DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Stodoła od konkurencji

Lza - 2016-05-10, 22:07
Temat postu: Stodoła od konkurencji
Ponieważ kilka osób prosiło, żebym podzielił się zdjęciami mojego autka, to niniejszym czynię. Mam nadzieję, że zaakceptujecie ten wyjątek na forum. A jak nie, to się otwieracz do maski drutem przymocuje i będzie dacia. ;)

Niestety Galo-romanie nie oferowali żadnego samochodu z takimi cechami jakie chciałem: pięcio gwiazdkowym poziomem bezpieczeństwa, 2,10 metra przestrzeni ładunkowej i ASB, więc wybór padł na jeżdżącą stodołe od Forda, 5 metrów bez 20cm długa i 2 metry bez 18cm wysoka.

Henry zrobił mi prezent w postaci firmowych fordowskich poprzeczek do relingów (bagażnik bazowy). W sumie nie wiem czy przy takim bagażniku to kiedykolwiek mi się przyda. Ale miła niespodzianka.

linki do pełnowymiarowych fotek:

http://i.imgur.com/LqTqPKk.jpg
http://i.imgur.com/yhYcQ7h.jpg
http://i.imgur.com/yhYcQ7h.jpg
http://i.imgur.com/jBn5ohH.jpg
http://i.imgur.com/nHbhyXK.jpg
http://i.imgur.com/2o1MejB.jpg
http://i.imgur.com/7U7Qek1.jpg
http://i.imgur.com/tLTxHgx.jpg

Lza - 2016-05-10, 22:22

Kilka przydatnych cech:
- autom. skrzynia biegów
- autom. wycieraczki
- autom. światła dzienne/mijania/drogowe
- autom. klimatyzacja dwustrefowa
- system zapobiegający kolizjom (automatyczne hamowanie/zatrzymanie pojazdu po wykryciu przeszkody)
- półka nad przednią szybą
- półka pod sufitem w bagażniku.
- na zimę się przyda słynna fordowska podgrzewana przednia szyba.

z rzeczy niezrozumiałych:
- radio z CD. (kto jeszcze używa CD?). na szczęście jest slot usb i wejście audio-in umieszczone w podłokietniku.
- jakaś baba gada po angielsku i nie wiadomo o co jej chodzi. (nie, to nie jest nawigacja).

mekintosz - 2016-05-10, 22:27

Ciekway model, jakby szklany dach, przyzwoite wyposażenie a kolor czerwony niemetaliczny ? Ile kosztował ?
Lza - 2016-05-10, 22:41

Zgadza się - niemetalik. Jest i szklany dach "panorama" z elektryczną zasłoną. Cena po upustach 88600. (w tym jest hak z systemem zapobiegającym kołysaniu przyczepy).

Jeśli chodzi o kolory, z metalików był do wyboru:
- cygańsko-odpustowo złoty,
- w kolorze meatlizowanej kupy czyli brązowy nazwany szumnie burnished glow. (jeszcze nie słyszałem bardziej szumnej nazwy dla koloru ekskrementów)
- prawie w ogóle nie szary
- mniej szary,
- szary
- bardziej szary
- całkiem szary
- i jeszcze jeden szary..

Jako, że ani kupy ani odpustu bym nie zniósł, a szary to nie kolor - to brak koloru, wybrałem coś za co nie trzeba dopłacać, a przyzwoity dostawczak by się nie powstydził :-?

mekintosz - 2016-05-10, 22:52

Gratuluje zakupu, dokker nie będzie tak wyposażony ale też nie będzie kosztował tyle ;-) Szkoda, że nie ma wersji Dokker Stepway Urban z plastikami na gołej blasze, w standardzie wykończenia jak lodgy czy dusterek. Twój ford jakoś nisko na glebie siedzi, czy to złudzenie ?
Lza - 2016-05-10, 23:04

Trawa jest wysoka, ma z 20cm. ;) Poza tym to naprawdę potężne auto - koła 16'' a wyglądają jak jakieś 13-tki. Muszę zrobić jakieś zdjęcie z odnośnikiem gabarytowym, bo na tych zdjęciach tego nie widać.

Niestety dokker jest tylko "krótki" i blachowaty - nie ma ani wersji przedłużonej, tak jak tourneo czy inna konkurencja (doblo / kangoo / caddy itp.), ani rodzinnej. (z wyposażeniem podciągniętym pod osobówkę). A szkoda - Może kiedyś nadrobią.

Tojfer - 2016-05-10, 23:04

Gratuluję zakupu i niech Cię wozi bezpiecznie. W tym kolorze będziesz widoczny z daleka :) Podgrzewana szyba przednia to coś cudownego. Ojciec w Fieście ją ma i po włączeniu wystarczy parę chwil i szyba czysta.
jas_pik - 2016-05-10, 23:18

Czyli się doczekałeś chyba miesiąc przed terminem zmniejszonego Transita na płycie podłogowej Focusa :-D
Oby dobrze jeździł i żebyś nie miał takich problemów jakie ja miałem z tą marką (ze cztery Focusy i dwa Mondeo)

Marek1603 - 2016-05-11, 04:51

Gratulacje i zadowolenia z autka.
arczi_88 - 2016-05-11, 06:31

No takie coś to ja rozumiem. Gratulacje i niech służy jak najlepiej :-D
Lza - 2016-05-11, 07:17

jas_pik napisał/a:
Czyli się doczekałeś chyba miesiąc przed terminem


W zasadzie dwa miesiące - był gotowy do odbioru 2 maja, ale miałem pewne komplikacje z odbiorem i zarejestrowaniem... Najpierw byłem na długim weekendzie, wróciłem w środę wieczór. Zabrałem się za likwidacje lokat i odbiór samochodu - zrobił się piątek. W starostwie powiatowym byłem z dokumentami do rejestracji o 10:45 i dostałem karteczkę, że czeka tyle ludzi w kolejce że mogę iść do domu, bo mnie nie obsłużą. Musiałem więc ponowić szturm urzędu w poniedziałek.. W końcu po paru godzinach w kolejce się udało zarejestrować, ale było już za późno żeby jechać do salonu.. hehe. No i w salonie odebrałem we wtorek... Czyli odbiór samochodu zajął 8 dni, z czego 4 dni obsuwu z mojej winy i 4 dni z winy braku mocy przerobowych w starostwie powiatowym.

gregorisan - 2016-05-11, 07:23

Gratulacje i niech się kula bezproblemowo :-)
A czy takim "czymś" można kierować mając kat. B :mrgreen:

route2000 - 2016-05-11, 07:47

Bezproblemowej jazdy Ci życzę i mam nadzieję, że od czasu do czasu odwiedzisz nasze forum, bo chyba będziesz częściej zaglądał do fordowskiego forum.... ;-)
pawel1313 - 2016-05-11, 08:37

Pogratulować !! :mrgreen:
Autko wygląda fajnie :mrgreen: aczkolwiek u mnie przy chłopakach to jasna tapicerka chyba średnio by się sprawdziła 8-)

mekintosz napisał/a:
Szkoda, że nie ma wersji Dokker Stepway Urban z plastikami na gołej blasze, w standardzie wykończenia jak lodgy czy dusterek

Ano szkoda bo pewnie zdecydowałbym się na dokkera :-D

maciek - 2016-05-11, 13:36

Gratulować

dobra baza na fajne obklejenie. W Lublinie jeździ w tym kolorze fajnie obklejony :-)

podsiar - 2016-05-11, 13:50

To teraz napisz coś o silniku ;-)
bebe - 2016-05-11, 18:31

Bardzo fajny! :) Gratuluję, niech służy! :]

Co do porównań, to najfajniej byłoby go postawić koło Logdy (o Prawdziwej MCVce nawet nie marzę) i sfotografować, wtedy ludzie na tym forum będą mieli punkt odniesienia. :) I fota z żabiej perspektywy koniecznie, bo jednak zastanawia mnie prześwit - jednak to fajnie sobie do kesza podjechać. :]

Co do koloru, to DGCC, ale miło chociaż, że nie Leasingowy Granat, którego nie znoszę. :> Za moich czasów kolory w Dacii również nie rozpieszczały - zastanawiałem się nawet, czy nie wziąć białej, nie walnąć sobie na masce i drzwiach logo Ghostbusters i tablic indywidualnych ECTO1. :> Niestety, MCVka miała wielką, czarną listwę w poprzek drzwi i NZŻ wolała Szary Bazalci. :P

Co do skrzyni, to jest automat-automat, czy dwusprzęgłowa, czy zautomatyzowana?

