DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dokker silnik 1,6 MPI 84 v 1,6 SCe 100

Ircys - 2016-01-15, 17:44
Temat postu: Dokker silnik 1,6 MPI 84 v 1,6 SCe 100
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem Dokkera używanego z silnikiem 1,6 MPI 84 lub (chyba tylko nowego) z 1,6 SCe 100. Czy ktoś może mnie laika naprowadzić co jest lepsze. Najlepiej bez wykresów i mocno technicznych opisów :) Widzę tylko dość sporą różnicę w spalaniu. Autko będzie używane głównie w mieście na krótkich trasach.
Pozdrawiam

route2000 - 2016-01-15, 18:28

Silnik 1,6 MPI 84 to stara sprawdzona i doskonała jednostka. Jest trochę mułowaty ale w zupełności Ci wystarczy na miasto i krótkie trasy, natomiast 1,6 Sce 100 to znana jednostka używana w Nissanach. Dacia z tym silnikiem Sce dopiero wchodzi na rynek i jest stosunkowo mało wiadomo o ich "awaryjności". Owszem, był już sprawdzony w innym aucie, ale nie wiadomo jak się sprawdzi na dłuższą metę, bo z rok na rok wchodzą rygorystyczne przepisy EURO (teraz już jest EURO6).
Jak widzisz sporą różnicę w spalaniu oraz różnicę w cenie to zwróć uwagę pod kątem opłacalności.
Czy wolisz więcej zapłacić za nowy silnik z mniejszym zużyciem paliwa czy mniej zapłacić za stary silnik z większym zużyciem paliwa?
Tylko jedno jest pewne do dziś: 1,6 MPI można bezproblemowo zagazować LPG, natomiast 1,6 Sce to wypowiadają na forach, że jest to problematycznie, ale tak na dobrą sprawę to jeszcze nic dokładnie nie wiadomo.

mojo - 2016-01-15, 19:00

Jak na krótkich trasach to co Ci zależy na spalaniu? 50 zl w te czy w tamtą żadna różnica. Bierz co taniej kupisz. Jak chcesz jeździć w trasy i do tego np z rodziną to bierz diesla i to 90 KM bo mocniejszych nie ma na razie.
arczi_88 - 2016-01-15, 19:29

Sce ma 100 kucyków ale nie znam tego silnika. Druga strona medalu jest taka, że jest to okupione większym spalaniem. Mój 1.6 po rocznym liczeniu średniego spalania pokazał 7,1 l/100 km a to nie tak źle. Generalnie silnik daje radę nawet z pełną paką i przyczepą. Decydując się na Dokkera pewnie wiesz, że nie jest to mistrz na ćwierć mili :-P osobiście brałbym MPI.
Ircys - 2016-01-15, 20:25

Nie mam zamiaru go gazować więc takie dylematy jak przy SCe odpadają.
To ma być samochód bardziej firmowy niż rodzinny. Trasy to tylko w wakacje, czyli sporadycznie.
Trochę przeraziło mnie spalanie MPI w mieście 9,9!
W nowych cennikach widzę, że nie ma już MPI. Czy to znaczy, że nie ma już tych silników w sprzedaży i nie będzie i jeżeli myślę o tym silniku to tylko autko używane? Kiedy one wyszły z gry?

arczi_88 - 2016-01-15, 20:44

MPI tylko z gazem i tylko w vanie jak chcesz nowy. W osobowych odpadły jakoś w zeszły roku. Co do spalania to nie sądzę, żeby SCi był lepszy pod tym względem także wybór ciężki kierując się tylko spalaniem.
Ircys - 2016-01-15, 22:25

arczi_88 napisał/a:
Co do spalania to nie sądzę, żeby SCi był lepszy pod tym względem także wybór ciężki kierując się tylko spalaniem.


W specyfikacji jest podane:
MPI - SCe
Cykl miejski 9,9 - 7,7
Cykl pozamiejski 6,2 - 5,3
Zużycie w cyklu mieszanym 7,5 - 6,2
więc spalanie jest zauważalnie niższe... przynajmniej na papierze :)

arczi_88 - 2016-01-15, 22:40

A papier jak wiadomo zniesie dużo :mrgreen: Dustery z tym silnikiem trochę mocniejszym palą po 8,5 średnio, mi średnia z 27 tankowań wyszła 7,1 - na bardzo zróżnicowanych trasach i różnym obciążeniem.

