|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Dacia Logan 1.4 + gaz nie chce odpalić
daciafan - 2015-03-15, 11:17 Temat postu: Dacia Logan 1.4 + gaz nie chce odpalić WItam
Mam taki problem: autko na gazie lub na benzynie nie chce odpalić, jeśli nie dodasz gazu, puscisz pedał odrazu gaśnie. Czytałem forum, że dużo osób miało problem z trzymaniem obrotów, u mnie trochę to inaczej wygląda. Auto musze rozgrzać wtedy obroty trzyma koło zera. Na zimnym cały czas trzymam gaz inaczej zgaśnie. Czytałem o regulacji zaworów, jak nie są wyregulowne auto traci kompresję. Jako, że miałem trochę czasu sprawdziłem kompresję silnika i tak : 9;8,5;8 no i niestety 4.... :( Czy to będzie przez te zawory czy silnik juz jest kaput ? W remoncie pewnie w tysiaku się nie zmieszcze ? Pozdrawiam i czekam na opinie
malygabrys - 2015-03-15, 12:52
To wyreguluj najpierw zawory a potem zmierz jeszcze raz kompresję
Dyziek - 2015-03-15, 17:39
kolega słusznie prawi - zastosuj się do jego rad.
Marek1603 - 2015-03-15, 20:15
Zapłacisz 30 - 50zł i będziesz wiedział na czym stoisz.
A były w ogóle regulowane?
daciafan - 2015-03-15, 22:15
Przez spory czas na pewno nie były
daciafan - 2015-03-18, 15:59
Panowie po regulacji zaworów kompresja jest juz po 11 :) tylko niestety po wystygnieciu silnik dalej na zimnym bez trzymania gazu nie chce trzymać obrotów :( Co to może być, silniczek krokowy czy może czujnik temperatury ?
Karenzo - 2015-03-18, 18:34
ale na LPG ?
ja tak miałem jak miałem brudny wtryskiwacz
po przyczynieniu i zatankowaniu lepszego gazu problem ustał
daciafan - 2015-03-18, 18:47
Niestety na lpg i pb to samo
Karenzo - 2015-03-18, 19:16
tylko na zimnym ?
czujnik temperatury albo sonda lambda
ja bym najpierw sprawdził czy nie skaczą iskry na kablach WN bo to nic nie kosztuje
przepustnica czysta nie zaolejona ?
daciafan - 2015-03-18, 19:25
na ciepłym jest różnie raz normalne obroty raz za niskie raz za wysokie. Na przepustnice dziś zerknę. Czujniki temperatury sa chyba dwa w logan tak ?
Karenzo - 2015-03-18, 19:32
ogólnie to kręcisz się miedzy
przepustnicą / krokowym
sondą lambda
czujnikiem temperatury
obroty są ustalane po wykresie lambdy i czujnika temp.
krokowy ma wykonać ich instrukcje
jest jeszcze możliwość skoków napięcia (jak tam miałem że skakała iskra na kablach ) albo że gdzieś ci prąd ucieka przy np włączeniu ogrzewania tylnej szybie
Oczywiście to jest tylko aspekt elektroniki , możliwy też jest mechaniczny ale jest znacznie mniej spotykany
daciafan - 2015-03-18, 19:37
Najtańszym kosztem będzie chyba wymiana czujnika temp i przeczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego ? Mógłbyś mi powiedzieć który to jest czunik temperatury tzn wiesz chodzi mi, że są w aucie chyba dwa i chciałbym juto zamówić
Karenzo - 2015-03-18, 19:43
nie warto zamawiać na zaś
nie wiem jak w renault ja w Vagu sprawdzałem czujnik poprzez podpięcie komputera do samochodu i porównywaniu temperatur z vag.com z tymi z deski rozdzielczej
Wymieniłem czujnik na jakiś tani i się bardzo przejechałem bo był gorszy od starego
daciafan - 2015-03-18, 19:50
Dwa dni temu znajomy podłączał pod kompa, zero błędów, ok jak tak napierw pokombinuje z przepustnica i krokowym
Karenzo - 2015-03-18, 19:58
Hmm zapomniałem o najbardziej oczywistym
sprawdziłeś czy nie bierze lewego powietrza ?
Jeżeli nie było błędów sprawa się trochę komplikuje
bo przy sondzie by były
przy czujniku temp nie wiem bo nigdy problemu nie miałem
Ale pierwszy objaw czujnika to przełączanie na gaz w dziwnych momentach .
Każdy mniej więcej wie kiedy auto mu się przełącza na gaz przy walniętym czujniki staje się to bardziej losowe .
Jeżeli więc wszystko jest po staremu to czujnik jest raczej ok .
Sprawdź krokowca i lewe powietrze za gardzielą przepustnicy .
Może też być tak że gdzieś ci ucieka prąd w układzie ale to by nie spowodowało wyłączania silnika.
Jak tak kiedyś miałem , gdzieś w aucie uciekał prąd i obroty falowały na postoju .
Okazało się że problem leżał w kablach oświetlenia tylnych świateł które się przetarły
daciafan - 2015-04-28, 21:13
Panowie silnik krokowy wymieniony ale dalej niestety problem z autem :( Auto na postoju faluje, czasami trzyma obroty na 1,5 tys czy na 2 :( Kupiłem lipny silnik czy gdzies indziej szukac przyczyny bo juz nie mam pomyslu :(
Ajgor - 2015-04-28, 22:34
A silnik kupiłeś nowy, że wątpisz w jego skuteczność ?
Karenzo - 2015-04-28, 22:42
Nie wiem jak w reno ale w vagu trzeba było przeprowadzić adaptacje przepustnicy
daciafan - 2015-04-28, 23:27
Ajgor, tak nowy na allegro
Ajgor - 2015-04-28, 23:53
Wybacz za pytanie : ale jaki jest stan filtra powietrza ? uboższa mieszanka również może mieć wpływ na płynność obrotów.
daciafan - 2015-04-29, 08:36
Filtr wymieniałem razem z olejem więc jakieś 1,5 tys km temu :(
|
|