DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Czy dacia dokker 1,6b+lpg to dobry wybór

dacia - 2015-02-08, 16:43
Temat postu: Czy dacia dokker 1,6b+lpg to dobry wybór
Witam wszystkich. Mam zamiar kupić tanie auto uniwersalne do wszystkiego. I wpadł mi w oko Dokker. I teraz mam dylemat czy to auto wytrzyma moje jazdy? Średnio rocznie kręcę z 40 tys. Nie jestem zwolennikiem aut nafaszerowanych elektroniką wolę auta proste i stąd moja fascynacja Dacią. Nie chcę aby zaraz po roku remontować nowy samochód. Czy silnik 1,6 da radę? dodam tylko,że lpg montowałbym u znajomego gazownika, który serwisuje wszystkie moje auta . Gaz planuję brc. Ktoś może coś napisać o tym aucie? mam jeszcze na oku doblo ,no ale cena wyższa a samochód ma służyć i do pracy i na wypady kempingowe z rodziną . Przekonacie mnie do Dacii? :)
route2000 - 2015-02-08, 18:09

Mam Lodgy 1,6 MPI i jestem narazie zadowolony. Mam instalację BRC i przejechałem już ponad 12 tys. km na gazie bez najmniejszego problemu. Mam już nalatane ponad 16 tys. od nowości i tylko miałem poprawiony soft a poza tym nic nie robiłem i nadal jedzie...
Poczytaj inne wątki o Lodgy, tam też chwalą swoje auta. Przyjemnej lektury.
Tylko jak zamontujesz gaz poza ASO to stracisz gwarancję na przerobione podzespoły, więc kup Dokkera, zagazuj w ASO, a potem będziesz tylko robił przeglądy i regulację u znajomego gazownika.
A jak kupisz używanego po gwarancji to co innego... ;-)

słoń - 2015-02-08, 19:13

Bierz! Będziesz Pan zadowolony. 40 kkm rocznie to nie megaprzebiegi.
Zbychu504 - 2015-02-08, 19:34
Temat postu: dokker
BRC - regulacja luzów zaworowych co 30 000km, przeglądy co 15 000km
Lanid Renzo fabryczne - regulacja luzów zaworowych po 120 000km, przeglądy co 20 000km

BRC - ASO też montuje tą instalację- masz wówczas na LPG 2 lata gwarancji.

dacia - 2015-02-08, 19:34

Średnio trzymam samochód do 250tys i sprzedaje i zazwyczaj auta które miałem wytrzymywały moje tempo pracy i chciałbym aby też tak było z dokerem:). Co do lpg to znajomy gazownik twierdzi,że nie ma czegoś takiego jak gaz fabryczny i czy silnik idzie pod gaz czy nie to w dalszym ciągu jest ten sam silnik...czy to prawda? I w grę wchodzi tylko nówka sztuka
DrOzda - 2015-02-08, 19:41

Silniki z fabrycznym LPG mają w Dacii inne numery referencyjne zaworow i gniazd.Inna jest też wersja oprogramowania w ECU silnika. Część odczytów elektronika sekwencji pobiera z ECU. Ot cała fabryczność.
Zbychu504 - 2015-02-08, 19:44
Temat postu: LPG
Twój znajomy gazownik jest zatem w błędzie bo gaz fabryczny jest :-)
LPG Landi renzo jest zakładany w Fabryce i silniki są też do ów instalacji przystosowane co też widać po częstotliwości regulacji luzów zaworowych :-)

dacia - 2015-02-08, 19:52

Ja piszę tylko to co słyszałem to po pierwsze.Po drugie byłem w salonie w okolicy i sprzedawca sam mówił,że instalki zakładają oni i wtedy ma się gwarancję. Coś jeszcze słyszałem,że jeżeli jest gaz fabryczny to tylko aso może regulować bo gazownicy nie mają sterowników czy coś takiego
Zbychu504 - 2015-02-08, 19:58
Temat postu: LPG
Masz trzy opcje:
BRC montowany w ASO
LR z fabryki
LR montowany w ASO
Montaż na własną rękę = utrata gwarancji

dacia - 2015-02-08, 20:20

Ok dzięki za info . Skłaniałbym się raczej do fabrycznego gazu i teraz pytanie czy każdy gazownik przeprowadzi mi regulacje czy do końca musiałbym odwiedzać aso? Co do tego modelu to jest coś w nim co psuje się na ,,dzień dobry" ?
słoń - 2015-02-08, 20:48

