DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Ranking TUV 2015

Ikarusiarz - 2014-11-22, 21:51
Temat postu: Ranking TUV 2015
http://moto.pl/MotoPL/56,...__Najlepsi.html

Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...

Promocja nowej Fabii trwa.

W nowym Auto Śmieciu test 6 aut. Fabia wygrywa, kończy Sandero.

d3mol3k - 2014-11-22, 22:14

No niezłe. A tak na marginesie od ilu lat ten akurat Twój (najnowszy) model jest produkowany? ;-)
Cytat:
Wśród samochodów 2 i 3 letnich zdecydowanie najmniej godna zaufania jest Dacia Logan.

mekintosz - 2014-11-22, 22:52

Coś musi być na rzeczy, że akurat dacia jest na końcu rankingu. Szkoda ale według tych samych reguł wychodzi, że pewnie drobne awarie daci uplasowały ją na szarym końcu. Co do nowej fabi - sorry ale udało się skodzie zrobić miejskie auto segmentu B na 5 gwiazdek NCAP. Sandero cudem zaliczyło 4. Ciekawe jak będzie z Dokkerem.
laisar - 2014-11-23, 00:04

mekintosz napisał/a:
Coś musi być na rzeczy

Tyle że akurat niekoniecznie z dacią - w rankingu firmy DEKRA, który teoretycznie oparty jest przecież na takich samych danych (niemieckie badania techniczne) daćki plasują się mniej więcej w połowie... Kwestia metodologii ustalania kolejności w rankingu.

fotorobart - 2014-11-23, 08:46

Instytut TUV...
ja im nie wierzę, oni zawsze piszą, że niemieckie jest OK a inne "szajs" :evil:

piku - 2014-11-23, 09:33

Niegdyś już pisano nt. metodologii tych firm i wpływu różnych czynników na kolejność w rankingach. Mimo to, nie wszystko jest do niczego. pewne wskaźniki z pewnością są w miarę poprawne.
Akurat mam ów AŚ, gdzie Sandero uplasowało się na 6. miejscu, a nowa Fabia na pierwszym. No, Fabia jest naprawdę znakomita, tj. świetnie jeździ (mam w domu takie maleństwo z silniczkiem 1,2 tsi 86 KM). Jeśli nowa jest poprawiona, musi być też b. dobra. Sandero jechałem tylko podczas krótkiego testu - wykończenie i wyposażenie jest toporne w porównaniu z Fabią. Jednak duży bagażnik, duży rozstaw osi może dla niektórych mieć duże znaczenie - mały samochód, a sporo miejsca i relatywnie dobry komfort jazdy. No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji. To nie jest to, co w Dusterze (- 25-30 proc. w stosunku do konkurencji), ale też spora różnica.

benyo - 2014-11-23, 09:35
Temat postu: Re: Ranking TUV 2015
Ikarusiarz napisał/a:

Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...


Ciekawe czy tak samo mówią właściciele Mercedesów klasy M :-)

Lza - 2014-11-23, 10:41

Czy wie ktoś gdzie można dorwać pełny ranking? Ciekawi mnie, jak się plasują pewne auta- klony, np fiat doblo / opel combo, albo mercedes citan / renault cangoo itp.

Ciekawe, czy klony są, tak jak być powinny - na tych samych pozycjach, czy też po niemiecku jakimś cudem niemieckie wersje francuzów / włochów są mniej awaryjne?

PiotrWie - 2014-11-23, 20:53
Temat postu: Re: Ranking TUV 2015
benyo napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:

Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...


Ciekawe czy tak samo mówią właściciele Mercedesów klasy M :-)

Nie - w Mercedesie, Audi czy BMW najdrobniejsza usterka powoduje zablokowanie samochodu i zjazd do serwisu - więc żaden z tak naszpikowanych elektroniką samochodów nie przyjedzie na przegląd z usterką - w przeciwieństwie do prostych samochodów które przy niewielkich awariach jadą dalej i mogą przyjechać na przegląd. Jak podaje prasa najczęstszą awarią układu elektrycznego jest przepalona żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej- więc ta awaria odpada w samochodach wyświetlających monit na desce rozdzielczej.
Już lepszy jest test ADAC - tam są pojazdy którym trzeba było udzielić pomocy na autostradach z powodu awarii - choć w egzemplarzach kilkuletnich marek premium też jest zafałszowanie - oni mają własny system pomocy, więc nie ma ich w statystykach ADAC.

laisar - 2014-11-25, 17:23

Lza napisał/a:
gdzie można dorwać pełny ranking?

http://www.vdtuev.de/news/tuev-report-2015

Lza - 2014-11-25, 22:02

Dzięki Laisar.

Tam jest bardzo dużo ciekawych informacji. Dużym minusem jest to, że kluczem jest wiek a nie przebieg. Obok siebie są porównane pojazdy które mają średni przebieg 25000km i 80000km, tylko dlatego że mają 2 lata. (no kurcze, w końcu auto które ma 80000 ma prawo mieć więcej usterek niż takie co ma 25000)?

