|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Nowy silnik do Dacii Duster - 1.6 SCe (H4M)
Dusterjack - 2015-09-03, 20:08 Temat postu: Nowy silnik do Dacii Duster - 1.6 SCe (H4M) http://moto.onet.pl/aktua...nzynowym/7mg25e
DrOzda - 2015-09-03, 21:22
Pogratulować redachtorom kompletnej niewiedzy i olewactwa. Nawet nie chciało im się ustalić skąd ten silnik pochodzi ...
route2000 - 2015-09-04, 08:07
No właśnie..... to "stary" silnik od Nissana.... wałowany na naszym forum.
DIYowiec - 2015-09-04, 08:36
Prędzej przydałoby się jakieś 1.4t albo 1.6t i niech dmucha od dołu.
Bo ten silnik to rewolucji nie robi.
DrOzda - 2015-09-04, 09:06
Najlepiej 1.6t rodem z WRC ..... czy komuś się nie pomyliły marki przypadkiem ?
100 KM do lekkiego Dokkera wystarczy w zupełności do bezpiecznego podróżowania po autostradzie z dopuszczalną prędkością maksymalną i ładunkiem ....
Jak ktoś chce na pakę wrzucać 2 tony i jeszcze grzać 180 km/h to pomylił salony ....
DIYowiec - 2015-09-04, 09:16
Po 1 mowa o dusterze, po 2 problemem 1.6 z dokkera nie są osiągi, ale spalanie. To po prostu słaby silnik palący w mieście ~10 litrów. A do tego krótka skrzynia, dzięki której są "osiągi" sprawia że trasa z rozsądnym spalaniem i relatywnie niską głośnością to max 90km/h.
Wynik z wczoraj z podmiejskiej jazdy we 2 osoby, bez ładunku i bez włączonej klimy: 70-80km/h - 5.5-6l / 100km. 90-95km/h - 7.5l / 100km/h. Spalanie godne superba 2.0 tsi :)
Jeżeli dla kogoś mocny silnik = zapier...nie to chyba nie ma pomylił salon :)
DrOzda napisał/a: | 100 KM do lekkiego Dokkera wystarczy w zupełności do bezpiecznego podróżowania po autostradzie z dopuszczalną prędkością maksymalną i ładunkiem .... | Jeździsz lodgy 140km/h ? :|
Człowieku - o czym Ty piszesz ? Jakie masz wtedy obroty ? 4500 ?
route2000 - 2015-09-04, 09:23
Jechałem Lodgy autostradą 160 km/h, a obroty to 4800.
DIYowiec - 2015-09-04, 09:33
Zgadłem ;]
Jako osiągnięcie do odhaczenia - można, ale do jazdy, jazdy - utrapienie, pomijając względy bezpieczeństwa.
O spalanie nie zapytam, ale kiedyś z ciekawości sprawdzę i może nagram nawet film z tego.
Tak czy inaczej spalanie jest daleko od zadowalającego, raczej na granicy akceptowalnego, nawet biorąc pod uwagę miasto i krótkie przeloty.
Dlatego nowy silnik by się przydał. Szczególnie benzynowy, a jak benzyna to TYLKO uturbiona. I to wcale nie dlatego żeby robić na niej 200 koni, tylko by dmuchała od dołu, dając wysoki moment od niższych obrotów. Wtedy ze skrzynią 6 biegową można by jechać i w trasie, choć i tak 140 w tak aerodynamicznym samochodzie to przesada, ale nawet 120km/h przy tych 2500 obrotów byloby spoko.
Samochód spalałby mniej, jeździłby lepiej i gwarantuję że masa ludzi kupowałaby ten silnik.
Egzystencja na poziomie renault sprzed półtorej dekady to nie jest szczyt marzeń.
Miejmy tylko nadzieję że dacia nie pójdzie drogą koreańskich koncernów.
piku - 2015-09-04, 12:06
DIYowiec napisał/a: | Wynik z wczoraj z podmiejskiej jazdy we 2 osoby, bez ładunku i bez włączonej klimy: 70-80km/h - 5.5-6l / 100km. 90-95km/h - 7.5l / 100km/h. Spalanie godne superba 2.0 tsi :) |
Jeżdżę benzynową Octavią 1,6. Średnie spalanie w trasie to 7-7,5 l/100 km (jazda bez żadnych szaleństw). Dokker to jednak wielka (wysoka, szeroka) maszyna i ma prawo palić więcej.
