jakiejś pożal-się-boże-agencji pozycjonującej... Jeśli instalują tak jak się reklamują, to lepiej się trzymać z daleka d;
Kikus - 2014-10-23, 19:57

Dzięki za linki;)
W sumie to się zastanawiam między ASO a gazownikiem, tylko że jakoś tak mi się wydaje że ASO nie zawsze zna się super na gazie bo i mniej tego montuje, a gazownik jednak ma o tym większe pojęcie, a to jednak ma być montaż do więcej niż jednego auta (bo nie chcę nadużywać słowa flota do 3 aut;)
Co do Eco Tech to ok, postaram się omijać;) Rozumiem z tych tematów co czytałem że polecane instalacje to Landi Renzo i BRC, z tego co wyczytałem. Mam pytanie czy one się jakoś bardzo różnią?
A ten czakram o którym wspominaliście to warsztat, bo byłem na ich stronie i wydawało mi się że to dystrybutor?

Karenzo - 2014-10-23, 20:40

Co do instalacji to nie ma dobrych pewników .
Brc i Landi to zachodnie firmy ja polecam coś polskiego
Silniki w daci to proste konstrukcje nie potrzeba do nich cudów .
Z całego serca polecam ci napisać tutaj http://lpg-forum.pl/zlece-montaz-regulacje.html
napisz o twoich wymaganiach a pewnie znajdzie się w okolicy ktoś kto wykona usługę porządnie w najlepszej cenie .

Do tego masz pewność że nie przepłacisz za sprzęt ponieważ każdy inny gazownik może skomentować ofertę tego "jednego"
Sam się na to naciołem gdyż do innego auta włożyli mi za dobrą instalacje a ten silnik na byle czym by pojechał ale chciałem lux to płaciłem lux .
Do kogo byś nie pojechał to od razu pytaj jak robi wiercenie na kolektorze ssącym .
Są takie experty co nawiercają bez zdejmowania jak wiertarka podejdzie .
Efekt jest taki że opiłki metalu idą w cylinder ... do tego kąty wtryskiwania gazu są byle jakie i nie da się tego wyregulować porządnie
Wedle sztuki powinno być wszystko rozebrane a kąty otworu takie same jak benzynowych wtryskiwaczy . Jak ci jakiś druciarz powie że robi bez zdejmowania od razu uciekaj od niego

laisar - 2014-10-23, 22:21

Kikus napisał/a:
czakram o którym wspominaliście to warsztat

Warsztat, ale jak się okazało - się już zbył.

kapelusznik - 2014-10-24, 08:00

ja tam polecam polskiego STAGa - 3 auta w rodzinie latają na tych instalacjach
polecam tylko brać coś z wyższych serii (ja i brat latamy na STAGu 300 ISA2, ojciec na jakiejś starej zwykłej wersji 300) + do tego warto dopłacić parę groszy za lepsze wtryski (np HANA) - sam latam na RAIL IG1, ale widać różnicę w kulturze pracy z wtryskami HANA u mojego brata (na korzyść droższych ;-) )

co do warsztatu w Warszawie nic nie polecę - znam tylko dobre w Poznaniu ;-)

piotrek400 - 2014-10-24, 15:31

Kikus,
Polecam brc. Zakładałem w big-kobza w Radomiu. 97kkm bez problemu. Szwagier 80kkm w fusionie. Jeśli pracuje tam jeszcze pan Michał to warto jechać, jest dokładny. Nie chcę robić reklamy, po prostu są ok. Raz na 30kkm podjeżdżam do nich na filtry.

Karenzo - 2014-10-24, 17:12

Ja polecam lamborghini świetny samochód na zakupy
Kikus - 2014-10-26, 22:47

laisar napisał/a:
Kikus napisał/a:
czakram o którym wspominaliście to warsztat

Warsztat, ale jak się okazało - się już zbył.


A wiesz może coś w takim razie o tym Energy Gaz, które to przejęło? Bo patrzyłem na ich stronę, BRC mają naprawdę sporo zamontowanych, praktycznie chyba w każdej marce mają w tej swojej galerii BRC, no i trafiłem też na zdjęcia paru flot więc w sumie mnie zainteresowało;)

laisar - 2014-10-27, 02:00

Kikus napisał/a:
wiesz może coś w takim razie o tym Energy Gaz

Nic.

