DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - No i stało się.

czaju - 2015-02-06, 12:48
Temat postu: No i stało się.
Nadeszła zapowiadana jeszcze w zeszłym roku chwila, czyli moje pożegnanie z marką. Samochód zostaje w domu, ale zmienia kierowcę.
Wczoraj zamówiłem, po długiej i dogłębnej analizie co kupić w cenie 80 000, Skodę Octavię III 1.4TSI 140KM Elegance z pakietem amazing i kilkoma opcjami (nawigacja, system audio, podgrzewana przednia szyba, system bezkluczykowy...). Do porównania wybrałem sobie m.in. używaną Insignie i A5, a z nowych Seata Leona 1.4tsi 150KM, Mazdę III 2.0 165KM, Citroena DS4 i.. w żadnym przypadku nie udało mi się dobrać takiego wyposażenia jakiego chciałem, mimo, że wydawało mi się że budżet był spory.
W przypadku Mazdy i Citroena - blisko zerowe rabaty, przez co konkurencja w katalogu po konfrontacji ze sprzedawcami żadna, a i wyposażenie "dupy nie urywa". W przypadku Opla lepiej cenowo (zwykle w granicach 60 000 za 2012), ale wyposażenia nie wybiorę i przebiegi po 120 000km, Audi - przebiegi jeszcze większe i ceny również, a to nadal tylko samochód.
Długo wahałem się między Oplem, Seatem i Skodą. Mimo że Ople które oglądałem były to dwulitrowe diesle i tak uznałem, że eksploatacja Skody będzie tańsza i Skoda będzie... nowa taka jaką sobie wyklikam w konfiguratorze.
Długo zastanawiałem się między Seatem a Skodą, gdyż bliźniacze technologicznie samochody były w zbliżonej cenie - serce podpowiadało Seata (wystarczy się przejechać Leonem FR, który ocieka charakterem, co prawda już mniej niż Leon II), ale wygrał rozum - po co gnieść się na wakacjach w małym hatchbacku, jak można mieć mega bagażnik za te same pieniądze.

Skoda, cena katalogowa 93 500, uzyskana cena 12 tysięcy mniej, odbiór za 10 tygodni.

Sandy - 2015-02-06, 12:58

Gratulacje! Świetny, mocny, pojemny i dynamiczny wóz. Orientujesz się, czy zmienili już w tej (słynnej) jednostce 1.4 TSI łańcuch rozrządu z powrotem na pasek?
DrOzda - 2015-02-06, 13:02

Fajny choć za 80 koła można wyrwać niezgorszego Superba z tym silnikiem. Jedno i drugie ma tylną kanapę dla krasnali ale Superb jednak większy :
http://www.skoda-auto.pl/...ST15141501A.pdf
Na forum OCP są namiary do paru dealerów którzy są skłonni dać niezłą ofertę :)
Silniki 1.2 i 1.4 TSI od kilku lat są z paskiem rozrządu.

czaju - 2015-02-06, 13:05

Szczerze nie pytałem. Bardziej miałbym nadzieję, że poprawili łańcuch rozrządu ;)
Co do "mocny", to bardziej kusiło mnie 1.8 TSI z wielowahaczami z tyłu, ale... doczytałem o DPP do 1.4tsi co może dać 25-30KM no i wtedy powinien być już mocny :)

DrOzda - 2015-02-06, 13:17

czaju napisał/a:
Szczerze nie pytałem. Bardziej miałbym nadzieję, że poprawili łańcuch rozrządu ;)
Co do "mocny", to bardziej kusiło mnie 1.8 TSI z wielowahaczami z tyłu, ale... doczytałem o DPP do 1.4tsi co może dać 25-30KM no i wtedy powinien być już mocny :)

Masz pasek w tym silniku.
Szkoda że nie poczytałeś OCP - w Wieliczce jest dealer który ma bardzo dobre ceny dla internautów - od Ciebie rzut beretem czy tam 20 PLN na autostradę :)

wieza - 2015-02-06, 13:19

dacia i octavia to zupełnie inna półka auta czyli skok do góry robisz ;)
Sandy - 2015-02-06, 13:22

Wiem, że VW w tym silniku wrócił z powrotem do paska po problemach z rozciągającymi się łańcuchami, jednak nie wiem jak ma się to do wersji 140 KM.

