|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Przygasające światła (odp: koniec aku / problem z masą)
Karenzo - 2015-07-11, 21:48 Temat postu: Przygasające światła (odp: koniec aku / problem z masą) Świtała mi przygasają a nawet czasem zgasną na mile sekundę , najczęściej przy ruszaniu .
Zauważyłem też że nawi potrafi na 0,5 sek zgasnąć (ekran ) .
Problem widoczny też w czasie jazdy przy zmianie biegów światła słabną .
Nawet oświetlenie w kabinie zachowuje się inaczej (mam ledy) . Światło świeci nierówno jakby pulsacyjni ale za szybko aby oko to wychwyciło
Złapałem multimetr i zrobiłem kilka pomiarów :
Aku na postoju 12,5 V (30 min od ostatniej jazdy ,jeszcze ciepły )
Odpalony silnik bez obciążenia 13.7-13.8V
z obciążeniem full 13.25 V
Silnik zgaszony , auto nie zamknięte (oświetlenie kabiny ) 13.08 V
Po testach auto zamknięte 12.9 V i spada powoli
Czyżby alternator albo aku padał ?
jas_pik - 2015-07-11, 22:45
Ostatnie tchnienia akumulatora - jeśli masz gwarancję to ASAP wymiana
corrado - 2015-07-11, 23:00
nawet przy takim napieciu nie powinno gasic sie swiatlo obstawiam slaba mase gdzies zasniedziala, naderwal sie przewod masowy , tam jest kilka przy aku, jeden do skrzyni drgui kolo "fartucha blotnika" i jeszcze gdzies leci.
a na przyszlosc troche za niskie napięcie ładowania , powinno być z 14.1 - 14.4 v
z obciazeniem u mnie radio, swiatla mam rowno 14v, przynajmniej mialem ostatnio :)
ale tez mialem takie ladowanie ponizej 14v , pomoglo wlasnie czyszczenie laczenia masy na skrzyni i dodalem przewod 1.5mm2 plusowy z altka do aku.
poszukaj mojego postu o slabym ladowaniu jak cos
Karenzo - 2015-07-11, 23:07
gwarancje mam .
Mój aku jest też objęty akcją serwisową bo cała seria padała jak muchy .
Nie wiem tylko czy muszę czekać aż auto odmówi posłuszeństwa bo experci w aso stwierdzą że odpala więc jest OK
corrado - 2015-07-11, 23:07
Jeszcze tak sobie przypomnialem ostatnio robiles kola 5tego biegu, moze ten mechanik ci naderwal ten kabel masowy przy skrzyni ?
Karenzo - 2015-07-11, 23:12
Jeżeli problem leży w masie to czy pomiar
+ klema - klema
+klema - kabel masowy
będzie rozbieżny ?
Czy podłączyć mase na krótko do karoserii w wtedy sprawdzać ?
corrado - 2015-07-11, 23:20
Nie rozumiem drugiego podejscia za bardzo
+klema - kabel masowy ?
chcesz go odkrecic od skrzyni i sprawdzac napiecie aku ?
Sprawdz tak:
+klema -klema
a pozniej
+klema -(masa silnika) albo skrzyni dotknij
jak bedzie roznica to to co napisalem wyzej
BogdanK - 2015-07-12, 21:41
A może regulator napięcia jest niesprawny.
jas_pik - 2015-07-12, 22:17
Masz miernik uniwersalny ?
Sprawdź napięcia :
pomiędzy klemami akumulatora
pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000
Możesz też sprawdzić oporność pomiędzy klemą (-) a nadwoziem przy wyłączonym silniku
Podaj wyniki to powiemy Ci gdzie jest problem - bo inaczej to wróżenie z fusów
Karenzo - 2015-07-12, 22:25
Przecież podałem wartości 1 i 2
1. 12,5 V
2.13.8 V
jas_pik - 2015-07-12, 22:33
Wszystkie wartości:
Cytat: | pomiędzy klemami akumulatora
pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000 |
Na razie mamy część danych, albo nie doczytałem albo nie napisałeś czy to na klemach.
Na razie wszystko wskazuje na aku- pozostałe dane potwierdzą albo zaprzeczą
route2000 - 2015-07-12, 22:35
Karenzo, dokładniej tak zrób:
- pomiędzy klemami akumulatora:
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000
a potem jeszcze raz pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000
oraz sprawdzić oporność pomiędzy klemą (-) a nadwoziem przy wyłączonym silniku
Wtedy zobaczysz różnice między tymi.
Karenzo - 2015-07-12, 22:41
Jak mi się uda jutro wizyta w ASO niech sami to mierzą , jak nie podam wieczorem pomiary
Karenzo - 2015-07-14, 18:08
Oboje mieliście racje .
Z jednej strony padający aku (wymieniony od ręki w serwisie na 60 AH renult hi life )
z drugiej nie dokręcony przewód masowy na alternatorze i aku (jak ??)
Lajkonik - 2015-07-15, 07:02
Ponieważ Dacia to takie tańsze Ranault, więc Panowie w fabryce używają mniej siły do dokręcania, niż przy Renault
Karenzo - 2015-07-15, 21:32
Dziś dokonałem nowych pomiarów
nie ma różnicy teraz na odczytach z masy na aku a silnikiem/skrzynią
jas_pik - 2015-07-15, 22:14
No to czekamy na "piwko" znaczy się "pomógł"
keikan - 2015-10-20, 10:18
Czyli jakie powinny być "wzorcowe" napięcia ładowania?
Bo ja rano (aktualnie, czyli bez przymrozków) przed odpaleniem mam ok. 12,5 V
Podczas normalnej jazdy po mieście na (światłach mijania) mam między 14,4 (na początku) a 13,9 V (po kilku przejechanych kilometrach)
route2000 - 2015-10-20, 11:37
keikan napisał/a: | Czyli jakie powinny być "wzorcowe" napięcia ładowania?
Bo ja rano (aktualnie, czyli bez przymrozków) przed odpaleniem mam ok. 12,5 V
Podczas normalnej jazdy po mieście na (światłach mijania) mam między 14,4 (na początku) a 13,9 V (po kilku przejechanych kilometrach) |
To jest OK.
|
|