DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - jak poprawić błędne masy auta w dowodzie rejestracyjnym

rafalik77 - 2015-04-15, 21:06
Temat postu: jak poprawić błędne masy auta w dowodzie rejestracyjnym
Witam,
Właśnie obudziłem się i dowiedziałem o masach auta jakie posiada moje autko - Dacia Duster 1,6 4x4. - jest to wersja ciężarowa z 2010 roku
Zamontowałem hak i zadowolony pobiegłem do stacji diagnostycznej w celu otrzymania papierku, a potem do urządu. Diagnosta jednak pokazał mi mój błąd.
Oto moje masy auta:
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - 1820kg

Jak w takim razie mogę wbić/ zrobić badania diagnostyczne? Porównałem z danymi katalogowymi na stronach internetowych są wogule inne. Czy ktoś ma takie auto ale z wpisanymi innymi masami? Czy można to w jakiś sposób obejść.
Proszę o pomoc

DrOzda - 2015-04-15, 21:25

Porównać z homologacją , jeśli dane są zgodne z DR to nici z przyczepy (bagażnik na rowery możesz wozić ).
Cav - 2015-04-15, 21:43
Temat postu: Re: jak poprawić błędne masy auta w dowodzie rejestracyjnym
rafalik77 napisał/a:
Witam,
Właśnie obudziłem się i dowiedziałem o masach auta jakie posiada moje autko - Dacia Duster 1,6 4x4. - jest to wersja ciężarowa z 2010 roku
Zamontowałem hak i zadowolony pobiegłem do stacji diagnostycznej w celu otrzymania papierku, a potem do urządu. Diagnosta jednak pokazał mi mój błąd.
Oto moje masy auta:
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu - 1820kg
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - 1820kg

Jak w takim razie mogę wbić/ zrobić badania diagnostyczne? Porównałem z danymi katalogowymi na stronach internetowych są wogule inne. Czy ktoś ma takie auto ale z wpisanymi innymi masami? Czy można to w jakiś sposób obejść.
Proszę o pomoc


Nic nie zrobisz - wiele aut w wersji ciężarowej nie ma homologacji na ciągnięcie przyczepy.
Pewnie z Dusterem tak właśnie jest.
Pozostaje przerobić na osobówkę, wtedy dostaniesz dane z wersji osobowej i jej masy.

Cav - 2015-04-15, 21:44

DrOzda napisał/a:
Porównać z homologacją , jeśli dane są zgodne z DR to nici z przyczepy (bagażnik na rowery możesz wozić ).


Też nie może, bo mu haka nie wbiją do dowodu.

rafalik77 - 2015-04-15, 22:11

Właśnie się dodzwoniłem do kolegi który "zmienia" masy aut - podobno legalnie.
Jedzie na odpowiednią stację diagnostyczną, robi odpowiednie badania, następnie stacja wystawia mu odpowiednie dokuenty i wówczas do urzędu i zmiana dowodu wraz ze wbiciem haka.
Niestety, ale będę musiał poczekac do piątku - wówczas wróci z autami z zachodu i przy okazji zrobi i moje dokumenty.
Dam znać jakie są to badania

Lza - 2015-04-15, 23:05

Obdzwoń stacje robiące badania techniczne w Twojej okolicy (takie wbijane do dowodu rejestracyjnego). Niektóre z nich, mają uprawnienia do wykonania 'przeróbki' auta ciężarowego na osobowe. Wtedy w protokole wpisują inne masy, chyba z homologacji. (szukali tych danych w komputerze)(zapytaj). Ja takie coś robiłem w listopadzie. Wpisano mi normalne wartości w O1 i O2. (też nie mogłem wcześniej ciągnąć przyczep gdy był ciężarowy). Zapłaciłem coś około 50zł za takie badanie. (+ koszt normalnego przeglądu, robiłem to równolegle). Dodatkowo zapłaciłem 1,22 zł za przystosowanie samochodu do przewozu osób, czyli usunięcie kratki. (musisz też mieć komplet pasów i zagłówki, a stacja musi mieć uprawnienia do demontażu kratki (witamy w Polcse hehe)).
Cała operacja trwała może 20 minut. Dużo zdjęć musieli wykonać i gdzieś tam przesłać (przez sieć, zdjęcia też dodali do pliku dokumentów który dostałem, chyba z 15 stron A4.

Potem jeszcze trzeba iść do urzędu z tym plikiem i wymienić dowód rejestracyjny na nowy. (kolejne opłaty). (tablice zostają te same

DrOzda napisał/a:
(bagażnik na rowery możesz wozić )
)

W Polsce wożenie bagażnika na haku jest nielegalne. (zasłania tablice, a nie wolno jej ani zasłaniać, ani przełożyć na bagażnik, ani dokupić trzeciej na bagażnik). Rząd musi mieć na ośmiorniczki.

DrOzda - 2015-04-16, 06:09

Znam kilka modeli gdzie nie zasłania więc nie generalizuj z nielegalnoscia.
rafal_rx - 2015-04-16, 15:10

Polecam to: forum.norcom.pl/ "Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów"
1. Hak z zaczepem kulowym wymaga "bycia" w dowodzie rejestracyjnym, jeśli masz inny sprzęg, typu np. montowanego fabrycznie w GAZ 69 nie ma takiego wymogu - ot, taka polska paranoja prawna
2. Jeśli mówicie o D. Duster, to na belce do relingu dajesz wspornik z blachy, montujesz tablicę rejestracyjną, dajesz oświetlenie, oczywiście homologowane i prawnie powinno być OK :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group