DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Logan Eco2

KaS602 - 2007-10-02, 15:14
Temat postu: Logan Eco2
http://motoryzacja.interi...mochodem,986777

...wydawac sie moze, ze malo trzeba by znacznie obnizyc opor powietrza...

Gregosa - 2007-10-02, 21:15
Temat postu: Re: Logan Eco2
"generatory wirów, czyli małe wypustki w tylnej części dachu, powodujące zawirowania powietrza..." zmniejszające opór powietrza.
Chcę takie. :shock:

KaS602 - 2007-10-02, 22:45
Temat postu: Re: Logan Eco2
Gregosa napisał/a:

Chcę takie. :shock:


Ale one nie sa do MCV'a :P ;-)

piotrres - 2007-10-02, 23:08
Temat postu: Aerodynamika Dacii Logan -generatory wirów
Hmmm, Fajna sprawa. Chodziło mi to ostatnio po zwojach mózgowych
To jest realne (tj. ΔCx=-0.07), bo jest to rozwiązanie stosowane np. w lotnictwie. do opóźnienia tzw. przeciągnięcia i kasowania oderwań w tylnej cz. kadłuba. sam. pasażerskich
To rozwiazanie zmniejsza tzw. ciśnieniową składową oporu pojazdu, zwiekszając opór tarcia (tu, praktycznie bez znaczenia). No i tylna szyba się mniej brudzi
W przypadku mojego logana pomogłoby to jak umarłemu kadzidło. bo mam bagażnik dachowy, więc belki (zwłaszcza przednia) dokładają oporu ciśnniowego. Parę dni temu myślałem o takich nakładkach, owiewkach-rozpraszaczach wirów na słupki bagażnika, żeby zmniejszyć opór indukowany, ale za cholerę sie to nie komponuje geometrycznie (słupki są za niskie i za grube)
Inna spawa, że skasowanie oporu z ciśneniowego, zwiazane z "przyklejeniem" warstwy przyściennej spowoduje wzrost siły nosnej. A więc zmniejszenie nacisku na podłoże. W przypadku Logana powinnno objawić się to odciązeniem tylnej osi i dociązeniem przednej (wzrost momentu pochylającego). Logan "cięzki na nos"
P.S.1.

Ja osobiście parę lat temu użyłem z powodzeniem generatorów typu "delta" do skasowania oderwania w dyfuzorze.

P.S.2.
Ma ktoś dokładną geometrię zewnętrzną Logana? Niekoniecznie plany fabryczne :-D bo tego nikt nie udostepni, ale coś na poziomie planow modelarskich. To może bym wykorzystał moją młodzież i wrzucił temat na pracę przejściową np.: "Wpływ geometrii generatorów wirów na aerodynamikę samochodu osobowego w układzie sedan" :mrgreen:

Pozdrawiam: Piotr M. S.

[ Dodano: 2007-10-03, 10:58 ]
Cześć,

Oto zdjęcia (?) o dużo lepszej jakości:
http://www.zercustoms.com...Logan-eco2.html
i co najważniejsze od tyłu.
i tak jak podejrzewałem (vide: poprzedni post):
Odciążenie tylnej osi spowodowane ograniczeniem obciązenia tylnej osi pociągnęło za sobą konieczność, zwiększenia jej docisku. Stąd dołożono deflektor na klapie bagażnika.
Zwróćcie uwagę na fakt, że nie zdecydowano się na dyfuzor pod tylnym zderzakiem (obecny w fabrycznym zestawie tuningowym), bo działałby w tym samym kierunku, co generatory wirów, tj. w kierunku odciążenia osi tylnej

GeRRaD - 2007-10-03, 19:59

Jeszcze jeden news o ECO2 http://www.autokrata.pl/lod/2595/logan_eco2/
Pablo78 - 2007-10-04, 07:14

GeRRaD napisał/a:
Jeszcze jeden news o ECO2 http://www.autokrata.pl/lod/2595/logan_eco2/


A zobaczcie "super mądre "komentarze po prawej stronie... :roll:

piotrres - 2007-10-04, 09:32

GeRRaD napisał/a:
Jeszcze jeden news o ECO2 http://www.autokrata.pl/lod/2595/logan_eco2/


Jeżeli chodzi o wpisy z prawej to typu:
"dla działkowca"
"a za te pienondze to ja bym wzion se A4 1.9TDi z klimom"

tu mamy tu jak zwykle popisy prostactwa. Kiedyś mnię śmieszyły, a teraz nudzą

piotrres - 2007-11-23, 00:03
Temat postu: Jeszcze o Loganie Eco^2
Cześć,
Dzisiaj znalazłem następujący tekst na francuskich.pl nt występu Logan Renault Eco²(sic! taka kolejność w nazwie) na trasie Challenge Bibendum

Jak widać generatory wirów typu delta są prawie niewidoczne w sylwetce auta !(tuż przed tylna szybą)
A więcej znajdziecie tutaj:

http://www.francuskie.pl/...de=thread&order
___________________________________________________________
P.S.1.

Tutaj dowiązuję do mojego porzedniego postu ws. Logana Eco²:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=125

P.S.2 Co to za wynalazek: "Gearshift indicator", oswiećcie mnie proszę!

Yoda - 2007-11-23, 00:46

piotrres napisał/a:
P.S.2 Co to za wynalazek: "Gearshift indicator", oswiećcie mnie proszę!
United States Patent 4481901 :mrgreen:
http://www.freepatentsonline.com/4481901.html
Ale "Nie ma róży bez ognia" ;-)
http://www.businesscar.co...?storycode=1442 (wpis z 12 czerwca br)

DUCATI - 2009-03-26, 13:30

Ciekawe dlaczego uzyli mocniejszego silnika.. Czyzby mniej palil ??
Ktos tu gdzies mowil, ze diesle sa mniej ekologiczne i nikt nie oponowal.. :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group