|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - grudniowy AŚ 4x4
piku - 2014-12-26, 10:23 Temat postu: grudniowy AŚ 4x4 W listopadowo-grudniowym numerze Auto Świat 4x4 ukazał się "supertest" (to określenie czasopisma) Dustera. Ponieważ w tym samym numerze są też testy innych siedmiu innych kompaktowych SUV-ów (Skoda Yetii, WV Tiguan, Hyunday ix35, Nissan Qashqai i Mazda CX-5 z dieslami, Jeepa Renegade'a i Honady CR-V używanej ) oraz dwóch dużych SUV-ów (Kia Sorrento i WV Tuareg) + test 100 tys. km dużego SUVa z Chin, można w tym numerze znaleźć spory materiał porównawczy. Ciekawe jest to, że magazyn oprócz danych fabrycznych, podaje trochę danych z własnych pomiarów, dotyczy to także Dacii Duster.
Jak będę miał możliwość, napiszę więcej o tym teście DD (lub przekażę materiał w pdf). Na razie tylko uwaga do kompetencji testerów: "Dacia to łacińska nazwa jednej z rumuńskich prowincji" - no już można było zajrzeć do Wikipedii! Faktem jednak jest, że ten błąd nie ma nic do samego testu auta, który nie jest zbyt dogłębny, ale zawiera kilka intersujących uwag.
Zbój - 2014-12-26, 22:20
piku napisał/a: | w tym samym numerze są też testy innych siedmiu innych kompaktowych SUV-ów (Skoda Yetii, WV Tiguan, Hyunday ix35, Nissan Qashqai i Mazda CX-5 z dieslami, Jeepa Renegade'a i Honady CR-V używanej ) |
Tak się kiedyś zastanawiałem, gdzie zaczyna się, a gdzie kończy (mam na myśli wymiary) granica "kompaktowych SUV'ów". W prasie branżowej i na portalach motoryzacyjnych też często są spore rozbieżności w tej kwestii. Z jednej strony jest mierząca 4,22 długości Skoda Yeti, którą raczej zgodnie określa się kompaktowym SUV'em lub kompaktowym crossoverem, a z drugiej strony przerastają ją (przynajmniej na długość) takie modele jak Jeep Renegade (4,24), Chevrolet Trax (4,25), Opel Mokka (4,28) oraz Ford Ecosport (4,24) i Fiat 500X (4,25), które dopiero wjadą do polskich salonów. O tych modelach już nie zawsze dziennikarze motoryzacyjni piszą "kompaktowy crossover/SUV", bo i określenie miejski crossover lub B-SUV jest stosowane. Z drugiej strony "kompaktowymi SUV'ami" w niektórych artykułach nazywane są nawet tak spore SUV'y jak właśnie Mazda CX-5 (4,55), Honda CR-V (4,57), czy Toyota RAV4 (4,57), choć spotkałem się również z określeniem "SUV'y średniej wielkości" właśnie dla tych modeli i innych mierzących tyle samo lub kilka centymetrów więcej (np. Opel Antara, Subaru Forester, Jeep Cherokee, Audi Q5, Volvo XC60, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander). Tak więc określenie "kompaktowy SUV" potrafi być nadzwyczaj pojemne ;)
Cav - 2014-12-26, 23:01
Zbój napisał/a: |
Tak się kiedyś zastanawiałem, gdzie zaczyna się, a gdzie kończy (mam na myśli wymiary) granica "kompaktowych SUV'ów". W prasie branżowej i na portalach motoryzacyjnych też często są spore rozbieżności w tej kwestii. Z jednej strony jest mierząca 4,22 długości Skoda Yeti, którą raczej zgodnie określa się kompaktowym SUV'em lub kompaktowym crossoverem, a z drugiej strony przerastają ją (przynajmniej na długość) takie modele jak Jeep Renegade (4,24), Chevrolet Trax (4,25), Opel Mokka (4,28) oraz Ford Ecosport (4,24) i Fiat 500X (4,25), które dopiero wjadą do polskich salonów. O tych modelach już nie zawsze dziennikarze motoryzacyjni piszą "kompaktowy crossover/SUV", bo i określenie miejski crossover lub B-SUV jest stosowane. Z drugiej strony "kompaktowymi SUV'ami" w niektórych artykułach nazywane są nawet tak spore SUV'y jak właśnie Mazda CX-5 (4,55), Honda CR-V (4,57), czy Toyota RAV4 (4,57), choć spotkałem się również z określeniem "SUV'y średniej wielkości" właśnie dla tych modeli i innych mierzących tyle samo lub kilka centymetrów więcej (np. Opel Antara, Subaru Forester, Jeep Cherokee, Audi Q5, Volvo XC60, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander). Tak więc określenie "kompaktowy SUV" potrafi być nadzwyczaj pojemne ;) |
Ale przecież identycznie jest z kompaktami, są takie które mają w granicach 4,2, a pewnie nawet mniej, a są takie które mają ponad 4,5 metra, a nawet dłuższe w wersjach kombi.