W firmie ,z którą współpracuję jeżdzą dwa Dokkery 1,6 lpg. Od sierpnia mają obydwa po 10kkm. Nic się w nich nie popsuło
Zbychu504 - 2015-02-08, 21:46
Temat postu: LPG
Jeśli chodzi o silnik 1.6 8v 84km to praktycznie każdy gazownik powinien Ci taką regulację ogarnąć- koszt 100-150PLN
Karenzo - 2015-02-08, 23:14

Niestety w dokkerze gołe blachy na tylnej kanapie biją po oczach .
jak kręcisz dużo kilometrów gaz lepszy fabryka gdyż ma wzmocnione zawory (lpg ma wyższą temperature spalania )

eastcowboy - 2015-02-09, 05:17

Karenzo napisał/a:
(lpg ma wyższą temperature spalania )



:roll: :arrow: nie

mojo - 2015-02-09, 05:32

Karenzo napisał/a:
... wzmocnione zawory (lpg ma wyższą temperature spalania )


LPG jest bardziej suche od benzyny i dlatego, aby się nie zatarło za szybko.

Marek1603 - 2015-02-09, 06:21
Temat postu: Re: LPG
Zbychu504 napisał/a:
Jeśli chodzi o silnik 1.6 8v 84km to praktycznie każdy gazownik powinien Ci taką regulację ogarnąć- koszt 100-150PLN


Dodaj w ASO.
Poza wykonasz regulację zaworów za 50zł.

cookie - 2015-02-09, 07:26

LPG jest po odparowaniu tak samo mokre jak benzyna i woda (po odparowaniu oczywiście). Różnica jest taka, ze benzyna słabiej odparowuje niż LPG. LPG ma w stosunku do benzyny mniejsza wartość kaloryczną w tej samej objętości par, a wiec mieszanka, lpg jest uboższa niż na benzynie, a to oznacza wyższa temperaturę w komorze spalania, choć w instalacji wtrysku lpg zjawisko to jest zdecydowanie mniejsze niż w starych mieszalnikowych.
Na duże przebiegi radziłbym jednak fabryczna instalację. Przeglądy wyjdą drożej ale spokój jaki zapewnie gwarancja serwisowa ma swoja cenę.

route2000 - 2015-02-09, 09:35

Z fabryczną instalacją w przyszłości mogą być różne niespodziewane niespodzianki, a fabrycznie zablokowany sterownik uniemożliwia jakąś poprawkę nawet w ASO.
Dużo o tym było pisane na naszym forum. Warto je poczytać te wątki o fabrycznej i niefabrycznej instalacji LPG.

cookie - 2015-02-09, 10:43

route2000 napisał/a:
Z fabryczną instalacją w przyszłości mogą być różne niespodziewane niespodzianki, a fabrycznie zablokowany sterownik uniemożliwia jakąś poprawkę nawet w ASO.
Dużo o tym było pisane na naszym forum. Warto je poczytać te wątki o fabrycznej i niefabrycznej instalacji LPG.

Mając na uwadze powyższe rozważałbym montaż instalacji w ASO. Ma to tylko jeden minus: w przypadku podróży zagranicznych gwarancja dealera nie obowiązuje poza granicami, naszego kraju tak jak to ma miejsce w sytuacji instalacji fabrycznej i gwarancji producenta, czyli w ASO Dacii za granicą mogą się wypiąć na usterki instalacji albo silnika.

robo1973 - 2015-02-09, 16:31

Silnik 1,6 jest za mały na LPG Brakuje mocy i dynamiki na trasie
Ajgor - 2015-02-09, 16:40

Dałem radę w silniku 1,2 w Aveo, fakt szału na trasie nie było, ale pół Europy zjeździłem, to bardziej klimy brakow ;-) ało. Po przesiadce Duster wydaje się być bardzo żwawy ;-)
dacia - 2015-02-09, 18:37

cookie napisał/a:
route2000 napisał/a:
Z fabryczną instalacją w przyszłości mogą być różne niespodziewane niespodzianki, a fabrycznie zablokowany sterownik uniemożliwia jakąś poprawkę nawet w ASO.
Dużo o tym było pisane na naszym forum. Warto je poczytać te wątki o fabrycznej i niefabrycznej instalacji LPG.