Co do wnętrza, to co z fotami wnętrza? Dla wnętrza się kupuje takie cegły, nie dla zewnętrza przecież. :] Nie bałeś się kombinacji dzieci-teren-jasna tapicerka?

Co do ceny, to bardzo fajna za taki szmat auta, ale jednak nie wiem, czy nie wolałbym za tą kasę dwóch Dacii. :)

Gdybyś chciał temu fiordu nadać imię jakieś, to pierwszy z propozycją "Czerwony Jak Cegła" był jors tróli. ;)

Lza - 2016-05-11, 21:28

gregorisan napisał/a:
A czy takim "czymś" można kierować mając kat. B


Nie wiem: Miałem epizod w życiu że tyrałem na tirach i zostało mi z tamtych czasów zamiłowanie do dużych pojazdów i prawo jazdy C+E. ;)

podsiar napisał/a:
To teraz napisz coś o silniku


Dziś pierwsza dłuższa przejażdżka do rodziców, 96km w dwie strony, więc coż można napisać po tak krótkim czasie:

Przede wszystkim ja się już w życiu najeździłem, (milion będzie jak nic..) trupów naoglądałem i nie kupowałem auta pod kątem posiadania mocy pod butem, tylko bezpieczeństwa, rozmiarów i komfortu jazdy :-)

na pewno wielu się zgodzi, że szału nie ma: Pojemność 1,5 na gnojówkę, 88KW, czy jak kto woli 120KM, o pięknym momencie 300nM. Ten moment był dla mnie kluczowy bo kiedyś będzie targać kempinga.. W sumie zaskakująco żwawy jest ten silnik, (spodziewałem się, że będzie bardziej mulił, bo to w końcu jednak dostawczak). Autko na pusto waży 1,6 tony i pomimo tego "chce" jeździć. Podobno jest to lekko zmodywikowany pod euro-6 legendarny silnik PSA 1.6 HDI.

maciek napisał/a:
dobra baza na fajne obklejenie.


Fajnie wygląda ten na zdjęciu ;) Ale ja nie z tych.. Raczej nie będę się bawił w takie pieszczoty ;)

bebe napisał/a:
to najfajniej byłoby go postawić koło Logdy


To musiał bym się z Markiem1603 jakoś zgadać, Olkusz nie tak daleko, średnio raz na 2 miesiące tamtędy przejeżdżam, może by się udało takie porównanie zrobić..

Prześwit też mnie intryguje, nie da się dokopać do takiej oficjalnej wzmianki w danych technicznych. A też nie za bardzo mam pomysł jak to wiarygodnie zmierzyć. (trzeba by chyba zacząć od zapakowania go workami z cementem do DMC, no i oszacować który punkt podwozia jest najbardziej wysuniety ku asfaltowi). Na oko ma podobny do Astry, ale z kolei ma znacznie dłuższy rozstaw osi, więc większe ryzyko zawadzenia podwoziem o ewentualne hopsasy.

bebe napisał/a:
Co do koloru


mi ten kolor za bardzo nie odpowiada, ale był najbardziej akceptowalny z całego tego dziadostwa które oferują :(

bebe napisał/a:
Co do skrzyni, to jest automat-automat, czy dwusprzęgłowa, czy zautomatyzowana?


Dwusprzęgłówka. (PowerShift) Po dzisiejszej jeździe jestem zachwycony. Szybka i płynna. Zmienia biegi w ułamku sekundy, myślę że jest znacznie szybsza niż ja z manualną wajchą. Mocniejsze wciśnięcie gazu i już bieg zredukowany i auto rwie do przodu, w czasie znacznie krótszym niż miałbym wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, puścić sprzęgło. Jedyne co mógłbym zrobić szybciej w manualu to sam moment ruszania. Tu jest pewne wyraźnie wyczuwalne opóźnienie. Po puszczeniu hamulca auto rusza delikatnie i po wciśnięciu gazu mija jakiś tam czas, zanim rwie do przodu. w manualu można rwać do przodu od razu. Więc zwolennicy wyścigów spod świateł raczej nie byliby zadowoleni.

bebe napisał/a:
Co do wnętrza, to co z fotami wnętrza?


Spróbuje jakieś wykonać, zwłaszcza, że w środku jest parę ciekawostek. Ta jasna tapicerka nie jest aż taka jasna jak wygląda, to jest taki kolor średnio - szary, zbliżony do tego co miałem w astrze. Na zdjęciu kontrastuje z prawie czarnym plastikiem i może dlatego robi takie wrażenie. Nie wiem czy jest jakiś szary przedmiot powszechnego użytku, który mógłbym położyć na tapicerce dla porównania, tak żeby każdy mógł mieć jakiś punkt odniesienia (?). Przychodzi coś komuś do głowy?

bebe napisał/a:
Gdybyś chciał temu fiordu nadać imię jakieś, to pierwszy z propozycją "Czerwony Jak Cegła


Wystarczy powiedzieć, że mam dużego czerwonego ;D

Lza - 2016-05-11, 21:43

Z dziwnych rzeczy które dziś stwierdziłem:

- Nigdzie nie udało mi się znaleźć opcji, żeby wyświetlić aktualnie załączony bieg. Przejechałem 100km i nie mam pojęcia na jakich biegach..
- Po otwarciu z pilota zapalają się świtała pozycyjne. Tak samo po otwarciu samego bagażnika. Niezależnie od pory dnia i nocy. Dziwne, po co??? Tym bardziej, że w sytuacji odwrotnej, tzn, wysiadając z samochodu już po wyjęciu kluczyka światła same gasną.
Światła mam ustawione na pozycję "auto" czyli samochód sam decyduje czy ma użyć dziennych, mijania czy drogowych.

Jeśli bagażnik zostawić otwarty dłużej, to po kilku minutach światła gasną.

krimar - 2016-05-11, 22:13

A moczu będziesz musiał mu dolewać, czy jakoś inaczej osiągnęli EURO 6?
Lza - 2016-05-11, 22:30

nie trzeba sikać do baku :-) jest pułapka NOX-ów. (tak samo jest chyba w daciach)
Marek1603 - 2016-05-12, 04:40

Lza napisał/a:

bebe napisał/a:
to najfajniej byłoby go postawić koło Logdy


To musiał bym się z Markiem1603 jakoś zgadać, Olkusz nie tak daleko, średnio raz na 2 miesiące tamtędy przejeżdżam, może by się udało takie porównanie zrobić..


Ze mną jak z dzieckiem tylko powiedz kiedy bo muszę drakulę umyć by była fotogeniczna. :mrgreen:

Lza - 2016-05-12, 07:07

To wcześniej czy później zrobimy takie porównanie. Sam też jestem tego ciekaw, bo Lodgy była bardzo brana pod uwagę, a katalogowe gabaryty nie są dużo odmienne - kilkanaście cm na wysokość i coś koło 30 na długość, więc różnica raczej nie należy do kolosalnych.
podsiar - 2016-05-12, 09:40

Lza napisał/a:
Pojemność 1,5 na gnojówkę, 88KW, czy jak kto woli 120KM, o pięknym momencie 300nM. Ten moment był dla mnie kluczowy bo kiedyś będzie targać kempinga.. W sumie zaskakująco żwawy jest ten silnik, (spodziewałem się, że będzie bardziej mulił, bo to w końcu jednak dostawczak). Autko na pusto waży 1,6 tony i pomimo tego "chce" jeździć. Podobno jest to lekko zmodywikowany pod euro-6 legendarny silnik PSA 1.6 HDI.


