DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Tuleje poliuretanowe zawieszania do dustera

ex_perimental - 2015-02-23, 12:03
Temat postu: Tuleje poliuretanowe zawieszania do dustera
Witam.
Donoszę uprzejmie- dzisiaj do mnie dzwonili- że na stronie poliuretany Olkusz pojawiły się tuleje poliuretanowe (wysłałem im oryginały) zawieszenia do Dustera 4x2- taki mój wkład dla potomstwa...
Taka informacja, jeżeli ktoś by interesował się tematem...

Marek1603 - 2015-02-23, 12:48

Dawniej robili tylko do amerykańców, a ostatnio wyszli na przeciw klientowi i robią do innych marek.


Przypomnę jeszcze o obowiązujących zasadach na forum ;-) no i przywitaniu się w odpowiednim dziale.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556

DrOzda - 2015-02-23, 13:07

Poliuretan w terenowym samochodzie ...
Chyba komuś się nudzi po prostu ...

ex_perimental - 2015-02-23, 13:58

Na pewno mi się nudzi...
Na pewno komuś łatwo się wypowiadać, kto nigdy na tym nie jeździł...
Bez poliuretanu na ten przykład, samochód taki jak Opel Omega z tulejami olejowymi, nie nadaje się do eksploatacji nigdzie poza niemieckimi drogami.
Także kto słyszał, a nie miał..., jednym słowem shut the fu.k up.
Post jest o charakterze informacyjnym, a nie zachęcającym do dyskusji i wylewania swoich opinii, zwłaszcza takich czysto teoretycznych
: "kolega kolegi co to miał, mówił.."

DrOzda - 2015-02-23, 15:11

Wiesz co się dzieje z poliuretanem w błocie, wodzie itp. ?
W rajdówkach i wyścigówkach gdzie zawieszenie rozbiera się co zawody to znaczenia nie ma , ale jeśli ktoś eksploatuje samochód w lekkim nawet terenie to po jednej zimie ma całe zawieszenie do remontu.
Swoją drogą zgłaszam ten temat do moderacji bo mój niezawodny nos wyczuwa kolejnego marketoida szeptanego który powinien w dodatku nerwosol zażywać.

laisar - 2015-02-23, 15:39

ex_perimental napisał/a:
shut the fu.k up

No, to nie było zbyt grzeczne... /: Rozumiem, szewski poniedziałek itd. ale...:
ex_perimental napisał/a:
Post jest o charakterze informacyjnym, a nie zachęcającym do dyskusji
- takie jest ryzyko publikacji na forum dyskusyjnym. Każdy ma prawo skomentować, bez względu na posiadaną wiedzę i praktykę.

DrOzda napisał/a:
mój niezawodny nos wyczuwa kolejnego marketoida szeptanego

Tym razem chyba jednak zawiódł (; - przeżywamy ostatnio prawdziwą inwazję spamerów, więc prześwietlam większość nowych użytkowników, a z kol. ex_perimental także korespondowałem na PW i nic raczej nie wskazuje na niecną konduitę.

corrado - 2015-02-24, 13:27

wyższy "zawias" ( jak np. w dusterze), wyższy skok / ugięcie wahacza - większe sily naprężenia na sztywnej tulei, ktore przenoszą sie na wahacz - niz w sportowym / niskim zawiasie
swoją drogą znane były pękania wahaczy w omegach np na czerwonych poliuretanach ale nie wiem jakiego producenta 8-)

DrOzda - 2015-02-24, 13:54

A najlepsze są poliuretany w wielowahaczu tak jak w Dusterze 4WD .... potrafią pięknie popękać wahacze poprzeczne w połowie długości.
keikan - 2015-03-09, 11:06

DrOzda napisał/a:
Poliuretan w terenowym samochodzie ...
Chyba komuś się nudzi po prostu ...


No powiem szczerze, że miałem trochę do czynienia z samochodami Off-Road i tam większość pakietów zawieszeń jest właśnie poliuretanowe..

Takie firmy jak TJM mają w ofercie zestawy do większości popularnych marek typowo terenowych.

corrado - 2015-03-09, 16:52

Najlepiej zespawać na sztywno ;-) wahacz /belke z sankami /podłogą

A tak poważnie , jak tuleje wyklepane to wystarczy wcisnąć zwykłe tuleje za 30pln dobrej firmy i po robocie , nie cudować . :lol:

Fruxo - 2022-07-05, 18:31

Czy takie poliuretany usztywnią trochę zawieszenie bo w zakrętach jest dramat ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group