Ważniejszy do określenia faktycznej wielkości auta jest rozstaw osi, a nie dlugość całkowita.
Ale te ostatnie które wymieniłeś to już nie są kompaktowe SUV-y, przynajmniej na dzisiejsze standardy, tylko właśnie klasa średnia.
Karenzo - 2014-12-27, 13:52
jestem jasnowidzem i już dziś powiem wam że najlepszy jest WV Tiguan , zaraz potem skoda
mekintosz - 2014-12-27, 14:11
Sandero to tez prawie kompaktowy ( 2588 rozstaw osi, 4020 długość ) prawie SUV ( 15 cm oraz 17 cm lub 20 cm stepaway prześwit )
wojtek_pl - 2014-12-27, 19:00
Karenzo napisał/a: | jestem jasnowidzem i już dziś powiem wam że najlepszy jest WV Tiguan , zaraz potem skoda | Nie dziwi nic...
piku - 2014-12-28, 18:04
Karenzo napisał/a: | jestem jasnowidzem i już dziś powiem wam że najlepszy jest WV Tiguan , zaraz potem skoda |
Kolega pewnie po wódeczce , więc "wyśnił" nieprawidłowo - kolejność mu się pomyliła: najpierw Skoda Yeti, potem WV Tiguan.
Zgodzę się z sugestią kol. Zbója, że Mazda nie powinna się pojawić w tym zestawieniu.
Warto jednak zwrócić uwagę na test Dustera. Testujący m.in. zwrócili uwagę na to, że w błocie i kopnym piachu zbyt mały moment przenoszony jest na koła tylnej osi oraz że przekazanie momentu na tylną oś następuje ze zwłoką.
Przeprowadzili też własne pomiary, z których wynika, że masa własna auta to 1404 kg, a nie deklarowane przez producenta 1320 (co podano w tabelce). Zmierzyli też prześwit - 205 mm; kąt natarcia - 30 i kąt zejścia - 36. Kąt rampowy podano fabryczny - 23. Zdolność do pokonywania wzniesień to 40 stopni. Wykrzyż zmierzono na 160 mm, czyli 60 %. Fabryczna głębokość brodzenia to 30 cm. Pojemność bagażnika podano - 443 l (jako dane fabryczne - skąd?).
Cav - 2014-12-28, 19:07
piku napisał/a: | Karenzo napisał/a: | jestem jasnowidzem i już dziś powiem wam że najlepszy jest WV Tiguan , zaraz potem skoda |
Kolega pewnie do wódeczce , więc "wyśnił" nieprawidłowo - kolejność mu się pomyliła: najpierw Skoda Yeti, potem WV Tiguan.
Zgodzę się z sugestią kol. Zbója, że Mazda nie powinna się pojawić w tym zestawieniu.
Warto jednak zwrócić uwagę na test Dustera. Testujący m.in. zwrócili uwagę na to, że w błocie i kopnym piachu zbyt mały moment przenoszony jest na koła tylnej osi oraz że przekazanie momentu na tylną oś następuje ze zwłoką.
Przeprowadzili też własne pomiary, z których wynika, że masa własna auta to 1404 kg, |
Na pewno się nie znają, nie potrafią zważyć auta, a w ogóle to hejterzy.
Tak to leciało, jak kilka miesięcy temu podałem właśnie taką masę Dustera?
