DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Duster Urban biały

Piitubski - 2016-04-27, 20:24
Temat postu: Duster Urban biały
Dziś odebrałem mego Dustera. Kawał samochodu. Niedługo wypróbuję go na polnych drogach.
Kubuch - 2016-04-27, 20:39

Gratulacje :)
walter_g - 2016-04-28, 08:42

Kolejny biały Urban do podgrupy:-)

Za niedługo będzie jak w AA.

Cześć, jestem ...., jeżdżę białym Dusterem w wersji Urban Explorer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Piitubski - 2016-05-04, 07:19

Pierwsza trasa za mną. Daje się we znaki niewygodny, źle wyprofilowany fotel kierowcy - tyłek zapada się. Po dwóch godzinach jazdy czuję mocny dyskomfort. Po trzech godzinach jazdy wyszedłem z Dustera jak połamany.
Jeżdżę cały czas z włączonym Eco i wyłączonym s&s. Średnie spalanie wg kompa 7.6.

route2000 - 2016-05-04, 09:38

Piitubski, spróbuj zmienić nastawy siedzenia - kąt oparcia i wysokość siedziska metodą prób i błędów. Jeszcze nie jesteś przyzwyczajony do nowego siedzenia, ale z biegiem czasu siedzenia się trochę wyrobią.
Moja żona ma chory kręgosłup i nie narzeka na te daciowe siedzenie, mogła z nimi jechać na długie trasy (przedtem narzekała na inne siedzenia w innych poprzednich autach - były zbyt "leżakowate").

Dar1962 - 2016-05-04, 14:43

Piitubski napisał/a:
Daje się we znaki niewygodny, źle wyprofilowany fotel kierowcy

jak poprzednicy radzę poeksperymentować z ustawieniami, siedzisko ma taką kołyskową i nieco dziwną regulację wysokości, bo w miarę przesuwania zmienia się nie tylko wysokość ale i pochylenie, do tego odpowiedni kąt oparcia i odległość od kierownicy i da się wytrzymać. Najdłuższą trasą, jaką zrobiłem bez wysiadania z DD, było ok 600 km i jakoś mnie nie połamało :-P

Piitubski - 2016-05-04, 20:34

Już pojeździłem po dołach i jestem zadowolony z dużego prześwitu i kątów natarcia, zejścia Dustera. Unikam grząskiego lub mocno piaszczystego podłoża i 4x4 nie potrzebuję.
Dar1962, możesz mi łopatologicznie wyjaśnić jak wyregulować fotel kierowcy, żeby tyłek się nie zapadał?

Allekko - 2016-05-04, 22:52

Trochę mnie zdziwiło że po przejechaniu kilkuset kilometrów miałeś problemy z niewygodnym fotelem. Mi osobiście po mimo wagi ok 100kg i wzroście 190cm udało się szybko znaleźć odpowiednią pozycję. Na początku martwiło mnie krótkie siedzisko ale o dziwo pokonanie drogi o długości 440 km jednym ciągiem nie stanowiło dla mnie problemu. Po opuszczeniu auta żadnych dolegliwości. Wcześniej jeździłem samochodami różnych marek i nie zawsze było tak kolorowo. W dd komfort daje wysoka pozycja za kółkiem zbliżona do siedzenia na krześle. Wcześniej wydawało mi się że taka pozycja nie może być wygodna dla kręgosłupa a tu takie miłe zaskoczenie. Ja ustawiam fotel max do tyłu i max w dół i działa. :mrgreen:
Karenzo - 2016-05-04, 23:03

ja robiłem 1000 km w jeden dzień dusterem i wszystko zależy jak się usiądzie
widocznie ty nie umiesz dobrze się ustawić
ja na długie trasy biorę sobie jaśka pod lewy łokieć , kierownice daje maks na dół .
prawy łokieć opiera się o podłokietnik a ręcę są nisko więc się nie męczą .
Tak można spokojnie jechać całymi godzinami .
fotel oczywiście maks do góry

