DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział techniczny - Nietypowy odgłos pracy silnika 1.5 dci
mekintosz - 2014-11-02, 22:24 Temat postu: Nietypowy odgłos pracy silnika 1.5 dciWitam
Możecie się wsłuchać w poniższe nagranie. Od 20 sekundy ładnie słychać. Silnik mój dziś oprócz tradycyjnego "uroczego" klekotu dieslowskiego wydawał z siebie takie inne, nienormalne dźwięki. Szczególnie na wolnych obrotach. Ciężko zlokalizować ale bardziej słyszalne od strony przodu silnika ( chłodnicy ) niż przy pasku alternatora. Klima wyłączona, silnik rozgrzany po 10 km w mieście. Taki dźwięk jakby jakieś łożysko się kończyło lub jakiś przedmuch ( EGR?) Najciekawsze, że jak dałem mocniejszą przygazówkę po nagraniu tego filmu dzwięk ustąpił. Pewnie wróci, bo kiedyś już go słyszałem. DO wymiany rozrządu z pompą wody mam jeszcze rok, przebieg 55 tyś km aktualny. Jakieś sugestie, pomysły mile widziane.
mekintosz - 2014-11-03, 12:59 Nikt nic nie wie ? corrado - 2014-11-03, 13:11 Odgłosy z dołu, co z naciśnięciem sprzęgła?cichnie?matucha - 2014-11-03, 13:24 Po włączeniu klimy przestaje hałasować??MCV - 2014-11-03, 14:58 Może sprzęgiełko kierunkowe na alternatorze (o ile jest), a jak nie ma, to po prostu łożysko na kole pasowym tegoż? Sprężarka klimy raczej nie, skoro jest wyłączona i nie ma obciążenia.matucha - 2014-11-03, 15:38 Przy sprężarce jak jest wyłączona, to kółko pasowe jak ma już kiepskie sprężynki, to tak jakby próbuje się zasprzęglać i też hałasuje. Akurat ten temat przerabiałem.mekintosz - 2014-11-03, 16:12 Klima wyłączona podczas nagrania. Wciskanie/wyciskanie sprzęgła nie wpływały na ten odgłos.matucha - 2014-11-03, 16:40 No to spróbuj włączyć klimę i sprawdź czy wtedy hałas zniknie.mekintosz - 2014-11-03, 16:54 Wydaje mi się, że kiedyś z klimą te z go słychać. Po przygazówce znikł więc czekam czy i kiedy znów wybrzmi złowieszczo corrado - 2014-11-03, 16:59 1. zrzucic pasek wieloklinowy i zakrecic kazda rolka po kolei - moze cos jednak stamtad
2. zdjac oslone rozrzadu i tam posluchaclaisar - 2014-11-03, 17:15
mekintosz napisał/a:
Nikt nic nie wie?
Nie jest to jakiś specyficzny dźwięk, kojarzący się jednoznacznie - a przyczyn niespecyficznych, dających podobne objawy dźwiękowe, może być dziesiątki...
Np dla mnie brzmi to bardziej, jakby ocierał się o coś jakiś plastik - tradycyjnie, w jednej płaszczyźnie, a nie obrotowo, tyle że po prostu w rytm drgań silnika.
Diagnozy takich rzeczy powinno się jednak raczej robić na żywo, w warsztacie.mekintosz - 2014-11-03, 20:24
laisar napisał/a:
Diagnozy takich rzeczy powinno się jednak raczej robić na żywo, w warsztacie.
Zgadzam się w 100%, jednak zawsze warto spytać o zdanie forumowej braci
Co do zdjęcia osłony rozrządu / paska wieloklinowego nie wiem jak się do tego zabrać samodzielnie. Problem, że z natury nie ufam mechanikom, wolę samodzielnie zdiagnozować usterkę by tylko zlecić jej naprawę, zamiast być naciągniętym an wymianę połowy silnika.matucha - 2014-11-03, 20:34 Zdjęcie paska wielorowkowego to prościzna. Wystarczy mieć klucz wygięty oczkowy bodajże 18. Naciągasz napinacz i pasek schodzi.Piotrula - 2014-11-03, 20:38 Pasek musisz zdjąć, aczkolwiek dużo wygodniej to się robi od spodu auta. Szczególnie jak napinacz mocny.
Moim uchem brzmi jak napinacz paska, ale jednak na żywo to co innego.corrado - 2014-11-03, 22:01
matucha napisał/a:
Zdjęcie paska wielorowkowego to prościzna. Wystarczy mieć klucz wygięty oczkowy bodajże 18. Naciągasz napinacz i pasek schodzi.
w dusterze - 16mm
takze mysle, że w sandero nie większy...
faktycznie od dołu - za osłoną podlużnicy - jest lepsze dojście do kółeczek i do zdjęcia/nasunięcia paska.mekintosz - 2014-11-04, 01:41 Od spodu bez kanału średnio wygodnie ;-( Gdybym jednak zdjął ten nieszczęsny pasek to jak można zdiagnozować ten dźwięk ? Szum łożysk ?Piotrula - 2014-11-04, 06:43 Zakręć rolką i słuchaj. Sprawdż też luz góra-dół ( jak na łożysku)Daster - 2014-11-04, 09:12 Po wysłuchaniu odgłosu zmieniłem zdanie u nie wypowiadam się.corrado - 2014-11-04, 11:05
mekintosz napisał/a:
Od spodu bez kanału średnio wygodnie ;-( Gdybym jednak zdjął ten nieszczęsny pasek to jak można zdiagnozować ten dźwięk ? Szum łożysk ?
Uwierz, że wygodniej.kubalonek - 2014-11-06, 22:04 A ile masz na szafie ? bo jeśli coś ok 100-140 kkm to na moje ucho leci tłumik drgań w rolce alternatora ( tak .. tak jest w środku rolki , jest tam chyba łożysko igiełkowe i 2 pierscienie metalowo-gumowe ) . Miałem coś takiego w Scenicu 1.9 dci . To jest to rolka z plaskikowym kapslem . Bagatela min . 450 zł jak nie więcej . Odgłos jakby podobny ....mekintosz - 2014-11-07, 13:31 Podziel przez dwa. Mam 55 tyś km. Dźwięk na razie ustał.