Proszę o komentarz, wszystkich którzy wtedy raczyli się udzielić........
eplus - 2014-12-28, 19:07
Przy braku mechanizmu różnicowego międzyosiowego to chyba moment jest przekazywane na osie w takiej proporcji, jak ich nacisk na drogę. Więcej na tył czy przód się nie da, chyba, żeby zastosować przełożenie inne od 1:1. Tryb 4x4 można włączyć na stałe - może nie zauważyli. Więc to zrzędzenie jest bez sensu.
piku - 2014-12-28, 22:01
Cav napisał/a: | kilka miesięcy temu podałem właśnie taką masę Dustera. |
Ważyłeś? W dowodzie rejestracyjnym mojego auta wpisano w rubryce masa własna 1387 kg. Kto i jak to ustala?
Cav - 2014-12-28, 22:50
piku napisał/a: | Cav napisał/a: | kilka miesięcy temu podałem właśnie taką masę Dustera. |
Ważyłeś? W dowodzie rejestracyjnym mojego auta wpisano w rubryce masa własna 1387 kg. Kto i jak to ustala? |
Tak, ważyłem.
Było potrzebne do przeliczenia wyników z hamowni, gdy podejrzewałem że ma za mało mocy.
Nie ma za mało, tylko skrzynia wszystko psuje.
Karenzo - 2014-12-29, 00:06
http://4x4.auto-swiat.pl/...ie-opinia/f294c
keikan - 2014-12-29, 06:56
"Testujący m.in. zwrócili uwagę na to, że w błocie i kopnym piachu zbyt mały moment przenoszony jest na koła tylnej osi oraz że przekazanie momentu na tylną oś następuje ze zwłoką. "
czy oni testowali Dustera w terenie na trybie "AUTO" ???
wojtek_pl - 2014-12-29, 09:15
Może nie wiedzieli, że można włączyć 4x4 na stałe. W końcu w "bylejakich" autach to masz automatycznie i brak kontroli nad dołączaniem napędu kolejnej osi.
A może wszystkie testowali w standardowej konfiguracji napędu, czyli 'auto' ...
johnson - 2014-12-29, 15:10
keikan napisał/a: | "Testujący m.in. zwrócili uwagę na to, że w błocie i kopnym piachu zbyt mały moment przenoszony jest na koła tylnej osi oraz że przekazanie momentu na tylną oś następuje ze zwłoką. "
czy oni testowali Dustera w terenie na trybie "AUTO" ??? |
zwloka jest niestety.
Dzisiaj we Wroclawiu rano bylo troszke sniegu i wszystko pieknie zmarzlo.
Duster dzisiaj byl krolem kazdych swiatel. Esp wylaczone, naped na Auto i ogien.
Nawet z ta durna skrzynia nie bylo mocnego z rwd albo fwd.
Co do tego opoznienia to w piachu/blocie go nie moglem wylapac i mialem wrazenie ze 4x4 jest praktycznie bezzwłoczne. Tutaj wyraznie czuc ten moment kiedy przod mieli a tyl lapie. Przy plynnym zerwaniu przednich kol tyl dolacza sie miekko i nie czuc tych ulamkow sekund do zalaczenia tylu, przy ostrym ruszaniu tylko zapina sie mocno i jakby ta zwloka byla wieksza, pewnie dlatego ze przod slizgajac sie ciagnie auto. Przy ostrym zalaczeniu tylu potrafi tez auto lekko bokiem postawic.
Za to bardzo ladnie mozna sterowac Dusterem pedalem gazu przenoszac wiecej napedu na tylne kola, udalo mi sie nawet pare razy ladnie pojsc bokiem bez zadnej podsterownosci. Szkoda tylko ze Esp nie mozna wylaczyc na stale albo zeby wlaczalo sie znowu troche pozniej.
Marcinho - 2015-01-19, 13:16
Dziś w AŚ znowu piszą o DD ( koniec artykułu najlepszy )
DD - 2015-01-19, 15:01
Jaki tytuł tego artykułu? Czyżby "Dacia Duster 1.5 dCi - Skąpstwo nie popłaca"?
Marcinho - 2015-01-19, 15:09
Tytuł ,,Modne i Praktyczne" porównanie sześciu aut - Dacia Duster, Opel Meriva,Renault Captur, Kia Soul, Skoda Yeti, Nissan Qashqai.