Piitubski - 2016-05-05, 08:13

Jestem wysoki, ważę ok. 100kg. Wysokość fotela ustawiłem w pozycji środkowej. Odległość fotela od kierownicy zgodnie z zasadą: plecy przylegają do fotela, nadgarstkiem dotykam wyprostowaną ręką do koła kierownicy. Po trzygodzinnej jeździe ból dolnego odcinka kręgosłupa i stawów biodrowych. Przez ostatnie lata jeździłem kia ceed, kia venga i tam było bez uwag - tyłek nie zapadał się.
gregorisan - 2016-05-05, 08:31

Też mam podobne odczucia co do foteli - prawdopodobnie Sandero ma podobne fotele jak DD ( chociaż będąC na zlocie w Muchowcu i zasiadając w DD miałem zgoła odmienne wrażenie na korzyść tych w DD).
Moja najdłuższa trasa to lekko ponad 80 km ( tak ponad godzinka za kółkiem) i wysiadając z auta też czuję lekkie łupanie w krzyżu i to, że zapada się tyłek. Może to z racji gabarytów bo też jestem wysoki i swoje ważę. Do tej pory jeździłem na wszystkich ustawieniach fotela.
Ale z drugiej strony to budżetowe wozidło i chcąc nie chcąc trzeba to zaakceptować.

route2000 - 2016-05-05, 08:34

Piitubski, posprawdzaj wszystkie możliwości ustawień siedzenia, dźwignią góra-dół i obserwuj jak siedzenie zmienia swoje położenie - wahadłowo, więc podnieść siedzenie do góry max i przechyl oparcie lekko do tyłu oraz cofnij lub przesuń do przodu fotel, nie bierz tego pod kątem teorii trzymania kierownicy wg Ciebie, tylko pod katem Twojej wygody, a kierownicę musisz swobodnie obracać, więc jest jeszcze ustawienie kierownicy tylko góra - dół. ;-)
Piitubski - 2016-05-05, 10:03

Route2000, dzięki za porady, wypróbuję wszelkie możliwości.
Piitubski - 2016-05-22, 16:38

Już mam założoną stalową osłonę silnika od 4x4. Koszty: osłona z allegro 125 zł. Piaskowanie, lakierowanie, montaż -100zł. Razem 225 zł. Oczywiście, tak jak u Allekko, trzeba było wyciąć większy otwór w osłonie. W ASO cena osłony to 1900zł.
route2000 - 2016-05-23, 07:52

Piitubski napisał/a:
Już mam założoną stalową osłonę silnika od 4x4. Koszty: osłona z allegro 125 zł. Piaskowanie, lakierowanie, montaż -100zł. Razem 225 zł. Oczywiście, tak jak u Allekko, trzeba było wyciąć większy otwór w osłonie. W ASO cena osłony to 1900zł.

... i Pan jest zadowolony! :-D

A propos Twoich siedzeń, czy już dopasowałeś swoje ustawienie? ;-)

Piitubski - 2016-05-23, 13:13

Moje ustawienie - to fotel w górnym położeniu. Po 2 i pół godzinach jazdy żadnych dolegliwości.
Piitubski - 2016-07-08, 14:28

Kamera cofania nr 8201675481 zamontowana w RRG Puławska. Koszty po rabatach: kamera 377zł, montaż 455zł. Jestem zadowolony. Oto zdjęcie mojej kamerki:
Piitubski - 2016-08-30, 17:37

Niestety dziś zdiagnozowano w ASO pierwszą usterkę: pompka sprzęgła do wymiany. Na skrzypiący pedał sprzęgła smarowanie nie pomogło - skrzypi dalej. Część będzie zamawiana z Francji - 2 tygodnie oczekiwania, potem montaż w ASO Puławska.
Piitubski - 2016-09-20, 19:09

Dziś byłem w ASO Puławska na wymianie pompki sprzęgła. Po wymianie pedał sprzęgła skrzypi tak samo, jak przed wymianą.
eplus - 2016-09-20, 19:25