Taka ciekawostka - w każdej grupie wiekowej ostatnie 10 miejsc zazwyczaj zajmują samochody na F.. fiaty, fordy i francuskie... (w tym Logan) - jak w mordę strzelił, ta anegdota wydaje się być prawdziwa. :-P

No i bardzo dziwny fakt, że brakuje tego, czego szukałem - nie ma ani combo ani citana. Dziwne, bo jest doblo i kangoo. To co, gebelsy nie jeżdżą citanami i combo?

laisar - 2014-11-25, 22:32

Lza napisał/a:
Dużym minusem jest to, że kluczem jest wiek a nie przebieg

Dlatego taka DEKRA rozbija swój ranking na kategorie wiekowe - http://www.raport-usterkowosci-dekra.pl

Niestety, z TUV jest dokładnie ten sam problem co z EuroNCAP - jedna, sumaryczna ocena właściwie zupełnie nic nie mówi... I , o dziwo, wiele z argumentów przywołano już w komentarzach do artykułu z pierwszego postu - np ten, że ranking TUV nie tyle mówi o jakości samych aut, co najbardziej o dbałości o stan techniczny właścicieli danego modelu.


Lza napisał/a:
gebelsy nie jeżdżą citanami i combo?

Za młode?

Liczone razem z pierwowzorami?

A może poszli do lasu? d;

Kto ich tam wie...

(Kia cee'd i hyundai i30 liczone są osobno, tak samo logan i sandero - ale jest tylko golf, a jetty nie ma? Itd, itp...).

Cav - 2014-11-26, 17:28

laisar napisał/a:

(Kia cee'd i hyundai i30 liczone są osobno, tak samo logan i sandero - ale jest tylko golf, a jetty nie ma? Itd, itp...).


A tak przy okazji ceeda - potwierdza się, że najlepsza była ta wersja którą ja miałem, czyli pierwsza, bo plasowała się w środku stawki.
Jest w klasyfikacjach dużo wyżej niż młodsze modele, które już plasują się w okolicach Dacii.
Tego się po Ceedzie czy Sportage nie spodziewałem, widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość.

laisar - 2014-11-26, 17:47

Cav napisał/a:
widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość

Niekoniecznie. Nie chce mi się przeglądać tych tabelek i jeszcze porównywać je z poprzednimi edycjami, ale dane bezwzględne dla tych modeli (rodzaj, liczba i waga usterek) mogą być cały czas identyczne. Jeśli jednak te parametry zmienią się u konkurencji, to wtedy miejsce w rankingu może być różne w różnych latach - bo lista jest szeregowana względnie.

Cav - 2014-11-26, 18:04

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość

Niekoniecznie. Nie chce mi się przeglądać tych tabelek i jeszcze porównywać je z poprzednimi edycjami, ale dane bezwzględne dla tych modeli (rodzaj, liczba i waga usterek) mogą być cały czas identyczne. Jeśli jednak te parametry zmienią się u konkurencji, to wtedy miejsce w rankingu może być różne w różnych latach - bo lista jest szeregowana względnie.


W skrócie dla ceeda to mniej więcej wygląda tak (%): 10-16-21
I 21 dla 7 latków to niezły wynik na tle konkurencji, za to te 10 dla 3 latków to końcówka stawki.

Lza - 2014-11-26, 18:19

dla 3 latków końcówka stawki to 15%. Natomiast 9,5% - tyle ma ceed to mniej więcej środek. Zwróć uwagę, że wierzchłek "krzywej gaussa" (czyli bardzo, bardzo upraszczając najpopularniejsze okolice średniej arytmetycznej) będzie mniej więcej od 7% - 12%. W tym przedziale plasuje się najwięcej pojazdów.
laisar - 2014-11-26, 18:40

Dla kwestii, czy jakość się obniżyła, nieważne są liczby w aktualnym rankingu (i obojętne, dla której grupy wiekowej) - istotne jest ich porównanie z poprzednimi rankingami.

Przykładowo: jeżeli obecnie dla 3-latków usterkowość wynosi 10%, to dla ustalenia zmiany jakości trzeba by spojrzeć także na 3-latki, ale w rankingu sprzed 3 lat - jaka wtedy była usterkowość 3-latków. I jeśli wówczas była niższa niż obecnie, to dopiero świadczy o faktycznym spadku jakości.

(Tzn. "faktycznym" = wg przyjętej metody, zaniedbując ewentualne powody, niekoniecznie związane z rzeczywistą jakością wytwarzania).

ryjas - 2014-11-28, 18:35
Temat postu: Re: Ranking TUV 2015
Ikarusiarz napisał/a:
W nowym Auto Śmieciu test 6 aut. Fabia wygrywa, kończy Sandero.


