DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Przygasające światła (odp: koniec aku / problem z masą)

Karenzo - 2015-07-11, 21:48
Temat postu: Przygasające światła (odp: koniec aku / problem z masą)
Świtała mi przygasają a nawet czasem zgasną na mile sekundę , najczęściej przy ruszaniu .
Zauważyłem też że nawi potrafi na 0,5 sek zgasnąć (ekran ) .
Problem widoczny też w czasie jazdy przy zmianie biegów światła słabną .
Nawet oświetlenie w kabinie zachowuje się inaczej (mam ledy) . Światło świeci nierówno jakby pulsacyjni ale za szybko aby oko to wychwyciło
Złapałem multimetr i zrobiłem kilka pomiarów :
Aku na postoju 12,5 V (30 min od ostatniej jazdy ,jeszcze ciepły )
Odpalony silnik bez obciążenia 13.7-13.8V
z obciążeniem full 13.25 V
Silnik zgaszony , auto nie zamknięte (oświetlenie kabiny ) 13.08 V
Po testach auto zamknięte 12.9 V i spada powoli
Czyżby alternator albo aku padał ?

jas_pik - 2015-07-11, 22:45

Ostatnie tchnienia akumulatora - jeśli masz gwarancję to ASAP wymiana :evil:
corrado - 2015-07-11, 23:00

nawet przy takim napieciu nie powinno gasic sie swiatlo :roll: obstawiam slaba mase gdzies zasniedziala, naderwal sie przewod masowy , tam jest kilka przy aku, jeden do skrzyni drgui kolo "fartucha blotnika" i jeszcze gdzies leci.

a na przyszlosc troche za niskie napięcie ładowania , powinno być z 14.1 - 14.4 v
z obciazeniem u mnie radio, swiatla mam rowno 14v, przynajmniej mialem ostatnio :)

ale tez mialem takie ladowanie ponizej 14v , pomoglo wlasnie czyszczenie laczenia masy na skrzyni i dodalem przewod 1.5mm2 plusowy z altka do aku.

poszukaj mojego postu o slabym ladowaniu jak cos :-P

Karenzo - 2015-07-11, 23:07

gwarancje mam .
Mój aku jest też objęty akcją serwisową bo cała seria padała jak muchy .
Nie wiem tylko czy muszę czekać aż auto odmówi posłuszeństwa bo experci w aso stwierdzą że odpala więc jest OK

corrado - 2015-07-11, 23:07

Jeszcze tak sobie przypomnialem ostatnio robiles kola 5tego biegu, moze ten mechanik ci naderwal ten kabel masowy przy skrzyni ? ;-)
Karenzo - 2015-07-11, 23:12

Jeżeli problem leży w masie to czy pomiar
+ klema - klema
+klema - kabel masowy
będzie rozbieżny ?

Czy podłączyć mase na krótko do karoserii w wtedy sprawdzać ?

corrado - 2015-07-11, 23:20

Nie rozumiem drugiego podejscia za bardzo
+klema - kabel masowy ?
chcesz go odkrecic od skrzyni i sprawdzac napiecie aku ?

Sprawdz tak:
+klema -klema
a pozniej
+klema -(masa silnika) albo skrzyni dotknij

jak bedzie roznica to to co napisalem wyzej

BogdanK - 2015-07-12, 21:41

A może regulator napięcia jest niesprawny.
jas_pik - 2015-07-12, 22:17

Masz miernik uniwersalny ?
Sprawdź napięcia :
pomiędzy klemami akumulatora
pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu

1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

Możesz też sprawdzić oporność pomiędzy klemą (-) a nadwoziem przy wyłączonym silniku

Podaj wyniki to powiemy Ci gdzie jest problem - bo inaczej to wróżenie z fusów

Karenzo - 2015-07-12, 22:25

Przecież podałem wartości 1 i 2
1. 12,5 V
2.13.8 V

jas_pik - 2015-07-12, 22:33

Wszystkie wartości:
Cytat:
pomiędzy klemami akumulatora
pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu

1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

Na razie mamy część danych, albo nie doczytałem albo nie napisałeś czy to na klemach.
Na razie wszystko wskazuje na aku- pozostałe dane potwierdzą albo zaprzeczą

route2000 - 2015-07-12, 22:35

Karenzo, dokładniej tak zrób:

- pomiędzy klemami akumulatora:
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

a potem jeszcze raz pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

oraz sprawdzić oporność pomiędzy klemą (-) a nadwoziem przy wyłączonym silniku

Wtedy zobaczysz różnice między tymi. ;-)

Karenzo - 2015-07-12, 22:41

Jak mi się uda jutro wizyta w ASO niech sami to mierzą , jak nie podam wieczorem pomiary
Karenzo - 2015-07-14, 18:08

Oboje mieliście racje .
Z jednej strony padający aku (wymieniony od ręki w serwisie na 60 AH renult hi life )
z drugiej nie dokręcony przewód masowy na alternatorze i aku (jak ??)

Lajkonik - 2015-07-15, 07:02

Ponieważ Dacia to takie tańsze Ranault, więc Panowie w fabryce używają mniej siły do dokręcania, niż przy Renault :mrgreen:
Karenzo - 2015-07-15, 21:32

Dziś dokonałem nowych pomiarów
nie ma różnicy teraz na odczytach z masy na aku a silnikiem/skrzynią

jas_pik - 2015-07-15, 22:14

No to czekamy na "piwko" znaczy się "pomógł"
keikan - 2015-10-20, 10:18

Czyli jakie powinny być "wzorcowe" napięcia ładowania?
Bo ja rano (aktualnie, czyli bez przymrozków) przed odpaleniem mam ok. 12,5 V
Podczas normalnej jazdy po mieście na (światłach mijania) mam między 14,4 (na początku) a 13,9 V (po kilku przejechanych kilometrach)

route2000 - 2015-10-20, 11:37

keikan napisał/a:
Czyli jakie powinny być "wzorcowe" napięcia ładowania?
Bo ja rano (aktualnie, czyli bez przymrozków) przed odpaleniem mam ok. 12,5 V
Podczas normalnej jazdy po mieście na (światłach mijania) mam między 14,4 (na początku) a 13,9 V (po kilku przejechanych kilometrach)

To jest OK.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group