DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Migający check engine

Karenzo - 2014-11-05, 21:29
Temat postu: Migający check engine
W czasie dłuższego postoju z włączonym silnikiem zapaliła mi sie ikonka check engine , światełko 3 razy zapaliło się i zgasło w ostępach 1 sek.
Następnego dnia przy dłuższym postoju nastąpiło to samo
3 mignięcia ikonki check engine w równych odstępach 1 sek . Po tych mignięciach nic totalnie się nie działo , stałem dalej .
Ktoś wie co to może oznaczać ?

Silnik w pełni rozgrzany , grało radio , światła pozycyjne bez nawiewów itp .

matucha - 2014-11-05, 21:38

U mnie to oznaczało rozjechanie się map, ale miałem 1,6 8V z LPG fabrycznym. Problem pojawił się w zeszłym roku wraz ze spadkiem temperatur. Im zimniej, tym było gorzej.
Zawsze to działo się na rozgrzanym silniku na pierwszym postoju np przed przejazdem kolejowym lub na czerwonym świetle. Wyłącznie na LPG.

Karenzo - 2014-11-05, 21:44

Czy były jakieś objawy w pracy silnika ?
matucha - 2014-11-05, 21:46

Delikatnie nierówno pracował, ale nie za każdym razem.
Karenzo - 2014-11-05, 22:17

A w aso mieli problem ze znalezieniem ? bo obawiam się że skasują będy i tyle
matucha - 2014-11-06, 06:40

Problemy mają do dzisiaj. Auta nadal nie mam u siebie od maja :-/ w końcy kupiłem inne, a ASO powinno pozew dostać w tym tygodniu.
grapess - 2014-11-06, 08:16

U mnie też kontrolka paliła się, bo ASO nie wgrało poprawnej mapy od Landi tylko jakąś swoją.
Po ustawieniu samochodu przez pana Piotra z Landi problem gazu minął.
Zobaczymy jak będzie w zimę :?:

Karenzo - 2014-11-06, 13:51

jak skontaktować się z "panem Piotrem z landi " ?
grapess - 2014-11-06, 14:17

Najlepiej zadzwonić do landi numer na ich stronie. landi.pl
Ja tak zrobiłem.

laisar - 2014-11-06, 22:53

@Karenzo: Jedyny opis w dokumentacji do migania tej kontrolki to "wypadanie zapłonu grożące uszkodzeniem katalizatora" - i trwa tak długo, jak wykrywany jest błąd. Zdarzenie powinno zostać także zapisane w pamięci.
Karenzo - 2014-11-20, 12:48

Wymienili mi w serwisie wtryskiwacze LPG zobaczymy czy pomoże
eastcowboy - 2014-11-20, 18:31

Spare parts exchange without diagnosis a specialty of your ASO :roll:
You have no OBD2 scanner?

Wickerman - 2014-12-30, 16:18

Wczoraj i mi zamigotała kontrolka spalin dzisiaj byłem w serwisie i od razu po podłączeniu do komputera wyszło ze 3 wtryskiwacze gazu do wymiany :-/ na szczęście na gwarancji. Trochę szybko niecałe 40tys przejechane.
Karenzo - 2014-12-30, 17:00

u mnie po 32 ale po wymianie jest ok
piotr. z - 2014-12-31, 09:55

Mi jeszcze nie "mryga" po przelocie 43.000 km i gdyby nie to idiotyczne ustawienie przełączania na LPG i związanego z tym szarpania to byłoby OK.
Karenzo - 2014-12-31, 13:57

40 tyś na wtryskiwacze to śmiesznie mało
ja w innym aucie mam najtańsze (60-70 zł ) to wytrzymują do min50 do 100 tyś km ...
dodatkowo je czyściłem ostatnio więc pożyją pewnie dłużej .

dacialoganmcv - 2015-01-11, 21:22

grapess napisał/a:
U mnie też kontrolka paliła się, bo ASO nie wgrało poprawnej mapy od Landi tylko jakąś swoją.
Po ustawieniu samochodu przez pana Piotra z Landi problem gazu minął.
Zobaczymy jak będzie w zimę :?:


Czy "pan Piotr" ma możliwość ustawienia czasu przejścia z Pb na LPG z 0 na 3 sekundy oraz zmiany warunku przejścia z "podczas przyśpieszania" na neutralny?. Od biedy jeszcze trzecia opcja, tj. aktywacja "awaryjne uruchomienie na LPG"?. Oczywiście centralka LC03.

