DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Jakie tarcze są lepsze - nacinane/nawiercane/wiercone

Karenzo - 2015-02-01, 01:06
Temat postu: Jakie tarcze są lepsze - nacinane/nawiercane/wiercone
Chciałem otworzyć dyskusje o sensie zamiany tarcz na "podrasowane "
Dużo czytam na ten w internecie i na razie wychodzi że
nacinane:
lepsze przyleganie klocka ale szybsze zużycie klocka (nacięcia frezują klocek /usuwają osady )

nawiercone :
odprowadzanie gazów ale zmniejszona powierzchnia robocza

wiercone :
odprowadzanie gazów oraz ciepła kosztem wytrzymałości /powierzani roboczej

Można kupić jeszcze tarcze wiercone oraz ponacinane jednocześnie .

Z tego co wyczytałem dla mnie szarego użytkownika najlepsze będę tarcze ponacinane .

fotorobart - 2015-02-01, 09:16

a po co "szermu użytkownikowi" takie kombinacje? to że tarcze są wentylowane to mało? :-P
nie sądzę abyś używał trybu Sport :mrgreen:

maicejm22 - 2015-02-01, 09:47

Najlepsze są tarcze nacinane - miękki klocek.
Zużycie klocka szybkie ale tarcze przejadą 2 razy więcej kilometrów i bardzo skuteczne hamowanie.
Jedna wada klocki brudzą felgi ale to już tylko estetyka.
Jednak na temat bezpieczeństwa się nie dyskutuje. Bardzo dobra jakość tarcz i klocków potrafi zdziałać cuda.

shrek - 2015-02-01, 10:39

Jak dla mnie nie ma sensu w seryjnych pojazdach o mocy 100 KM. a jak juz masz tarcze do wymiany to kup tarcze i klocki dobrej jakosci.
Marek1603 - 2015-02-01, 10:47

Myślę, że w naszych autach to tylko względy estetyczne.
Ja jeżeli musiałbym wymieniać tarcze to na nawiercane i odpowiednie do tego klocki. Lepiej mi się podobają nić nacinane.

Dar1962 - 2015-02-01, 10:48

shrek napisał/a:
jak juz masz tarcze do wymiany to kup tarcze i klocki dobrej jakosci.

otóż to - tuningowanie układu hamulcowego w przypadku tych aut do tego powinno się ograniczać ;-)

maicejm22 - 2015-02-01, 11:28

Ciekawe czy ktoś z was jeździł i hamował z takimi tarczami.
Drugie pytanie co masz na myśli pod hasłem dobrej jakości tarcze i klocki hamulcowe?

fotorobart - 2015-02-01, 12:22

maicejm22 napisał/a:
Ciekawe czy ktoś z was jeździł i hamował z takimi tarczami.
Drugie pytanie co masz na myśli pod hasłem dobrej jakości tarcze i klocki hamulcowe?


żywotność (trwałość) jedne zużyja sie po 20-30 tys. inne pózniej, dużo zależy też od techinki jazdy ... ja na fabrycznych tarczach w C4 zrobiłem 105 tys km, w tym czasie zużyłem dwa komplety klocków: 0-50000 fabryka, drugi komplet to już Ferodo i teraz mam trzeci też Ferodo

corrado - 2015-02-01, 12:43

- odpowietrzyć hamulce to primo!
- ewentualnie przy okazji wymienic plyn hamulcowy

po tym nawet moje Polskie tarcze MIKODA z klockami najtanszymi zaczely mna szarpac ,
- w piatek tez sprawdzilem je hamujac awaryjnie i abs uratowal mnie przed wjechaniem komus w tyl :roll:

maicejm22 - 2015-02-01, 13:39

Należy też pamiętać o jakich markach mówimy bo różnica jest wielka.
Lepiej kupić czasami mniej markową sportową niż markową która jakością nie powala.

fotorobart - 2015-02-01, 13:49

maicejm22
tu jesteś w błędzie sportowe tarcze i klocki, pełną skuteczność osiągają przy odpowiedniej temperaturze, wieć najpierw trzeba je dogrzać, pozniej trzeba ją utrzymać odpowiednim stylem jazdy, "na zimno" mają bardzo niską skuteczność.