Żeby nie było, nie zamierzam przekonywać na silę. Zadowolony jestem z tego mojego spalania, bałem się, że będzie gorzej ale jak dla mnie jest ok.

Dar1962 - 2016-01-15, 23:42

SCE to żadna nowość, miałem go w nissanie 10 lat temu, łańcuch, zmienne fazy rozrządu, solidna, elastyczna, z dobrym dołem bezawaryjna jednostka dająca wiele frajdy z jazdy - zdecydowanie lepszy niż mułowaty francuski a spalanie będzie mniejsze
jan ostrzyca - 2016-01-16, 10:07

Co do spalania, to silnik mpi pali dokładnie tyle ile jest napisane w instrukcji. Sprawdzone na dwóch autach. Sce to jeszcze zagadka-zwykle auta palą więcej niż dane techniczne.
Piitubski - 2016-01-16, 10:15

W warszawskich korkach ten mpi na pewno spali więcej niż katalogowo. Na trasie też jest dużo kapeluszników, którzy jeżdżą 70kmh tam gdzie można 90kmh i wtedy mają niskie spalanie.
laisar - 2016-01-16, 15:03

Piitubski napisał/a:
W warszawskich korkach ten mpi na pewno spali więcej niż katalogowo

Nie.

mekintosz - 2016-01-16, 23:41

W korkach każdy silnik spali więcej niż "katalogowo". Nawet w Warszawie ;-)
Piitubski - 2016-01-17, 10:06

A w Warszawie korki są wszechobecne.
arczi_88 - 2016-01-17, 10:13

To może rower albo skuter? Jedynie tak nie spalisz nic albo według kartki :-P
Piitubski - 2016-01-17, 20:41

Chciałem tylko zabrać głos w sprawie danych katalogowych spalania, które są teorią. Bo inne spalanie w ruchu miejskim jest w Warszawie, a inne w Suwałkach. Tak samo spalanie w ruchu pozamiejskim - można jeździć 90kmh, ale również 140kmh i spalanie będzie się mocno różnić.
laisar - 2016-01-17, 21:58

@Piitubski: Odpowiedziałem więc na Twoją sugestię po 8 latach i 150 tys. km jazdy 1.6 MPi - nie, ten silnik w warszawskich korkach nie zużywa więcej paliwa niż podano w danych technicznych.
Karenzo - 2016-01-17, 22:03

nadmieńmy tylko że przedmówca raczej ma bardzo lekką nogę
laisar - 2016-01-17, 22:32

Była mowa o korkach - a wtedy waga nogi ma znaczenie marginalne.
Karenzo - 2016-01-17, 22:35

nie powiedział bym . w bwm x3 jest tryb korków gdzie po puszczeniu nogi z gazu od razu hamuje , przy tym trybie +3 litry od razu .
Zresztą większość korków wyznacza rytm świateł gdzie można spokojnie podjechać lub ścigać się w peletonie

laisar - 2016-01-17, 22:58

Kolejka do świateł to nie korek. Korek jest wtedy, jak mimo zielonego światła nic nie jedzie, bo za światłami też stoją. Czyli jak jest możliwość wyścigów, to nie ma korka, QED, EOT.
mareckimarekk - 2016-02-02, 16:50

Hej.
Z tego co widzę nowe Dokkery w benzynie to już tylko silnik SCe...
MPI pewnie można dorwać jeśli stoją niesprzedane na placu... a to zawsze furtka do negocjacji ceny.
Jeśli robisz duże przebiegi i wiesz, że pojeździsz kilka lat to wziąłbym jednak silnik SCe. To już jest (chyba) 16V więc kultura pracy inna no i jak zauważyłeś niższe spalanie więc i niższe koszty eksploatacji.
Zakładam, że koszta serwisów są porównywalne dla obu silników.
No i nie spodziewałbym się aby te 16KM różnicy zrobiły z Dokkerki wersję "Sporting" ;)

route2000 - 2016-02-02, 22:24

mareckimarekk, jak miałbyś jeszcze trochę kasy to można z silnika 1,6 MPI wyciągnąć ok. 100 KM (zamiast 84 KM) przez firmę tuningową na hamowni bez uszczerbku dla silnika. ;-)
Karenzo - 2016-02-02, 23:12

ciekawi w jaki sposób z atmosferka chcesz uzyskać + 30 % mocy
laisar - 2016-02-02, 23:59