Trzecia opcja niekoniecznie, ale dwie pierwsze to porażka... Ustawione na sztywno i w porównaniu do dokładanej BRC do Kijanki, to Dacia z instalacją fabryczną wypada gorzej niż dokładana w Kijance... Tam nic nie szarpie, jedynie przekaźnik słyszę w zbiorniku, a po wystawieniu auta z garażu gdy wracam pracuje już na gazie, bo sam się przełączył. A nie jak w Dacii muszę gazować albo jak ruszę to szarpnie akurat podczas ruszania. Albo jeszcze gorzej, że zgaśnie. Co za debil opracował tę instalację !!!!!

piotr. z - 2015-01-12, 11:41

dacialoganmcv napisał/a:

Czy "pan Piotr" ma możliwość ustawienia czasu przejścia z Pb na LPG z 0 na 3 sekundy oraz zmiany warunku przejścia z "podczas przyśpieszania" na neutralny?


Witamy w klubie szczęśliwców... Wtrącam się bo uwiera mnie to również.

Odpowiedź brzmi- nie, niestety (omawiane również ze wspomnianym Panem Piotrem w kilku rozmowach telefonicznych).
Spowodowane jest to niemożliwością "pogmerania" w sterowniku (sprawdzone osobiście właściwym softem) a wszelakie zmiany są realizowane poprzez aktualizację naszego oprogramowania (zawierającego np. tak pożądaną zmianę momentu przejścia na LPG) wcześniej przygotowanym przez RP plikiem. Nie potrzeba zmieniać czasu przejścia jeśli udałoby się zmienić załączenie na obroty malejące. Nie znalazłem jak dotąd logicznego wytłumaczenia dlaczego tak to jest ustawiane: do przejścia na LPG przy obrotach wzrastających należy albo zrobić "zakładkę" podawania noPb i LPG przez krótki czas albo sekwencyjnie wyłączać wtryskiwacze benzyny na rzecz gazowych po kolei dla każdego cylindra. Mam małą wiedzę na temat instalacji LPG ale nie wiem po jakiego diabła komplikować proste rzeczy? Chyba tylko dla kasy...

DrOzda - 2015-01-12, 11:54

A czy wraz z aktualizacją sterownika Landi aktualizują wam też oprogramowanie do ECU silnika ? Bo w Daciach które mają fabryczne LPG są inne wersje oprogramowania do ECU .... tak tylko podpowiadam bo może te orły z ASO tego nie wiedzą .....
eastcowboy - 2015-01-12, 13:12

dacialoganmcv napisał/a:


Czy "pan Piotr" ma możliwość ustawienia czasu przejścia z Pb na LPG z 0 na 3 sekundy oraz zmiany warunku przejścia z "podczas przyśpieszania" na neutralny?




That is no problem.
Duster with aftermarket Landi LPG have longer blow on route and no transition time.

The Problem located in the contradictory learning process from Petrol ECU and LPG ECU.

Duster phase 1 has yet LC02 ecu. This ECU you can with little expense exchange against version without automatic adaptation.

Not whine but act :lol:

http://allegro.pl/opel-ag...4943633059.html

dacialoganmcv - 2015-01-12, 22:09

ECU silnika a LPG to dwa zupełnie inne moduły. Jedynie poprzez CAN rozmawiają ze sobą. Każde z nich wysyła informacje, które druga centralka odbiera i wybiera te potrzebne dla niej. Stąd w ECU silnika w fabrycznych instalacjach widać parę odczytów z centralki gazu. Aktualizacja jednego i drugiego jest niezależna, aczkolwiek przy zmianie centralki gazu może być konieczna aktualizacja centralki silnika. Zależy co tam specjaliści z Renaulta wymyślą... Jak dla mnie to są partacze i tyle. Bo ja od ponad roku sygnalizuję problemy w ASO. Może ASO dalej nie przekazuje, ale co mnie to interesuje... Świadczy o poziomie zainteresowania problemem przez ASO.

Z ciekawostek to powiem, że Landi Polska ma problem z tymi naszymi instalacjami. Sprzedają to Włosi do Francuzów, a nasi zbierają baty, bo nic nie działa i pomimo monitów oraz próśb nic nie mogą zrobić...

Pomijam fakt, że w oczach użytkowników traci Landi Renzo jako firma, a znajomi uciekają do innych instalacji w autach. Sam zresztą doradziłem, aby ok. 10 osób nie kupowało Renaulta z tą instalacją, bo są problemy. Nie dość, że nie kupili Renault/Dacia, to poszli do innej firmy po auto... I tyle Renault zyskuje tym zablokowanym badziewem.