maicejm22 - 2015-02-01, 14:04

Pamiętajmy jednak, że tarcze sportowe do Dacia albo innych nie sportowych aut mają większą skuteczność przy normalnej jeździe.
Swego czas testowaliśmy takie tarcze w Polonezie i auto potrafiło się zatrzymać kilka metrów wcześniej. Sportowe to były Zimermana a zwykłe ATE. Różnica była duża i sam hamulec lepiej się zachowywał.
Po przygodzie na autostradzie kiedy rozleciała mi się prawie nowa tarcza (Textar) teraz zawsze wsadzam sportowe przy wymianie.

GORDINI - 2015-02-01, 15:19

Cytat:
tu jesteś w błędzie sportowe tarcze i klocki, pełną skuteczność osiągają przy odpowiedniej temperaturze, wieć najpierw trzeba je dogrzać, pozniej trzeba ją utrzymać odpowiednim stylem jazdy, "na zimno" mają bardzo niską skuteczność.

Zależy jakie sportowe klocki masz na myśli. Jest cała seria np. EBC (zielone, czerwone, żółte), które nie potrzebują "rozgrzewki" a tarcze nie mają nic do rzeczy w tym temacie.
Nacinanie i nawiercanie powoduje lepsze odprowadzanie gazów i pyłów z klocków, również materiał w sportowych tarczach jest lepszy niż w zwykłych.

Karenzo - 2015-02-02, 01:18

na razie mam 32 tyś i fabryczne klocki na 40-50 %
chciałem na lato wymieniać

Raczej jestem z tych co hamują wcześniej a na końcu tylko się dotaczam i jak na razie fabryka mi wystarcza .

Nacinane tarcze w dusterze przede wszystkim powinny lepiej odprowadzać osady z tarcze które skutecznie mogą wydłużyć drogę hamowania .


Ja na razie namierzyłem tylko kilka tarcz do dustera 1.6 16v
rednica [mm]: 269
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22,5
Brembo
http://www.iparts.pl/czes...5-09b46310.html
ZIMMERMANN
http://www.iparts.pl/czes...-470243920.html

BOSH
http://www.iparts.pl/czes...0986479779.html

i chyba ten bosh wygląda najlepiej


Jest jeszcze mikoda
http://www.mikoda.pl/skle...W-107KM----ESP-


Z klocków jest
REMSA
http://www.iparts.pl/czes...153-098700.html

DELPHI (z jakiegoś dziwnego powodu o 1 cm cieńsze )
http://www.iparts.pl/czes...-89-lp1865.html

BREMBO
http://www.iparts.pl/czes...-65-p68033.html

FERODO
http://www.iparts.pl/czes...62-fdb1617.html

ATE
http://www.iparts.pl/czes...3046027092.html



ogólnie to się na tym nie znam więc jestem otwarty na propozycje

chriskb - 2015-02-02, 10:37

Moim skromnym zdaniem przy takim stylu hamowania to tarcze Bosh i klocki Ferodo
cookie - 2015-02-02, 12:01

Lepszym rozwiązaniem byłby imho swap zacisków i tarcz od mocniejszej wersji silnikowej o ile takie występują i zmieszczą się w standardowych felgach. Swego czasu do starego samochodu, który przy 266mm tarczach na przodzie miał pewne problemy z wyhamowywaniem z dużych prędkości założyłem tarcze od nowszej wersji z tarczami i zaciskami pod wymiar bodajże 274mm i różnica była kolosalna, a cena tarcz i kloców prawi taka sama jak seryjnych. Sportowe tarcze szybciej zjadają klocki, a klocki green stuff kosztują z reguły 2 razy więcej niż seryjne klocki ate, delphi, valeo albo jakiś inny Lucas.
Swego czasu mocno się zastanawiałem nad zakupeł nacinanych ATE power disc o ile dobrze pamiętam ale po zwiększeniu rozmiaru tarcz pomysł umarł śmiercią naturalna.

