DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Brak w ofercie Duster z Lpg

GerardC - 2016-04-30, 12:57
Temat postu: Brak w ofercie Duster z Lpg
Wszedłem z ciekawości po latach na konfiguracjie daci Duster a tam brak modeli z lpg.W innych modelach lpg występuje. Dlaczego? Moze ktoś coś wie? Póki co ja jestem zadowolon, fabryczna instal. 10-11 l spalanie miasto.
mbar - 2016-04-30, 13:57

TCe 125 ma wtrysk bezpośredni, a do SCe 115 jeszcze nie ma homologacji na instalację fabryczną (czy coś w tym stylu), bo oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sobie później dołożył.
Karenzo - 2016-04-30, 22:30

nic oprócz regulacji zaworów która nie istnieje
mbar - 2016-05-01, 04:08

Jakaś oficjalna wymówka musi być :)
m4r10 - 2016-05-04, 09:13

Byłem, pytałem w ASO i podobno ma być LPG z homologacją na euro 6 po wakacjach 2016. W zeszłym roku na jesień mówili, że będzie w kwietniu 2016.. więc coś może w tym być z oficjalną wymówką.
Z tego co przeglądałem wątki na ten temat ktoś pisał, że jest już gdzieś dostępna (D czy UK.. nie pamiętam). Też planuję założyć do SCe 115 choć ze spalania z benzyny jestem na razie zadowolony.

route2000 - 2016-05-04, 09:28

Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację.. :->
m4r10 - 2016-05-04, 10:19

Jeśli ta instalacja w ogóle fizycznie istnieje i jest to tylko problem tylko z homologacją, to może ten problem z regulacją zaworów już ktoś rozkminił? Mam taką nadzieję.
Abelos - 2016-05-04, 11:45

Ja gdy pytałem o dustera z lpg jak rozglądałem sie za samochodem, to dostałem informacje w salonie ze te silniki nie sa przystosowane do pracy z nimi, i silnik bardzo zle to znosi z czasem wiec nie zalecają nawet montowania u siebie w ASO później gazu.
lukee88 - 2016-05-04, 12:07

Nie spodziewałbym się żeby ta instalacja powstała. W salonach od początku mówię że będzie za kilka miesięcy i ten czas jakoś nie może nadejść już od zeszłego roku ;)
Trzeba montować we własnym zakresie, albo zrezygnować z LPG.

m4r10 - 2016-05-04, 12:09

Też właśnie odnoszę podobne wrażenie. Miałem zamiar założyć LPG ale jak na razie po 10k km spalanie nie wygląda źle przy tym silniku, więc może nic straconego. Szkoda tylko, że tak ściemniają z tymi informacjami zamiast wprost powiedzieć.
Karenzo - 2016-05-04, 13:03

hehe chyba nie oczekujesz prawdziwych informacji od sprzedawcy ?
nie bez powodu nie powinno ufać się : agentom ubezpieczeniowym , sprzedawców samochodów i brokerom giełdowym

Dar1962 - 2016-05-04, 14:38

route2000 napisał/a:
Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację.. :->

jak to jak? - poprzez wymianę szklanek :-P - nasz klient nasz pan

BoloSr - 2016-05-04, 15:30

Dar1962 napisał/a:
route2000 napisał/a:
Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację.. :->

jak to jak? - poprzez wymianę szklanek :-P - nasz klient nasz pan


a te szklanki to jakies specyficzne ????
bo mialem Punto II 1.2 16v i jakos takiego problemu na LPG nie bylo a tu jakies dziwne teorie na ten temat

Karenzo - 2016-05-04, 15:33

bo tam pewnie była automatyczna regulacja lub takim wynalazkiem jak śruba
arnold - 2016-05-04, 15:53

Za to w silnikach FIRE 8V Fiata i innych są płytki wkładane do popychaczy. Rozwiązanie proste i dość przyjemne. 16V ma chyba hydraulikę. Lepsze są oczywiście śruby jak w 1.2 16V do tego rolki od strony wałka rozrządu i jest ok. Ideał to hydrauliczne kasowanie luzu :)
gito - 2016-05-08, 21:12

Witam
Byłem bardzo zdecydowany na zakup Dustera, ale w dniu kiedy podjąłem decyzje o zakupie okazało się iż wprowadzili nowe silniki, iż modeli z gazem nie ma już sprzedaży.

