|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - prowadzenie dokker
dacia - 2015-03-20, 19:11 Temat postu: prowadzenie dokker Mam pytanie jak się prowadzi Wam dokkera? mój ucieka na prawo. Nie wiem czy to wina drogi,czy podatny jest na wszelkie krzywizny jezdni.Dodam tylko,że zbieżność mam ok bo sprawdzałem. Trochę irytujące to jest bo nawet na chwilkę nie idzie puścić kierownicy,bo przez 50 metrów jedzie prosto, później do rowu.
Józef - 2015-03-20, 19:27
Nie wiem jaki masz przebieg na oponach przednich? Ale wystarczy zastosować zasadę podmiany kół przednich osi. Lewe koło na prawą stronę, a prawe na lewą stronę, może się zdarzyć, że problem ustąpi. Zakładając oczywiście prawidłowe ciśnienie w oponach.
dacia - 2015-03-20, 19:33
Samochód mam tydzień dopiero. Od odbioru uciekał ,ale tłumaczyłem to wiatrem bocznym przez całą drogę . W mieście nie czuć wiadomo,ale dziś znowu trasa i wiatru brak,a dacia do rowu chce :).
arczi_88 - 2015-03-20, 19:34
Kiedyś miałem wrażenie, że ściąga go przy hamowaniu na prawo, chwila na stacji diagnostycznej i okazało się, że jest ok i zrobiłem próbę na drodze ze świeżą nawierzchnią i nie było efektu ściągania. Bez trzymanki nie jeździłem, bo nie miałem takiej potrzeby
dacia - 2015-03-20, 19:39
Co by nie było to podczas hamowania nie czuję jakby samochód ściągał na siłę ,ale podczas jazdy muszę kontrować w lewo . Teraz nie wiem czy to efekt długiego i wąskiego rozstawu kół czy coś nie gra . Zacznę może od sprawdzenia ciśnienia
shrek - 2015-03-20, 21:33
W Lodgy jest podobnie jest czula na podmuchy boczne i nawet przy stosunkowo malym wietrze i krzywej nawiezchni potrafi sciagac auto.
GORDINI - 2015-03-20, 21:44
Masz szafę nieodporną na wiatr, dodatkowo miękko zestrojone zawieszenie.
Domyślam się, że masz auto bez przygód.
Tak jak "shrek" napisał będzie ściągać.
Taka jest niestety Dacia - trzeba się przyzwyczaić (ja już to zrobiłem)
krimar - 2015-03-20, 21:58
Miałem tak samo w Oplu po wyjechaniu z salonu ściągał ostro w prawo, ustawianie geometrii nic nie zmieniało. Pomogła zamiana miejscami przednich kół.
d3mol3k - 2015-03-20, 22:01
Coś w tym jest. Z tym że prowadzę zawsze z rękom choć jedną na kierownicy. Przy większych prędkościach już dwoma :). Na wiatr podatna strasznie. I w sumie też chyba ma aerodynamikę cegły więc i bez wiatru pewnie kiedy tnie atmosferę potrafi przy 150 km/h lekko poszaleć na pasie.
dacia - 2015-03-21, 13:16
Dzięki Panowie za opinie. Samochód bez wypadkowy bo nowy....ach te Dacie
trybik - 2015-03-22, 16:14
witam jeżdże dokerem już drugi rok fakt jest to auto podatne na wiatr , prowadzę jedna ręką gdy silniej wieje niestety muszę kontrować ale żeby po 50 m ciągnął w bok to nie , myślę że masz coś nie w porządku albo z oponami albo z którąś z felg
d3mol3k - 2015-03-22, 16:42
Myślę że tak jak piszesz. Wszak kierownica jakby niezauważalnie ciągnęła w jedną ze stron ale zastanawiam się czy to nie będzie miało winnego w postaci różnicy ciśnień w oponach. Może być jeszcze jedna rzecz - wspomaganie. Wszak u siebie w dokkerze odczuwam jakby pulsowanie kierownicy przy powrocie kierownicy do jazdy na wprost ale tylko z jednego z kierunków teraz nie pamiętam (bo się przyzwyczaiłem do tego) z drugiego nic się takiego nie da wyczuć.