Czekamy na raporty spalania, szerokości i gratulacje ;-)

piotr. z - 2016-05-12, 10:55

Lza napisał/a:

z rzeczy niezrozumiałych:
(...)
- jakaś baba gada po angielsku i nie wiadomo o co jej chodzi. (nie, to nie jest nawigacja).


Nagraj babę i wrzuć na forum do odsłuchu. :->

Zastanawiam się czy info o aktualnie wrzuconym biegu coś da bo piszesz, że to automat; czy masz opcję "zamieszania" biegami czy też ma być to wiedza dla samej wiedzy?

Bryki gratuluję. 2/3 takiego momentu przydałoby się w Ciapie. :mrgreen:
To w dieselach jest fajne.

maciek - 2016-05-12, 11:29

Sync 2 nienawidzę tego :-D
Lza - 2016-05-12, 11:46

Tak, jakiś tam sync. Wczoraj się upominał o telefon, sparowałem, ale zapomniałem zabrać z domu i czym chyba był zawiedziony.

piotr. z napisał/a:


Zastanawiam się czy info o aktualnie wrzuconym biegu coś da bo piszesz, że to automat; czy masz opcję "zamieszania" biegami czy też ma być to wiedza dla samej wiedzy?


Tylko dla ciekawości, bo ogólnie to raczej można zaliczyć do wiedzy bezużytecznej ;)
Jest przełącznik, który umożliwia ręczne wymuszenie dowolnego biegu. Wtedy numer przełożenia się wyświetla. Normalnie, przy pracy w pełni automatycznej wyświetla się tylko wybrany tryb (P/N/R/D/S)

krimar - 2016-05-12, 13:29

Masz FAPa pijącego Alojza, czy jest jakiś suchy DPF?
Lza - 2016-05-12, 14:21

Fotki wnętrza część 1
Lza - 2016-05-12, 14:28

fotki wnętrza część 2
Lza - 2016-05-12, 14:32

fotki wnętrza część 3
Lza - 2016-05-12, 14:33

Wszystkie fotki w pełnej rozdzielczości tutaj: http://imgur.com/a/bK7mf
Lza - 2016-05-12, 14:38

krimar napisał/a:
Masz FAPa pijącego Alojza, czy jest jakiś suchy DPF?


Tak samo jak w daciach - dotrysk gnojówki.

arczi_88 - 2016-05-12, 18:41

No naprawdę super w środeczku. Będziesz pamiętał co i gdzie dałeś przy tej ilości schowków czy masz notesik? :-P
Lza - 2016-05-12, 23:20

Miałem notesik, ale położyłem go w jednym ze schowków....
bebe - 2016-05-13, 22:40

Zara, a trzeci rząd siedzeń gdzie? :(
jas_pik - 2016-05-13, 22:59

Cytat:
a trzeci rząd siedzeń gdzie?

Lza napisał/a:
... położyłem go w jednym ze schowków....

Pewnie tak się zdarzyło :-P

laisar - 2016-05-14, 01:16

@Lza: Gratulacje!

Kolor bardzo zacny - w razie czego "kogucik" na dach i można się lansować "na strażaka" (;

Lza napisał/a:
Prześwit też mnie intryguje, nie da się dokopać do takiej oficjalnej wzmianki w danych technicznych

160 mm - http://www.ford.co.za/com...tions/spec-data

bebe napisał/a:
a trzeci rząd siedzeń gdzie?

Kol. Lza najwyraźniej nie wziął opcji, ale z tego co oglądałem to wydaje się, że można dołożyć (;

A wygląda tak:



- naprawdę nieźle!

Więcej fotek w teście - http://www.honestjohn.co....2014-road-test/

Lza - 2016-05-14, 13:41

bebe napisał/a:
Zara, a trzeci rząd siedzeń gdzie? :(


Opcja, celowo nie wziąłem:

1. kompletnie nie są mi potrzebne,
2. wykluczały półeczki podsufitowe w bagażniku - wolałem półeczki,
3. fajnie się składają i mają takie rozkładane platforemki, z których powstaje płaska podłoga, niemniej pomiejszają o jakieś 20cm. wysokość bagażnika, więc odpada gdzieś z 300 litrów pojemności. Niby można wyjąć, ale jeden taki fotel waży z 30kg i jeszcze trzeba mieć go gdzie trzymać..
4. jeśli pkt 1 się kiedyś zdezaktualizuje, w każdym momencie można dokupić fotele i wbić w dowód rejestracyjny. Ponoć miejsca montażowe są i montaż foteli jest banalny.

laisar, hehe i sikawkę na dach ;)

Dzisiaj wpadłem na to, że to auto nie ma anteny. Ale radio działa. Jako oni to zrobili? Któryś z relingów jest anteną? W daciach macie anteny radiowe?

jas_pik - 2016-05-14, 13:53

Lza napisał/a:

Dzisiaj wpadłem na to, że to auto nie ma anteny. Ale radio działa. Jako oni to zrobili? Któryś z relingów jest anteną? W daciach macie anteny radiowe?

Antena jest wtopiona w szybę - tak jak druciki rozmrażania , a może u Ciebie wykorzystali druciki ogrzewania aby działały jako antena.
Dacie mają standardowe baty na przedniej części dachu.
Ale nie wiadomo jak to będzie w nowszych wersjach gdzie będzie osobna antena do DAB, czy też w wersjach anten aktywnych zasilanych fantomowo z MN ( bo te funkcje są już wpisane w oprogramowanie MN)

laisar - 2016-05-14, 18:49

Lza napisał/a:
sikawkę na dach

Serwo kierujące spryskiwaczami [:

Lza - 2016-05-14, 23:18

laisar napisał/a:
160 mm - http://www.ford.co.za/com...tions/spec-data


trochę pudło, to jest tourneo custom, czyli coś w rodzaju mini-busa transita do przewozu osób.

Obok (http://www.ford.co.za/commercials/transit-connect/specifications/spec-data) jest zbliżony model do mojego, tylko dostawczy. ale nadal nie ten co ja mam. Tu podali prześwit 159mm. Możliwe że mam taki sam prześwit. rozmiary kół i pojazdu się zgadzają. Pytanie czy taka wersja cargo ma identyczne zawieszenie - bo ładowność mam ~300kg mniejszą niż tu podano.

laisar napisał/a:
w razie czego "kogucik" na dach i można się lansować "na strażaka"


zatem na zabawę w lokalnej remizie będzie idealny.

laisar napisał/a:
Serwo kierujące spryskiwaczami [:


Jak bydzie mi się tu, tu który palił do Daci, to ugoszę! :-D

laisar - 2016-05-15, 00:00

Lza napisał/a:
trochę pudło

Uuups...! Przepraszam - zgubiłem się w gąszczu transitów customowo sconnectowanych z turneo (((:

Poprawne wartości są w katalogu do Twojego modelu - 153 lub 163 mm, w zależności od wersji silnikowej (odpowiednio: benzyna lub diesel).

mojo - 2016-05-15, 15:10

Gratuluje zakupu, niech cieszy :-)

Nie jest to natomiast żadna konkurencja dla jakiejkolwiek Dacii i tu nie ma co porównywać. Ja osobiście nie lubię tzw "longów" ani wizualnie ani tym bardziej praktycznie. Jakbym potrzebował minimum tyle miejsca co w "longu" to bym wolał już Transportera, Ducato czy jakiś Trafic bo zwrotność praktycznie taka sama a możliwości przewozowe większe a o dużo lepszej widoczności nie wspomnę.