Pompka pracuje w płynie hamulcowym. Dla mnie skrzypienie takiego czegoś przeczy prawom fizyki. :shock:
Piitubski - 2016-09-20, 20:55

Czyżby niekompetentni ludzie w serwisie? Na moją uwagę po jeździe próbnej, że skrzypi tak samo, serwisant nie miał nic do powiedzenia.
Piitubski - 2016-09-22, 07:52

Proszę o pomoc i radę fachowca, co mam dalej zrobić ze skrzypiącym pedałem sprzęgła.
jas_pik - 2016-09-22, 08:37

Na Twoim miejscu psiknąłbym smarem w aerozolu na ośkę sprzęgła.
Byle nie WD40

Piitubski - 2016-09-22, 14:04

A czy wymiana pompki sprzęgła miała sens?
Piitubski - 2016-12-20, 10:29

Zauważyłem, że gdy odpalam samochód po nocy to na początku mam 2.000 obrotów, po kilku sekundach spada na 1.500 obrotów i tak się utrzymuje. Po przejechaniu ok. kilometra obroty na jałowym są już na 800. Czy to prawidłowe wartości obrotów na biegu jałowym?
route2000 - 2016-12-20, 13:03

Piitubski napisał/a:
Zauważyłem, że gdy odpalam samochód po nocy to na początku mam 2.000 obrotów, po kilku sekundach spada na 1.500 obrotów i tak się utrzymuje. Po przejechaniu ok. kilometra obroty na jałowym są już na 800. Czy to prawidłowe wartości obrotów na biegu jałowym?

Tak.

Marek1603 - 2016-12-20, 13:07

U mnie też jet taki skok obrotów po odpaleniu.
Jak pojadę do ASO z przeglądem Lodgy po świętach to zapytam.

Decybel - 2016-12-20, 13:39

2 tys. nie przypominam sobie....ale 1500 się zdarza przez chwilę po odpaleniu. Na biegu jałowym obroty w okolicach 750, może 800 obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła i zapięciu biegu delikatnie rosną na 1000.
Piitubski - 2016-12-20, 14:24

U mnie 2krpm po odpaleniu to norma, tylko wydaje mi się, że tak jest od miesiąca, dwóch. Na początku, po zakupie Dustera, było chyba ok. 1500rpm. Czyżby wpływ na podwyższenie początkowych obrotów ma niższa temperatura otoczenia?
Piitubski - 2017-10-25, 08:25

Ostatnio mam problemy z zamykaniem bagażnika. Muszę zamykać z dużej wysokości i ze sporą siłą. Czy mam jechać z tym do ASO?
route2000 - 2017-10-25, 10:26

Sprawdź gumowe odbojniki czy nie wykręciły się za bardzo.
Sprawdź zamek czy nie zacina się, czy lekko zamyka.
Warto psiknąć smar w sprayu zamek, powinno poruszyć się już lżej.

A jak nie pomoże to do ASO jak masz ochotę i czas. ;-)

laisar - 2017-10-25, 13:56

Pewnie zamek wymaga regulacji - samo się nie naprawi, ale w końcu po to kupuje się nówkę, żeby zajął się tym ktoś inny.
Piitubski - 2017-10-28, 09:43

Kolejny problem z moim Dusterem. Gdy zostawię samochód z kierownicą nie na wprost, to mam problem z przekręceniem kluczyka - uruchomieniem samochodu.
laisar - 2017-10-28, 09:53

Piitubski napisał/a:
Gdy zostawię samochód z kierownicą nie na wprost, to mam problem z przekręceniem kluczyka

To normalne w większości znanych mi samochodów - tak po prostu działa blokada kierownicy.