Podobno te silniki w Nissanie bardzo kiepsko znosiły gazowanie...

Co ciekawe na niemieckim Konfiguratorze była możliwość wyboru wersji SCe115 z Gazem.
Ale coś musi być narzeczy bo opcja zniknęła gdzieś pod koniec Kwietnia.

Tym sposobem stałem się właścicielem Sandero Stepway

krimar - 2016-05-08, 21:23

Tylko, że w Twoim Sandero Stepway 0,9 TCe regulacja zaworów wygląda tak samo jak w Dusterze z silnikiem Nissana - przez wymianę popychaczy. Można mieć jedynie nadzieję, że nie będzie wymagana tak często i zawsze 1 cylinder mniej to o 4 popychacze taniej.
gito - 2016-05-08, 22:18

Trochę odchodzimy od tematu ale....

Pożyjemy zobaczymy, przez tydzień od zakupu auto zrobiłem już 1200KM z tego koło 600 na gazie.
W tym okresie średnie spalanie wyliczyłem na 5.5L Benzyny i 8L Gazu
Benzyne tankowałem ok 4.30 zł x 6x 5.6 = 144zł
Gaz Tankowałem ok 1.5zł x 6x8 = 72zł
Oszczędność jakieś 50% czyli koło 72zł

rocznie robię ok 30 000 km czyli oszczędnościowo na paliwie mam rzędu 3700-4000zł

Oczywiście jest wiele zmiennych których nie mogę przewidzieć np
podobno spalanie spada po dotarciu....
nie wiadomo jakie będą ceny paliwa ...

Wydaje mi się iż w moim przypadku inna opcja niż auto z gazem nie wchodziło w rachubę..

damiaszek - 2016-05-08, 22:47

Przy 30000 km rocznie to jeszcze warto rozpatrzyć diesla, cena jazdy zbliżona do gazu, ale czas zaoszczędzony na tankowaniu "bezcenny" (a za paliwo możesz płacić kartą ...). A tak na poważnie to obecnie muszę 3 razy częściej zajeżdżać na tankowania w porównaniu do forda i poważnie zastanawiam się nad wymianą zbiornika LPG na większy.
gito - 2016-05-08, 23:09

krimar napisał/a:
Tylko, że w Twoim Sandero Stepway 0,9 TCe regulacja zaworów wygląda tak samo jak w Dusterze z silnikiem Nissana - przez wymianę popychaczy. Można mieć jedynie nadzieję, że nie będzie wymagana tak często i zawsze 1 cylinder mniej to o 4 popychacze taniej.


Kolejny Off-top
Z uwagi na Twoje słowa przejrzałem jeszcze raz wszystkie dokumenty które dostałem....

W programie Przeglądów jakie dostałem przy okazji FNS (150K Km/5lat),
jest całkiem sporo pozycji ale regulacji zaworów tam nie ma...

Wiec przez najbliższe 5 lat będzie się o to musiał martwić serwis a nie ja...