Dar1962 - 2015-01-19, 17:39
jeszcze nie czytałem ale pozwól,że spróbuję zabawić się Sherlocka pomyślmy logicznie- AŚ to córka Auto_Bilda - ergo: tam zawsze wygrywają auta niemieckie, najlepiej z widłami na masce - ergo: w zestawieniu nie ma auta z widłami ale jest pasierbica koncernu do niedawna ozdobiona zieloną a obecnie srebrną kurą, ergo: na pewno najpiękniejsza,najlepsiejsza i w ogóle naj naj naj ze wszystkich jest Skoda
Prezes - 2015-01-19, 19:27
Opel Meriva raczej nie pasuje do reszty w zestawieniu?
piku - 2015-01-25, 16:29
Prezes napisał/a: | Opel Meriva raczej nie pasuje do reszty w zestawieniu? |
Rozumiem, że masz na myśli inny artykuł, niż ja, gdy zakładałem ten wątek, a mianowicie piszesz o artykule z AŚ 4/2015 (datowany na 19 stycznia). W tekście, o którym piszesz nie pasuje sporo, bo Meriva i Soul (Captur chyba też) to inna kategoria niż Duster. Poza tym, budzi wątpliwość punktacja przyznana Dusterowi. O ile zgodzę się chętnie, że wsiadanie do DD sparawia kłopoty, a wysiadanie jeszcze większe, to już dalej często bym się nie zgodził. I tak: komfort siedzeń - naprawdę nie można im wiele zarzucić; choć poziom i sposób regulacji niezbyt nowoczesny, to na długiej trasie spisują się znakomicie, grzbiet nie boli. Dałbym tu co najmniej 15/20 punktów. Widoczność - dorzuciłbym co najmniej punkt; wygodnie się nim parkuje nawet bez czujników; tylko widok do tyłu nieco szwankuje. Zatem chyba 11/15. Z obsługą też się nie zgodzę. Podkreśliłbym, że DD jako jedyny w teście ma półki na kokpicie, na które można rzucić podręczne drobiazgi, zamiast chować je po zakamarkach. Mi to bardzo odpowiada i dodałbym za to punkty, a więc 12/15. Jazda - nooo, koniecznie punkty za znakomite zachowanie na kiepskich nawierzchniach, a zatem nie 7, ale co najmniej 10/15. Podobnie z ceną - jednak co najmniej 12/15. Mielibyśmy zatem nie 58, ale 72 punkty.
Z kolei SKodzie odjąłbym za niefunkcjonalność bagażnika. Jednak nie mogłem do niej załadować swoich rowerów, a zwłaszcza - nart (to ją wyeliminowało z gry w moim przypadku). Mój osobisty ranking byłby zatem inny.
Prezes - 2015-01-25, 18:01
Soul / Captur mająwygląd crossowy. Meriva tu nic do nich nie ma.
Co do siedzeń to zawsze kwestia osobista. Ja sobie dorabiałem odcinek lędźwiowy, ale i tak wygodniejszymi jeździłem autami. To jak z łóżkami, jeden lubi miękkie, inny twarde..
Cav - 2015-01-25, 22:08
piku napisał/a: | Prezes napisał/a: | Opel Meriva raczej nie pasuje do reszty w zestawieniu? |
Rozumiem, że masz na myśli inny artykuł, niż ja, gdy zakładałem ten wątek, a mianowicie piszesz o artykule z AŚ 4/2015 (datowany na 19 stycznia). W tekście, o którym piszesz nie pasuje sporo, bo Meriva i Soul (Captur chyba też) to inna kategoria niż Duster. Poza tym, budzi wątpliwość punktacja przyznana Dusterowi. O ile zgodzę się chętnie, że wsiadanie do DD sparawia kłopoty, a wysiadanie jeszcze większe, to już dalej często bym się nie zgodził. I tak: komfort siedzeń - naprawdę nie można im wiele zarzucić; choć poziom i sposób regulacji niezbyt nowoczesny, to na długiej trasie spisują się znakomicie, grzbiet nie boli. |
Ale nogi już potrafią, ze względu na mega krótkie siedziska - uda nie mają podparcia.
To samo dotyczy dużej ilości modeli Renault.
|
|