|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Wymiana osłony przegubu zewnętrznego Dacia Duster
corrado - 2014-11-27, 15:56 Temat postu: Wymiana osłony przegubu zewnętrznego Dacia Duster Wymiana osłony przegubu zewnętrznego - inaczej manszety , bez zbijania przegubu zewnętrznego - Dacia Duster 4x2
Do wymiany potrzebne :
klucze
- 30mm + rura 1m
- 18mm
- 16mm + torx 30
- płyn do naczyn ludwik albo coś tłustego śliskiego
- manszeta / osłona przegubu zewnętrznego typu Duraboot
- kombinerki
- młotek, ostry śrubokręt płaski
- nożyk do tapet
- dużo ścierek, papieru do czyszczenia rąk i części ...
Zachęcony dobrymi opiniami na zagranicznych forach, niską ceną i łatwą wymianą,postanowiłem samemu wymienić dziurawą osłonę przegubu - smar był na wahaczu, sworzniu wahacza i nawet nadkolu tłuste plamy .
Zestaw tj. osłona chodzi po 30pln/ szt - jest ze smarem i zapinkami , do tego dokupiłem ten zielony "megafon" za 18pln przez który nakładamy manszetę...
OK zaczynamy...
Bierzemy klucz 30mm i metrową rurę , zapieramy auto i odkręcamy śrubę piasty 30mm
Lewarujemy auto, zrzucamy koło, odkręcamy 2 śruby amorka 18mm od zwrotnicy
Odkręcamy jeszcze końcówkę drążka - klucz 16mm i jako kontra torx30 , wybijamy ją ze zwrotnicy i mamy już luzem swobodnie półośkę wyjętą ze zwrotnicy
Śrubokrętem ostrym bijemy po osłonie aluminiowej manszety i ją zdejmujemy
piękny smar na półośce i przegubie zewnętrznym ... Teraz zaczyna się okropna robota :(
Bierzemy lejek, manszete duraboot wywracamy na lewą stronę, skrapiamy wd40 albo ludwikiem ten lejek i naciągamy manszetę na lejek, a później na półośkę....
Wywracamy spowrotem na prawą stronę manszetę , skręcamy wewnętrzną zapinkę z zestawu - u mnie jakoś kiepsko trzymała , więc użyłem swojej skręcanej ... ale można nawet trytytką i też będzie trzymać. Pakujemy smar z zestawu duraboot upewniając się że nie ma brudu w środku przegubu ...
To samo robimy spinając manszetę przy samej zwrotnicy
Czyścimy smar z miejsc obklejonych .... u mnie sworzeń wahacza, wahacz, zwrotnica , w sumie wszystko było w smarze
Wkładamy półośkę do zwrotnicy, skręcamy amorka ze zwrotnicą, końcówkę drążka ze zwrotnicą , czyścimy ze smaru tarcze hamulcową.
Zakładamy koło skręcamy, opuszczamy z lewarka i skręcamy śrubą 30mm piastę , używając momentu ok 200Nm , tj . 20kg na 1m ramieniu.
Manszeta duraboot przypomina w dotyku czepek do pływania, zobaczymy ile wytrzyma.
Jedna uwaga lepiej kupić mniejszy rozmiar, ja wybrałem jednak za duży, tj. śr zewnętrzna - 88mm:( a w orginale jest 87mm albo coś koło tego i tak troszkę luźno się nakładało,
najwyżej jak będzie przeciekać to kupię mniejszą...
28,11,2014 - Zrobiłem dzisiaj ok 50km, zdjąłem jeszcze koło zobaczyć czy się nie zsunęła manszeta, zmieniłem opaskę tą mniejszą na półosi skręcaną - na dwie trytytki , wszystko jest ok i nic nie pękło, nie zsunęło się z przegubu i półosi...
luckyboy - 2019-09-19, 12:28
Ile wytrzymała osłona? Jestem zainteresowany montażem, warto?
corrado - 2019-09-19, 14:23
Tak jak najbardziej. Wszystko ok.
piotr. z - 2019-09-21, 19:13
Ten "lejek" do zakładania manszet to świetna sprawa. Zabraliśmy się ze szwagrem do wymiany manszety ale przy skrzyni biegów w Volvo i w sobotę już sklepy były pozamykane. Użyliśmy butelki ale jej średnica była mniejsza niż te palce na końcu półośki. Cośmy się przy tym na...bale i naklęli to nasze. Łapy dwa dni czułem bo cholery nie można było na tę butelkę nasadzić. I WD40 jako smarowidło było tu najgorsze. Sprawdził się jakiś biały smar ale zwykły ŁT też da radę. Ale na pewno do następnej roboty ten "lejek" będzie.
|
|