|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Duster vs Qashqai
Cav - 2015-08-01, 09:00 Temat postu: Duster vs Qashqai http://www.motofakty.pl/a...x4-galeria.html
Visena - 2015-08-01, 19:06
Etam
Duster to Duster a nie plastikowy dżapończyk
Kiepskie porównanie.
Moooże gdyby porównywali Dustera do Juke...
Cav - 2015-08-01, 19:09
Visena napisał/a: | Etam
Duster to Duster a nie plastikowy dżapończyk
|
QQ to nic innego jak wybajerzony i lepiej wykonany Duster z lepszymi silnikami.
Juke to konkurencja raczej dla Sandero Stepway.
Marek1603 - 2015-08-01, 20:15
Napisali prawdę jaka jest. Tam gdzie kończy się duster zaczyna się QQ.
Auta kierowane do dwóch innych kategorii kierowców i tyle w temacie.
Cav - 2015-08-02, 08:35
Marek1603 napisał/a: | Napisali prawdę jaka jest. Tam gdzie kończy się duster zaczyna się QQ.
Auta kierowane do dwóch innych kategorii kierowców i tyle w temacie. |
Co nie znaczy, że nie ma trzeciej kategorii, którym przypasowałaby część zalet Dustera i część QQ.
Np. lepsza aerodynamika, plus 130 konny 1.6 dci, bez rezygnacji z terenowych nastawów i z Dustera byłby godny konkurent QQ również na drogach utwardzonych.
Liczę że następny model taki właśnie będzie.
Marek1603 - 2015-08-02, 09:03
Cav napisał/a: |
Liczę że następny model taki właśnie będzie. |
Wątpię. Polityka firmy. Mało kto by kupił wtedy QQ. Może nie aż tak ale mogła by siąść znacząco sprzedaż zwłaszcza, że duster bardzo dobrze się sprzedaje.
Cav - 2015-08-02, 09:13
Marek1603 napisał/a: | Cav napisał/a: |
Liczę że następny model taki właśnie będzie. |
Wątpię. Polityka firmy. Mało kto by kupił wtedy QQ. Może nie aż tak ale mogła by siąść znacząco sprzedaż zwłaszcza, że duster bardzo dobrze się sprzedaje. |
Ale tak nie będzie wiecznie - zobacz jakie były spadki sprzedaży 2 lata temu, gdy postarzał się poprzedni model.
Z nowym modelem muszą dać klientowi coś nowego.
Skoro dostał 1.2 tce w wersji lepszej niż Renault czy Nissany, to czemu nie miałby dostać 1.6 dci?
Postępu nie zatrzymasz.
Marek1603 - 2015-08-02, 15:44
Postępu nie w związku z wprowadzaniem norm euro i polityki firmy, że to jest marka "niszowa", też nie.
Podobnie było w skodzie. Jak się koncern, że się lepiej sprzedaje to ograniczyli "wyposażenie".
A 1.2 były w renault więc przeszły do dacii. Jest to niestety okupione ceną auta, a wątpię w to, że wyprodukowanie takiego silnika jest aż tyle droższe.
Cav - 2015-08-02, 19:05
Marek1603 napisał/a: |
A 1.2 były w renault więc przeszły do dacii.
|
Ale przecież nie musiały, a już zwłaszcza nie w najlepszej wersji, lepszej od tych z Renault.
Marek1603 napisał/a: |
Jest to niestety okupione ceną auta, a wątpię w to, że wyprodukowanie takiego silnika jest aż tyle droższe. |
Bo zakładasz, że K4M jest sprzedawany w normalnej cenie.
A tak nie jest - trzeba było obniżyć cenę, żeby ktoś w ogóle się skusił na tego gniota, w normalnej nikt poważny by go obecnie nie kupił.
Marek1603 - 2015-08-02, 19:39
Cav napisał/a: |
Bo zakładasz, że K4M jest sprzedawany w normalnej cenie.
A tak nie jest - trzeba było obniżyć cenę, żeby ktoś w ogóle się skusił na tego gniota, w normalnej nikt poważny by go obecnie nie kupił. |
Tak. Ja zakładam/uważam, że jest normalnie skalkulowana do wartości auta. Późniejsze zmiany to są tylko podwyżki mające na celu zysk.
Różnica w cenie auta przeszło 6000zł to jest koszt samego silnika, a nie różnica w ich cenie.
A ty skąd wiesz, że jest obniżona? Konkret poproszę/źródło. Śmiem przypuszczać, że też tylko przypuszczasz.
Patrząc nawet na forum to był spory popyt na tego gniota, więc też za bardzo nie wiem skąd twoja opinia, że nikt by tego nie kupił. Jeżeli masz jakieś dane statystyczne na ten temat to poproszę je przedstawić. W przeciwnym razie oznacza to tylko twój osobisty pogląd.
Cav - 2015-08-02, 19:44
Marek1603 napisał/a: |
A ty skąd wiesz, że jest obniżona? Konkret poproszę/źródło. Śmiem przypuszczać, że też tylko przypuszczasz. |
Nie liczyłem dokładnie, ale różnica ceny w stosunku do innych silników, już nawet na oko wydaje się większa niż w innych modelach z tymi samymi silnikami, gdy jeszcze występowały wspólnie.