A tu filtry gazu z instalacji BRC po 6.000 km. Zdjęcie nie oddaje tego co zobaczyłem i dotykałem...



Nie wiem jaki specjalista w Dacii określił 20.000 km na fazę lotną i 40.000 km na fazę ciekłą... Chyba, że rzeczywiście tam gaz mają czyściutki jak łza.

babol - 2019-10-25, 09:15

Dzień Dobry,
Znalazłem ten temat więc pozwalam sobie go "odświerzyć" ponieważ mam podobny problem.

matucha napisał/a:
U mnie to oznaczało rozjechanie się map, ale miałem 1,6 8V z LPG fabrycznym. Problem pojawił się w zeszłym roku wraz ze spadkiem temperatur. Im zimniej, tym było gorzej.
Zawsze to działo się na rozgrzanym silniku na pierwszym postoju np przed przejazdem kolejowym lub na czerwonym świetle. Wyłącznie na LPG.


Posiadam samochód Logan 2 z fabrycznym gazem Landi Renzo i silnikiem 1.2 16V z 2013 roku. Jakiś czas temu postanowiłem doprowadzić instalację LPG do porządku i u bardzo dobrego fachowca odblokowano mi sterownik OMEGAS 3-4 Cylinder, zrobiono porządek z przełączaniem się na gaz i jak zrozumiałem wgrano mi "nowe aktualne mapy". Wszystko było dobrze do czasu kiedy zrobiło się chłodno. Jakie mam objawy?
Po przełączeniu na gaz w chłodny i wilgotny poranek, po dojechaniu do "przeszkody" w tym wypadku najczęściej przejazd kolejowy z zamkniętymi rogatkami, po dłuższej pracy na biegu jałowym zaczyna migać na chwilę CHECK i przestaje. Jak dłużej stoję to sytuacja potrafi się powtórzyć. Podczas jazdy itp, czy w późniejszych momentach sytuacja się nie powtarza. Pojechałem do mechanika nie zajmującego się LPG i ten postanowił że wymieni: Cewkę zapłonową, przewody i świece oraz przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów. Wydawało się że problem ustąpił, niestety zaczęło się znów robić chłodno i wilgotno i problem z migającym check engine, po przełączeniu na LPG na biegu jałowym, powrócił... Zdarza się również że wówczas silnik delikatnie nierówno pracuje - ale nie zawsze.

Jak myślicie? Uderzać ponownie do firmy zajmującej się LPG? Czy do warsztatu wymieniającego świece itp.? Bo powiem szczerze że trochę mnie martwi i irytuje ten migający check.

Aronus - 2019-10-25, 10:14

Ja na Twoim miejscu pojechałbym do gaziarza, który wymienił Ci cewkę, świece i przewody bo dobrze zrobił wymieniając te elementy, bo wyeliminował możliwość usterki po stronie zapłonu więc niech teraz szuka po stronie instalacji LPG, a tam możliwości są duże np wtryski, reduktor.
babol - 2019-10-25, 10:19

Znaczy cewkę itp. - wymienił serwis nie zajmujący się instalacjami gazowymi.

Czyli najlepiej teraz uderzać do warsztatu zajmującego się LPG??

EBmazur - 2019-10-25, 10:19

Cytat:
Ja na Twoim miejscu pojechałbym do gaziarza, który wymienił Ci cewkę,

Kolega przecież napisał , że tamten mechanik nie zajmuje się gazem

babol - 2019-10-25, 10:31

Podobno trzeba wyczyścić wtryskiwacze "ultradźwiękami" mam nadzieję że to pomoże :-> , wizyta umówiona u gazownika :)
Aronus - 2019-10-25, 11:34

Sorki nie doczytałem, że to nie gazownik wymieniał Ci świece, przewody i cewkę. Co nie zmienia faktu, że jeżeli te elementy zostały wymienione i są OK to przyczyny szukałbym w instalacji LPG. No chyba, że założyli Ci jakieś badziewiaste świece, przewody lub cewkę. Mi kiedyś mechanik powiedział, że zakładają cewki tylko renomowanych firm, bo bywają cewki badziewiastych firm które psują się już w pudełku :roll:
W moim przypadku czyszczenie wtrysków nic nie dało, z tym że gazownik jak już będzie miał wyciągnięte wtryski do czyszczenia to pewnie je pomierzy i będziesz wiedział więcej.

babol - 2019-10-25, 12:06

Cewkę, przewody i świece wstawili z firmy NGK. Świece podobno przeznaczone do LPG - irydowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group