|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Demontaż tylnej piasty
jjmalin - 2014-11-01, 17:48 Temat postu: Demontaż tylnej piasty Witam. Przekręciła mi się śruba przy wymianie opon z lewego tyłu. Prawdopodobnie cała piasta jest do wymiany. Chciałbym sam wymienić owy element. Jak się do tego zabrać ??
eplus - 2014-11-01, 18:23
Kiedyś skrzypiały mi sprężynki szczęk hamulcowych z tyłu i zgłosiłem to na gwarancji. Gdy potem pytałem mechanika, czy dokręcił koło dynamometrem, powiedział, że w ogóle nie odkręcał koła! Zdjął je razem z piastą odkręcając centralną nakrętkę piasty. Na pewno dostał się do szczęk, bo potem sprężyny już nie skrzypiały.
laisar - 2014-11-01, 19:01
jjmalin napisał/a: | Przekręciła mi się śruba przy wymianie opon z lewego tyłu. Prawdopodobnie cała piasta jest do wymiany |
Przy wymianie opon standardowo nie odkręca się nakrętki piasty, a jedynie śruby felgi, z tyłu wchodzące w bęben. Czy zatem na pewno chodzi o piastę???
jjmalin - 2014-11-01, 19:12
Chodzi o śrubę dokręcająca felgę. Gwint poszedł ( ale nie śruby. ona jest oki ). Widziałem na zdjęciach, że po zdjęciu obudowy bębna w piaście są otwory montażowe. Czy zatem śruby koła wkręcają się przez obudowę bębna do piasty czy do tej obudowy??
laisar - 2014-11-01, 23:18
jjmalin napisał/a: | Chodzi o śrubę dokręcająca felgę |
Felgę dokręcają 4 śruby - do bębna, a ten jest przykręcany do piasty, jedną dużą nakrętką.
jjmalin napisał/a: | Widziałem na zdjęciach, że po zdjęciu obudowy bębna w piaście są otwory montażowe |
To nie w daciach - u nas jak zdejmiesz bęben to zobaczysz coś takiego:
Piasta to jest ten nagwintowany "patyk" na samym środku, przykręcony do tylnej belki za pomocą kolejnych 4 śrub na krzyż. Bęben zakłada się bezpośrednio na nią.
(Tarcza piasty z otworami jest z przodu).
eplus - 2014-11-02, 15:35
Jeśli gość mnie nie bujał, to odkręcając centralną nakrętkę zdjął koło wraz z bębnem, śrubami koła i czym tam trzeba było, i te urwane gwinty też w ten sposób od auta odłączysz.
Piotrula - 2014-11-02, 18:51
Gwinty są w bębnie hamulcowym. Wystarczy wymienić bębęn, lub pokusić sie
o jego naprawę- wkręcenie helikoli - po zrobieniu otworu i o rozmiar większego gwintu wkręca się sprężynkę z gwintem. Przy poprawnym wykonaniu będzie trzymać jak fabryczne.
kali - 2014-11-02, 20:26
Gwint jest w bębnie. Wytrzymałość gwintu w bębnie jest większa niż gwintu w śrubie. Moment niszczący jest 5 - 6 razy większy od normalnego momentu dokręcania. Więc albo dokręcony mocnym kluczem udarowym co niszczy też felgę, albo krzywo wkręcona. Jak zniszczono śrubę to czasem wystarczy przegwintować bęben. Przy kompletnie zniszczonym gwincie regenerujesz sprężynką lub wymieniasz bęben.
jjmalin - 2014-11-09, 22:34
temat można zamknąć. otwory przegwintowane z śrub 12 na 14 z tą samą nasadką na klucz 17. Niestety bardzo miękki jest bęben podobnie jak w peugeotach np 206
|
|