|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Galeria naszych samochodów - Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
matucha - 2015-10-31, 21:42 Temat postu: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a Wychodzi na to, że ostatecznie pożegnałem się z Dacią - Sandero Stepway sprzedałem przed paroma tygodniami, więc trzeba było się postarać o następcę - trafiło na Rapida Spaceback 1,2TSI 90KM w wersji Active Max + parę drobnych dodatków.
Jeździłem VW Up'em - teraz dostała go żona, a Skoda jest dla mnie.
Narazie za dużo nie mam co opowiadać, bo mam go od środy, więc zrobiłem nim dopiero niecałe 1000km.
Napewno dużo ciszej niż w Dacii.
Silnika 1,2 do 1,6 z Sandero nie ma co porównywać ( pomijam kwestie budowy, tego kiedy się zepsuje itd. ). Z punktu widzenia kierowcy po prostu zupełnie inna liga.
Tutaj jeszcze zdjęcia z ogłoszenia od dealera:
mekintosz - 2015-10-31, 21:55
Jak cenowo w stosunku do Sandero 90 KM ?
matucha - 2015-10-31, 22:12
Dla mnie trochę trudno porównywać - mnie wyszło taniej, ale mam zniżkę flotową 15%.
Dodatkowo w cenie dostałem kompletne koła zimowe i pakiet przeglądów na 4 lata i hak w cenie 1000zł.
Normalnie myślę, że do wyrwania w cenie poniżej 50tys. Bagażnik ma zdecydowanie większy od Sandero - gdyby wziąć Liftback'a, który jest w identycznej cenie to z racji wielkości bagażnika robi się już konkurentem dla MCV.
jas_pik - 2015-10-31, 22:16
Z tego co się orientowałem to cena katalogowa w podobnym wyposażeniu to około 60 000 zł , ale już na wejściu można dostać rabat 5000 większy rabat to po aferze będzie możliwy.
Chodziła mi taka po głowie
matucha - 2015-10-31, 22:22
Nawet taniej.
Auto w identycznej konfiguracji u tego samego dealera gdzie ja brałem:
http://otomoto.pl/oferta/...w-ID6ycDeb.html
wojtek_pl - 2015-10-31, 22:33 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
matucha napisał/a: | Silnika 1,2 do 1,6 z Sandero nie ma co porównywać ( pomijam kwestie budowy, tego kiedy się zepsuje itd. ). Z punktu widzenia kierowcy po prostu zupełnie inna liga.
| Znaczy jest w Skodzie lepiej czy gorzej ?
matucha - 2015-10-31, 22:37
W Skodzie lepiej.
Chociażby elastyczność na IV / V biegu - praktycznie identyczna.
Cendra - 2015-10-31, 23:12
Ciekaw jestem jak porównasz zawieszenie, Skoda dużo twardsza?
laisar - 2015-10-31, 23:26
matucha napisał/a: | Wychodzi na to, że ostatecznie pożegnałem się z Dacią |
Gratulacje na nowej drodze życia (: - ale w takim razie czas też zmienić dane w profilu...
wieza - 2015-11-01, 09:18
czyli wziales podstawowa wersje..
czaju - 2015-11-01, 10:48
Skodzina super, gdyby była 1.4 TSI bez automatu to u mnie też pewnie padło by na Rapida. 15% w Skodzie to już fajny rabat (u mnie wyszło niecałe 12% bez zniżek flotowych). Szerokości
i
gregorisan - 2015-11-01, 10:58
Sąsiad zakupił w czerwcu tego roku VW Polo z tym silnikiem czyli TSI 90 KM. Ma przejechane 2000 km i jest zadowolony. Średnie spalanie od nowości 6 l. ( nawet mnie to zdziwiło bo mam podobne - 6,2l u siebie w Sandero - a auto o wiele mniej aerodynamiczne).
Szerokości
eplus - 2015-11-01, 11:19
Przy 4000km rocznie zużycie paliwa na setkę nie ma najmniejszego znaczenia. A i silnik TSI może przeżyć właściciela.
czaju - 2015-11-01, 11:32
U mnie jest już ~14 tyś i powiem tak, średnie spalanie 6.2, 90% przebiegu z prędkością powyżej 130km/h. Jak dla mnie dwa minusy i z jednym muszę jechać do ASO - pije olej jak smok, jak kupiłem na bagnecie był max, a teraz byłem w garażu sprawdzić a tam minimum
ok rozumiem, że silnik jest dość mocno obciążony i często pracuje na wysokich obrotach, ale to trochę przesada szczególnie że samochód jest nowy i nie ma przelotu rzędu 100-150 tyś żeby to była norma, a pierwsza wymiana była przewidziana na 30 tyś (a nie dostałem bańki na dolewki).