Dobry wybór!


wieza napisał/a:
dacia i octavia to zupełnie inna półka auta czyli skok do góry robisz ;)


Ja z Octavii po "czołówce" nie ze swojej winy skoczyłem do VW Fox, a z niego do Sandero.:) Też do góry.. patrząc na daty w kalendarzu.:)

piotr. z - 2015-02-06, 13:47

Również gratuluję :-)
Kilku kolegów ujeżdża Octy, fakt, że nie III, ale sobie chwalą. Bezawaryjności, przyczepności i szerokości w nowej bryce! ;-)

krakry1 - 2015-02-06, 14:38

No to gratki - fura wypasiona, nie ma co mówić ... osobiście chyba nigdy, nie będzie mnie stać na auto za 80 tys. No ale ciagle mam nadzieję, że wygram w Lotto. :mrgreen:
czaju - 2015-02-06, 15:28

krakry1 napisał/a:
No to gratki - fura wypasiona, nie ma co mówić ... osobiście chyba nigdy, nie będzie mnie stać na auto za 80 tys. No ale ciagle mam nadzieję, że wygram w Lotto. :mrgreen:


No teraz tylko oczekiwanie...

krakry1 - 2015-02-06, 15:58

czaju napisał/a:
krakry1 napisał/a:
No to gratki - fura wypasiona, nie ma co mówić ... osobiście chyba nigdy, nie będzie mnie stać na auto za 80 tys. No ale ciagle mam nadzieję, że wygram w Lotto. :mrgreen:


No teraz tylko oczekiwanie...
... no i od czasu, do czasu trzeba by było wysłać tego totolotka. :lol:
czaju - 2015-02-06, 17:08

krakry1 napisał/a:
czaju napisał/a:
krakry1 napisał/a:
No to gratki - fura wypasiona, nie ma co mówić ... osobiście chyba nigdy, nie będzie mnie stać na auto za 80 tys. No ale ciagle mam nadzieję, że wygram w Lotto. :mrgreen:


No teraz tylko oczekiwanie...
... no i od czasu, do czasu trzeba by było wysłać tego totolotka. :lol:


Nie uznaję gier losowych, a jedynie ciężką pracę od świtu do zmierzchu. Jest to jedna z rzeczy za które żona mnie nienawidzi ;).

Ajgor - 2015-02-06, 22:55

Gratulacje z wyboru!
Bezproblemowości w odbiorze i użytkowaniu życzę!!!

bebe - 2015-02-07, 16:12

Fajnie, tylko klapę bagażnika na dzień dobry masz wgniecioną... ;)

DrOzda napisał/a:
Fajny choć za 80 koła można wyrwać niezgorszego Superba z tym silnikiem. Jedno i drugie ma tylną kanapę dla krasnali ale Superb jednak większy

A to coś się zmieniło w Superbie III? Bo w II na kanapie była absurdalna ilość miejsca, zwłaszcza na nogi. W Octavii III też, uważam, nie jest źle, tylko niewygodnie - oparcie "leży" i w dłuższej trasie nie wiadomo, czy iść spać, czy jednak męczyć kręgosłup. :) No i chyba już zrezygnowano ze szmatki na nadkolu! :)

czaju - 2015-02-07, 17:13

Superb nie był tym czego chciałem, o ile już w Octavii 140KM uważam że jest na styk, to tutaj musiałbym pójść w coś mocniejszego, a i wyposażenie za 80k raczej nie byłoby takie jak w Octavii...
MCV - 2015-02-08, 00:57

