|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Pytanie do matematyków.
Marek1603 - 2015-10-28, 16:38 Temat postu: Pytanie do matematyków. Zadanie z 3 klasy podstawówki.
Nie szukać w necie, bo to znam.
Wypisz liczby, które dzielą się przez 8, przez 4, przez 6.
Dla mnie są to liczby z przedziału 0 - nieskończoności podzielne przez 8. Tylko takie pytanie w 3 klasie?
Można by przyjąć 2 i 1 ale wtedy pytanie musi być inne.
gbyrka - 2015-10-28, 16:42
Marek1603, nie.
16 jest podzielne przez 8, ale przez 6 już nie.
Zadanie pewnie w związku z tym, iż uczyli się o najmniejszej wspólnej wielokrotności.
Więc rozwiązaniem są wszytkie wielokrotności 24 (8*3)
Marek1603 - 2015-10-28, 17:34
To mam właśnie na myśli 24, 48, 96, ....., Czyli podzielne przez 8.
Tylko właśnie co za ....... pisał pytanie, skoro jeszcze nie uczyli się do nieskończoności. Moim zdaniem pytanie jest nieprecyzyjne. Powinno się dzieciom tak pisać, aby zrozumiały wtedy później będą łatwiej rozumiały.
corrado - 2015-10-28, 19:22
dokładnie , to wszystkie liczby bedace wielokrotnoscia Najmniejszej Wspólnej Wielokrotnosc tych 3 liczb,
od razu widac ze 8 jest wielokrotnoscia 4 wiec jak dzieli przez 8 to i przez 4
wiec mozna od razu 8 i 6 zbadac, ale mozna wszystkie 3 dla spokoju
8 4 6 | 2
4 2 3 | 2
2 1 3 | 2
1 1 3 | 3
1 1 1 |
NWW(8,4,6) = 2*2*2*3 = 24
lub same 8 i 6 ( bo 4 wiadomo ze jest rowniez podzielna)
8 6 | 2
4 3 | 2
2 3 | 2
1 3 | 3
1 1 |
2*2*2*3 = 24
gregory1976 - 2015-10-28, 23:18
Koledzy, nie wiem czy właściwie interpretujecie zadanie. Jeśli jest podane dokładnie jak w oryginale, to nigdzie w nim nie ma, że każda z liczb ma być jednocześnie podzielna przez te trzy liczby (nie ma też spójnika 'i' między zdaniami podrzędnymi - są tylko przecinki), jak dla mnie należy najpierw wymienić liczby podzielne przez 8, potem przez 4, potem przez 6. Tak przy okazji, czy NWW (i algorytmy na jego wyliczanie) jest już w 3 klasie podstawówki?
PiotrWie - 2015-10-29, 09:19
gregory1976 napisał/a: | Koledzy, nie wiem czy właściwie interpretujecie zadanie. Jeśli jest podane dokładnie jak w oryginale, to nigdzie w nim nie ma, że każda z liczb ma być jednocześnie podzielna przez te trzy liczby (nie ma też spójnika 'i' między zdaniami podrzędnymi - są tylko przecinki), jak dla mnie należy najpierw wymieć liczby podzielne przez 8, potem przez 4, potem przez 6. Tak przy okazji, czy NWW (i algorytmy na jego wyliczanie) jest już w 3 klasie podstawówki? |
Jako absolwent klasy mat-fiz zgadzam się całkowicie - gdyby miało być tak jak piszą poprzednicy powinno być w treści "dzielą się jednocześnie" w matematyce niczego nie wolno się domyślać - wszystko ma wynikać z treści zadania.
Marek1603 - 2015-10-29, 09:32
PiotrWie napisał/a: | w matematyce niczego nie wolno się domyślać - wszystko ma wynikać z treści zadania. |
Niestety dzieci tak nie są uczone. Po przeczytaniu zdania, dziecko wie jaki jest wynik ale nie umie zapisać działań na podstawie, których wyszedł.
gregory1976 - 2015-10-29, 09:56
Tak reasumując, jak dla mnie odpowiedź na to zadanie na poziomie 3 klasy podstawówki, to:
8,16,24,32,40,...
4,8,12,16,24,...
6,12,18,24,30,...
Co do zadań z matematyki to wg mnie zasada jest prosta, jeśli nie ma jakichś szczegółowych założeń, to przyjmuje się najprostsze możliwe rozwiązanie. Na tym często się wykłada wielu studentów, nawet studiów matematycznych :).
opos - 2015-10-29, 10:04
Koledzy nie ma się co ekscytować, prawdopodobnie to zadanie było z jakimś tajemniczym znaczkiem ( jakiś wąż czy inny piktogram) Teraz w szkole pojawiają się zadania na kombinowanie czyli dotyczące zakresu wiedzy którego dzieciaki jeszcze nie poznały i maja je rozwiązywać np podstawiając liczby na chybił trafił.
czaju - 2015-10-29, 11:06
obstawiam NWW (w podstawówce napewno było, pytanie czy w III klasie)..
corrado - 2015-10-29, 12:22
Ja to też kojarze tak że było na pewno do 5. klasy za moich czasów ,
bo pamiętam , że to było w szkole jedynce, zanim zmieniłem szkołe wlasnie w piątej klasie i kojarze z tymi tematami nauczycielkę która to przerabiała/tłumaczyła,
Chyba , że naprawdę coś źle pamiętam ... ale raczej nie...
ajax - 2015-11-27, 21:06
Marek1603 napisał/a: | Wypisz liczby, które dzielą się przez 8, przez 4, przez 6 |
Wszystkie? Papieru całej Ziemi nie wystarczy
ken-wawa - 2015-11-27, 23:40
W podstawowce w poczatkowych klasach roznie bywa z ta matematyka. Czesto nauczyciele sami jej nie kumaja. Pamietam jak chyba w drugiej klasie uczono mnie wzoru na rodzielnosc mozenia wzgledem dodawania:
a * (b + c) = ab + ac
Natomiast rok pozniej wzor byl juz w ksiazce inny
(a + b) * c = a* c + b * c
Ja na sprawdzianie napisalem ten pierwszy i dostalem dwoje. Pani uznala, ze wzory sie zmienily i trzeba isc z duchem czasu.
Lajkonik - 2015-11-30, 07:33
Przecież to takie samo prawidło matematyczne. No cóż - nie pierwszy to raz kiedy nauczyciel się czepia, a sam nie wie o co.
|
|