:)
dacia - 2015-03-22, 19:55
Jakbym miał coś z felga to przy 130 km/h nie dałbym rady jechać . Druga sprawa to kierownicę muszę trzymać i kontrować i ustawienie kierownicy mam lekko w lewo, jak puszczę to prostuje się i uciekam w prawo.
mojo - 2015-03-22, 20:07
Jak hamulce nawet lekko blokują a tarczowe mają takie tendencje jak się zabrudzą to będzie również ściągał.
dacia - 2015-03-23, 22:43
Nic nie blokuje, sprawdzone na stacji, zbieżność OK , ciśnienie wyrównane (choć tył 2,9bar to dużo) różnica była 0,2 bara na stronie wiec nie dużo a samochód jedzie tak jak jechał. Widocznie ten typ tak ma
corrado - 2015-03-23, 22:51
a jak kąt pochylenia koła przedniej osi ? przy tylnej też warto sprawdzić zresztą.
drobny negatyw po obu stronach i równe wartości ?
kąt wyprzedzenia sworznia myślę, że taki sam po obu stronach ?
oczywiście wszystkie elementy z zawiechy bez luzów ....
dacia - 2015-03-23, 23:12
Na stacji diagnostycznej sprawdzi tylko zbieżność bez kątów. Przelecę jeszcze trochę i do aso niech robią
piotr. z - 2015-03-24, 13:00
Kolega ma Logana sedana od jakichś 4 lat i podobny problem od początku- brykę mu znosi w jedna stronę. Sama zbieżność była OK dopiero później wykonane pomiary pozostałych kątów pokazało, że któryś jest skopany. Niestety, ASO się wypięło twierdząc, że wjechał w jakąś dziurę (fakt faktem trochę czasu się bujał aby wyczaić co jest nie tak, również w ASO- pozdrowienia dla Zdunka w 3mieście- i oczywiście niczego nie znaleziono; po prostu samochód bardziej boi się jednej strony ulicy).
Od innego znajomego pracującego jakiś czas temu w ASO Fiata dowiedział się, że takie jaja się zdarzają jak się nieumiejętnie mocuje samochód do lawety na czas transportu ale osobie reklamującej taki defekt ciężko udowodnić, że nie jest wielbłądem. Ty masz Dokkera od niedawna więc mam nadzieję, że szanse są na pozytywne rozwiązanie problemu.
arczi_88 - 2015-03-24, 20:42
Dziś z ciekawości sam sprawdziłem jak to będzie u mnie i autostradą przejechał jakieś 400 m samodzielnie, lekka korekta i znów coś koło tego. Potem wyjechałem zza ekranów
dacia - 2015-03-24, 20:54
Jutro zadzwonię do aso i zgłoszę problem bo znając mnie przebujam się z 3 lata i sprzedam tak :)
mojo - 2015-03-24, 22:15
Możliwe, że kąty skopane. Jak Cię oleją w ASO to radzę zrobić tak ja kiedyś. Weź rzeczoznawcę, niech Ci da na piśmie, ze auto ściąga i z tym wal kolejny raz do ASO. Mnie uznali kiedyś coś z czym mnie odsyłali na zasadzie "tak ma być" ale miałem na piśmie od rzeczoznawcy, ze to nie jest normalne.