Karenzo - 2015-08-02, 19:54
statystyczny forumowicz jeździ dusterem 4x2 z "gniotem "
tak więc
Marek1603 - 2015-08-03, 05:09
Cav napisał/a: | Marek1603 napisał/a: |
A ty skąd wiesz, że jest obniżona? Konkret poproszę/źródło. Śmiem przypuszczać, że też tylko przypuszczasz. |
Nie liczyłem dokładnie, ale różnica ceny w stosunku do innych silników, już nawet na oko wydaje się większa niż w innych modelach z tymi samymi silnikami, gdy jeszcze występowały wspólnie. |
Różnicę to sobie sam policzę jak mi to będzie potrzebne.
Proszę odpowiedz na moje pytanie: skąd wiesz, że jest obniżona?
No chyba, że tylko tak sobie gadasz żeby gadać.
czaju - 2015-08-03, 14:25
porównywanie Dacii do Skody na dzień dzisiejszy to trochę nieporozumienie. Skoda i VW markują coraz bardziej zbliżone jakościowo i technologicznie pary (Jetta vs Octavia, Superb vs Passat). Octavia ma do dyspozycji np 2.0TDI 180KM i 2.0TSI 230, kiedy Jetta ma do dyspozycji 2.0TDI 150KM (taki sam jest dostępny w Octavii nie-RS)i 150KM 1.4TSI, gdzie w regularnej nieRS Octavii mamy 1.4TSI 140 ORAZ 1.8TSI 180(!).
Także trochę im się wymieszało. Zostało tylko że w Seat jest playgroundem dla silników, za to możliwe wyposażenie odstaje jak Dacia od Renault (przy wyższym poziomie obu).
Dacia pod każdym względem musi być gorsza od Renault i Nissana, a grupa VW rywalizuje ze sobą i pytanie polo/fabia/ibiza, golf/rapid/leon, jetta/octavia, passat/superb wcale nie jest łatwe, bo w każdym z nich jest coś "najlepszego" przy czym dysproporcja pozostałych cech często wymaga dokładnemu przyjrzeniu się - np Superb chyba nia ma wspomagania parkowania z przyczepą...
Cav - 2015-08-03, 16:51
Marek1603 napisał/a: | Cav napisał/a: | różnica ceny w stosunku do innych silników, już nawet na oko wydaje się większa niż w innych modelach z tymi samymi silnikami, gdy jeszcze występowały wspólnie. |
Różnicę to sobie sam policzę jak mi to będzie potrzebne.
Proszę odpowiedz na moje pytanie: skąd wiesz, że jest obniżona?
|
Poważnie nie widzisz związku między Twoim pierwszym a drugim zdaniem?
Ile miałeś z logiki?
Tolkien - 2015-08-03, 17:59
Porównanie trochę z D@@@ bo sama wartość samochodu jest z innego segmentu :). Goły QQ kosztuje tyle co praktycznie najlepsza DD. Poza tym jak mam zapłacić prawie 100 tysięcy za QQ to już chyba bym wolał 10 tysięcy dołożyć i kupić X-Traila
benyo - 2015-08-03, 18:04
Tolkien napisał/a: | Porównanie trochę z D@@@ bo sama wartość samochodu jest z innego segmentu :). Goły QQ kosztuje tyle co praktycznie najlepsza DD. Poza tym jak mam zapłacić prawie 100 tysięcy za QQ to już chyba bym wolał 10 tysięcy dołożyć i kupić X-Traila |
Racja. W ogóle bawi mnie argument "dołóż 20 tys. i będziesz miał lepiej wyposażone auto". Ostatecznie można dołożyć i 100 tys. będzie jeszcze lepiej wyposażone. Jest jeden warunek: Trzeba je najpierw mieć.
Cav - 2015-08-03, 18:08
benyo napisał/a: | Tolkien napisał/a: | Porównanie trochę z D@@@ bo sama wartość samochodu jest z innego segmentu :). Goły QQ kosztuje tyle co praktycznie najlepsza DD. Poza tym jak mam zapłacić prawie 100 tysięcy za QQ to już chyba bym wolał 10 tysięcy dołożyć i kupić X-Traila |
Racja. W ogóle bawi mnie argument "dołóż 20 tys. i będziesz miał lepiej wyposażone auto". Ostatecznie można dołożyć i 100 tys. będzie jeszcze lepiej wyposażone. Jest jeden warunek: Trzeba je najpierw mieć. |
A nawet jeśli się ma, to chcieć dokładać i widzieć w tym sens.
Ja np. nie widziałem i nie widzę.
Kilka tys - i owszem, ale 20 tys za więcej wodotrysków - nie, nie jestem tą grupą docelową.
Marek1603 - 2015-08-03, 20:17
Cav napisał/a: | Marek1603 napisał/a: | Cav napisał/a: | różnica ceny w stosunku do innych silników, już nawet na oko wydaje się większa niż w innych modelach z tymi samymi silnikami, gdy jeszcze występowały wspólnie. |
Różnicę to sobie sam policzę jak mi to będzie potrzebne.