Karenzo - 2016-05-08, 23:49

to co dostałeś to informacje co jest potrzebne do utrzymania gwarancji

gwarancji nie podlegają elementy eksploatacyjne:
tarcze klocki , zawieszenie , wydech , opony itp

Jak by ci pękła sprężyna zaworu to może by to wymienili , ale na pewno nie regulacji luzów zaworowych

krimar - 2016-05-09, 10:17

gito napisał/a:
przez tydzień od zakupu auto zrobiłem już 1200KM z tego koło 600 na gazie

Nie powiedzieli Ci, że pierwsze 3500 km należy zrobić tylko na benzynie, następne 1000 km na gazie, a potem jechać do nich na obowiązkową regulację?
Po 4500 km podłączą się do samochodu i jak stwierdzą, że pierwsze 3500 km nie było na benzynie to mogą anulować gwarancję.
Do wyjaśnienia pozostaje czy są w stanie stwierdzić czy te 1000 km na gazie w ciągu pierwszych 4500 km było na początku, czy na końcu.




arnold - 2016-05-09, 11:01

Ten papier odnosi się instalacji dokładanych. ASO i Landi Renzo mi to potwierdzili.
krimar - 2016-05-09, 11:32

Swoją drogą ciekawe co zrobią jak pojawi się na gwarancji silnik 09tce z fabrycznym gazem z koniecznością regulacji zaworów, bo brak mocy i trudno zapala? Oby tylko nie zrobili profilaktycznej akcji serwisowej na włącznie dotrysku benzyny jak w Skodzie.
Czy głowice i zawory 0.9 tCe przewidziane do fabrycznego gazu są inne niż do benzyny?

mekintosz - 2016-05-09, 14:59

Kurka jakiś żart z tym LPG i koniecznością przejechania 3500 km na benzynie. Kupuję nowy samochód i muszę go "docierać" przystosowując douczając sterownik do LPG przez tyle km. Rozumiem 350 km. Ja 3500 robię przez 3-4 miesiące. Owszem, może nie jestem targetem dla LPG ;-(
gito - 2016-05-10, 09:31

Dzwoniłem do serwisu i rzeczywiście nie ma takich wymagań żeby 3000KM przejechać na benzynie.

Jedynie co dostałem poradę, żeby po 4000KM podjechać wymienić olej, ale nie ma takich wymagań gwarancyjnych.
Natomiast dla własnego samopoczucia zamierzam tak zrobić, powinno wypaść akurat przed wakacyjnymi wyjazdami.

Przestudiowałem warunki gwarancji wydaje mi się że ewentualną regulacje zaworów będzie można podciągnąć pod wadę fabryczną, zwłaszcza że nie ma tego jako wymagania w programie przeglądów.

Ale jak to jest w rzeczywistości. czy ktoś już załatwiał sprawę regulacji zaworów w silnikiem 0.9 TCE i fabrycznym gazem ?

arnold - 2016-05-10, 09:40

Silnik nie jest nawet rok w ofercie z gazem to ciężko znaleźć kogoś kto będzie musiał robić regulację zaworów.
Kacper_Potocki - 2016-05-13, 15:42

Wysłałem wczoraj zapytanie do jednej z firm, które w Warszawie montują LPG (renomowana firma, polecana bardzo) i silnik 1.2 Tce i LPG. Oto co odpisali:

Szanowny Panie,
Obecnie Dystrybutorzy nie posiadają przetestowanej i bezawaryjnej aplikacji LPG do PANA samochodu z bezpośrednim wtryskiem, którą mogę polecić.
To jednak wszystko, błyskawicznie się zmienia i listy profesjonalnych instalacji LPG dedykowanych do wymagających silników stale się powiększają o kolejne, nowe dopracowane sety montażowe.
Proponuję abyśmy pozostali w kontakcie bo jestem pewien, że w niedalekiej przyszłości będę w stanie zaoferować Panu super rozwiązanie LPG, które będzie działało niezawodnie i da komfort użytkowania samochodu po montażu autogazu na obu paliwach.