Andrzej J - 2015-03-25, 22:48
Jeżdżę Dokkerem VAN już rok /21000 km/ i nie mam żadnych problemów z prowadzeniem. Auto idzie jak po sznurku więc ten typ tak nie ma. Jedynie jest bardziej wrażliwy na podmuchy dużego wiatru, ale to przez wysokość i dużą budę. Chyba należy szukać przyczyny w ASO lub u dobrego mechanika.
trybik - 2015-03-30, 17:22
może kolego sprawdź śruby na wahaczach , u mnie w uniaczu było tak że autem kręciło w każde stronę, na badaniach technicznych diagnosta znalazł tę usterkę luźna jedna nakrętka wahacza, potem w domku dołożyłem drugą nakrętkę bo pierwsza sama się odkręcała , może u kolegi jest coś podobnego
co ja nie robiłem czego nie szukałem a tu taka pierdoła do dziś jest OK
dacia - 2015-03-30, 17:25
Byłem w serwisie,ale na próbie tak wiało,że samochód kręcił w różne strony. Mam podjechać po świętach i popatrzą
dacia - 2015-09-02, 22:17
A więc stwierdzono wadliwą belkę tylną. Samochód na warsztacie. Albo naprawią albo wymienią na nową
corrado - 2015-09-03, 07:34
Jeśli skrzywiona to pytanie czy punkty mocowania tez nie przesunięte i czy nowa prosta belka będzie pasować w te punkty
dacia - 2015-09-03, 20:31
Już ponoć zrobione....coś szybko . Ja jej nie skrzywiłem. Samochód od nowości tak ściągał .
dacia - 2015-09-07, 20:05
Samochód odebrany . Faktycznie nie ściąga, dziwnie się go prowadzi no ale .... W serwisie powiedziano mi ,że ,,remontowali" belkę . We wpisie mam regulacja zawieszenia tył i przód. I tu mam problem: mam dostęp do stacji diagnostycznej prawie 24 H na dobę i stwierdziłem ,że belka tylna na 200% nie widziała kluczy itp....oryginalny kurz, śruby nie ruszane. Jedyne co pokazał komputer na stacji ,to że zbieżność została ustawiona z 0,5 do 0,1 i faktycznie w prawym kole widać przekręconą nakrętkę o dwa zwoje . Samochód trzymali półtorej dnia, a roboty było na 5 minut . Ciekawe jak się rozliczą z koncernem Dacia....... i czy to normalna procedura aby na czas naprawy gwarancyjnej płacić za samochód zastępczy ? (pierwszy raz płaciłem za furę zastępczą ...ponoć takie procedury w daci)
DIYowiec - 2015-09-08, 06:49
dacia, niestety praktycznie wszędzie płacisz za samochód zastępczy, nawet jak jesteś przedsiębiorcą.
Dla mnie to niezrozumiałe, no ale cóz - u nas ciągle afryka jak widać...
Marek1603 - 2015-09-08, 08:00
Jest wyjście z tego problemu.
Wykupujesz w AC i z niego bierzesz auto zastępce na czas naprawy.
DIYowiec - 2015-09-08, 08:45
Wszystko byłoby fajnie gdyby to nie była naprawa gwarancyjna, więc obojętnie czy wyłożę gotówkę na stół czy zapłacę z AC. I tak płacę za to że samochód stoi nie z mojej winy.
GORDINI - 2015-09-08, 14:41
dacia napisał/a: | We wpisie mam regulacja zawieszenia tył i przód. |
Dostałeś wydruk z pomiarów?
Z przodu mogli wyregulować tylko zbieżność. Reszta (kąty pochylenia, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy - przód) jest nieregulowana.
Ja bym podjechał na profi geometrię i poprosił o wydruk parametrów w tym nierównoległości osi.
