DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Pytanie - czujnik ciśnienia w kolektorze (Duster 1.6)

radek6 - 2015-11-20, 17:04
Temat postu: Pytanie - czujnik ciśnienia w kolektorze (Duster 1.6)
Cześć!

Mam pytanie do posiadaczy dacii z silnikiem 1,6. Czy u Was też zaznaczony na zdjęciu czujnik ciśnienia w kolektorze nie siedzi sztywno,stabilnie tylko "giba" się na wszystkie strony ?

Pozdrawiam serdecznie :)

Daster - 2015-11-21, 18:33
Temat postu: Re: Pytanie - czujnik ciśnienia w kolektorze (Duster 1.6)
Nie siedzi sztywno. Ma lekki luz przy obracaniu
radek6 napisał/a:
Cześć!

Mam pytanie do posiadaczy dacii z silnikiem 1,6. Czy u Was też zaznaczony na zdjęciu czujnik ciśnienia w kolektorze nie siedzi sztywno,stabilnie tylko "giba" się na wszystkie strony ?

Pozdrawiam serdecznie :)

yuyelamu - 2015-11-22, 16:34

Lata jak... Znaczy ma spory luz:) No dobra, ale co w związku z tym; czy to w czymś przeszkadza?
radek6 - 2015-11-23, 23:25

Za przepustnicą raczej dolot musi być szczelny, a przy takim luźnym czujniku nie wygląda na taki :)
yuyelamu - 2015-11-24, 09:25

Tak mi się wydaje, jakbyś szukał źródła lewego powietrza:) Może obroty Ci falują...?

No cóż, na jakieś 3 albo 4 razy na jakie oddalem auto do serwisu na falujące obroty jakoś nikt nie zwrócił na to uwagi (ani na żaden inny element dolotu - widać to dokładnie po nienaruszonej wartswie brudu).

Tak na marginesie, to zdaje mi się, że raczej na serwis nie ma co liczyć, w końcu kładą już silnik nissanowski zamiast K4M. Ponieważ u mnie ten czujnik również lata, to się przyjrzę, ale coś mi się wydaje, że rozwiązanie nie będzie takie proste.

radek6 - 2015-11-24, 09:36

Zgadłeś :)

Zacząłem szukać po tym jak zaktualizowali mi ostatnio komputer i falowanie na zimnym ustało, a zaczęło się na ciepłym. Najlepsze jest to, że nie zawsze faluje... w weekend trasa 250km - bez falowania , w piątek ta sama trasa - po 30km falowanie do końca trasy :) Falowanie w zakresie 500-1000obr więc nie małe...

shrek - 2015-11-24, 18:44

radek6 napisał/a:


Zacząłem szukać po tym jak zaktualizowali mi ostatnio komputer i falowanie na zimnym ustało,


Bo silnik chodzi na ssaniu i podaje wieksza dawke paliwa. Lambda nie pracuje bo nie ma jescze odpowiedniej temperatury. Po rozgrzaniu dawkuje normalnie wiec faluje . Sonda lambda moze zglosic "mieszanka uboga " i wyswietlic check engine na zegarach


radek6 napisał/a:


Najlepsze jest to, że nie zawsze faluje... w weekend trasa 250km - bez falowania , w piątek ta sama trasa - po 30km falowanie do końca trasy :) Falowanie w zakresie 500-1000obr więc nie małe...


Zalezy jak ulozy sie czujnik .


Walczylem tak z Focusem przez tydzien. Okazalo sie ze uszczelka czujnika cisnienia w kolektorze byla do wymiany(czujnik nie ruszal sie )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group