Pozdrawiam Piotr Zatchij, Właściciel, Szef Techniczny Energy Gaz Polska

SilverTM - 2016-05-13, 16:19

A ja natomiast porozmawiałem z zaprzyjaźnionym instalatorem LPG odnośnie Dustera 1.6 na silniku nissana i dowiedziałem się że sytuacja wygląda identycznie jak w każdym aucie w którym regulacja wymaga wymiany szklanek. A nissan to nie jest jedyna marka która stosuje takie rozwiązania toyota,nissan i parę innych wymienił. W takich autach można instalować gaz tylko trzeba to zrobić dobrze. Jak wiadomo pełno jest partaczy którzy wypuszczają auto po autokalibracji i myślą że będzie ok a później wychodzi że jest pełno problemów. I tak jak ludzie gazują nissany z tym samym silnikiem i nie mają problemów ( po poszukiwaniach jeden z nissanów ma najechane na gazie już ponad 150 tyś i wszystko jest ok można sprawdzać czy już czas na wymianę szklanek czy nie ) więc instalacja jest możliwa ale wymaga dobrego speca i na pewno takie instalacje jak instaluje dacia albo aso jako kit nie dadzą rady.

Takie wtrącenie co do Energy Gaz Polska na pewnym forum gazowym zostali przyłapani na podawaniu się za własnych klientów i zachwalali swoje instalacje które wymagały poprawek ( myślałem że każdy wie co to takiego nr ip... ) Nie twierdzę że są tragiczni ale robią instalacje tak by auto było gotowe jak najszybciej co jak wiadomo nie sprzyja na dokładności.

Jak ktoś z okolic Lublina ( Lubelszczyzny ) chce namiary na na prawdę dobrego gazownika to pw ;) Z innych miejsc Polski to już On może doradzić do kogo się zgłosić.

Karenzo - 2016-05-13, 17:08

Zainstalować się da .
Problem jest w tym że w qaszkajach masowo padały jak muchy po 20-40 tyś na lpg
Kolejna sprawa to dodatkowe 4 wtryski które dobrej firmy będą kosztować 800-1000 zł więcej .
Do takiej instalacji potrzebny jest wydajniejszy reduktor i lepsza centralrka .
Nie mówiąc o regulowaniu tego układu co mało ludzi potrafi zrobić dobrze

SilverTM - 2016-05-13, 18:20

Karenzo napisał/a:
Problem jest w tym że w qaszkajach masowo padały jak muchy po 20-40 tyś na lpg


Padały bo jak napisałeś partacze montowali a to zamorduje każdy silnik.

Karenzo napisał/a:
Kolejna sprawa to dodatkowe 4 wtryski które dobrej firmy będą kosztować 800-1000 zł więcej .


4 wtryski dobrej firmy to ( 60-100zł za wtryskiwacz + dodatkowy koszt za montaż ale na pewno nie więcej jak cena wtrysku ) ... i nie trzeba dodatkowych 4 wtryskiwaczy.

http://www.phjacus.pl/Y56...ndry-p1462.html 4 wtryski łącznie 166zł
i to spokojnie starczy do napędzenia tego wariata ;)

Karenzo napisał/a:
Do takiej instalacji potrzebny jest wydajniejszy reduktor i lepsza centralrka .


Co do reduktora to nie ważne ile ma do obsługi wtryskiwaczy, i tak najczęściej montują mega popularne reduktory do 200 - 250km.

http://www.phjacus.pl/R54...R250-p1304.html
jest też wersja np do 150 km ale jak piszesz że trzeba wydajniej to wydajniej ;)

Co do centralki to większość dobrych centralek obsługuje ten patent ( ba ogarniają nawet silniki Wankla i inne kosmiczne technologie ;) )

Zresztą sam zobacz ile kosztują części. Jednak to nie to nabija koszt najbardziej to dobry instalator. Znam przypadek BMW znajomego co zamontował instalację na wsi przejechał 4,5 tyś i silnik staną :D

ps. Stronka do sprawdzenia części http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl

Jak ktoś jest zainteresowany montażem to podam namiar ;)
Jednak rozchodzi się tutaj o gwarancję, jak minie te 2-3 lata ludzie zaczną przerabiać dustery w lpg. Zresztą kolega miał toyotę corollę e12 czy jakoś tak ( 1.4 albo 1.6 nie pamiętam ) identyczna sytuacja co w silniku nissana czyli szklanki też większość osób siała wizję destrukcji i zniszczenia. A auto ma ponad 100 tyś w gazie sprawdzał nawet czy trzeba wymieniać te szklanki całe ale spokojnie mówili że jeszcze na nie jest czas.