Kikus - 2014-10-27, 11:52

Ok, w takim razie poszukam czegoś o tym warsztacie, pewnie podjadę tam niedługo i pogadam, jak coś to dam znać co polecili.
Kikus - 2014-10-30, 21:10

Jeszcze raz dzięki za wasze porady. Byłem u nich w poniedziałek, znalazłem też wpis o tym że robią floty na ich FB. Porozmawiałem, powiedzieli mi że floty już montowali i że mają w tym doświadczenie, więc się zdecydowałem i jestem już po montażu;) Co do instalacji ja myślałem nad STAGIEM ale powiedzieli mi że do nowej DACII to najlepiej BRC albo Landi Renzo. Landi było droższe więc ostatecznie wybrałem BRC Sequent 24. Co do samego warsztatu to moim zdaniem ok, dobre podejście do klienta. Mają chyba 5 albo 6 mechaników i od razu zajęli się autami, także długo nie czekałem, właściwie jeden dzień nawet nie cały tylko kilka godzin. Ogólnie z montażu jestem zadowolony, widać że profesjonalnie podchodzą do tego, dostałem komplet dokumentów i parę gratisów od nich. Co do instalacji to na teraz ciężko powiedzieć ale jak trochę pojeździ to dam wam znać. Podrzucam też do waszej oceny kilka zdjęć z montażu, które dostałem od Energy (zbiornik w każdej mam tak jak na zdjęciu):






route2000 - 2014-10-30, 23:06

Kikus, mam w swojej Lodzi instalację BRC montowana przez przeszkolonego pracownika w dziedzinie montażu i regulacji LPG w ASO. W komorze silnika nie widać partaniny i jest wzorowo zamontowana instalacja LPG. Mam silnik 1,6 MPi i dobrze radzi z tą instalacją (o ile jest dobrze wyregulowany). Już przejechałem prawie 7 tys. km na gazie i nie mam z nim żadnego problemu. Silnik ładnie ciągnie w całym zakresie obrotów bez jakichkolwiek niepokojących objawów. ;-)
Kikus - 2014-10-31, 09:35

Soko, a ile Ci pali gazu przy tej instalacji bo chce porównac do swojej żeby wiedziec czy dobrze wyregulowali wszystko;)?
BoloSr - 2014-10-31, 09:49

Kikus napisał/a:
Soko, a ile Ci pali gazu przy tej instalacji bo chce porównac do swojej żeby wiedziec czy dobrze wyregulowali wszystko;)?


To jest żle zadane pytanie :)

Gazu powinno ci palici wiecej niz bezny w przedziale od 20 do 30 procent jak bedzie mniej albo porownywalnie z iloscia benzyny mozna sie martiwc i jak bedzie sporo za duzo to tez :)

Kikus - 2014-11-03, 11:00

Ok, dzięki za pomoc. W takim razie porównam sobie spalania PB do LPG i będę wiedział;)
Kikus - 2015-02-04, 13:01

Hej, odświeżę temat, minęły trzy miesiące i jestem już po drugim przeglądzie w Energy;) Instalacja właśnie mi się całkowicie zwróciła.
Co do samej instalacji to powiem wam że jestem bardzo zadowolony, auta działają bardzo dobrze a oszczędność na jednym aucie to miesięcznie to około 1500-2000 tyś. więc prze trzech autach łatwo policzyć.

Także jak ktoś się zastanwia nad LPG do floty to ja mogę teraz zdecydowanie powiedzieć że nie ma się nad czym zastanawiać a im dłużej się czeka tym większe straty;)

Karenzo - 2015-02-04, 15:52

1500 tyś zł to będzie jakieś półtora miliona złotych
czyli miesięcznie to będzie z 85 000 km :shock:
czyli po roku już grubo ponad milion kilometrów powinny mieć nabite
żeby zrobić 85 tyś km ze średnią z polskich tras na poziomie 50 km/h (wliczając korki postje światła itp ) trzeba by 1700 RBG
auto eksploatowane 24/7 przejedzie maksymalnie 744 RBG
więc ktoś tu nie przestrzega ograniczeń prędkości
żeby robić 85 000 km w 744 RBG trzeba by średniej prędkości 114 km/h
czyli 200 przelotowej .

Ajgor - 2015-02-04, 15:55

Się kolega przejęzyczył... ;-)
eplus - 2015-02-04, 18:38

Prokurator to pikuś, zgłoś to do US, nawet posłowie trzęsą porami. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kikus - 2015-02-05, 11:59

Oczywiście moja pomyłka;) 1,5 do 2 tyś.;) Ale 85 tyś. to budynie na taxi w Niemczech to w miesiąc może nie ale tak w 3 to na upartego mogły by zrobić;) Więc nawet nie takie niemożliwe;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group