DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Mój DRAKO

brian7414 - 2015-03-31, 19:38
Temat postu: Mój DRAKO
I kilka fotek podniesionego zawieszenia o 2" IRONMAN
2 X 12747 GR -amortyzatory przód
2 X REN 001 B-sprężyny przód
2 X 12748 GR-amortyzatory tył
2 X REN 002 B-sprężyny tył
2 X ICAMBER 12 ( 4 szt) -śruby mimośrodowe do regulacji kąta pochylenia koła(czego nie ma w oryginalnym mocowaniu amortyzatorów).

d3mol3k - 2015-03-31, 19:43

Bez złośliwości - zastanawiam się jaki jest sens podnoszenia zawieszenia o 2" i przy okazji obniżanie prześwitu orurowaniem progów? Tak patrze na orurowanie z tego zdjęcia o średnicy rury 60 mm:



Ale autko prezentuje się lekko fajniej :-) . A plusem tego jest pakiet suv.

I żeby nie było - nie neguję Twoich prac (jak wyżej) - każdy z nas robi z autkiem to na co ma ochotę i na co go stać. I należy to uszanować. Tu po prostu w wielkości prześwitu się chyba nic nie zmieniło poza wysokością środka ciężkości i auta.

brian7414 - 2015-03-31, 19:48

Nie ma praktycznie obniżenia prześwitu tzw orurowaniem progów :-) .A widać to dopiero wtedy gdy się położy pod samochodem lub patrzy z boku na wysokości tychże zamontowanych progów :-) .Uwierz mi zanim coś się montuje najpierw trzeba to przemyśleć . Dlatego przednie orurowanie też swojego czasu zostało przerobione aby nie tracić prześwitu .Jak to miało miejsce przy fabrycznym montażu . Jeszcze nie mierzyłem prześwitu po podniesieniu (powód choroba) ale wsiadając do auta brudzę spodnie na wysokości około 5 cm wyższej niż brudziłem wcześniej :-) .Dochodzi tu jeszcze fakt iż zdjęcia nie były robione z poziomu np. zamontowanego orurowania bocznego i dlatego może wydawać iż nic się nie zmieniło.A zmieniło się wszystko gdyż z pływającego oryginalnego zawieszenia Drako zostało tylko wspomnienie teraz jest to bardzo sztywne zawieszenie(tramwaj na kołach ) Pozdrawiam
fotorobart - 2015-03-31, 19:57

orurowanie może przeszkadzać w terenie, zmniejszając prześwit, ale bardzo fajnie ozdabia auto :)
d3mol3k - 2015-03-31, 20:02

@brian7414 - No i jeśli tak jest to bardzo fajnie. Jeśli kiedyś będę miał możliwość pobawienia się w takie rzeczy z własnym autkiem wezmę sobie to co dopisałeś do serca i nie omieszkam zapukać po porady jak takie coś ugryźć. Też pozdrawiam.
brian7414 - 2015-03-31, 20:06

To około 6 miesięcy szukania i zasięgania opinii i porad doświadczonych terenowców....a czy to było słuszne okaże się w praktyce.To dopiero tydzień i choroba nie pozwoliły na próby.
brian7414 - 2015-03-31, 20:09

fotorobart napisał/a:
orurowanie może przeszkadzać w terenie, zmniejszając prześwit, ale bardzo fajnie ozdabia auto :)

Orurowanie było przed podniesieniem autka i nic nie przeszkadzało a sporo jeżdżę po pagórkach . Jestem zadowolony dzięki za uznanie :-) pozdrawiam

leo - 2015-04-01, 22:08

brian7414 napisał/a:
A zmieniło się wszystko gdyż z pływającego oryginalnego zawieszenia Drako zostało tylko wspomnienie teraz jest to bardzo sztywne zawieszenie(tramwaj na kołach )

Owszem - zmieniło się wszystko. Warto pamiętać, że środek ciężkości też pojechał do góry...
Jaki był koszt modyfikacji?

Karenzo - 2015-04-01, 22:18

ja bym coś takiego zamiast progów dał
http://www.aliexpress.com...2049988808.html

brian7414 - 2015-04-02, 09:53

leo napisał/a:
Owszem - zmieniło się wszystko. Warto pamiętać, że środek ciężkości też pojechał do góry...

Jaki był koszt modyfikacji?


Koszt z materiałami, przesyłka, robocizna, ustawienie geometri to 4000 zł.

@Karenzo...nie kuś bardzo fajna alternatywa :-)

brian7414 - 2015-05-13, 15:14

Nowe kapciochy :-D YOKOHAMA GEOLANDAR A/T-S 205/80 R16 :-D
A i jeszcze ciekawostka na forach i w różnych artykułach fachowcy podają, że takie opony spokojnie mogą być montowane do standardowego zawieszenia Dustera . Dementuję te informacje nie ma opcji aby weszły :-) do mojego po lifcie to i owszem choć trzeba było troszkę przerobić chlapacze.