A jaki silnik w tym autku siedzi?

maciek - 2016-05-15, 15:12

Lza, napisz nam jaki to konkretnie Ford :-D
Lza - 2016-05-15, 16:25

laisar napisał/a:
zgubiłem się w gąszczu transitów customowo sconnectowanych z turneo (((:

Poprawne wartości są w katalogu do Twojego modelu - 153 lub 163 mm, w zależności od wersji silnikowej


Fakt namieszali z tymi modelami. Przeważnie tourneo to osobowe wersje transitów, ale w USA tourneo to transit, a transit nie wiem jak się nazywa, nie drążyłem. Może tourneo :-P .

Widzę, że w Afryce oferują nieco inne silniki niż u nas. U nas nie ma benzyniaków, tylko diesle. W zasadzie jeden diesel 1,5 w 2 wariantach mocowych: 100 i 120KM.

mojo napisał/a:
Nie jest to natomiast żadna konkurencja dla jakiejkolwiek Dacii i tu nie ma co porównywać


nie mogę się z tym zgodzić - Lodgy to podobny samochód. (W końcu chciałem kupić lodgy ale oferta konkurnecyjnego tourneo mnie skusiła..) Moja wersja jest dosyć doposażona, ale jakaś wersja uboga będzie zbliżona w wyposażeniu do max wypasionej Lodgy i cenowo pewnie też będzie oscylować w pobliżu wymaksowanej lodgy. Gabaryty też nie tak odległe.

A dokker i krótkie tourneo mają niemal identyczne gabaryty i zdolności transportowe. To ten sam segment.

mojo napisał/a:
A jaki silnik w tym autku siedzi?


Mój wariant to 1.5, 88kW / 120KM / 300 Nm, Jest to ponoć zmodyfikowana pod euro-6 legendarna jednostka 1.6 HDI, która powstała przy współpracy Ford/PSA i była montowana w wielu, wielu fordach, cytrynach i lwach. Od euro 6 cytryno-lwy wyewoluowały w dotrysk moczu a ford w pułapkę NOX-ów.

maciek napisał/a:
Lza, napisz nam jaki to konkretnie Ford


Tak barokowej nazwy nie sposób nie zapamietać:

Ford Grand Tourneo Connect.

maciek - 2016-05-15, 21:05

Wchodziłeś już na Etisa ?
https://www.etis.ford.com/options.do

bebe - 2016-05-16, 23:28

Lza napisał/a:
bebe napisał/a:
Zara, a trzeci rząd siedzeń gdzie? :(

Opcja, celowo nie wziąłem

Foch! Foch z przytupem! :(

wrrrrrrr - 2016-05-17, 10:39

Lza napisał/a:


z rzeczy niezrozumiałych:
- radio z CD. (kto jeszcze używa CD?).


Ja używam CD ( bo pracuję z cd-kami) i ubolewam nad faktem, że w naszej lodgy nie ma cd tylko medianav.

mekintosz - 2016-05-17, 14:27

Mogłeś zamówić dacia plug radio z cd ;-) .. chyba, że wersja wyposażenia wykluczała je ;-(



Lza - 2016-05-17, 20:49

maciek napisał/a:
Wchodziłeś już na Etisa ?
https://www.etis.ford.com/options.do


Tak, ale nic nowego nie wniósł w moje życie ;)

bebe napisał/a:
Foch! Foch z przytupem! :(


muszę zacytować jakieś angielskie forum dotyczące zalet i wad rodzinnych minivanów:

Cytat:
Use condom to avoid mpv
:-D
Lza - 2016-05-22, 19:11

Tourneo versus Astra.

Astra samochód popularny więc można z grubsza porównać gabaryty.

arczi_88 - 2016-05-22, 20:13

A tak skrupulatnie zakrywałeś tablice na pierwszych zdjęciach :-P zaglądnij czasem na dach Forda czy nie ma ptasiej niespodzianki, bo na wysokim aucie łatwo przeoczyć. I wgl jak to się stało, że masz somalijskie blachy w Astrze? :-P
Lza - 2016-05-22, 20:19

od strony prawnej jestem współwłaścicielem Astry, a właściciel nie ma prawa jazdy, mieszka w Somalii i jest piratem :-)
route2000 - 2016-05-23, 07:45

:-) :-D :lol: :mrgreen:
Lza - 2016-05-29, 17:45

W piątek szturmowałem Starostwo Powiatowe celem zdobycia trzeciej blachy i stałego dowodu. Szturm zakończył się pełnym sukcesem i po latach jeżdżenia z nielegalnym bagażnikiem rowerowym, wreszcie przymocowałem prawdziwą, legalną tablicę!

Przy okazji przymierzyłem po raz pierwszy bagażnik do nowego auta. Ucieszyło mnie to, że klapa się otwiera! Obawiałem się, że ze względu na jej dużo większe gabaryty - będzie problem.

Zacząłem też robić część teoretyczną doktoratu z konwersji rodzinnych vanów w minicampera. Mam 4 koncepcje. Być może już za tydzień będziemy testować pierwszą. Pierwsza jest prymitywna ale prosta. Ponieważ druga, trzecia i czwarta są bardziej pracochłonne pierwsza będzie służyć do momentu wykonania drugiej. Która będzie ostateczna tego nie wiem - to się okaże w trakcie kolejnych wyjazdów. W każdym razie wszystkie koncepcje instalacji nie ingerują w żaden sposób w samochód, mają się w kilka minut dać zamontować / wymontować z samochodu.

gregorisan - 2016-05-29, 20:57

Mógłbyś teraz "dorobić" jako auto serwisowe w czasie np. Tour de Pologne ;-)
Lza - 2016-05-29, 21:00

No właśnie! Jak widać na zdjęciu koło zapasowe dla kolarek już przymocowane :)
route2000 - 2016-05-30, 10:30

Lza, jakiej firmy masz tę platformę? Czy jesteś zadowolony? Czy to jest dobra jakość i za jaką cenę? Czy są platformy na 4 rowery? ;-)
Lza - 2016-05-30, 12:07

route2000: platforma firmy Amos, 3 rowery, ale raz wiozłem 4. 4-ty rower był przypięty solidnymi taśmami do mocowania ładunku. (takie z małą grzechotką napinającą). To były lekkie górskie rowery, więc ich łączna masa nie przekraczała dop. obciążenia bagaznika i haka.
Ale wersje na 4 rowery też są.

- Niska cena, (chyba nieco poniżej 400zł z wysyłką);
- Jakość oceniam jako dobrą, wykonany jest topornie ale też bardzo solidnie. Siedzi na haku pewnie i nic się nie kołysze, nawet na bardzo złych drogach.
- Utylitarność (wygodę używania) oceniam jako złą:
Pierwsze co się okazało po zakupie, że pomimo zapewnień producenta klapy bagażnika w Astrze combi nie da się otworzyć. A wyjazd był tuż tuż, poza tym za tą cenę i tak bym nic innego nie kupił - więc machnąłem ręką. Szybko zauważyłem że projektant bagażnika nie powinien nigdy projektować żadnych bagażników: Otwarcie klapy blokował pewien element, który nie był elementem nośnym a jedynie usztywniająco-dekoracyjnym. Po wizycie u ślusarza, któremu zleciłem wycięcie tego elementu i wspawanie go kilka cm dalej, wreszcie mogłem otwierać klapę bagażnika. jednoczesnie nie osłabiłem jego konstrukcji.

