|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Obniżenie Dustera
BoloSr - 2015-08-24, 08:10 Temat postu: Obniżenie Dustera Bylo o podwyższaniu a ja sie zapytam czy ktoś obniżał Dusterka :)
Chodzi o spreżynki progresywne :) -30 :) firmy Eibach albo H&R.
wojtek_pl - 2015-08-24, 09:22
route2000 - 2015-08-24, 09:24
A po co chcesz obniżać Dusterka? Źle się wsiada lub wysiadasz z niego?
BoloSr - 2015-08-24, 09:37
route2000 napisał/a: | A po co chcesz obniżać Dusterka? Źle się wsiada lub wysiadasz z niego? |
poprawic komfort jazdy w zakretach :) a przy okazji lepiej bedzie sie wsiadac :) po bezdrozach nie chasam nim bo i tak nie mam napedu na dwie oski :)
Karenzo - 2015-08-24, 11:16
nie trzeba obniżać aby lepiej latał w zakręty
trzeba utwardzić zawieszenie
Daster - 2015-08-24, 12:20
Obniżenie zawieszenia spowoduje obniżenie środka masy co ma kolosalne znaczenie przy ostrych zakrętach. Fizyka - siła odśrodkowa, pęd i zasada zachowania pędu.
Karenzo - 2015-08-24, 12:39
Ale ktoś kto paradoksalnie podwyższał dustera usztywnił zawieszenie . Oceniał że ten zabieg bardzo poprawił prowadzenie w zakrętach
Lajkonik - 2015-08-24, 13:44
route2000 napisał/a: | A po co chcesz obniżać Dusterka? Źle się wsiada lub wysiadasz z niego? |
Proponuje dorobić schodki. Najlepiej rozkładane.
Dar1962 - 2015-08-24, 15:30
prześwit w DD to jedna z jego największych zalet - nie wiem po do likwidować tą zaletę
DrOzda - 2015-08-24, 15:57
BoloSr napisał/a: |
poprawic komfort jazdy w zakretach :) a przy okazji lepiej bedzie sie wsiadac :) po bezdrozach nie chasam nim bo i tak nie mam napedu na dwie oski :) |
Tak mi się skojarzyło:
Dlaczego musisz mieć SUVa choć nie chcesz
GORDINI - 2015-08-24, 18:12
Cytat: | poprawic komfort jazdy w zakretach :) a przy okazji lepiej bedzie sie wsiadac |
Kupiłeś nie ten typ auta.
Aby lepiej się prowadził zmień amortyzatory np. Bilstein B6 i w górę tylko nie wiem czy produkują.
Obniżenie to kiepski pomysł bo i tak będziesz musiał zmienić amortyzatory na dostosowane do skoku zawieszenia.
Wg mnie niewiele zyskasz a koszty będą pokaźne.
fotorobart - 2015-08-24, 20:31 Temat postu: Re: Obniżenie Dustera
BoloSr napisał/a: | Bylo o podwyższaniu a ja sie zapytam czy ktoś obniżał Dusterka :)
Chodzi o spreżynki progresywne :) -30 :) firmy Eibach albo H&R. |
idziesz mocno pod prąd, ja myślę jako go podnieść
Karenzo - 2015-08-24, 22:12
zdjąć te rury i już będzie większy prześwit
janzet - 2015-08-25, 07:57
Można kupić sprężyny aby obniżyć Dustera, np w H&R nr katalogowy 28936-1
http://www.h-r.com.pl/
fotorobart - 2015-08-25, 08:05
Karenzo napisał/a: | zdjąć te rury i już będzie większy prześwit |
strata 1-2 cm przy 21 cm to jeszcze nie problem, na większą wyprawę OFF-Road-ową można je odkręcić
corrado - 2015-08-25, 08:43
do zmniejszenia wychyłów / usztywnienia nadwozia na zakrętach można jeszcze lekkim kosztem
- założyć grubszy stabilizator - np. robiło się tak w Audi A3 8L , był stabilizator o średnicy 21mm i 23mm albo 24mm z Audi S3 i ten zwiększał twardość / sztywność
- założyć rozpórkę na kielichach mcpersona
janzet - 2015-08-25, 09:42
Ja usztywniłem auto ... podwyższając je sprężynami H&R +30mm - bo są twardsze, Na zakrętach jest bardzo dobrze, i w terenie się przydaje, więc czemu w dół ?
BoloSr - 2015-08-26, 08:05
Toście sie rozpisali :):)
Teraz pytanko czy ktos by sie pisal na rosporke gorna do Dacia Duster ???
corrado - 2015-08-26, 08:24
Ja nie,
powoli jeżdżę na zakrętach , więc mi to nie potrzebne i niestety trzeba wiercić otwory w kielichach więc za dużo roboty. Jaka firma robi te rozpórki ?
do zmiany stabilizatora na grubszy mógłbym się namówić .
Znalazłeś tuningowe stabilizatory do Dustera ? Można też dołożyć poliuretanowe gumy pod stabilizator też zmniejszą poddawanie się napięciom stabilizatora i lepiej przekażą napięcie w ten sposób napięcie na drugie koło.
BoloSr - 2015-08-26, 08:30
To czy powoli czy szybko nie ma znaczenia tu chodzi o poprawe i reakcje auta na jazde :)
Staba nigdzie nie znalazlem i z tego co wiem to nikt nie przerabiał ale wlasnie dawali rozporke gorna i tylna i tu byla poprawa :)
A firma co robi to jedna z takich co sie na tym zna http://gorny-sport.pl/news.php
ma w ofercie te dwie rozporki i nawet klate do Dustera :)
corrado - 2015-08-26, 08:39
będziesz nawet jechać wózkiem na kolach drewnianych w zaprzęgu konnym - jak pojedziesz powoli to nawet tym się nie wywrócisz i nie zrzucisz ziemniaków z wozu ;)
http://allegro.pl/rozpork...5609917960.html
BoloSr - 2015-08-26, 08:43
Nie bardzo rozumiem co chcesz powiedziec :(:(
corrado - 2015-08-26, 09:03
a fizyke zna ?
prędkość jest kluczowa w sile bezwładności (bo rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości) - czyli naszej sile odśrodkowej - jaka działa na ciało poruszające się po okręgu - to tak półksiążkowo.
A odwrotnie proporcjonalna do promienia okręgu jaki zatacza ciało, czyli łagodniejszy zakręt mniejsza siła odśrodkowa = mniejsze wychyły , i odwrotnie
fotorobart - 2015-08-26, 18:39
po co Ci klatka? planujesz rajdy Cross-Country? :D
|
|