Gratuluję. Nie ma to jak pachnący nowością samochód.
pluto - 2015-02-08, 08:24

Gratulacje
Ja też przesiadłem się z Daci do Skody ale pozostałem w segmencie SUV.
Napęd 4x4 170 KM i 8,4s do 100 km/h robi wrażenie.
Pozdrawiam i szerokości ;-)

chriskb - 2015-02-08, 08:50

pluto napisał/a:
8,4s do 100 km/h robi wrażenie


Szanowny kolega pomierzył, czy to dane fabryczne :?:

pluto - 2015-02-08, 09:08

chriskb napisał/a:
pluto napisał/a:
8,4s do 100 km/h robi wrażenie


Szanowny kolega pomierzył, czy to dane fabryczne :?:


Dane fabryczne, ale niektórzy mierzyli i w rzeczywiści idzie te żelazo ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=FxuqaAKbO10

Cav - 2015-02-08, 09:15

chriskb napisał/a:
pluto napisał/a:
8,4s do 100 km/h robi wrażenie


Szanowny kolega pomierzył, czy to dane fabryczne :?:


W przeciwieństwie do Dacii konkurencja robi auta które jeżdżą porządnie.
Nawet śmieszny Fiat 500X w najtańszje opcji 4x4 rozpędza się do setki poniżej 10 s i ma Vmax na poziomie 190.

Czyli da się, tylko trzeba chcieć.

Karenzo - 2015-02-08, 12:09

Cav, jakie auto do 65 tys
4x4
Silnik tylko benzyna, bez turbo

Reszta nie ważna

Cav - 2015-02-08, 12:13

Karenzo napisał/a:
Cav, jakie auto do 65 tys
4x4
Silnik tylko benzyna, bez turbo

Reszta nie ważna


Żadne, przy takich parametrach, jako bezsensownych.

Karenzo - 2015-02-08, 12:41

klasyka pisać inwektywy to pierwszy ale udzielić konkretnej informacji to już nie łaska
65 to tyle ile kosztuje duster 4x4 w full opcji bez media navi
Z 1.6 16v

Cav - 2015-02-08, 13:18

Karenzo napisał/a:
klasyka pisać inwektywy to pierwszy ale udzielić konkretnej informacji to już nie łaska


Prawda to nie inwektywy, jak coś jest bez sensu, to jest bez sensu.

A co powiesz o zadawaniu pytania na które zna się odpowiedź?
To Twoje było jak przetarg ZUS, który miał tak dobrane parametry, żeby wybrać Superba.

Jakby ktoś zapytał normalnie, to bym odpowiedział, że IMO najtańszym, ale nadal sensownym wyborem jak ktoś koniecznie musi mieć 4x4 i silnik bez turbiny (chociaż w dzisiejszych czasach jest to totalnie bez sensu, a sensownym parametrem jest odwrotność - czyli posiadanie turbiny) jest nowa Vitara za 70 tys.
A najtańszym Łada Niva. ;-)

Karenzo - 2015-02-08, 14:15

Może zle dalem warunki . 70 tys wtrysk posredni może być turbo ( żeby się ładnie zagazowac dalo ) 4x4. . turbo mi nie straszne ale wtrysk bezposreni już tak .
Zależy mi żeby auto miało sensowna pojemność 1.4 minimum .
Ropa odpada .

Cav - 2015-02-08, 14:23

Karenzo napisał/a:
Może zle dalem warunki . 70 tys wtrysk posredni może być turbo ( żeby się ładnie zagazowac dalo ) 4x4. . turbo mi nie straszne ale wtrysk bezposreni już tak .
Zależy mi żeby auto miało sensowna pojemność 1.4 minimum .
Ropa odpada .


Chyba tylko Niva, Duster i nowa Vitara spełniają takie kryterium cenowe.
Z turbo fajna jest oferta Opla, 1.4 turbo, może być z fabrycznym gazem, ale z 4x4 jest droższa niż 70 tys.

http://otomoto.pl/opel-mo...-C33448698.html

MCV - 2015-02-08, 17:31

Widzę, że nadal przeżywasz Cav ;-)

Opla nie polecam, te 140 KM i wartości przyspieszeń to tylko na papierze. Muł jak mało co.