Drugi minus na akumulatorze.
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-11-01, 21:17 ]
Odpowiedź ws zużycia oleju - http://www.daciaklub.pl/f...1682142#1682142.
Marek1603 - 2015-11-01, 17:07
Matucha, gratulacje i szerokości.
Cav - 2015-11-01, 18:26
Co do wielkości Rapida (mamy takie firmowe) - małe to jest jak diabli, jak na swoje wymiary, zwłaszcza na szerokość po prostu ciasne.
Cav - 2015-11-01, 18:27 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
matucha napisał/a: | Wychodzi na to, że ostatecznie pożegnałem się z Dacią - Sandero Stepway sprzedałem przed paroma tygodniami, |
Udało Ci się jakoś załatwić sprawę z dealerem, czy zostałeś na lodzie i jesteś stratny?
Marek1603 - 2015-11-01, 19:35
Cav napisał/a: | Co do wielkości Rapida (mamy takie firmowe) - małe to jest jak diabli, jak na swoje wymiary, zwłaszcza na szerokość po prostu ciasne. |
Mam identyczne zdanie jeżeli chodzi o Fabię w porównaniu do Dacii. W Rapidzie niestety nie jest właśnie lepiej pod tym względem i dlatego ponownie Dacia chociaż Skoda mi się podoba.
czaju - 2015-11-01, 20:36
Cav napisał/a: | Co do wielkości Rapida (mamy takie firmowe) - małe to jest jak diabli, jak na swoje wymiary, zwłaszcza na szerokość po prostu ciasne. |
Mi tam się Rapid podobał, ale przegrywał z Leonem mocą a Leon z Octavią możliwym wyposażeniem.
Zbój - 2015-11-01, 22:26 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
matucha napisał/a: | Wychodzi na to, że ostatecznie pożegnałem się z Dacią - Sandero Stepway sprzedałem przed paroma tygodniami, więc trzeba było się postarać o następcę - trafiło na Rapida Spaceback 1,2TSI 90KM w wersji Active Max + parę drobnych dodatków.
Napewno dużo ciszej niż w Dacii. |
Przyznam, że wyciszenie w Rapidzie nie należy do mocnych stron auta, a mam podobny silnik (1.2 TSI 85KM). Mam porównanie z KIĄ Carens - w Skodzie jest głośniej. Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
Życzę bezproblemowego użytkowania :)
Lza - 2015-11-02, 09:47
matucha napisał/a: | ostatecznie pożegnałem się z Dacią |
Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?
Karenzo - 2015-11-02, 11:29
http://www.daciaklub.pl/f...1682185#1682185
Lza napisał/a: | [marudzenie] |
niech ktoś go w końcu zbanuje
gregorisan - 2015-11-02, 13:03
Zbój napisał/a: | Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway... |
Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, twierdząc że zaoszczędzono na wytłumieniu w stosunku do starszych generacji. W zeszłym tygodniu też odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów. Podobnie było w innym teście, gdzie na warsztat wzięto nową Fabie z silnikiem TSI 110 Km. Też ponoć jest głośno przy 100 km\h. To tylko auta klasy B.
A w Sandero Stepway? Nie ma sensu dramatyzować - nie ma tragedii. Owszem zaczyna być głośno powyżej 100km\h. Szczególnie, gdy jest dość silny wiatr - choćby jak wczoraj 5-7 m\s w porywach do ponad 15 m\s.
bebe - 2015-11-02, 13:37
A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć? Akurat Mazda ma chyba nadal wolnossące, ale reszta towarzystwa ma uturbione benzyny, które chyba mają nieco wyższe brzmienie i tym samym są trudniejsze (droższe) w wyciszeniu, niż burczące wolnossące.