Marcinho - 2015-05-13, 15:22

Fajnie wyrychtowany ;-)
brian7414 - 2015-05-13, 15:24

Dzięki Marcinho :-D dużo pracy i wyrzeczeń ale Drako zaczyna wyglądać powoli tak jak chcę :-) .I co najważniejsze ciężko wsiadać bo wysoko ;-)
Marcinho - 2015-05-13, 15:43

Najważniejsze żeby się Tobie wózek podobał.
brian7414 - 2015-05-15, 15:42

Teraz widać ładny prześwit :-)
brian7414 - 2015-05-16, 17:48

przedłużenie uchwytu w celu montażu wciągarki przenośnej.
brian7414 - 2015-05-16, 17:52

Podstawa montażowa do wciągarki przenośnej montaż z przodu
brian7414 - 2015-05-16, 17:57

Podstawa wciągarki przenośnej montowana z tyłu. Czarna podstawa to oryginał z USA a ta piękna błyszcząca wykonana we własnym zakresie(będzie się przy czym golić w terenie taki błysk ) ;-)
brian7414 - 2015-05-16, 18:07

Sprawdzanie kabli zasilających wciągarkę oraz pilota bezprzewodowego i przewodowego. I ciekawostka kable oryginalne mające zasilać od akumulatora do wciągarki zamontowanej z tyłu na haku auta(bądź po zastosowaniu własnego patentu do uchwytu) były za krótkie około 1.5 metra(taki Amerykański patent)trzeba było robić drugie kable dłuższe o 2 m aby było wszystko git :-)
Marcinho - 2015-05-16, 18:38

Hardcore :-D
Karenzo - 2015-05-16, 19:29

Jeżeli lubisz jeździć po szutrach i kiepskim terenie to warto pomyśleć o pokryciu barankiem podwozia + nadkoli .
Ewentualne szorowanie brzuchem będzie bezpieczniejsze .
Kamienie wybite przez opony mogą rysować nadkola (które z tyłu nie są osłonięte .
Pisze do dlatego że po twoim podniesieniu dustera rzucają się w oczy białe elementy zawieszenia które ja bym pomalował zwykłym sprejem lub barankiem .

Jeżeli robisz sobie taką "terenówkę "
to warto zainteresować się blokada tylnego mechanizmu różnicowego
http://overlimits.com.ua/...uster-overlimit

brian7414 - 2015-05-16, 19:37

Dzięki za przydatne rady :-) będę zabezpieczał kompleksowo podwozie autka różnego rodzaju specyfikami. Docelowo będą to płyty poślizgowe(aluminiowe).Wszystko powoli dobrze przemyślane :-) .Najbardziej jestem zadowolony z prześwitu razem 28 cm (5 cm -lift,2 cm-opony).Wciągarka którą posiadam docelowo będzie używana do tyłu auta. Z przodu będzie montowana wciągarka taka podobna do tej z podanej przez Ciebie strony :-) .
laisar - 2015-05-16, 20:30

Karenzo napisał/a:
nadkola (które z tyłu nie są osłonięte)

Są osłonięte - mają grubą warstwę fabrycznego "baranka".

Oczywiście, dodatkowa warstwa też w niczym nie przeszkodzi, ale lepiej najpierw zabezpieczyć naprawdę gołe miejsca - np kanał środkowy czy podłogę kabiny od spodu.

Karenzo - 2015-05-16, 20:32

ta grubość jest pojęciem względnym
według mnie zbył mało
A najlepiej jak by znalazł się ktoś kto zrobi w końcu odlew nadkola
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9737

laisar - 2015-05-16, 20:34

Karenzo napisał/a:
ta grubość jest pojęciem względnym

Skoro fachowcy od zabezpieczeń chwalą, to mnie to przekonuje (:

Karenzo napisał/a:
najlepiej jak by znalazł się ktoś kto zrobi w końcu odlew nadkola

To też wcale nie jest idealne rozwiązanie - trzeba z kolei pilnować, czy między nadkolem i karoserią nie gromadzi się syf...

Karenzo - 2015-05-16, 20:37

Jak dla zwykłego auta .
Ale duster ma ambicje terenowe gdzie wszelkiego rodzaju kamienie i błoto odbijają się od blachy
Jak myje auto myjką to tam jest zawsze najwięcej syfu

Marcinho - 2015-05-16, 21:23

brian7414 napisał/a:
Najbardziej jestem zadowolony z prześwitu razem 28 cm
prześwit zajeb..ty masz 8-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group