Na forum lpg ten silnik jest ogarnięty. niestety chyba trzeba się zalogować
http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20Qashqai

http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20qashqai

http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20qashqai

http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20qashqai

pierwsze z brzegu.

keisyzrk - 2016-05-13, 19:38

a ja dzwoniłem do CZAKRAMU w Tarnowie i mi pan powiedział, że montowali instalacje LPG do QASHQAI i jeżeli silniki miały po jednym wtryskiwaczu benzyny to występowały problemy i nie poleca, a jeżeli wersja z dwoma wtryskiwaczami to nie mieli zgłaszanych żadnych problemów...koszt ok 3500zł..
walter_g - 2016-05-13, 19:57

Co do jazdy na gazie, z naszych kalkulacji Logana na TAXI wynika, że przy przebiegach mniejszych niż ok. 30.000 km rocznie to się po prostu nie opłaca :-/

Konieczność regulacji zaworów w ASO co 20.000 km (koszt ok. 600 zł.), wymiana świec zapłonowych co 20.000 dodatkowe 120 zł., co 15.000 przegląd gazu w BRC (120 zł.)...

Podobno silnik 1.2 16V potrzebuje ok. 2-3 regulacji zaworów i powinno się wszystko ułożyć, zobaczymy

Allekko - 2016-05-13, 20:01

keisyzrk napisał/a:
a ja dzwoniłem do CZAKRAMU w Tarnowie i mi pan powiedział, że montowali instalacje LPG do QASHQAI i jeżeli silniki miały po jednym wtryskiwaczu benzyny to występowały problemy i nie poleca, a jeżeli wersja z dwoma wtryskiwaczami to nie mieli zgłaszanych żadnych problemów...koszt ok 3500zł..

Duster przynajmniej mój posiada 4 wtryskiwacze czyli się nie nadaje do LPG. Może i lepiej i tak nie chciałem montować. Ale obecna cena LPG mocno kusi.

SilverTM - 2016-05-13, 20:14

To już trzeba bezpośrednio u ludzi którzy mają pojęcie o czym mówią. Ale Allekko jeśli posiadasz na pewno 4 wtryskiwacze to identycznie będą u Ciebie 4 wtryskiwacze gazu.

Ta cała zaistniała sytuacja z brakiem fabrycznej instalacji gazowej do Dustera wynika z niedoskonałości fabrycznych instalacji, jeśli chodzi o montaż i dobór podzespołów to nie jest źle. Jednak te silniki nissana wymagają wręcz perfekcyjnego montażu i wystrojenia tak by mieszanka była odpowiednia a nie raz za ubogo raz za bogato. Gdyby każdy salon musiał robić po 50km na strojenie instalacji to przestało by to być dla Renault opłacalne a i tak by to zrobili źle. Sprawdzałem moją instalację i mam za bogatą mieszankę jednak z dwojga złego lepiej tak najwyżej wypali mi katalizator...

Karenzo - 2016-05-13, 20:36

to co ty podałeś to jakieś najtańsze
normalnie
http://www.autogaz-market...-niebieska.html
taki mamy w fabrycznym lpg

SilverTM - 2016-05-13, 20:59

nie najtańsze ale tanie dobre i sprawdzone. Bo te co my mamy to jedyne co w nich dobre to że działają... Ale te tanie i dobre też działają i podobne przebiegi robią. Bo te nasze to są w podobnych pieniądzach co japońskie keihin-y ale takie super wtryski to montują do mocno nietypowych aut ( moce powyżej 400km np ). Są niewiele droższe od tych najtańszych hanny ogólnie wtryski do takich aut jak "nasze" oscylują w granicach 100zł za sztukę. Chyba że ktoś chce płacić za to samo tylko nie robione w Polsce i kilka razy drożej to czemu nie.