Miałem ostatnio okazję jechać Mitsubishi Outlanderem z silnikiem 2.0T i skrzynią CVT. Przy masie tego samochodu i jeździe po autostradzie ten silnik pracował na niższych obrotach praktycznie tylko przy jeździe z górki; przy szybkiej jeździe po równym wył, a przy przyspieszaniu wył przeraźliwie. Akurat wycie to wina specyfiki skrzyni CVT, ale w SUVie za 200 kafli było głośniej niż w moim rumuńskim sztruclu. ;)
laisar - 2015-11-02, 13:41
Karenzo napisał/a: | niech ktoś go w końcu zbanuje |
Nie ma powodu - negatywne (nawet błędne) poglądy nt Dacii są u nas dozwolone, ogólna marudność też (; a kol. Lza zazwyczaj wyraża się wystarczająco kulturalnie i schludnie, żeby nie podpaść także ze względów formalnych.
laisar - 2015-11-02, 13:49
Zbój napisał/a: | Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway... |
Kol. matucha posiadał starego stepwaya - sandero I gen. - i do niego porównuje rapida.
W nowym stepwayu - sandero II gen. - jest ciszej niż w starym, ale nie wiem, jak się to ma do tej skody, bo np w tej tabelce nie ma wszystkich silników.
Chociaż TCE90 w sandero II jest akurat cichsze niż 1.2 w rapidzie (dB):
Kod: | marka model silnik rok luz 50km/h 80km/h 100km/h 120km/h 140km/h
Dacia Sandero 1.6 2008 47,1 57,9 66,6 70,2 72,5 75,0
Dacia Sandero 1.2 16V 2010 42,7 64,5 67,3 70,9 73,4 76,8
Dacia Sandero 0.9 2013 43,9 54,0 62,1 65,9 67,5 69,5
Skoda Rapid 1.2 2013 44,9 57,5 62,9 65,4 69,2 71,8 |
gregorisan - 2015-11-02, 13:52
bebe napisał/a: | A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć? |
W zeszłym roku miałem przyjemność jechać ze szwagrem do Schwarzwaldu nowym BMW ( nie pamiętam jaki to był dokładnie model, gdyż auto było z wypożyczalni. Ale był to diesel o mocy ponad 200 KM. Buda - kombi). I muszę przyznać, ze jezeli chodzi o wyciszenie to po prostu BAJKA - momentalnie 240km\h i cichutko...a jechaliśmy w pięć osób. Jedynie co to bardzo niewygodnie na tylnych siedzeniach przy 3 osobach.
bebe - 2015-11-02, 16:18
gregorisan napisał/a: | nowym BMW ( nie pamiętam jaki to był dokładnie model, gdyż auto było z wypożyczalni. Ale był to diesel o mocy ponad 200 KM. |
Mówimy o uturbionych benzynach i raczej niższej półce. ;)
gregorisan - 2015-11-02, 18:47
bebe napisał/a: | Mówimy o uturbionych benzynach i raczej niższej półce. ;) |
Zawsze trzeba stawiać sobie ..jak i innym ( Dacii) "wysoko poprzeczkę".
Cav - 2015-11-02, 18:51
Karenzo napisał/a: | niech ktoś go w końcu zbanuje |
Ale co - nie ma trochę racji?
Poza Dusterem i wersjami "golas" cała reszta Dacii właśnie prezentuje się tak jak on opisał.
Jak dobrze poszukasz znajdziesz auto konkurencji, które będzie lepsze, z lepszym silnikiem, lepiej wykonane i TAŃSZE.
Karenzo - 2015-11-02, 20:06
laisar napisał/a: |
Nie ma powodu - negatywne (nawet błędne) poglądy nt Dacii są u nas dozwolone, ogólna marudność też (; a kol. Lza zazwyczaj wyraża się wystarczająco kulturalnie i schludnie, żeby nie podpaść także ze względów formalnych. |
A coś takiego jak celowe działanie przeciwko porządkowi i spokojowi publicznemu ?
Art.51§1KW napisał/a: | Zakłócenie spokoju publicznego to naruszenie równowagi psychicznej ludzi
znajdujących się w miejscach dostępnych dla nieokreślonej liczby osób, naruszenie
to może nastąpić poprzez wywołanie uczucia zaniepokojenia, zdenerwowania itp. |
gregorisan - 2015-11-02, 20:29
Karenzo, kolega Lza jest bardziej w swoich opiniach ironiczny niż złośliwy. A że wprowadza to trochę fermentu to i bardzo dobrze - nic tak nie podnosi jakości dyskusji jak "wolność słowa".
arczi_88 - 2015-11-02, 20:39
Tylko jak udowodnisz naruszenie swojej równowagi psychicznej?