Mając na uwadze powyższe rozważałbym montaż instalacji w ASO. Ma to tylko jeden minus: w przypadku podróży zagranicznych gwarancja dealera nie obowiązuje poza granicami, naszego kraju tak jak to ma miejsce w sytuacji instalacji fabrycznej i gwarancji producenta, czyli w ASO Dacii za granicą mogą się wypiąć na usterki instalacji albo silnika.

OK Panowie dzięki za podpowiedzi.... wskażcie mi gdzie mogę poczytać na temat lpg fabrycznego bo jestem tu nowy i mam jeszcze problemy :)

Marek1603 - 2015-02-09, 19:43

U góry masz szukajkę forumową.
Wpisujesz "fabryczny lpg" i zaznaczasz szukaj wszystkich słów.
I jak to Laisar mówi włala.
http://www.daciaklub.pl/f...t=fabryczny+lpg

dacia - 2015-02-09, 20:39

Podziękował :-)
trybik - 2015-02-09, 20:41

witam
kupując dokera spytałem pana w ASO jak to jest z instalacją gzowa fabryczną, czy są np. oryginalne przewody cieczy chłodzącej do parownika czy są cięte bo jak mi w uno wstawiali to pochlastał nożem te przewody by założyć obieg do parownika i elektryczne też są pocięte , i odniosłem wrażenie że gość nie wiedział o czym mówię, napomknął tylko że na dzień dzisiejszy to gaz zakłada w aucie jakaś firma a oni go tylko sprzedają, ale za jakiś czas to sami będą montować , więc chyba oryginalnego fabrycznego LPG nie ma

dacia - 2015-02-09, 21:02

tez mam takie wrażenie ,że nie ma ale możemy się mylić
Karenzo - 2015-02-09, 21:02

kiedyś była instalacja dedykowana (zakładało ASO albo zew firma ) dziś jest instalacja fabryczna
dacia - 2015-02-09, 22:10

Po przeczytaniu pobieżnie wątku o instalacjach fabrycznych nie znając specyfiki lpg w życiu bym nie kupił takiego samochodu!!!. Dochodzę do wniosku,że warto kupić dacię i zamontować lpg w sprawdzonym zakładzie ....tylko jak ugryźć kwestię gwarancji?
route2000 - 2015-02-10, 11:45

dacia napisał/a:
Po przeczytaniu pobieżnie wątku o instalacjach fabrycznych nie znając specyfiki lpg w życiu bym nie kupił takiego samochodu!!!. Dochodzę do wniosku,że warto kupić dacię i zamontować lpg w sprawdzonym zakładzie ....tylko jak ugryźć kwestię gwarancji?

Montuj w ASO dodatkową instalację. Ja robiłem w ASO w Lublinie i nie straciłem gwarancji (papiery mam z ASO na montaż instalacji gazowej).
Oni montują 3 rozdaje instalacji:
- dedykowana do samochodu fabryczna, ale sterownik zablokowany przez fabrykę (trudno ustawić konkretne parametry danego silnika)
- dobrana do danego samochodu Landi Renzo z odblokowanym sterownikiem (bardzo dobre ustawianie parametry pracy silnika)
- odpowiednia instalacja do danego samochodu BRC (tak samo jak wyżej)

Dar1962 - 2015-02-10, 12:40

najrozsądniejsza (choć nie najtańsza)jest opcja środkowa
dacia - 2015-02-10, 21:41

,,Lukne" jeszcze do salonu skody i czas zakupu dokonać. Dzięki za uwagi i sugestie .
Karenzo - 2015-02-11, 14:40

ja mam fabrykę i w miarę jestem zadowolony
dostajesz silnik dostosowany do lpg
wzmocnione zawory i coś tam jeszcze
wszystkie przewody od instalacji są poprowadzone razem z okablowaniem silnika
złączki wszystko jest takie jak powinno nikt na tym nie zaoszczędził .