dacia - 2015-09-08, 20:01
W/g mnie to na naprawie gwarancyjnej samochód powinien się należeć za freee bo to oni bubel wyprodukowali ,nie chodzi mi o kasę tylko o zasadę (to mnie zniechęca do daci na przyszłość). Ogólnie w innych koncernach samochód zastępczy na czas naprawy zawsze mam za free np. w fiacie to zawsze się pytają jaki potrzebuję duży czy mały .Co do samochodu z Ac to mam wykupione ale w przypadku gdy samochód przyjedzie na lawecie a on sam do nich pojechał Odnośnie wydruków to chciałem je zobaczyć ale niby były już w drodze do gwaranta, i mieli mi je przesłać na emaila ale raczej się ich nie doczekam. Z drugiej strony to jaki problem wjechać innym dokerem i zrobić pomiar i mi go wysłać Chyba podjadę i sam wykonam ustawienia/sprawdzenie kątów w jakimś dobrym zakładzie bo jazda tam i stracony czas to nie kalkuluje mi się
dacia - 2015-10-15, 20:56
Witam ponownie:) Znalazłem czas i pojechałem sam na zbadanie geometrii . Skusiło mnie to,że podczas dużej prędkości chwilowej (bardzo duża górka -autostrada niemiecka) rozpędziłem się do prawie 170km. I powiem Wam,że takiego prowadzenia w życiu nie widziałem. Samochód jakby tyłem zamiatał, zero czucia samochodu . Jechał tam gdzie chciał ja tylko kontry lekko dawałem nie polecam nikomu. Podjechałem na pomiar do niezależnego fachowca (bardzo dobry zakład) i wyszło,że belka tył jest dość sporo przestawiona ( jak On stwierdził nie jest tam lekko po za granicą tylko bardzo dużo). Ma ktoś może parametry jak powinny być osie ustawione fabrycznie? (chcę porównać z danymi z mojego pomiaru; chcę wyeliminować jakiekolwiek pomyłki ) i wtedy pomyślę co zrobię
corrado - 2015-10-15, 22:06
nie za wiele się da tam przestawić może +/-2mm na strone, bo mocowanie - lapy belki tynej w ktore wchodzi tuleja - ma wybrzuszenie a w podlodze jest na nie rowniez miejsce , wiec skrecajac ta lape i belke po rozkreceniu, wskoczy wlasnie to wybrzuszenie w ten dolek na niego ( widzialem to tez przy wymianie tulejek belki tylnej ).
http://www.daciaklub.pl/f...1664362#1664362
Wiem ze takie rozwiazanie jest zarowno w dusterze jak i pozostalych 4x2 daciach z belka
dacia - 2015-10-18, 20:19
Wiem,że belki nie da się wyregulować (teoretycznie). Ponoć coś można pod szlifować ,ale .... . Parametry z pomiarów tylnej belki u mnie sa następujące: zbieżność jednostronna oś tylna: lewy +019 ; prawy +003. I tu ponoć są za duże różnice.....serwis milczy nie chcąc podać jakie są zakresy dopuszczalne w/g producenta . Zna ktoś te wartości?
corrado - 2015-10-18, 22:09
W dusterze 4x2 jest zbieznosc calkowita tyl :
od +0.12 do +0.42 czyli zbiezny tyl
natomiast na strone specyfikacja (L/P): +.06' do +.21'
W sandero , loganie , dokkerze jest podobnie
Tam gdzie masz dużo na plusie ( lewa )- prawdopodobnie tuleja belki poszla
trybik - 2015-10-19, 17:03
witam
jeżdżę dokerem już 2 -gi rok hm co do prowadzenia nie jest super , boczny wiatr czasami utrudnia jazdę i należy kontrować w normalnych warunkach to raczej śmigam śmiało nawet czasem poszczam kierownice ot tak by sprawdzić jak się auto zachowuje , no cóż nie jest to cudo dzisiejszej techniki , przypadek jaki miał kolega to raczej błąd serwisu ale któż lubi pracować życie było by generalnie łatwiejsze gdyby każdy z nas ciut przyłożył się do swej pracy ale było by to zbyt idealne
dacia - 2015-10-19, 20:36
Sprawę zgłosiłem do serwisu, czekam na ich wykaz z pomiarów które robili mi podczas niby naprawy belki ;mają podesłać ....ale chyba się nie doczekam. Zobaczę jak podejdą do tematu. Co do prowadzenie to mi się źle go prowadzi, po ich niby naprawie to ściąga i w lewo i w prawo
GORDINI - 2015-10-19, 22:07
dacia napisał/a: | Parametry z pomiarów tylnej belki u mnie sa następujące: zbieżność jednostronna oś tylna: lewy +019 ; prawy +003. |
Nie znam parametrów fabrycznych geometrii ale wynika z tych pomiarów, że tył masz zbieżny.