Druga sprawa to sam sposób mocowania bagażnika do haka. Do tego celu służy spora śruba z grubym imbusem 14mm. Dołączono klucz, który ma prawie 30cm długości i jest ciężki jak nie wiem co. po nałożeniu bagażnika, trzeba go ekwilibrystycznie jedną ręką przytrzymać a drugą kręcić kluczem śrubę, co nie należy do łatwych, bo bagażnik lekko waży z 25kg. I trzeba sporo obrotów śrubą wykonać w denerwującej pozycji.
Droższe bagażniki montujesz dwoma ruchami: jednym nasadzasz bagaznik na hak, a drugim przestawiasz dźwignię i bagażnik się blokuje na haku. Bagażnika Amosa przynajmniej nie ukradną, bo nawet jakby mieli skądś taki imbus ze sobą, to musieli by poświęcić kilka minut na odkręcenie ;). Dodatkowo, ta śruba jest zabezpieczona takim obrotowym elementem na kluczyk.

Trzecia sprawa - brak uchwytów do łapania rowerów za ramę. Droższe bagażniki to mają, coś co łapie za ramę i solidnie trzyma rower. Tu ramę łapie się do pionowych pałąków, mocnymi taśmami z samo-zaciskającą się klamrą. Jest to wystarczająco solidne mocowanie - niemniej, jadąc drogą gruntową, szutrówką, albo dziurawym asfaltem rowery mają tendencję do przemieszczania się po centymetr przód-tył, wzdłuż osi roweru, co widać w lusterku i mnie drażniło. Dodatkowo więc zaciskam dodatkową tasiemkę na dźwigni hamulca i dopiero wtedy rower jest nieruchomy.

Czwarta sprawa: brak metalowych osłon świateł. Dzięki temu już raz musiałem dokupować światło, bo przy przenoszeniu zawadziłem kloszem o regał i klosz się rozbił. Gdyby były osłony tak jak w droższych bagażnikach, nie miałbym wydatków. Przy parkowaniu z takim ogonem, też jest ryzyko uderzenia w coś, czego nie widać przy cofaniu - takie osłony to bardzo przydatna rzecz.

Podsumowując: tani, toporny, niedopracowany ale solidny. No i denerwujący w używaniu. Różnica w cenie między tym, a konkurencyjnymi "markowymi" jest ponad dwukrotna, więc jakbym miał teraz kupować ponownie, jednak dopłacił bym za coś, co tak nie irytuje w używaniu. (Jestem maniakiem rowerowym i kilkanaście razy w roku gdzieś z rowerami jadę + wyjazdy wakacyjne). Natomiast jako opcja niskobudżetowa, myślę że oferuje dobry stosunek ceny do jakości i niedogodności ;). Co ważne - jest to polski produkt więc nie ma obaw o jakość użytej stali, W przypadku "chińczyków" różnie bywa..

DrOzda - 2016-05-30, 13:10

Ja mam platformę Amosa na 4 rowery i w przypadku Lodgy można uchylić klapę po zdjęciu pierwszego z rowerów bez problemu - ale to też zależy od wysokości mocowania główki haka - mam hak firmy Galia.
Jedną rzecz warto zrobić po zakupie - minimalnie wyżej zamontować ramkę tablicy rejestracyjnej (a najlepiej ją wymienić na solidniejszą) - inaczej połamiemy ją przy pierwszym wyjeździe z garażu :(

route2000 - 2016-05-30, 14:44

Lza, dzięki za obszerną informację i to mi się przyda przy wyborze i przyszłego zakupu tej platformy. ;-) ;-)
Lza - 2016-06-03, 13:52

Gościnnie zawinął choineczko-lew i udało się ustrzelić: Cytrynusia vs Stodoła. Który wolicie? :->
laisar - 2016-06-03, 14:11

Lza napisał/a:
Który wolicie?

Prawidłowa odpowiedź: "to zależy do czego" - np ja lubię smarty i transity oraz różne pojazdy pomiędzy nimi...

Lza - 2016-06-06, 09:25

W łykend wreszcie stuknęło równe 1024 km, gdzieś na A4 Tarnów -> Krk.

podsiar napisał/a:
Czekamy na raporty spalania,


Drugie tankowanie zaliczone, można wstępnie określić spalanie.

W/g katalogu średnie spalanie powinno wynościć 5,0 l/100km.
Wartości z mojego auta:

- średnie spalanie "z komutera": 5,5 l/100km;
- średnie spalanie "z dystrybutora" 5,8 l/100km;

Wszystkiego było po trochu: Korkowa, autostrad, zwykłych dróg.

Myślę, że te wartości są obarczone dużym błędem i należy je traktować jako orientacyjne. Trzeba kilka tysięcy kilosków jeszcze pokonać, żeby dotrzeć auto, dotrzeć się z autem, no i żeby uzyskać większą precyzję pomiaru. (Im więcej tankowań, tym dane bardziej wiarygodne).

Kilka uwag eksploatacyjnych:
Automat: miód malina, błyskawiczny, inteligentnie oprogramowany, wręcz wyprzedza decyzje kierowcy :-)
Bezkorkowy wlew: miód malina - tankujemy bez brudzenia się.
Suwane drzwi: miód malina - z przodu też takie powinny być, genialny wynalazek!
Wielkie gabaryty: trochę dziegciu - generalnie oczywiście na plus, bo dlatego taka stodołę kupowałem, że potrzebuję tych gabarytów, ale są problemy z parkowaniem, zawracaniem, manewrowaniem: trzeba się niestety nakręcić tu i ówdzie a często parkować dalej niż by się chciało i mogło mniejszym autkiem. Koło moich rodziców jest ślepa uliczka z placykiem do zawracania na końcu. Astrą bez problemu się kółeczko robiło, stodoła nie daje rady - trzeba zawracać "na 3". To samo an przydomowym parkingu: Astrą wjeżdżałem od strzała, tym muszę wjechać -> cofnąć wyrównując -> podjechać do przodu.
pozycyjne światła po otwarciu: ten wynalazek zaczyna być dokuczliwy, niby po kilku minutach światła gasną, ale ten timer się resetuje za każdym otwarciem którychkolwiek drzwi. Tylko patrzeć kiedy zdoi akumulator.
komfort jazdy: Nienaganny. Cicho, miękko, fotel wygodny. Klima działa ;P Żadnych nierówności nie czuć, nic nie skrzypi - płynie się jak tytanikiem :-) Boję się, że zasnę i rąbnę w krę. W ogóle nie czuć, że to przecież dostawczak.
tablica liczników: Czytelna, pięknie podświetlona ale doszedłem do wniosku, że niepotrzebnie dali obrotomierz i temperaturę silnika. Jak dla mnie, przy automacie wystarczył by prędkościomierz i wskaźnik paliwa. Niestety jak to zwykle bywa zawyża prędkość, co mnie denerwuje bo astra pokazywała idealnie +/- 1km. Może się przyzwyczaję.

mojo - 2016-06-06, 22:02

Lza napisał/a:

Wielkie gabaryty: trochę dziegciu - generalnie oczywiście na plus, bo dlatego taka stodołę kupowałem, że potrzebuję tych gabarytów, ale są problemy z parkowaniem, zawracaniem, manewrowaniem: trzeba się niestety nakręcić tu i ówdzie a często parkować dalej niż by się chciało i mogło mniejszym autkiem. Koło moich rodziców jest ślepa uliczka z placykiem do zawracania na końcu. Astrą bez problemu się kółeczko robiło, stodoła nie daje rady - trzeba zawracać "na 3". To samo an przydomowym parkingu: Astrą wjeżdżałem od strzała, tym muszę wjechać -> cofnąć wyrównując -> podjechać do przodu.


A po Wa-wie byś pojeździł to byś się dopiero powkur.. . Nie wrzucisz tyle co do T-ileś ani Ducato a kręcenia podobnie i dalej siedzisz na podłodze :-)

Kubuch - 2016-06-06, 22:47

Lza napisał/a:
pozycyjne światła po otwarciu: ten wynalazek zaczyna być dokuczliwy, niby po kilku minutach światła gasną, ale ten timer się resetuje za każdym otwarciem którychkolwiek drzwi. Tylko patrzeć kiedy zdoi akumulator.