Karenzo - 2015-02-02, 12:25

mógł bym swapować z 269 na 280 z dustera 1.5 dci
ale trzeba zmienić zwrotnice i zacisk więc tysiąc złoty niewyjęte

ale jak już wydawać taką kasę to co najmniej na 300 -330 mm
nie wiadomo czy serwo nie będzie trzeba zmieniać

cookie - 2015-02-02, 12:45

300mm?? Ile waży duster? 2 tony? Targasz lawety? Jestes pewien, ze trzeba wymieniać zwrotnice i piastę? Zwykle zwrotnice i piasty są w danym roczniku takie same, a różnice są w jarzmie zacisku i samym zacisku.
Karenzo - 2015-02-02, 12:53

tak pisał ktoś na duster klubie
w sumie na hamulcach to prawie w ogóle się nie znam
umiem tylko wymieniać tarcze i klocki a nawet nie wiem co jest czym :mrgreen:

cookie - 2015-02-02, 12:57

300mm tarcze sa montowane w samochodach z duża masa albo takich co to potrafią dobić do 200km/h. W dusterze to byłby raczej przerost formy, bo ani on nie jest specjalnie szybki ani ciężki. Nadmiarem mocy, tez nie grzeszy więc zanim się rozpędzi do 140 to tarcze zdążą wystygnąć;-)
Karenzo - 2015-02-02, 13:02

do 200 to się potrafiło rozpędzić clio 1.6 16v a tam hamulce były mniejsze jeszcze
lubie czasem szybciej pojeździć i przydało by się większy zapas hebla
a hamulce nigdy nie mogą być za dobre



Jak ktoś się zna to niech sprawdzi co trzeba by zmienić przy przekładce z 269 na 280
albo powiedzcie co to pomierzę bo dziś/jutro będę wygłuszał nadkola więc zdejmę koła

johnson - 2015-02-02, 13:45

Karenzo napisał/a:
do 200 to się potrafiło rozpędzić clio 1.6 16v a tam hamulce były mniejsze jeszcze
lubie czasem szybciej pojeździć i przydało by się większy zapas hebla
a hamulce nigdy nie mogą być za dobre



Jak ktoś się zna to niech sprawdzi co trzeba by zmienić przy przekładce z 269 na 280
albo powiedzcie co to pomierzę bo dziś/jutro będę wygłuszał nadkola więc zdejmę koła

clio II 1.6 16v mialo na przodzie tarcze 280mm, kiedys sprzedawalem znajomemu ktory miale w clio tarcze 269mm tylko zaciski i jarzma z 1.6 16v, podobno to jest jedyna roznica no i same tarcze/klocki
EDIT: to bylo dawno temu ale w sumie na 90% to same zaciski byly potrzebne, tarcze 280 i klocek

cookie - 2015-02-02, 14:03

Karenzo napisał/a:
do 200 to się potrafiło rozpędzić clio 1.6 16v a tam hamulce były mniejsze jeszcze
lubie czasem szybciej pojeździć i przydało by się większy zapas hebla
a hamulce nigdy nie mogą być za dobre



Jak ktoś się zna to niech sprawdzi co trzeba by zmienić przy przekładce z 269 na 280
albo powiedzcie co to pomierzę bo dziś/jutro będę wygłuszał nadkola więc zdejmę koła

W pruszkowie na Żbikowie jest facet mający bardzo dużo używanych części do francuzów. Warto tam podjechać i z nim zagadać albo zadzwonić i wypytać. często nie odbiera telefonu, bo zwozi graty z zagranicy ale może się orientować co do czego pasuje
Numer do niego to: 502 153 872.

Karenzo - 2015-02-02, 18:01

tarcze 269 montuje się tylko w dusterze
jeszcze są podobne do yariski na tył

a do clio to montowali 240 -260 tarcze

Karenzo - 2015-02-02, 18:30

Już sprawdziłem na tyle na ile umiałem
trzeba wymienić na pewno zaciski i piasty bo 280 mają inne mocowanie


malygabrys - 2015-02-02, 18:30

toć już na klubie ktoś robił zmianę tarcz na większy rozmiar w Dasterze - użyj szukajki

Mała pomyłka - nie był to Daster a Logan Kalego http://forum.daciaklub.pl...dd21b0975540a9c

może u nas jest podobnie ???