Podaj parametry przodu i nierównoległości osi jeżeli taki pomiar był robiony.
PS
Na tej belce to niewiele można wskórać jedyne co przychodzi mi na myśl to "przegwałcić" tuleję na śrubie od wewnątrz do tyłu.
dacia - 2015-10-20, 21:21
Parametry przód: wyp.sw.zwr.10 lewy +2,47 prawy +2,48 Pochylenie sw.zwr.10 lewy +10,17 prawy +9,32 Zbieżność jednostronna lewy -0,04 prawy -0,04 Zbieżność całkowita -0,08 Przesunięcie kół +0,04 Kąt sumaryczny lewy+9,52 prawy +9,39 . Przesunięcie boczne lewy -0,14 prawy +0,03 Śladowość kół +0,08 Nierównoległość osi +0,02 Różnica rozstawu kół -0,11 Przesunięcie kół przód +0,04 tył +0,03 mi to nic nie mówi :)
laisar - 2015-10-20, 23:50 Temat postu: Dokker - geometria zawieszenia @dacia: Nastawy fabryczne dokkera:
przód
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: -2°43'±30', różnica L/P ≤1°
pochylenie koła: -0°17'±30'
pochylenie sworznia zwrotnicy: +10°31'±30'
zbieżność: -0°10'±30'
tył
pochylenie koła: -0˚58'±30'
zbieżność: +0˚26'±16'
dacia - 2015-10-21, 21:02
to wychodzi,że wszystko ok? bo nie kumam
corrado - 2015-10-27, 12:54
Kiepskie wyniki geometrii osi przód/ tył, krzywe auto?
i nie podałeś kąta pochylenia koła , ale ten nie wiele pomoże na te słabe wyniki bryły nadwozia a przynajmniej punktów mocowań osi .
dacia - 2015-10-29, 21:48
serwis twierdzi,że wszystko ok. Wyniki mieszczą się w normie, choć w/g mnie pochylenie sw zwr mam złe (to da się ustawić chyba) i pochylenie koła lewego tył (-1,14) odchodzi od normy,ale tego się nie ustawi i tu mam problem czy coś z tym robić czy latać i nie patrzeć na to
Marek1603 - 2015-10-30, 05:59
Jak ci gum nie zdziera to w czym masz problem?
Jeździj i się ciesz nowym autkiem.
Ja w MCV-ce jak wymieniałem końcówki drążków i ustawiałem zbieżność, to diagnosta powiedział, że ma bardzo dobre parametry wyjściowe, ponieważ mały luz w zawieszeniu nie powoduje właśnie niszczenia opon.
dacia - 2015-10-31, 20:56
Jak na razie nie zdziera choć mam dopiero coś koło 30tys. W mojej ocenie to te samochody są składane bardzo nie starannie .
corrado - 2015-10-31, 21:26
Cytat: | Pochylenie sw.zwr.10 lewy +10,17 prawy +9,32 |
To jest troche nie halo na przodzie, czyli albo zwrotnica skrzywiona , badz amorek jeden wylal / sprezyna pekla / wybita poducha amorka na gorze - ewentualnie moze troche gorne mocowanie mcpersona przesuniete.
To generalnie tez podaje sie z katem pochylenia kola, wtedy widac czy zwrotnica jest odksztalcona bo suma tych dwoch katow powinna byc rowna dla L i P , jesli sa rowne to zwrotnica OK. A jesli zwrotnica ok , to wtedy ta roznica powyzej pol stopnia przelozy sie na roznice pochylenia kol i to jak najbardziej rzutuje na zciaganie auta. NIestety nie podales kata pochylenia kola przod L i P strona. Jest tam na wykresie ?
dacia - 2015-11-02, 21:21
W chwili wolnej wstawię cały wykres do analizy :)
|
|