Nie wiem w czym Ci to dokucza? Ja przez 3 lata i 45 kkm nie odczułem osłabienia akumulatora. Bardzo fajny efekt jest wieczorkiem jak się te wszystkie LEDy świecą - taki mały statek kosmiczny :)

route2000 - 2016-06-07, 08:32

Można to za pomocą CLIP-a pozmieniać ustawienia i wyłączyć taki "wynalazek". Tak można zrobić np. w aucie OPEL (mam kolegę co ma ASTRĘ III i mówił o takiej zmianie wg swego uznania).
Lza - 2016-06-07, 09:16

Kubuch napisał/a:
Nie wiem w czym Ci to dokucza? Ja przez 3 lata i 45 kkm nie odczułem osłabienia akumulatora. Bardzo fajny efekt jest wieczorkiem jak się te wszystkie LEDy świecą


Efekt ładny, ale jak zauważyłeś: wieczorkiem. W słoneczny dzień - efekt jest żaden, świtała się palą i ledwo widać, że się palą. No tak, normalnie używając smochodu to bez znaczenia, ale..
Byłem na biwaku w górach z dzieckiem (dorobiłem mini-camperową adaptację). Klapa bagażnika non stop otwarta. Ile godzin może uciągnąć akumulator postojówki? Po co się palą skoro jest dzień, a auto ma czujniki zmierzchowe, bo w czasie jazdy samo decyduje jakich świateł ma użyć?

Jest drobna niedoróbka w oprogramowaniu, brakuje jednego if'a ;) Dali by źródła to bym sam poprawił :)

Musiałem posuwać się do oszukiwania czujnika, żeby wszystko zgasło, bo nie wiem czy bym odpalił po dwóch dniach postoju w dziczy prawie cały czas na światłach.

Lza - 2016-06-07, 09:37

Testowana w weekend tymczasowa adaptacja biwakowo-minicamperowa. (Zrób to sam).
laisar - 2016-06-07, 10:41

Lza napisał/a:
tymczasowa adaptacja

Wziąłbyś 3 rząd to byś nie musiał adaptować wyrównywania...

I czy nie wystarczyło postawić siedzeń 2 rzędu do pionu?

Lza - 2016-06-07, 11:06

laisar napisał/a:
Wziąłbyś 3 rząd to byś nie musiał adaptować wyrównywania...


laisar napisał/a:
I czy nie wystarczyło postawić siedzeń 2 rzędu do pionu?


W grandach siedzenia nie składają się do pionu. Oparcie idzie na siedzisko a nastepnie całość zsuwa się do przodu i w dół w miejsce gdzie normlnie pasażerowie trzymają nogi. Powstaje (niestety) próg 14cm.

Ja to wszystko przed zakupem dokładnie analizowałem, oglądałem różne samochody, w końcu różne wersje connecta w salonach. Kilka miesięcy zajął mi wybór samochodu, więc naprawdę był to wyjątkowo przemyślany zakup i w chwili zamawiania już znałem większość wad i zalet tego pojazdu. (3-ci rząd siedzeń wyklucza inne przydatne dla mnie rozwiązania, np. nie ma półek podsufitowych.) Wersja bez 3 rzędu po prostu bardziej mi odpowiadała. Weź pod uwagę, że samochód jest używany codziennie do szarego życia, natomiast na biwaki się jedzie tylko kilka-kilkanaście razy w roku. Rozwiązanie, jak pisałem jest tymczasowe - Docelowa koncepcja będzie lżejsza, jeszcze bardziej "przenośna" i szybsza w zaaplikowaniu. Umożliwi też, co ważne, wygodny przewóz wszystkiego co trzeba w podróż zabrać. Chodzi o to, żeby w 5 minut zamienić auto z codziennej osobówki w biwakowy podróżowóz i odwrotnie.

Koncepcja wymaga nieco zakupów i pracy, niemniej postaram się przed wakacjami uwinąć. ;)

laisar - 2016-06-07, 12:21

Lza napisał/a:
W grandach siedzenia nie składają się do pionu

Myślałem, że działają na oba sposoby.

Lza napisał/a:
3-ci rząd siedzeń wyklucza

Irytujące są te zagrywki producentów.

pawel1313 - 2016-06-13, 15:15

Materac w bagazniku - piekna sprawa - pozazdrościć przestrzeni :-D

BTW dla takiej kubatury bagażnika to pewnie masz ze dwie lampki do oświetlenia tej przestrzeni ?
Są gdzieś sprytnie ukryte bo nie zauważyłem :-?

Lza - 2016-06-13, 15:33

Materac będę musiał zamówic jakiś na wymiar, albo kupić matę samopompującą. Przymierzałem matę od znajomych i ma ona kilka zalet, z których główna jest taka, że można ja zwinąć i zajmuje mało miejsca.
Z oświetleniem nie ma tak różowo: jest podwójna lampka dla pasażerow, nad tylnim rzędem siedzeń. (lewy i prawy pasażer może sobie włączyć niezależnie. Środkowy pasażer może sobie wsadzić palec do .. ) Ale jacyś geniusze zapomnieli, że czasem używa się bagaznika w nocy... NI MA żadnej lampki oświetlającej bagażnik!!! Ani jednej!!!! Dlatego właśnie Ford Gówno Wort. ;) Teraz w epoce samoprzylepnych taśm LED, to nie jest jakiś wyczyn dorobić lampkę (niemniej w samochodzie za taką kasę brak lamki w bagazniku to po prostu żal.pl): Chciałem przełożyć taśmę LED ze starego samochodu, ale się połamała ze starości przy odklejaniu :-( Muszę zamówić nową i ogarnę temat.

__

Wczoraj tankowałem:

Przejechany dystans: 807,6 km
zatankowane 42,38l
spalanie "z komputera": 5,0 l/100km
spalane "z dystrybutora": 5,23 l/100km

300km autostrady, 50km w mieście, reszta zwykłe drogi. W tym 460km z rowerami na haku. Jazda raczej spokojna, 3 osoby, nie przekraczałem 120km/h.

Wydatki na paliwo tylko 4zł/100km więcej niż Astrą, Czegóż chcieć więcej?

arczi_88 - 2016-06-13, 15:43

No patrz a taka Dacia ma lampkę w bagażniku :-P co prawda z ilością światła szału nie ma ale latarki nie trzeba.
pawel1313 - 2016-06-14, 06:13

Lza napisał/a:
NI MA żadnej lampki oświetlającej bagażnik!!! Ani jednej!!!!

Poważnie piszesz ? :shock:
Chcesz powiedzieć że w aucie za około 100 tys i z takim wyposażeniem nie masz takiego osiągnięcia ludzkości jak kawałek oprawki z żarówką w bagażniku ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Myślałem że napisze ze masz co najmniej 2 sztuki wyciągane skądś tam na giętkim drucie i możesz świecić jak chcesz a tu taki numer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Co gorsza to nawet nie widzę w cenniku opcji aby doposażyć to auto w taki "wypas" :mrgreen: :mrgreen:
Wiedziałeś przed zakupem że nie ma takich bajerów czy po fakcie się rozczarowałeś ?
Lza napisał/a:
Dlatego właśnie Ford Gówno Wort. ;)

Nie będę polemizował po tym co piszesz :mrgreen: :mrgreen:

arczi_88 napisał/a:
No patrz a taka Dacia ma lampkę w bagażniku :-P co prawda z ilością światła szału nie ma ale latarki nie trzeba.