Karenzo - 2015-02-02, 18:42

będę wdzięczy za temat bo ja znajduje tylko mój
cookie - 2015-02-02, 19:38

Z tych obrazków nie wynika aby było na 100 procent Inne mocowanie. Różnica w osadzeniu czoła tarczy jest tak mała, ze pewnie piasta jest taka sama, a ewentualna zmianę osadzenia uwzględnia zacisk.
corrado - 2015-02-02, 20:08

Wstaw rysunki techniczne zwotnicy - bo może jest jedna faktycznie i ten sam rozstaw na śruby mocujące jarzmo z zaciskiem jest w dieslu i benzynie. :roll:
Karenzo - 2015-02-02, 20:09



malygabrys - 2015-02-02, 20:10

Mocowanie może być to samo tylko jarzmo jest większe przy takim samym mocowaniu tak jak tu http://forum.daciaklub.pl...dd21b0975540a9c
corrado - 2015-02-02, 20:24

Dokładnie. Czekam na rysunek zwrotnic albo jarzm - do wyboru :) Jeśli różne są mocowania jarzm to do wymiany też zwrotnica.
Karenzo - 2015-02-02, 21:52

chyba nie da rady z tymi schematami
sprawa wygląda tak że jażma i zaciski produkuje tylko TRW ale tylko do 1.6 16V

jeszcze coś ATE ma w ofercie ale nawet fotki nie ma

rottweiler - 2015-02-03, 17:16

to może ja wypowiem sie w temacie hamulców który mam nieco obeznany,
jeżdże motocyklem który osiąga bez najmnieszych problemów 300km/h, jednakże jego masa jest nieco większa od dzisiejszych ścigaczy, które z roku na rok są budowane coraz lżejsze i mocniejsze. tak więc hamowanie z dużych prędkości jest dla mnie chlebem powszednim,
skuteczność fabrycznych hamulców w moim motocyklu była taka, że kiedy hamowałem z pasażerem z ok. 200 prawie do zera po dwóch trzech razach w krótkich odstępach czasu(latem ) pojawiał się feeding.
tarcze wymieniałem na nowe bo stare uległy zużyciu, ale nie to jest ważne, aby zwięszyć skuteczność hamowania w pierwszej kolejności wymienia się hamulcowe przewody gumowe na stalflexy, wymienia się płyn hamulcowy o jak najwyższej temp. wrzenia np. Castrol RBF 600 temp. wrzenia 312*C, ajest tylko 5zł droższy od płynów DOT 5.1, dopiero w następnej kolejności wymienia się klocki hamulcowe, ja używam SBS 686DC wymagane jest stałe utrzymywanie wysokiej temperatury i dlatego dopuszczone są tylko na tor. więcej o klockach tu: http://www.serwismotocykl...-DC,p,6020.html
mnie takie poprawki wystarczyły, choć znam takich co poszli o krok dalej i wymienili również pompę hamulcową na brembo(oczywiście najwyższy model racing) oraz tarcze
heble mam teraz progresywne tzn. takie, że im mocniej hamuje tym bardziej są skuteczne, tarcze wydają taki dźwięk jakby się ścierały na zimno,

teraz pytanie po co chcecie wymieniać same tarcze w dusterach? to nie rajdówka, nie zauważycie różnicy w dystansie hamowania, nikt nie rozpędza dustera do prędkości maksymalnych i zaraz hamuje, kilka takich hamowań i tarcze są krzywe

corrado - 2015-02-09, 20:18

Przyjmując , że w Dusterze jest podobnie jak w Loganie, to wejdą większe zaciski i jarzma z klockami do tej samej zwrotnicy ;-)

http://www.tutorialelogan...gan-van-pe.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group