Ewentualna odsprzedaż będzie dużo łatwiejsza bo to "fabryka "
Fakt na początku były problemy z przełączaniem się na LPG że szarpało (1 sekl brak ciągu )
ale po wymianie wtryskiwaczy problem został rozwiązanym przez ASO
musisz wiedzieć że cały wątek fabrycznego LPG był pisany przez 2 osoby i postronnych .
Z czego 1 osobie ASO nie naprawiło bo ma ASO robi problemy a mi (2 osobie ) już TAK .

No i nie myślcie sobie że wam tak ochoczo by wymienili wtryskiwacze tylko zwalali by winne na złej jakości gaz .

Zaczęła mi się zapalać ikonka chech engine to od razu naprawili (wymiana wtrysków ) a ktoś na forum miał tak że do sądu poszedł i tak naprawić nie chcieli .
Wszyscy zależy od chęci ASO

słoń - 2015-02-11, 21:25

Ile kosztuje nowa głowica do 1,6 8V , gdyby już doszło do wypalenia gniazd zaworowych przez niefabryczną ,żle wyregulowana instalkę LPG??
matucha - 2015-02-11, 21:30

słoń napisał/a:
Ile kosztuje nowa głowica do 1,6 8V , gdyby już doszło do wypalenia gniazd zaworowych przez niefabryczną ,żle wyregulowana instalkę LPG??

Mój kumpel przerabiał sobie głowicę pod LPG po wypaleniu w Toyocie Corolli i wyszło go to z robocizną i montażem do auta 1400zł.

zorkadar - 2015-02-12, 10:52

Kupiłem używaną Dacie przy przebiegu o ile dobrze pamiętam 103 tys.
Zamontowałem od razu LPG Stag , do tej pory zrobiłem ponad 30tys. km bez żadnych przykrych niespodzianek.

Marek1603 - 2015-02-12, 11:01

Dodaj, że od klubowicza.
dacia - 2015-02-12, 13:27

fajną ofertę dostałem od skody...65tys wartość początkowa na wypasie tj z nagłośnieniem, climatronic itd itp , po rabatach 47tys. I chyba tym razem padnie na skodę
słoń - 2015-02-12, 21:42

No ,ale jaki model? Roomster w benie 1,4 16V plus Landi?? ,miałem kiedyś Praktica(to ciężarówka na bazie Roomstera), przednia szybka wielkości wizjera w Rudym102, męczące pod światłami. Przejedz się tym.
dacia - 2015-02-13, 11:52

po niedzieli jadę zobaczyć roomstera, mi tam pasuje bo i tak nie jest to samochód do wyjazdów rodzinnych tylko do pracy. Po pracy mam coś wygodniejszego :)
trybik - 2015-02-13, 17:04

witam
mam doker od roku zrobiłem nieco ponad 10 tysięcy , generalnie jedynie co jest do kitu w tym autku to za małe lusterka boczne, mam w nim radio , klimatyzację , podgrzewaną szubę tylną i lusterka boczne regulowane , dzielona tylna kanapa 1/2 , dwoje drzwi suwanych z tyłu, jak położę tylną kanapę to mieści mi się element o długości ok 180 cm , jest wygodnie nawet z tyłu w trasie robię mniej przerw , w przyszłym roku wstawię LPG za wsio zapłaciłem 47400 ,
do firmy kupili peżota no może wnętrze bardziej zadbane całe w tapicerce ładniej wykończony niż drakula w desce rozdzielczej jakieś dodatkowe dwa otwory nikt nie wie po co, silnik dizelek , światła dzienne ledowe , może plastiki bardziej "miękkie" i pewnie cena sporo wyższa
tak więc myślę że źle nie wybrałem teraz śmigam nim na co dzień i generalnie nie narzekam

GORDINI - 2015-02-13, 21:17

dacia napisał/a:
po niedzieli jadę zobaczyć roomstera, mi tam pasuje bo i tak nie jest to samochód do wyjazdów rodzinnych tylko do pracy. Po pracy mam coś wygodniejszego :)