Karenzo - 2015-11-02, 21:02
Nie rozumiem jaką motywacje ma człowiek który wchodzi na forum nie lubianej marki i przekonuje wszystkich do swojej racji . Zwykle takie zachowanie jest domeną mocno niedojrzałej młodzieży ale zdaje się że Lza ma już kilka wiosen na karku .
Gdyby taka krytyka miała podbudowę merytoryczna to można ją pochwalić , ale zwykle bazuje na przeczytanych tutaj wiadomościach odpowiednio wypaczonych .
Najlepszy był tego przykład kiedy komuś urwał się zbiornik lpg przez zły montaż w ASO , oczywiście wyżej wymieniony zaraz grzmiał że w daci pęka sam bagażnik każdemu .
Raz też porównując cenny dustera i vitary zapierał się że można dostać 15 % rabatu kiedy realnie 1-2 % to sukces . Wynikało to iż ktoś opisywał rabaty w peugeo .
Sa jeszcze przykłady z klimatyzacją , pękającym lakierem , rdzą itp
arczi_88 - 2015-11-02, 21:10
Przejmujesz się nim a on siedzi przed kompem z browarem i się śmieje. Nie lepiej poprostu go dodać do ignorowanych?
trei - 2015-11-02, 21:37
Panowie posiadam Dusterka z tego roku golasa i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wyciszeniem, a mam jeszcze octavie III 1.2tsi i powiem tak jest ciszej w skodzie ale duzej różnicy nie widze, poprzednio miałem Octavie2fl i bylo głosniej niz w Dusterze wiec nie narzekajcie, pozdrawiam
matucha - 2015-11-02, 22:15 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
Cav napisał/a: | Udało Ci się jakoś załatwić sprawę z dealerem, czy zostałeś na lodzie i jesteś stratny? |
Pod koniec listopada czeka mnie druga i prawdopodobnie ostatnia rozprawa w sądzie.
wieza napisał/a: | czyli wziales podstawowa wersje.. |
Tak, podstawową, ale jest w niej wszystko to, czego potrzebowałem. Z tego samego powodu kupiłem kiedyś Stepway'a.
eplus napisał/a: | Przy 4000km rocznie zużycie paliwa na setkę nie ma najmniejszego znaczenia. A i silnik TSI może przeżyć właściciela. |
Ja robię 20-30tys. rocznie. Mam nadzieję, że nie pojeżdżę nim dłużej niż 5 lat.
Cendra napisał/a: | Ciekaw jestem jak porównasz zawieszenie, Skoda dużo twardsza? |
Ja akurat miałem Stepwaya - inne zawieszenie + opony o niższym profilu, więc porównywalnie.
Zbój napisał/a: |
Przyznam, że wyciszenie w Rapidzie nie należy do mocnych stron auta, a mam podobny silnik (1.2 TSI 85KM). Mam porównanie z KIĄ Carens - w Skodzie jest głośniej. Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
|
laisar napisał/a: | Zbój napisał/a: | Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway... |
Kol. matucha posiadał starego stepwaya - sandero I gen. - i do niego porównuje rapida.
W nowym stepwayu - sandero II gen. - jest ciszej niż w starym, ale nie wiem, jak się to ma do tej skody, bo np w tej tabelce nie ma wszystkich silników.
Chociaż TCE90 w sandero II jest akurat cichsze niż 1.2 w rapidzie (dB): |
Tak, porównuję do Sandero I generacji. Przez chwilę miałem Logana z 2012 roku i tutaj już było porównywalnie.
Różnice szczególnie daje się odczuć przy prędkościach powyżej 130km/h, nie mówiąc już np o prędkościach powyżej 150km/h. Mam akurat to szczęście mieszkać przy autostradzie, a rodzinę mam w Warszawie i niedaleko Świebodzina, więc też to było dla mnie ważne.
Lza napisał/a: | matucha napisał/a: | ostatecznie pożegnałem się z Dacią |
Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio? |
Gdyby nie to, jak rozwinęła się moja sprawa z ASO Renault i samym Renault biorąc pod uwagę chociażby to, że cała moja rodzina kupowała auta w jednym salonie to pewnie nadal brałbym pod uwagę MCV.
Zastanawiałem się też nad Peugeotem 301 i jego bliźniakiem Citroena.