Cav - 2015-02-08, 18:58

MCV napisał/a:
Widzę, że nadal przeżywasz Cav ;-)


Co niby przeżywam?
Rozglądam się po rynku sprawdzając co by mogło być ewentualnym następcą Dustera, więc trochę się w cenach orientuję - to wszystko.

Na razie nic go nie przebija na tyle, żebym uznał zmianę za grę wartą świeczki.
Bo albo coś jest wyraźnie gorsze w pożądanych parametrach (np. prześwit), albo dużo, dużo droższe.
Więc chętniej bym chyba widział takie modyfikacje w Dusterze (np. w nowym modelu), żeby usunąć jego niedociągnięcia nie niwecząc jego bezsprzecznych zalet i atutów.
Ale chyba na to się nie zanosi.

Marek1603 - 2015-02-08, 20:12

Cav pogadaj z kolegą wieża i zrób swap 1,5. Może wystarczy, aby osiągi były zadowalające dla ciebie chociaż w tym względzie. Będzie jedna wada mniej. Mówię poważnie i nie doszukuj się podtekstów.
Karenzo - 2015-02-08, 22:28

chyba chipa a nie swapa
swapować to mógł by na 1.6 dci ale to by było dość nielogiczne

a ten Opel Mokka to ile ma prześwitu ?
bo zderzak wygląda na łamacza krawężników ..
Jak dla mnie porażka kupić suva ze zderzakiem ryjącym w ziemi

Cav - 2015-02-08, 22:57

Marek1603 napisał/a:
Cav pogadaj z kolegą wieża i zrób swap 1,5. Może wystarczy, aby osiągi były zadowalające dla ciebie chociaż w tym względzie. Będzie jedna wada mniej. Mówię poważnie i nie doszukuj się podtekstów.


Jeśli mówisz o chipie, myślałem o tym, ale chyba się nie da, problemem jest zestopniowanie skrzyni, bo i tak na 6 biegu silnik rozkręca się do swoich maksymalnych obrotów.
Ryzykowne byłoby rozkręcanie silnika wyżej.

Więc jeśli już to wchodziłaby w rachubę zmiana 6 biegu, ale laisar twierdzi że w tej skrzyni jest z tym kupa roboty, więc pewnie i do tego nie dojdzie.

Cav - 2015-02-08, 22:58

Karenzo napisał/a:
chyba chipa a nie swapa
swapować to mógł by na 1.6 dci ale to by było dość nielogiczne


Dokładnie.
Po prostu za kilka lat zmienię na Dustera z 1.6 dci i będzie problem rozwiązany, o ile znowu skrzyni nie popsują.

chriskb - 2015-02-09, 09:31

Cav napisał/a:
Ryzykowne byłoby rozkręcanie silnika wyżej.


Tego silnika się nie przekręci bo ma ogranicznik obrotów.

Marek1603 - 2015-02-09, 11:48

Polepszysz silnik będziesz myślał nad skrzynią. Najlepiej byłoby zmienić przełożenie główne tylko wtedy zmieni się jedynka i nie wiem jak będzie się sprawować w terenie.
Najlepiej poszukać zakład, który zajmuje się regeneracją skrzyni biegów. Będą wiedzieć z praktyki czy się da.

mojo - 2015-02-09, 13:47

Panowie zmiana map programu sterującego czyli tzw chip tuning nie polega na podkręcaniu obrotów silnika tylko na zmianie dawek i ciśnienia wtrysku i ciśnienia doładowania.
eplus - 2015-02-09, 15:03

MCV napisał/a:
Widzę, że nadal przeżywasz Cav ;-)

Opla nie polecam, te 140 KM i wartości przyspieszeń to tylko na papierze. Muł jak mało co.


A czy słynna lodówka się w nim mieści :?: :idea:

czaju - 2015-02-09, 15:11

To co IMHO w dusterze jest fajne że zarówno do 100 jak i do 160 wskazówka nieprzerwanie wędruje w górę. Nie wiem jak 4x4 ale 4x2 udawało mi się rozpędzać do ponad 180 (wg GPS). Co do konkurencji w SUV, powiem szczerze że nowe BMW X3 2.0d radziło sobie do 180 (zamiast 160), a kolejne 20km/h również nie przychodziło łatwiej. To takie moje odczucie, wierzę że 4x2 może być bardziej "autostradowe", bo sama skrzynia ma dłuższe przełożenia.

