|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - OVERLIMIT tuning Dustera
maciek - 2015-04-11, 10:26 Temat postu: OVERLIMIT tuning Dustera Nie wiem czy wiecie ale istnieje polska firma która dodatkowo uterenawia Dustery
tutaj znajdziecie katalogi oraz cennik. Raczej przerabiają 1,5 dci 4x4
http://overlimit.com/pl/p...-overlimit.html
Od siebie mogę dodać że fajnie to wygląda i można to obejrzeć na Motor Show w Poznaniu. Wieczorem podeślę parę zdjęć.
maciek - 2015-04-11, 19:33
Ajgor - 2015-04-12, 00:39
Ta Żółtaczka robi wrażenie !
corrado - 2015-04-12, 08:53
Cytat: | Modyfikacje w pakiecie Fun
podniesienie zawieszenia o 45 mm
elementy przywracające geometrię zawieszenia |
no wlasnie ,
a ze mnie sie kiedys smieli na forum, bo mowilem, ze trzeba wyregulowac bo kat pochylenia sie zmieni ( sa sruby do regulacji ), albo ktos napisal ze u niego"nie, na pewno sie nie zmienilo "
piku - 2015-04-13, 07:49
Fajnie to może wygląda, ale ceny powalają, zwł. najwyższa opcja.
keikan - 2015-04-13, 09:54
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Same amorki i sprężyny podnoszące o taką wysokość to ok. 3500 PLN.
http://allegro.pl/ironman...5040266470.html
http://allegro.pl/ironman...5124358956.html
Do tego opony terenowe (liczmy jedną z tańszych opcji: AT General Grabber,) - 1600 PLN
http://allegro.pl/215-70r...5062929909.html
a oni proponują większe, więc i droższe.
Reszta to części w stylu drążka Panharda, robocizna, badanie geometrii.
myślę, że cena 6500 PLN za podniesie auta o prawie 2 cale jest akceptowalna.
Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...
piku - 2015-04-13, 10:08
keikan napisał/a: | Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia... |
Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.
keikan - 2015-04-13, 11:22
piku napisał/a: | keikan napisał/a: | Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia... |
Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię. |
dlatego ja sobie podniosę tylko o 3 cm i tylko z wykorzystaniem sprężyn (ok. 1000 PLN)
ale taką blokadę..ech..choćby LSD mieć...
piku - 2015-04-13, 11:49
keikan napisał/a: | ech..choćby LSD mieć... |
Kankan, nie obnoś się z takimi skrytymi marzeniami:
http://pl.wikipedia.org/w...asu_lizergowego
Nad samym sprężynami się zastanawiałem. Na którymś z wątków to rozważano. wychodzi, że można, ale też, że lepiej byłoby podnieść samochód wraz ze zmianą amortyzatorów...MOżna to zrobić za 3,5 tys.
Co dokładnie dają te drążki Panharda?
keikan - 2015-04-14, 08:32
piku napisał/a: | keikan napisał/a: | ech..choćby LSD mieć... |
Kankan, nie obnoś się z takimi skrytymi marzeniami:
http://pl.wikipedia.org/w...asu_lizergowego
Nad samym sprężynami się zastanawiałem. Na którymś z wątków to rozważano. wychodzi, że można, ale też, że lepiej byłoby podnieść samochód wraz ze zmianą amortyzatorów...MOżna to zrobić za 3,5 tys.
Co dokładnie dają te drążki Panharda? |
tak w skrócie - przywraca prawidłową geometrię podniesionego auta przede wszystkim po lifcie +50mm wzwyż (czyli od ok. 2 cali i więcej).
Bez niego jechałoby się jak wozem drabiniastym z kiepską reakcją kierownicy na skręty (oops.. znowu się może komuś z czymś skojarzyć).
Dlatego właśnie dla świętego spokoju i ekonomiczniej planuję w sierpniu podnieść tylko na sprężynach o 30mm. Duster i tak ma nawet fabrycznie jeden z lepszych prześwitów wśród SUV ( a zbliżony rasowych (fabrycznych) terenówek).
janzet - 2015-04-16, 13:01 Temat postu: Dacia Duster II kolejne wcielenie dla fanów off-road Znalazłem taka publikację.
Kolejni fani doszlifowali Dustera by zjechać z asfaltu:
http://autokult.pl/25214,...skiego-podworka
janzet - 2015-04-16, 13:17
Widać że w tym przypadku, przy takim sporym podniesieniu i zmianach, to nie sama karoseria przenosi obciążenia lecz częściowo ta "magiczna" plątanina rur widoczna przez bagażnik.
piku - 2015-04-16, 13:38
No, te oponki BFG nie występują w tradycyjnym rozmiarze Dustera.
Karenzo - 2015-04-16, 13:53
ciekawe ile by chcieli za samą blokadę tylnego mechanizmu różnicowego
maciek - 2016-02-09, 19:00
Krzysio H. ;) testował Dustera z Overlimitu
https://www.facebook.com/...?type=3&theater
ken-wawa - 2016-02-09, 21:26
Jak wygladaja sprawy formalne - homologacja itd? By sie nie okazalo, ze pierwszy przeglad moze byc ostatnim, albo przy jakims wypadku ubezpieczyciel zacznie "wariowac", ze wypadek byl przez przerobki? Dzis niestety mamy sytuacje, ze co drugi (jak nie wiecej) samochod offroadowy nie powinien jezdzic po polskich drogach i coraz bardziej sie na to zwraca uwage.
Kwadrat 01 - 2016-02-10, 13:07
piku napisał/a: | keikan napisał/a: | Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia... |
Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię. |
Ale o czym tu piszecie? Duster 4x4 nie ma drążków Panharda.
corrado - 2016-02-10, 14:08
To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :)
keikan - 2016-02-11, 17:39
corrado napisał/a: | To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :) |
ale o którym koledze piszesz?
Bo ja akurat wiem, zeDuster 4x4 nie ma drążka Panharda...
Można spokojnie podnieść o 30 mm - (np. na samych sprężynach) czy nawet o 60 mm (na sprężynach i amorkach) - wtedy też jest zbędny.
Ale jak go podniesiesz np o 3 cale i więcej to będzie musiał go mieć, bo inaczej nie zwyciężysz z kierownicą ;)
Więc ok - nie doczytałem, że ten Overlimit ma tylko 60 mm wyżej, ale starałem się wyjaśnić pytającemu od czego jest ten "drążek" w innych rasowych, podniesionych terenówkach.
Swoją drogą wydawać tyle tysi za 60 mm to rozrzutność, skoro zestaw podnoszący o 50 mm wyjdzie połowę kwoty proponowanej przez overlimit.
Kwadrat 01 - 2016-02-12, 09:05
To jeszcze za mało poczytałeś ;)
Przy niezależnym zawieszeniu nie stosuje sie drążków panharda.
Tylko przy zależnym :) Czyli 4x2 tak .
Duster i 3 cale to bardzo skomplikowana sprawa. Ale do zrobienia.
W 4x2 też można zrobić lift . tylko trzeba zrobić nowy drążek panharda najlepiej regulowany. :)
Kwadrat 01 - 2016-02-12, 09:06
corrado napisał/a: | To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :) |
Wiem. Ale jakoś mnie ruszyło :)
|
|