Co do tych landi nic do nich nie mam poza tym że są bardzo głośne w moim dusterze czasami z zewnątrz wydaje mi się że mam diesla w porównaniu do innych wtryskiwaczy a przerobiłem już kilka modeli w innych autach ;)

wojtek013 - 2016-05-13, 21:08

Są jeszcze: http://www.phjacus.pl/Y75...nczy-p2394.html
Karenzo - 2016-05-13, 21:11

baracudy też dobre wtryski ale nadal 8 x 71 = 568
wojtek013 - 2016-05-13, 21:14

Karenzo napisał/a:
baracudy też dobre wtryski ale nadal 8 x 71 = 568

Cztery w zupełności ogarną.

Karenzo - 2016-05-13, 21:29

mowa o H4M gdzie jest jest 8 wtrysków benz.
więc musi być 8 wtrysków lpg

wojtek013 - 2016-05-13, 21:34

Karenzo napisał/a:
mowa o H4M gdzie jest jest 8 wtrysków benz.
więc musi być 8 wtrysków lpg

Taa...

SilverTM - 2016-05-13, 21:40

8 dobrych Polskich wtryskiwaczy ( barracudy to przerost nie potrzebne są z takim zapasem a nawet to może szkodzić na niskich obrotach ) jeśli to nawet kwota 500-600zł to wychodzi 300zł dopłaty do normalnej instalacji.

Co do 8 wtrysków to nie wypowiem się bo nie jestem instalatorem czy są potrzebne czy nie ;) jednak jak widać nie jest to bóg wie jaki problem czy komplikacja.

wojtek013 - 2016-05-13, 21:46

SilverTM napisał/a:
8 dobrych Polskich wtryskiwaczy ( barracudy to przerost nie potrzebne są z takim zapasem a nawet to może szkodzić na niskich obrotach ) jeśli to nawet kwota 500-600zł to wychodzi 300zł dopłaty do normalnej instalacji.

Co do 8 wtrysków to nie wypowiem się bo nie jestem instalatorem czy są potrzebne czy nie ;) jednak jak widać nie jest to bóg wie jaki problem czy komplikacja.


Problem to gazownik, który dobierze odpowiednie komponenty i wystroi instalację tak, aby prawidłowo działała w pełnym zakresie obrotów i obciążeń.

Nic więcej nie potrzeba.

W Fieście mam właśnie Barracudy i nie uważam, żeby to był przerost - kwestia odpowiednich dysz. Obecnie są wyżej klasyfikowane niż Hana. Po prostu cena/ jakość.

SilverTM - 2016-05-14, 07:58

A ja mam cały komplet staga na tych wtryskach co podałem i też działają bardzo dobrze. W corolce i kia znajomych ciągle latają i wszystko ok a chyba 50-60zł tańsze na sztuce były. Ale to takie duperele.

Nie ważne jaka firmy sprzęt ważniejsze w czym gazownik się dobrze czuje i który sprzęt zna.

Jak ktoś ma w planach gazowanie silnika SCE to mogę się spytać o polecanego człowieka w konkretnym województwie który to to ogarnie bez problemów.


2 wtryskiwacze benzyny na cylinder:
http://lpg-forum.pl/nissa...ilit=juke%201.6

I jak widać jak ktoś myśli i ma doświadczenie to zrobi taki silnik bez problemów nie wykręcając się bo ... są dostępne emulatory specjalnie dla takich silników i wystarczą 4 wtryskiwacze lpg oraz normalna instalacja.

I podobno landirenzo ma instalację lpg do tego silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group