Zamówiona skoda ( http://cc-cloud.skoda-aut...types=og.shares ) poza zdecydowanie większym komfortem oferuje mi 8.4s do 100km/h a tabelaryczny V-Max ponad 50km/h większy.

Tak jasne, nie ma 4x4 i nie jest pseudo SUVem, ale umówmy się że jak ktoś chce porównywać pseudosuvy bo mają czy nie mają 4wd, to będzie pewnie dość niesprawiedliwy wobec Dustera, który nawet 4x2 oferuje naprawdę przyzwoitą głębokość brodzenia (patrz Hakama - myslę że 4x2 również nie przeciekałoby), poradzi sobie w głębokiej koleinie (patrz ja aczkolwiek fantazja źle się skończyła), a już próba zaparkowania przez/w zaspie ze względu na wysoko umieszczony zderzak to po prostu poezja.
Zmierzam do tego, że nie ma samochodów uniwersalnych, a takiego szuka Cav (tak mi się wydaje), bo raczej w terenie nie potrzebujesz być królem sprintu, a na autostradzie mieć wysokiego profilu opon i możliwości przeczołgania się pod samochodem. Duster to kompromis w kierunku błota, konkurencja w kierunku asfaltu, mimo 4x4.

Tak zdaję sobie sprawę, że 4x4 to dodatkowo bezpieczeństwo, ale... jakoś mało jest Audi (przynajmniej na rynku wtórnym) z silnikami <200KM, które mają oznaczenie quattro.

Cav - 2015-02-09, 16:51

Marek1603 napisał/a:
Polepszysz silnik będziesz myślał nad skrzynią. Najlepiej byłoby zmienić przełożenie główne tylko wtedy zmieni się jedynka i nie wiem jak będzie się sprawować w terenie.
Najlepiej poszukać zakład, który zajmuje się regeneracją skrzyni biegów. Będą wiedzieć z praktyki czy się da.


Ale mnie silnik w niczym nie przeszkadza, więc jeśli już to kolejność powinna być odwrotna.
Dopiero jakby mu po tym zabiegu mocy nie wystarczyło, wtedy bym się martwił o chipa.

Może i dobry pomysł z tym zakładem od skrzyń, jak znajdę to popytam.

eplus napisał/a:
MCV napisał/a:
Widzę, że nadal przeżywasz Cav ;-)

Opla nie polecam, te 140 KM i wartości przyspieszeń to tylko na papierze. Muł jak mało co.


A czy słynna lodówka się w nim mieści :?: :idea:


Słynna lodówka mieści się we wszystkim z wyjątkiem Dustera 4x4.
Może poza autami klasy A.
I jeszcze polonez mógłby mieć problem - on też miał bardzo płaski bagażnik.

czaju napisał/a:

Zmierzam do tego, że nie ma samochodów uniwersalnych, a takiego szuka Cav (tak mi się wydaje), bo raczej w terenie nie potrzebujesz być królem sprintu, a na autostradzie mieć wysokiego profilu opon i możliwości przeczołgania się pod samochodem. Duster to kompromis w kierunku błota, konkurencja w kierunku asfaltu, mimo 4x4.


Dobrze Ci się wydaje, zależy mi na uniwersalności.
Ale wcale nie uważam, że poprawa kilku elementów które mają wpływ na jazdę z większymi prędkościami musiałaby się odbyć kosztem zachowania w terenie, a wręcz przeciwnie.
Zmiana 6 i 5 biegu nie ma na teren żadnego przełożenia, poprawa aerodynamiki też nie musi, zakładając że ograniczamy ją do górnych partii nadwozia.

P.S.
Akurat głębokość brodzenia Dustera to rzekomo 35 cm, czyli bardzo, bardzo niewiele.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group