Proszę odpowiedz na moje pytanie: skąd wiesz, że jest obniżona?
|
Poważnie nie widzisz związku między Twoim pierwszym a drugim zdaniem?
Ile miałeś z logiki? |
A ty ile miałeś z logiki?
Ciekaw jestem co ty widzisz, bo ja tylko różnicę w cenie, a nie informacje o obniżce.
Proszę o konkretną odpowiedź na moje pytanie, a nie filozoficzne wywody i próby obrażenia mojej osoby.
Powtarzam: SKĄD WIESZ, ŻE CENA ZOSTAŁA OBNIŻONA DLA SILNIKA K4M? PROSZĘ PODAĆ ŹRÓDŁO TEJ INFORMACJI.
48piotr - 2015-08-04, 08:24
Marek1603 napisał/a: | SKĄD WIESZ, ŻE CENA ZOSTAŁA OBNIŻONA DLA SILNIKA K4M? PROSZĘ PODAĆ ŹRÓDŁO TEJ INFORMACJI |
Cav nie od informacji,a od mącenia i wymądrzania.
piku - 2015-08-04, 17:25
czaju napisał/a: | porównywanie Dacii do Skody na dzień dzisiejszy to trochę nieporozumienie. Skoda i VW markują coraz bardziej zbliżone jakościowo i technologicznie pary (...)
Dacia pod każdym względem musi być gorsza od Renault i Nissana, a grupa VW rywalizuje ze sobą |
Czaju, myślę, ze można myśleć o porównaniu - choćby w sensie porównania strategii rozwoju marek, oferty itp.
Skoda zaczęła w początku lat 90 (ponad 20 lat temu) bardzo skromnie, wyraźnie odstając od VW (Fabia). Stopniowo (ze skokiem w postaci Octavii I) rozbudowywała ofertę i podnosiła jakość wykonania i wyposażenia, dochodząc do obecnej pozycji (wysokiej pod każdym względem, jak sądzę).
Dacia poszła inną drogą: dotychczas stopniowo rozbudowywała ofertę, pozostając wciąż konkurencyjna cenowo przy dość skromnym wyposażeniu i jakości (w sensie estetyki i nowoczesności; nie mówię o trwałości, bo mam za małe doświadczenie - przejechane dopiero 52 tys. km).
Drugie możliwe to porównanie odpowiednich modeli, czyli np. Dustera i Yetii - widać spore różnice w podejściu obu firm do tematu.
Co do głównego wątku: DD i Qashqai - Nissan jest dużo bardziej zaawansowany technologicznie, ucywilizowany wizualnie i funkcjonalnie, ale na pewno nie może w terenie tyle co Dacia. Cena wyższa o ok. 25-30 tys. (trudno o bezpośrednie porównanie ze wzgl. na różnice w wyposażeniu) świadczy o tym, że każde auto skierowane jest do innego klienta.
Widzę, że wśród producentów ustala się praktyka, że kompaktowy SUV ma 17-18 cm prześwitu i jest coraz niższy, bardziej zbliżony do nieco wyższego kombi, niż do terenówki. Duster na razie pozostał w "starej" konwencji podobieństwa do terenówek. Chciałbym, żeby takim pozostał; żeby np. producent dawał możliwość wyboru opon w wersji 4x4 - albo szosowe, jak obecnie, albo ATki; oczywiście mógłby też mieć nieco bardziej zrównoważone zawieszenie, żeby nieco pewniej trzymał się na szosie; natomiast nie musi jeździć szybciej - tyle co teraz mi w zupełności wystarczy; chciałbym, żeby Duster pozostał taki nieco "vintage", z półkami w otoczeniu kierowcy, których brakuje w nowoczesnych wystylizowanych autach (stylizacja często przeważa obecnie nad funkcjonalnością wnętrza).
Cav - 2015-08-04, 17:31
Marek1603 napisał/a: | Cav napisał/a: | Marek1603 napisał/a: | Cav napisał/a: | różnica ceny w stosunku do innych silników, już nawet na oko wydaje się większa niż w innych modelach z tymi samymi silnikami, gdy jeszcze występowały wspólnie. |
Różnicę to sobie sam policzę jak mi to będzie potrzebne.
Proszę odpowiedz na moje pytanie: skąd wiesz, że jest obniżona?
|
Poważnie nie widzisz związku między Twoim pierwszym a drugim zdaniem?
Ile miałeś z logiki? |
A ty..... |
Znowu się zaczyna....
EOD
I zmień ten status na właściwy.
Marek1603 - 2015-08-04, 18:01
Nie zaczyna się tylko powiedziałeś A, to powiedz B i podaj skąd ta informacja o obniżce ceny dla silnika K4M.
Cav napisał/a: |
A tak nie jest - trzeba było obniżyć cenę, żeby ktoś w ogóle się skusił na tego gniota |
A może po prostu nie posiadasz takiej informacji lub jej w ogóle nie ma i gadasz bzdury.
Nie widziałem jeszcze cennika, który podawał by maksymalną opcje i proponował obniżki w związku z gorszym wyposażeniem lub jego brakiem.
|
|