W Autobildzie w tym samym teście jest lepsza od C3 i nieznacznie gorsza od Clio.

ryjas - 2014-11-28, 18:45

piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.

Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.

W tym zestawieniu testowana wersja była najdroższym samochodem.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem i cena niewiele przewyższą Dacię Sandero. 208-ka z kolei to auto które można nabyć z testowanym 3 cylindrowcem ale i w wersji 1,6 THP 156 KM lub GTI z silnikiem wzmocnionym do 200 KM. Niech sie Fabia pochwali takim silnikiem.
Poza tym wnętrze Fabii nie jest wcale takie duże. Na pewno Sandero nie jest mniejsze

Test w AŚ jest mega stronniczy.

piku - 2014-11-29, 00:11

ryjas napisał/a:
piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.

Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem


Wiele rzeczy się da "wyrwać". Natomiast ceny katalogowe są, jakie są. I takie biorą pod uwagę w czasopismach.

Cav - 2014-11-29, 08:31

piku napisał/a:
ryjas napisał/a:
piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.

Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem


Wiele rzeczy się da "wyrwać". Natomiast ceny katalogowe są, jakie są. I takie biorą pod uwagę w czasopismach.


Ale ceny katalogowe nie są istotne, bo spora część aut jest standardowo sprzedawana grubo powyżej nich, a na inne nie ma promocji w ogóle.
Na przykład właśnie Citroen, gdzie nikt nigdy nie kupił auta w cenie katalogowej, a obniżki rzędu 20% na start się zdarzają vs Dacia, gdzie jak dostaniesz bo bojach 2-3% to się musisz cieszyć.
Więc ważne są tylko ceny transakcyjne.

Jasne, że leniwe pismaki którym się nie chce sprawdzić ani prawdziwej ceny, ani prawdziwego spalania piszą bzdury.

piku - 2014-11-29, 08:43

Cav napisał/a:
spora część aut jest standardowo sprzedawana grubo powyżej nich, a na inne nie ma promocji w ogóle.
Na przykład właśnie Citroen, gdzie nikt nigdy nie kupił auta w cenie katalogowej, a obniżki rzędu 20% na start się zdarzają


Kiedyś (bodaj 3-4 lata temu) przymierzałem się do małego auta i wśród opcji był właśnie C3. Kosztował w promocji 46 tys. zł z niezłym wyposażeniem. Choć długo wokół niego chodziłem, jeździłem, nie udało się wydębić od dystrybutora ani grosza. Twierdził, że to dolna granica. Może tak było. Dustera kupiłem w W-wie, gdzie był o kilka tys. zł tańszy niż w Lublinie; podobnie było na Śląsku. Pojechałem do W-wy, bo miałem bliżej. Nie wszędzie da się wiele wytargować, jak widać.
Ale świnta prawdo, że prawdziwe są ceny transakcyjne, a nie katalogowe. Ceny transakcyjne są jednak zmienne i nie dla wszystkich jednakowe.

Cav - 2014-11-29, 08:53

piku napisał/a:

Kiedyś (bodaj 3-4 lata temu) przymierzałem się do małego auta i wśród opcji był właśnie C3. Kosztował w promocji 46 tys. zł z niezłym wyposażeniem. Choć długo wokół niego chodziłem, jeździłem, nie udało się wydębić od dystrybutora ani grosza. Twierdził, że to dolna granica. Może tak było. Dustera kupiłem w W-wie, gdzie był o kilka tys. zł tańszy niż w Lublinie; podobnie było na Śląsku. Pojechałem do W-wy, bo miałem bliżej. Nie wszędzie da się wiele wytargować, jak widać.


Ale ja nie pisałem, że zawsze da się wytargować coś od dealera, w Citroenie potężne promocje są bezpośrednio od producenta.
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.

benyo - 2014-11-29, 10:22

Cav napisał/a:
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.


To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.

Cav - 2014-11-29, 11:09

benyo napisał/a:
Cav napisał/a:
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.


To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.


Wszystko zależy od tego, ile wychodzi na tle konkurencji.
Przed zakupem Dustera myślałem o Citroenie Aircross.
No i cena cennikowa była i tak DUŻO niższa niż Mitsubishi ASX (którego klonem jest Aircross).
A dodatkowe 8 tys rabatu miło wspomagało tą konkurencyjność.
Gdyby Duster nie oferował w podobnej cenie napędu 4x4 niewątpliwie wybrałbym Aircrossa.

KrzysiekG - 2014-11-29, 15:12

benyo napisał/a:
Cav napisał/a:
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.


To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.


To nie do końca tak. Citroen ma po prostu ceny netto we wszystkich krajach takie same, a polityką rabatów dostosowuje je do realiów określonych rynków.

ZbujMadej - 2014-11-30, 13:42


benyo - 2014-11-30, 13:56

ZbujMadej napisał/a:
Obrazek


Bo Dacia jest jak Chuck Norris - to ściana dojeżdża do Dacii :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group