Prezes - 2017-10-28, 09:55

A to nie blokada kierownicy? Jest chyba w każdym aucie taka sama. Zanim przekręcisz kluczyk najpierw delikatnie skręć kierownicę w lewo lub prawo - w zależności w którą się da i wtedy przekręć.
Piitubski - 2017-10-28, 13:25

Ok dzięki Panowie za pomoc. Miałem kilka samochodów i takiego zjawiska nie pamiętam. Będę kręcił kierownicą :-D
Piitubski - 2017-12-31, 15:03

Byłem ostatnio w ASO w sprawie ciężko zamykającej się klapy bagażnika. Jak na złość podczas wizyty "klapa zachowywała się" perfekcyjnie - serwis nie stwierdził usterki. Natomiast wczoraj samochód postał trochę dłużej na powietrzu w temperaturze 0C i problem wrócił. Wnioskuję, że niskie temperatury powodują problemy z zamykaniem klapy bagażnika. Co radzicie zrobić?
jas_pik - 2017-12-31, 15:27

Wstawić do ciepłego garażu , i popryskać WD40 - pewnie gdzieś się dostało trochę wody.
A jak chwycą mrozy podjechać do ASO

Jan Dusigaz - 2017-12-31, 15:45

Lepszy będzie smar do zamków w sprayu, wd 40 wypłukuje oryginalny smar i pomaga na chwilę. U mnie też ciężko zaczął działać i po przesmarowaniu działa jak nowy. Niestety taki urok korzystania z myjni ciśnieniowej.
Piitubski - 2018-01-01, 17:43

Jan Dusigaz, chodzi Ci o taki smar do zamków do samochodów, który ma zapobiegać przymarzaniu?
Jan Dusigaz - 2018-01-01, 21:22

Nie jest to preparat do odmrażania, to zwykły smar do zamków który można kupić w sklepie motoryzacyjnym. Ja kiedyś kupiłem w lidlu (mają czasem takie akcje typu tydzień motoryzacyjny :-) ) i działa wyśmienicie, stosuję też w motocyklach, drzwiach od domu i garażu, doskonale smaruje zamki bębenkowe, np stacyjka, czy zamek klapa tył duster.
Piitubski - 2018-01-02, 13:37

Dzięki Jan Dusigaz. Na razie użyłem WD40. Jak przy niższych temperaturach problem się pojawi, to poszukam tego smaru do zamków.
Dar1962 - 2018-01-02, 15:36

dobry do tego celu jest smar grafitowy
dudu$ - 2018-01-02, 19:13

ja bym polecił smar teflonowy
Jan Dusigaz - 2018-01-02, 19:50

Ten mój smar jest akurat silikonowy :-) ale każdy z nich będzie bezpieczniejszy dla zamka od wd 40. Piitubski za kilka/kilkanaście PLN kupisz smar i problem powinien zniknąć.
jas_pik - 2018-01-02, 20:52

Ale tylko WD40 usunie wilgoć . Z zasady smary wilgoci nie powinny dopuszczać .
Tak jak pisze przedpiśca WD40 stosujesz tylko w celu usunięcia wody a następnie smarujesz smarem. Grafitowym - wnętrze bębenka , zaś resztę w sumie dowolnym ( bo różne są preferencje) . ja jestem zazwyczaj za litowym :)

Piitubski - 2018-01-03, 09:37

Po 2 dniach stwierdzam, że WD40 nie pomógł - dalej są problemy z zamykaniem klapy. Czas na zakup smaru. Lepszy będzie smar w sprayu, żeby spenetrował wnętrze?
route2000 - 2018-01-03, 10:03

Może być w sprayu.
Dar1962 - 2018-01-03, 10:32

Piitubski napisał/a:
Lepszy będzie smar w sprayu, żeby spenetrował wnętrze?

na pewno łatwiejszy w użyciu , choć (jeśli jest dojście) lepiej zaaplikować jakiś smar stały - dłużej się utrzyma

Piitubski - 2018-01-17, 17:31

Kilka dni temu posmarowałem zamek klapy bagażnika smarem grafitowym. Jest poprawa, jednak czasami jeszcze bagażnik nie zamyka się za pierwszym razem - wtedy trzeba mocniej trzasnąć. Nie wiem czy jechać do serwisu, bo ostatnio w ASO bagażnik zamykał się bardzo dobrze i serwisant nie stwierdził usterki - nic nie zrobili.
Marek1603 - 2018-01-17, 18:52

