|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Awantura o Dacię
benyo - 2015-04-23, 13:06 Temat postu: Awantura o Dacię No proszę tak im zależało, żeby mieć Dacię Duster ?? Z drugiej strony czy to wina Dacii, że akurat oferują takie auto z gazem a inni nie ??
http://motoryzacja.interi...ter,nId,1720933
jan ostrzyca - 2015-04-23, 13:21
Ty razem to dęta sprawa. SM w Lublinie chce małego SUVa z LPG. I co z tego? LPG jest tani więc jest korzyść dla budżetu miasta. Równie dobrze mogliby chcieć hybrydę, CNG lub elektryka. Podaż takich aut też jest znikoma. Ci nie znaczy że przetarg jest ustawiony.
Inna rzecz, ze poprzedni przetarg był ustawiony na skody octavie bo kombinacja wymiarów i pojemności bagażnika nie dawała żadnych szans konkurencji. Tu przecież każdy może zaoferować LPG z gwarancją.
laisar - 2015-04-23, 13:36
Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta - nie ma najmniejszego problemu, żeby ASO danej marki, chcąc wziąć udział w przetargu, wystarało się o zachowanie gwarancji dla dostarczonych egzemplarzy.
Inna rzecz, że dokumenty przetargowe, jak to często u nas bywa, były po prostu kiepsko przygotowane. Zamiast wpisywać LPG jako warunek, wystarczyło przydzielać punkty w każdej kategorii osobno (napęd, paliwo, prześwit, gwarancja, cena) i zsumować je na końcu - i nikt nie mógłby się doczepić <:
Karenzo - 2015-04-23, 15:55
nie można , teraz zawsze decyduje cenna w sektorze państwowym .
Przetarg nie jest ustawiony tylko zrobiony byle jak . Wiadomo było że wygra duster bo jest najtańszy więc ustawili tylko pod niego żeby było mniej roboty.
laisar - 2015-04-23, 16:32
Karenzo napisał/a: | teraz zawsze decyduje cenna w sektorze państwowym |
Nie - zawsze to jest najpierw jakaś wstępna preselekcja mniej lub bardzie wydumanymi wymaganiami techniczno-wyposażeniowymi, tak jak w tym przypadku. Gdyby to była "zawsze cena", to za każdym razem wygrywałby akurat najtańszy dostępny na rynku pojazd.
Że byle jak - pełna zgoda, to samo pisałem.
Karenzo - 2015-04-23, 16:52
Cytat: | Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) wprawdzie nie zobowiązuje zamawiającego do wyboru oferty, w której wykonawca proponuje najniższą cenę, jednak w praktyce inne kryteria odgrywają rolę marginalną. Zamawiający, a więc podmiot publiczny, powinien wybrać ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. O wyborze oferty decyduje cena – wyłącznie lub w połączeniu z innymi kryteriami, jak jakość czy termin wykonania. Instytucje publiczne rzadko jednak wykorzystują ustawową możliwość, by uwzględnić inne kryteria. |
laisar - 2015-04-23, 18:45
SIWZ = preselekcja, dokładnie to samo twierdziłem.
pluto - 2015-04-23, 20:42
Karenzo napisał/a: | nie można , teraz zawsze decyduje cenna w sektorze państwowym. |
Co za kretynizm - ktoś powinien się doszkolić z zamówień publicznych bo takich bzdur dawno nie słyszałem.
Ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1232), obwiązującą od dnia 19 października 2014 r., została dokonana zmiana przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”, w zakresie kryteriów oceny ofert. Po pierwsze, zmienione zostało brzmienie przepisu art. 91 ust. 2 ustawy Pzp poprzez dodanie do wymienionych w nim przykładowych kryteriów oceny ofert, kryteriów odnoszących się do aspektów społecznych i innowacyjnych, oraz rozszerzony został opis kryteriów środowiskowych. Po drugie, został dodany przepis art. 91 ust. 2a, który ma na celu ograniczenie stosowania przez zamawiających ceny jako jedynego kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty tylko do tych zamówień, których przedmiot jest powszechnie dostępny oraz ma ustalone standardy jakościowe. W przypadku pozostałych zamówień zamawiający jest obowiązany zastosować obok ceny jeszcze co najmniej jedno kryterium oceny ofert spośród wymienionych w art. 91 ust. 2 ustawy Pzp lub inne, związane z przedmiotem zamówienia.
Cav - 2015-04-23, 21:37
laisar napisał/a: | Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta - nie ma najmniejszego problemu, żeby ASO danej marki, chcąc wziąć udział w przetargu, wystarało się o zachowanie gwarancji dla dostarczonych egzemplarzy.
|
Dokładnie - czyja to niby wina, że producent strzela fochy?
BTW: Mokka jaki ma prześwit?
Bo fabryczny gaz posiada, chociaż chyba nie z 4x4.
Dar1962 - 2015-04-24, 06:42
Mokka - o ile źródło jest wiarygodne ( http://www.off-road.pl/cz...y-suzuki-jimny/ ) ma całkiem przyzwoite 19 cm prześwitu. Natomiast gorzej wypadają kąty natarcia i zejścia.
Cav - 2015-04-24, 18:49
A czy w tyn przetargu wymogi kątów natarcia i zejścia też umieścili?
Ajgor - 2015-04-27, 22:56
Odpowiedź :
http://motoryzacja.interi...rgu,nId,1722226
keikan - 2015-04-28, 12:12
Nie rozumiem tego najeżdżania w artykule na SM. No i co z tego, że chcą teoretycznie Dustera? Powinniśmy się cieszyć, że chcą kupić rozsądne auta w rozsądnych cenach.
A gdyby napisali SIWZ pod np. Land Cruisera, to by się podniósł wrzask, że chcą wygodnie wozić tyłki za pieniądze podatnika! Do tego pewno kupili by 1 auto zamiast 5.
Ludziom nigdy nie dogodzi...
Zresztą jeśli w przetargu decyduje cena, to i tak wygra właściwe auto..
Będą jaja jak przetarg wygra Łada Niva ;)
Ajgor - 2015-04-28, 22:40
W tych kręgach podejrzenie o korupcję lub ustawkę nie powinno mieć miejsca, więc po nagłośnieniu takiego przetargu muszą być ostrożni .
|
|