Przeważyła jednak zniżka jaką posiadam - przy odsprzedaży auto mniej traci na wartości.
No i jeszcze sprawa taka, że akurat u mnie w pracy jest mile widziane, jak ktoś jeździ VW czy skodą
rafal_rx - 2015-11-02, 22:42
bebe napisał/a: | A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć? Akurat Mazda ma chyba nadal wolnossące, ale reszta towarzystwa ma uturbione benzyny, które chyba mają nieco wyższe brzmienie i tym samym są trudniejsze (droższe) w wyciszeniu, niż burczące wolnossące. |
1. Aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i hałasu również
2. Zmniejszenie hałasu wymaga zaawansowanych prac. Ludzie od 60 lat chcą to symulować. Im droższy segment tym bardziej komfortowo. Rzecz zarówno w kształcie uszczelek, jak i aerodynamice, materiałach wygłuszających (które podnoszą masę, stąd taka S. Rapid, czy Suzuki Alto nie będą ciche). Lecz również w konstrukcjach silników: wałki wyrównoważające, materiały na kolektor ssący, tłumiki szmerów ssania, komory rezonansowe za turbosprężarką. Pasowanie elementów i gładkość powierzchni w ruchu posuwisto-zwrotnym. W tanim aucie nigdy to nie będzie dopracowane do wysokiego poziomu, bo naklady się nie zwrócą. Znaczenie ma również sztywność nadwozia.
3. Do sedna, zauważ, że auta z turbo mają często (nie zawsze) mniejszą ilość tłumików. Na łopatkach następuje spadek ciśnienia (pulsacji) spalin - podobnie jak w tłumikach.
3a. Sprężarki napędzane turbo (i nie tylko) dość szybko osiągają granicę pompowania. Ciężko znaleźć turbobenzynę o mocy max. osiąganej powyżej 5000 obr./min. kiedy w wolnossących bywa i przy 6000. Nie trudno 1.6 MultiJet'em 2 położyć wskazówkę obrotomierza na piątce, ale co z tego, kiedy moc max. kończy się poniżej 4.
Historia z polskiego podwórka:
Star_T359E
Zauważ niewielki wzrost mocy i momentu. Po co więc uturbiona wersja? Aby zmniejszyć zadymienie spalin - teraz się to nazywa ilość cząstek stałych. Przy okazji ten uturbiony jest cichszy. Stara 1142 można jeszcze gdzieniegdzie spotkać na drodze.
czaju - 2015-11-03, 12:41
gregorisan napisał/a: | Zbój napisał/a: | Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway... |
Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, twierdząc że zaoszczędzono na wytłumieniu w stosunku do starszych generacji. W zeszłym tygodniu też odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów. Podobnie było w innym teście, gdzie na warsztat wzięto nową Fabie z silnikiem TSI 110 Km. Też ponoć jest głośno przy 100 km\h. To tylko auta klasy B.
A w Sandero Stepway? Nie ma sensu dramatyzować - nie ma tragedii. Owszem zaczyna być głośno powyżej 100km\h. Szczególnie, gdy jest dość silny wiatr - choćby jak wczoraj 5-7 m\s w porywach do ponad 15 m\s. |
Czy ja wiem, u mnie jest niesamowicie cicho, nawet wydaje mi się że demówka z 2014 miała bardziej słyszalną tylną oś niż jest to u mnie.
piku - 2015-11-03, 19:44
czaju napisał/a: | gregorisan napisał/a: | Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, (...)odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów |
Czy ja wiem, u mnie jest niesamowicie cicho, nawet wydaje mi się że demówka z 2014 miała bardziej słyszalną tylną oś niż jest to u mnie. |
Miałem kilka Octavii. Lepiej wyposażone modele były cichsze (nawet diesle w stosunku do "ubogich" wersji benzynówek), lepiej wytłumione. Te ubogie - głośniejsze. Może tu tkwi źródło owych uwag na temat wyciszenia aut?
gregorisan - 2015-11-04, 09:05
piku napisał/a: | Miałem kilka Octavii. Lepiej wyposażone modele były cichsze (nawet diesle w stosunku do "ubogich" wersji benzynówek), lepiej wytłumione. Te ubogie - głośniejsze. Może tu tkwi źródło owych uwag na temat wyciszenia aut? |
Zapewne tak jest jak piszesz. Kilka lat temu jak przymierzałem się do Fiata Bravo to korespondowałem z właścicielem tego samochodu. I poradził mi, żebym nie kupował podstawowej wersji wyposażenia z silnikiem benzynowym 90 KM ( można go było kupić na 44000 zł) bo jest o wiele gorzej wykonany (narzekał na skrzypiące plastiki i hałas) niż wyższe opcje wyposażenia.