Karenzo napisał/a:
w jaki sposób z atmosferka chcesz uzyskać

http://chojnacki.com.pl/index.php/wersja-gt
http://chojnacki.com.pl/index.php/testy
http://chojnacki.com.pl/i...a%20silnika.jpg

Cytat:
+ 30 % mocy

100 KM z 84 KM to 19%.


mareckimarekk napisał/a:
16V więc kultura pracy inna

Taaa - głośniejsza... <;

Karenzo - 2016-02-03, 00:10

Cytat:
Następujące elementy podlegają ingerencji :
zawory
gniazda
prowadnice
kolektor ssący
kolektor wydechowy
komora spalania
nastawy wałka lub wałków rozrządu - jeśli jest taka potrzeba

Oprócz tego na pewno dolot i wydech

Byłem u niego i rozmawiałem całkiem konkretnie o tej modyfikacji .
Po pierwsze koszt ok 4000 zł za polerke kanałów, komór spalania, modyfikacja zaworów planowanie głowicy to dość dużo nawet jak na renomę warsztatu .
Do tego efekt to max 15 %max w końcowym zakresie obrotomierza . Zakład niczego nie gwarantuje może równie dobrze być 1 %
No i gwarancja na silnik przepada

route2000 - 2016-02-03, 08:25

Dlatego Ci pisałem, jak MASZ trochę KASY to można zrobić tuning.... a fabryczną gwarancję silnika to można wsadzić w między pośladki (po trzech latach masz dowolność serwisowania w dowolnych warsztatach). :->
Mnie taki tuning nie jest mi potrzebny, bo na co dzień jeżdżę do pracy ponad 10 km w jedną stronę w mieście i nie wykorzystuję nawet pełnej fabrycznej mocy, a ten silnik ma dobry dół tej charakterystyki, co mi zupełnie wystarcza... a wypady poza miasto mam zaledwie 3-4 razy w roku.

redek77 - 2016-03-01, 18:36

Wtrącę swoje 2 grosze na temat silnika SCe. Ponieważ dobrze znam doradców serwisowych z salonu Nissana, przed zakupem zasięgnąłem opinii na temat tej jednostki. Jak mnie poinformowano, jest to stara, dobra jednostka napędowa, całkowicie bezobsługowa i bezawaryjna. Nie jest to demon prędkości, inaczej, ma strasznego "muła", jednakże coś za coś. Albo kupuje się samochód wyżyłowany na krótko, albo tradycyjny na trochę dłużej. Potwierdzili też info odnośnie LPG. Można zamontować, jednakże technologia jest dużo bardziej skomplikowana i robią to zakłady poza ASO. O spalanie nie pytałem, ponieważ praw fizyki się nie oszuka. Swoje musi przepalić :mrgreen:
DD - 2016-03-07, 10:48

route2000 napisał/a:
mareckimarekk, jak miałbyś jeszcze trochę kasy to można z silnika 1,6 MPI wyciągnąć ok. 100 KM (zamiast 84 KM)
Razej zamiast 82KM, bo ten 1.6MPI ma katalogowo Pmax 60,5kW/82KM.

laisar napisał/a:
Karenzo napisał/a:
ciekawi w jaki sposób z atmosferka chcesz uzyskać + 30 % mocy
100 KM z 84 KM to 19%.
Jak wspomniałem wyżej, to jest 82KM, czyli mówimy tu o teoretycznym przyroście z 82KM do 100KM, a więc o ok. 22%. Praktyczny może być różny, bo parametry początkowe zależą od danego (mniej lub bardziej udanego) egzemplarza i jego aktualnej kondycji.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group