I to AŻ dwie 8-)

Lza - 2016-06-14, 06:45

pawel1313 napisał/a:
Chcesz powiedzieć że w aucie za około 100 tys i z takim wyposażeniem nie masz takiego osiągnięcia ludzkości jak kawałek oprawki z żarówką w bagażniku


No nie ma ;) Nie mam pojęcia jak oni mogli puścić takiego babola - pojechane po całości. Tym bardziej, że jest co oświetlać, bo bagażnik ma coś koło 130 cm od klapy do oparć.. (niektóre auta tyle mają po złożeniu siedzeń hehe). No niestety nie wiedziałem o tym przed zakupem. Nawet po zakupie nie wiedziałem, bo teraz dzień bardzo długi - dopiero zauważyłem jak użyłem pierwszy raz nocą ;) A wpadłbyś na to, żeby sprawdzać taką oczywistość? ;D

pawel1313 - 2016-06-14, 07:02

Lza napisał/a:
A wpadłbyś na to, żeby sprawdzać taką oczywistość? ;D

Szczerze mówiąc to nie bo naprawdę jak sam piszesz to taka oczywistość że aż chybia głupio byłoby w salonie pytać o to :mrgreen:

Kubuch - 2016-06-14, 08:13

Fiat 500 w podstawowej wersji również nie ma lampki. Z tym, że bagażnika tez nie ma więc nie ma co oświetlać :-P
ziaro - 2016-06-14, 08:25

Kubuch napisał/a:
Fiat 500 w podstawowej wersji również nie ma lampki. Z tym, że bagażnika tez nie ma więc nie ma co oświetlać :-P

Ale to nic takiego. W moim Peugeocie 107 też jest mikro bagażnik i też nie ma co oświetlać więc lampki też brak. :)

bebe - 2016-06-26, 18:52

pawel1313 napisał/a:
Materac w bagazniku - piekna sprawa - pozazdrościć przestrzeni :-D

A to w Logdy się nie mieści? Myślałem, że we wszystkich Daciach się mieści. :]

Lza - 2016-06-26, 22:10

Z mojego śledztwa przedzakupowego wynikało, że w logdy też by się bez większych problemów zmieścił, nawet płaska podłoga jest. Ale miejsca na długość coś koło 30-40cm. mniej niż w grand connect i na wysokość też kilkanaście cm mniej. Gdzieś na forum jest ciekawy, biwakowy wątek o lodgy, z meblową zabudową uminikamperowującą.
route2000 - 2016-06-26, 22:33

Kolega gladki miał to zrobione taki minikamperek w Lodgy. Wzorowany byl na bazie z jakiegoś zagranicznego portalu, chyba z Włoch, gdzie pokazane było dodatkowe wyposażenie dla Lodgy.
Lza - 2016-07-18, 16:09

Stuknęło 5500km, osiem tankowań; można więc pokusić się o bardziej rzeczywiste wyliczenie spalania:

Autko bardzo oszczędne dopóki nie trzeba walić po garach na autostradzie, albo wyjeżdżać na alpejskie przełęcze, wtedy co najmniej 7 litrasów, nawet 8 potrafi żłopać. Natomiast przy jeździe wcale nie ślamazarnej ale nie przekraczając 100km/h można się zmieścić w 5,5 l/100km.

Średnie spalanie wyliczone z 5402 km, wartości z dystrybutora: 6.13 l/100km
Średnie spalanie w/g komputera: 5.91 l/100km

test spalania na autostradzie: Tankowanie do pełna w Zgorzelcu a potem w Katowicach

- tempomat cały czas ustawiony na 125km/h
- w/g gps rzeczywista prędkość 120 km/h:
- czas jazdy 3:11
- dystans: 357 km
- śr prędkość w/g komputera 112km/h (w tym 2 bramki i dojazdy do stacji poza autostradą)

spalanie z dystrybutora: 7,11
spalanie z komputera: 6,7

arczi_88 - 2016-07-18, 18:22

No ładne spalanie, jak na stodołę oczywiście :-D
Lza - 2016-08-21, 18:24

Dziś pękło 8000 w Gorcach ;) W zasadzie każde tankowanie wskazuje na zużycie ON w granicach między 5,3-7 l/100km - śrenio niecałe 6.
mojo - 2016-08-21, 20:47

Lza napisał/a:

test spalania na autostradzie: Tankowanie do pełna w Zgorzelcu a potem w Katowicach

- tempomat cały czas ustawiony na 125km/h
- w/g gps rzeczywista prędkość 120 km/h:
- czas jazdy 3:11
- dystans: 357 km
- śr prędkość w/g komputera 112km/h (w tym 2 bramki i dojazdy do stacji poza autostradą)

spalanie z dystrybutora: 7,11
spalanie z komputera: 6,7


Plus za uczciwe podanie spalania a nie jak niektórym przy 120-130 5l/100km wychodzi :)

Lza - 2016-08-29, 10:49

W innym wątku rozgorzała dyskusja na tema Start-Stop. przez oststnie 2 tygodnie robiłem pobieżny test różnicy zużycia paliwa ze start/stopem włączonym/wyłączonym:
Tydzień jeździłem do pracy ze SS włączonym, drugi tydzień z wyłączonym. Różnica w spalaniu pokazana przez komputer 0,2 litra / 100km.

Lza - 2016-09-29, 12:17

Znalazłem w ukrytych opcjach niemieckich (trzeba wcisnąć galaktyczną konstelację przycisków) współczynnik korygujący wskazania zużycia paliwa. (chwilowe i średnie). Zapodałem korektę o 0.3 l/100kmh, teraz wskazania powinny się pokrywać z dystrybutorem. Zobaczymy po kilku tankowaniach.
Lza - 2016-11-14, 10:08

W weekend miałem okazję przegonić tourneo i sprawdzić spalanie na autostradzie przy wyższych prędkościach. na 200km odcinku A1 Łódź - Toruń.

tempomat na 138km/h prędkośc w/g GPS 130km/h, spalanie 8,4 l/100km

na trasie powrotniej chciałem sprawdzic ile będzie żłopał przy 140 km/h, jednak zaczął padać deszcz, snieg i w rezultacie jechałem dosyć wolno - 115 (120) km/h. Spalanaie wyszło 6,2 l/100km

Małe podsumowanko - spalanie na autostradach:

115 (120) km/h: 6,2 l/100km
120 (125) km/h: 7,1 l/100km
130 (138 ) km/h: 8,4 l/100km

Wygląda na to, że przy 140 spalanie bedzie podchodzić pod 10 litrów.

pawel1313 - 2016-11-14, 14:39

Lza napisał/a:
115 (120) km/h: 6,2 l/100km
120 (125) km/h: 7,1 l/100km
130 (138 ) km/h: 8,4 l/100km


Jak dla mnie szału nie ma choć pewnie gabaryty robią swoje.... ;-)

arczi_88 - 2016-11-14, 16:44

Jak nie ma jak jest :-P buda jest wysoka i ciężka, więc 4 litrami na autostradzie się nie zadowoli.
mojo - 2016-11-14, 21:44

Przynajmniej uczciwe spalanie bo tyle będą paliły td o podobnej pojemności w dużych kombi czy mini vanach przy podanych prędkościach.
benny86 - 2016-11-14, 22:46

Czyli takimi gabarytami, chcąc jechać ekonomicznie, trzeba sobie postawić limit 120 km/h. Jak dla mnie rewelacja, biorąc pod uwagę przestronność. W sumie ostatni rok nie jeżdziłem szybciej poza elementarnymi wyjątkami, nie tyle dla ekonomii co komfortu.
GRL - 2016-11-15, 08:07

benny86 napisał/a:
Czyli takimi gabarytami, chcąc jechać ekonomicznie, trzeba sobie postawić limit 120 km/h.