matucha - 2015-11-09, 20:57
No to stuknęło mi dzisiaj 1300km
gregorisan - 2015-11-10, 18:29
matucha napisał/a: | No to stuknęło mi dzisiaj 1300km |
Zadowolony ?
matucha - 2015-11-15, 23:52
gregorisan napisał/a: | matucha napisał/a: | No to stuknęło mi dzisiaj 1300km |
Zadowolony ? |
Jak narazie tak.
Chociaż najbardziej zadowolony bym był, gdyby złożyć auto z wszystkich samochodów jakie dotychczas miałem
Brakuje np automatycznego załączania grzania szyby i lusterek, jakie miałem w Polonezie
Skrzyni biegów umiejscowionej jak w Pandzie
Prześwitu z Sandero;-)
i łatwości do znalezienia miejsca parkingowego jak w Up'ie
matucha - 2017-12-30, 20:52
No i stuknęło 2 lata i 53 tys. km
Marckok - 2017-12-30, 22:00
ciekawe jak oceniłbyś sytuację AD 2017/18 ?
ja po niecałym roku i 60 000 km rozstałem się z trzecią z rzędu Dacią - Logan MCV
uważam że relacja cena/jakość/wyposażenie obecnie w Dacii na tle konkurencji jest znacznie mniej korzystna niż wtedy gdy kupowałem Logana MCV I
a może moje wymagania rosną ? ;)
Lza napisał/a: | matucha napisał/a: | ostatecznie pożegnałem się z Dacią |
Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio? |
matucha - 2017-12-30, 22:06
Marckok napisał/a: | ciekawe jak oceniłbyś sytuację AD 2017/18 ? |
Tzn??
Marckok - 2017-12-30, 22:25
nawiązywałem do opinii LZA sprzed dwóch lat:
"Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?"
matucha - 2017-12-30, 22:59
U mnie sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Z Dacią rozstałem się praktycznie tylko przed podejście ASO. U mnie w domu było 5 aut z Renault/Dacia, a jak się zaczęło coś dziać, to mnie po prostu olali.
Zresztą skodę wybrałem, gdyż po prostu mam na nią zniżki i u mnie w pracy jest mile widziane, gdy jeździsz Skodą/VW/Seatem.
Same auta trudno porównywać - zarówno Sandero, jak i MCV miałem Ph I.
Teraz trasę Poznań - Zielona Góra jestem w stanie zrobić w godzinę ze średnim spalaniem 10. Dacią w blisko półtora i spalaniem 20l LPG. Przed samym wyjazdem trzeba było zatankować, żeby w ogóle starczyło na całą trasę.
Nie rozumiem też do końca samego podejścia Renault. Użytkuję czasami 13-letnie Kangoo i 4-letniego Dokkera. Obydwa 1,5 dci. Skrzynia biegów w Renault chodzi o niebo lepiej niż w Dokkerze. Nie szło tego po prostu przenieść do Dokkera?
Gdy kupowałem Stepwaya'a to w sumie ze względu na cenę. Miałem Pandę, z której byłem bardzo zadowolony, ale była już leciwa, nie miała klimatyzacji, co akurat mi mocno doskwierało. W momencie kupna Stepway był tańszy od Pandy, a do tego na tyle duży, że z 2-ką dzieci spokojnie można było jechać na wakacje.
Toporność była jego zaletą - stare 1,6. Ale niestety, gdybym się trochę nie znał a autach, to raz z trasy musiałaby mnie laweta ściagnąć. A upalił się kabel od świecy zapłonowej. Przepalały się często żarówki w przełącznikach - na szczęście opanowałem ich wymianę, bo inaczej też by mnie to kosztowało w serwisie niezłe pieniądze.
Teraz brakuje mi za to czasami prześwitu ze Stepway, czy bagażnika z MCV. 7 siedzeń też by się raz po raz przydało
No i ceny serwisu auta z LPG w Renault - jazda na gazie wcale nie była tańsza, niż teraz na benzynie.
|
|