Będziesz zadowolony. Sam mam od 2 lat, gaz montowałem w niezależnym warsztacie w nowym aucie na gwarancji. Po dwóch przeglądach - jeden w PL drugi CZ nikt nie kwestionował LPG ( w Citroenie było podobnie). Wg mnie nie warto przepłacać instalacji LPG
u Dilerów.
Gdyby Dacia takie fotele przednie montowała do Lodgy byłoby super.

ryjas - 2015-02-13, 22:01

Przy tych przebiegach to ja bym poszedł w diesla. Chyba że dużo jeździsz po mieście.

Doker to jednak auto o duzych gabarytach. W trasie do tych 120 idzie jak każdy samochó ale powyżej potrzeba mocy. Z dieslem idzie jechać 130-140 bez większych problemów ze spalaniem na poziomie 7-8 /100. Mowie tu o aucie z trzema, czterema osobami na pokładzie.
Duża zaleta Dokera nad Roomsterem to pozycja za kierownicą. Tutaj siedzisz wyżej (z widocznością do przodu dzięki temu jest super). W Roomsterze siedzisz jak w Fabii.

dacia - 2015-02-24, 14:31

Będzie jednak dokker:),skoda fajna ale mała.Wynegocjowałem ceny i za cenę 43tys będzie.... Ale jak to jest z gwarancją: mam już wstępnie zarezerwowany samochód z rocznika 2014 z fabrycznym gazem....samochód chce kupić w innym województwie (600km odemnie) i jak wygląda sprawa gwarancji???? jakby coś się zepsuło ???wiem,że gaz fabryczny ale cena kusząca i jakoś to będzie
słoń - 2015-02-24, 14:40

Gwarancję respektuje każda stacja ASO niezależnie od lokalizacji. Ja kupiłem wóz w Koszalinie a przeglądy i naprawy gwarancyjne mam robione w Chojnicach
Ajgor - 2015-02-24, 14:42

Co ma nie być ? Nówkę kupujesz! Powodzenia i Gratulacje!!!
Karenzo - 2015-02-24, 15:52

gaz fabryczny więc gwarancja normalnie w całej europie
dacia - 2015-02-24, 19:16

I przelew poszedł :) zobaczymy w razie ,,w" zmienię sterownik na odblokowany. Co do samego zakupu to salony dacii nie są skłonne do rozmów ....
route2000 - 2015-02-25, 10:29

dacia napisał/a:
I przelew poszedł :) zobaczymy w razie ,,w" zmienię sterownik na odblokowany. Co do samego zakupu to salony dacii nie są skłonne do rozmów ....

Podobno nie da się zmienić sterownik tak od ręki... Było wałkowane na naszym forum.
Piny od komputera zablokowanego nie zgadzają się z pinami od kompa odblokowanego (tak czytałem na naszym forum) i wymagałaby przeróbki w elektryce od LPG, więc nie wiem czy ta sprawa jest warta świeczki....

dacia - 2015-02-25, 19:04

Mam sprawdzonego instalatora lpg więc w razie ,,W" on będzie się martwił a ja płacił
dacia - 2015-03-05, 22:12

Słuchajcie jak to jest z gazem niby fabryczny a : butla stako, instalka coś tam gliwice(wiem to tylko z przekazu bo nie ja rejestrowałem samochód i papierów nawet nie oglądałem). Przyznam szczerze,że samochodu na oczy nie widziałem a kasę wpłaciłem:). Co do LPG i sterownika to mój zaufany gaziarz twierdzi,że wychodzą jakieś odblokowane wersje , jeżeli nie to ma jakieś oprogramowanie,, pod stołem" które da radę lub jak nie da rady to wstawia nowy sterownik : kwota 800zł nowy lub używka 300zł. Co do instalki to mówi,że tam jest wszystko ok tylko listwy padają. Zobaczymy co kupiłem :)
dacia - 2015-03-10, 21:14

Dzięki za podpowiedzi w temacie zakupu itp:) już pierwsze km tłukę .. jak narazie bajka za tą kasę wypas :). Gaz póki co rewelacja ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group