DIYowiec - 2015-09-04, 12:40
Jeżdżę superbem w trasie. Wynik podobny, może ciut wyższy, tylko że prędkości inne,autostradowe. W mieście spalanie podobne-wczoraj na zbiorniku średnio 10.9. Znajomy normalnie jeżdżąc w 370z wc mieście na litr-dwa więcej. W trasie przy 120 km/h mam spalanie jak rs6:)
Można mówić co się chce, ale silnik jest słaby. Dowodem na to jest porównanie clio kombi i dokkera z tymi samymi silnikami 1.5ści. Tutaj dokker nie spali więcej niż litr nad to co wypali clio.
Smutne fakty.
Karenzo - 2015-09-05, 13:54
silnik stary ale taż sporo tańszy ...
DIYowiec - 2015-09-06, 07:57
Ciekawe na ile wycenia samochód z tym silnikiem.. 1.5dci też nie jest ani nowy, ani drogi,a dopłacić trzeba 10k do niego
pala127 - 2017-01-07, 23:27 Temat postu: Czy HR16DE to dokładnie ten sam silnik co H4M? Surfując po internetach natrafiłem na takie coś:
Forum hamerykańskie
post nr 7
http://micra-forum.com/sh...roblems-ALREADY!-(engine-knocking-at-certain-RPM-HR16DE-solved)
Zatem, czy Duster 1.6 Sce ma dokładnie ten sam silnik zamontowany pod maską? Z tej samej fabryki?
Na YT także są filmy z odgłosem tłukącego się korbowodu w silnikach HR16DE z niskimi przebiegami.
PS nie wiem dlaczego, ale jeden z linków do forum nie wyświetla się poprawnie (nie chciał się wstawić, więc skopiowałem adres w całości.
DrOzda - 2017-01-08, 09:34
W tym długim wątku była informacja że problem dotyczył złej jakości panewek silnika składanego w Meksyku. Zły blok miał ostatnią literę numeru K a poprawiona wersja L.
W Europie te silniki mieli robić w Rosji ale nie wiem jak ostatecznie jest ...
Zresztą jeśli objawy pojawiają się po kilku kkm to świadczy o błędzie montażu czy wadliwych częściach a nie błędzie w konstrukcji.
pala127 - 2017-01-08, 10:14
No właśnie wczoraj czytałem późno w nocy ten wątek i wydaje mi się, że ktoś tam też pisał, że L też niekoszerna, ale byłem taki zmęczony, że równie prawdopodobnie mogłem zrozumieć, że L to rozmiar bluzki króliczka miesiąca playboya :)
Gdzie te silniki mają pole numerowe? Da się to odczytać bez jego wyciągania?
PS stosownie do ww. forum podobno w jednym z Nissanów Micra panewka zaczęła stukać już po 700km....
Krystian67 - 2020-02-23, 09:27
Czy silnik 1.6 Sce i 1.6 MPI się rózni od siebie. Dzięki za odpowiedz.
Fruxo - 2020-02-23, 10:29
https://lmgtfy.com/?q=1.6+Sce+i+1.6+MPI+%20dacia+klub
laisar - 2020-02-23, 11:18
Krystian67 napisał/a: | Czy silnik 1.6 Sce i 1.6 MPI się rózni od siebie |
Tak:
1.6 MPi - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#Applications_%28K7M_8v%29
1.6 SCe - https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR16DE_%28Renault_H4M%29
Mariusz_84 - 2020-02-23, 20:15
Czy w 1.6 SCe bez fabrycznego LPG nie ma wzmacnianych zaworów i głowicy?
laisar - 2020-02-23, 20:27
Nie wiadomo - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807 - wiemy tylko, że mają inne numery części.
Krystian67 - 2020-02-24, 18:25
Zabiegany całym dniem dzięki za linki. Ogarnać to wszystko nie dam rady . I szczerze spodziewałem sie bardziej prostej wypowiedzi . Czym zasadniczo się róznia .Tak poprostu w paru słowach. Mimo to i tak dzięki . Sugestie że mi i się nie chce też rozumie. Dziękuje
laisar - 2020-02-24, 18:40
MPi - 2 zawory na cylinder, napęd rozrządu paskiem zębatym, brak zmiennych faz rozrządu, konstrukcja z połowy lat 1990-tych, będąca rozwinięciem projektu z lat 1980-tych, opartego na motorze z lat 1960-tych.
SCe - 4 zawory na cylinder, napęd rozrządu łańcuchem, zmienne fazy rozrządu, wiele nowoczesnych technik wytwarzania i wykończenia, zaprojektowany od podstaw pod koniec pierwszej dekady lat dwutysięcznych jako część licznej rodziny jednostek modułowych.
Krystian67 - 2020-02-24, 19:39
laisar serdeczne dzięki .Wystarczyło .Pozdrawiam serdecznie
MartinezTychy - 2020-02-24, 20:04
laisar, jak zawsze krótko i rzeczowo,tak trzymać.
|
|