Do ASO. Miałem to samo. Zauważyłem, że nie zawsze odbija przycisk otwierania i wtedy nie chce się zamknąć. Rozebrali, przesmarowali i jest git. Jak zamykałem klapę lżej to się zamykało.
route2000 - 2018-01-18, 10:07

Piitubski napisał/a:
Kilka dni temu posmarowałem zamek klapy bagażnika smarem grafitowym. Jest poprawa, jednak czasami jeszcze bagażnik nie zamyka się za pierwszym razem - wtedy trzeba mocniej trzasnąć. Nie wiem czy jechać do serwisu, bo ostatnio w ASO bagażnik zamykał się bardzo dobrze i serwisant nie stwierdził usterki - nic nie zrobili.

Jak masz auto na gwarancji to czemu nie skorzystasz z tego?
Nic Ci nie kosztuje poza utratą czasu i tyle.
Jak powiedzą, że jest OK, że TTTM to ich opierdol za zbywanie klienta, możesz zaznaczyć, że innemu koledze na tym forum to zrobili z zamkiem (rozbiórka, czyszczenie i smarowanie).
Po prostu mechiorom się nie chce to robić.... :->

Piitubski - 2018-01-18, 14:34

I to ten niby najlepszy serwis w Warszawie na Puławskiej. Ostatnio problem się pojawiał przy minusowych temperaturach.
shrek - 2018-01-21, 15:58

Piitubski napisał/a:
- wtedy trzeba mocniej trzasnąć.

To calkiem tak jak z tesciowa jak nie pierd.....sz to sie nie zamknie. :mrgreen:
A powaznie to mecz ASO jak masz gwarancje lub zobacz sam.

Piitubski - 2018-02-01, 21:15

Dziś zauważyłem, że przy zamku klapy bagażnika jest taki biały plastikowy przełącznik - można przesuwać. Może ktoś wie do czego on służy?
route2000 - 2018-02-02, 10:45

Przełącznik w klapie bagażnika?
Może to do odblokowania klapy od wewnątrz.

Masz instrukcje obsługi tego auta? Czy tam coś piszą? :->

Piitubski - 2018-02-02, 14:15

W każdym razie ostatnio problemy z zamykaniem bagażnika nasiliły się. Jak na razie pomogło użycie tego białego przełącznika - może to rozwiąże problem.
route2000 - 2018-02-02, 18:56

A co ten przełącznik robi w zamku? Osłabia czy wzmacnia trzymanie zaczepu?
Piitubski - 2018-02-02, 20:34

Nie mam pojęcia. W każdym razie teraz bagażnik zamyka się bez problemu. Ciekawe, czy ASO wie o tym przełączniku...
route2000 - 2018-02-03, 12:29

Sprawdź to w instrukcji czy tam piszą o przełączniku?
Piitubski - 2018-02-03, 13:33

Już to rozszyfrowałem. Gdy otworzę bagażnik,przełącznik jest w pozycji środkowej - wtedy są problemy z zamykaniem. Żeby nie było problemów z zamykaniem bagażnika, przełącznik przesuwam w lewo (odzywa się klik, a czasami nawet mechanizm centralnego zamka). Ciekaw jestem, czy ASO będzie miało o tym pojęcie...
tomekptk - 2018-10-23, 20:03

[quote="Powolny"]
Cytat:
"Piitubski"]

Co do skrzypiącego pedału sprzęgła, na razie ASO czymś tam popsiukało - zobaczymy.


U mnie też skrzypiało. Bylo smarowanie w ASO i własne. Skończyło się wymianą gwarancyjną jakiejś tulei z tworzywa. Od kilku lat spokój.

Piitubski - 2018-12-02, 11:07

Zrobiło się zimno i powrócił problem zamka bagażnika. Żeby zamknąć bagażnik muszę przesunąć w lewo mały biały przełącznik w zamku klapy bagażnika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group