Wypożyczyłem kiedyś podwyższone i przedłużone Ducato 1.9jtd 130KM.
Najbliższa Ikea 250km do mojego miejsca zamieszkania. :-?
W jedną stronę na pusto, duża część drogi po 130-140km/h.
Z powrotem, obciążony jakimiś 500kg mebli, bardziej 110-120km/h.
Różnica była piorunująca, jakoś 9,5:7,0.
I to mimo znacznie cięższego auta.

Lza - 2016-11-15, 10:08

Tak, przy tych gabarytach większość energii idzie na pokonanie oporów powietrza.
laisar - 2016-11-15, 10:35

Lza napisał/a:
przy tych gabarytach większość energii idzie na pokonanie oporów powietrza

Przy tych gabarytach i przy tych _prędkościach_ (autostradowych) - przy np 50kmh rozmiar właściwie nie ma większego znaczenia, stąd pudełkowaty wygląd autobusów czy kei-carów.

mojo - 2016-11-15, 10:43

GRL napisał/a:
Wypożyczyłem kiedyś podwyższone i przedłużone Ducato 1.9jtd 130KM.
Najbliższa Ikea 250km do mojego miejsca zamieszkania. :-?
W jedną stronę na pusto, duża część drogi po 130-140km/h.
Z powrotem, obciążony jakimiś 500kg mebli, bardziej 110-120km/h.
Różnica była piorunująca, jakoś 9,5:7,0.
I to mimo znacznie cięższego auta.


I tak powstają mitu o spalaniu :mrgreen:

1 Nigdy Ducato 1.9 nie maiło 130KM a jedynie 90KM
2 Ducato 2.8 miało 127KM
3 Dla 1.9 90KM w tej wersji budy 140 to jest pod maks prędkość czyli musiałeś mieć "buta w podłodze" prawie cały czas tylko wówczas spalanie to bedzie ok 12 jak z wiatrem
4 2.8 127KM można spokojnie porównać z 3.0 HDI 157KM bo HDI jest nowocześniejszy tylko ona w wersji podwyższanej przy 110-120 spali 10-10,5 przy 130-140 12-12,5 a przy 160-170 połknie zbiornik 80 litrów w 500 km czyli 16 :mrgreen:

wobec tego aby osiągnąć podane spalanie trzeba odjąć min 20 km/h. Kolega LZA podał realne spalanie jadąc cały czas z podaną prędkością i ono jest bardzo, bardzo przyzwoite a jak komuś podobne auto spali dużo mniej tzn je jechał dużo wolniej :lol:

Lza - 2016-11-15, 11:15

laisar napisał/a:
Lza napisał/a:
przy tych gabarytach większość energii idzie na pokonanie oporów powietrza

Przy tych gabarytach i przy tych _prędkościach_ (autostradowych) - przy np 50kmh rozmiar właściwie nie ma większego znaczenia, stąd pudełkowaty wygląd autobusów czy kei-carów.


No właśnie, zapomniałem tego dopisać, ale miałem to na myśli. (że chodzi prędkości autostradowe). W codziennej jeździe nie mam autostrad po drodze, tylko ślimacze się zapchanymi dróżkami. Wówczas spalanie mam 5.5 - 5.8 więc mniej więcej tyle samo co małe auta.

Lza - 2017-02-03, 09:30

taka ciekawostka:

Wczoraj przewoziłem na dystansie 108km duże akwarium (takie 2 metry długie) więc musiałem jechać jak kapelusznik poniesiony do kapeluszowej potęgi - żadnych gwałtownych hamowań, przyśpieszeń, prędkość max 80km/h, w zabudowanym przepisową 50-tką. I uzyskałem spalanie 4.8! Czyli niższe niż katalogowe! (normalnie mam ~6 litrów, katalogowo jest 4.9)

gregorisan - 2017-02-03, 09:35

Lza, to tak jadąc swoim wehikułem mam spalanie w granicach 4.3 l\100km - ale wiadomo, że to inne gabaryty :-)
Lza - 2017-02-03, 09:42

i benzynka, gdyby był dieselek to pewnie miałbyś ~3,5
route2000 - 2017-02-03, 11:17

... a rybki były zadowolone z Twojej jazdy.... :mrgreen:
Lza - 2017-02-03, 11:27

nic nie mówiły.
gregorisan - 2017-02-03, 11:32

Nabrały wody w usta ;-)
Lza - 2017-02-03, 11:51

;D
rafal_rx - 2017-02-05, 16:35

Co tak słabo???


Lza - 2017-02-05, 21:25

mówisz o tym maluszku z profilu? Musi trochę podrosnąć, bo na razie mógłbym go, po złożeniu tylnej kanapy w całości do bagażnika wpakować ;)
rafal_rx - 2017-02-06, 14:47

Taki mały nie jest. Wąski, może tak. Masa własna 1379kg, a szyby sztuk 4 oraz błotniki ma plastikowe :-)
Lza - 2017-02-06, 14:51

węższy, niższy, lżejszy, krótszy. Porównywanie spalania tego maleństwa do grand tourneo kompletnie nie ma sensu. Weź doblo maxi combi - wtedy możemy porównywać.
jas_pik - 2017-02-06, 18:59

Oj tam oj tam , moje świeżo zakupione Berlingo spali 8 litrów benzyny na rok (a tym czasie pokona około 10 000 km) :-P
I co ?
Kto ma mniejsze spalanie paliwa ?
Niestety nie ma komputera aby pokazać wyświetlacz ( trochę starawy rocznik) .
Ale powinna wystarczyć informacja że pojemność zbiornika paliwa wynosi właśnie 8 litrów.

Lza - 2017-02-07, 00:05

A węgiel to nie paliwo?
jas_pik - 2017-02-07, 00:25

A jaki węgiel?
Wyłącznie słońce i woda.
Słoneczko z własnego dachu a woda z własnej studni - ale idzie jej tak mało że mogę samodzielnie pompować :mrgreen:
A skąd masz ropę i kiedy się skończy?
Pompujesz ze studni we własnej piwnicy, czy wycieka ze zbocza na Twoim pagórku ?
Jeśli tak, jest to niestety nie jest Twoją własnością , to należy do Państwa.
Ja bez benzyny mogę się obejść, znajomy sprawdził że mogę się dogrzewać parafiną :mrgreen:

Lza - 2017-04-08, 21:48

To już prawie rok..
Zarezerwowałem termin na serwis. Co ciekawe można przez neta.

Coś mało jeżdżę, to już prawie rok, a nawet 20-tki jeszcze nie wykręciłem. Może dlatego, że po zakupie tak się złożyło, że przez ponad 3 miesiące nie jeździłem do pracy, no i miałem jeszcze astrę i dookoła komina nią jeździłem, żeby się reklamowała..

Jak na razie żadnych niedomagań, rdzy, kun czy czegokolwiek niepokojącego nie stwierdziłem. W tym roku ulepszam nieco minicampera - zamówiłem specjalny materac na wymiar, żeby wypełniał 100% przedziału sypialnego, składany na 4 części i mieszczący się w kawałku bagażnika. Domówiłem też dodatkowy grzejnik elektryczny oraz 50 metrów specjalnego kabla wodo-śniego-odpornego na campingi. Taki kabel o podwyższonej wytrzymałości, że można po nim jeździć samochodami. I może bezpiecznie leżeć w kałuży albo pod śniegiem.

Dokupiłem też specjalny samorokładający się przedsionek dedykowany do minicamperów i przyczep. ;) Chyba zaraz po kosztach paliwa są u mnie wydatki na uminikamperowianie ;)

W pracy się śmieją z connecta, że to "pussy wagon"...

Lza - 2017-04-21, 23:34

Być może kogoś zainteresuje ile kosztuje przegląd w ASO forda:
Dziś przegląd stodoły w ASO 643,18 (usługa 363,89 + materiały 279,29).

gfedorynski - 2017-04-24, 08:49

Powiedziałbym, że taniocha. Właśnie robiłem pierwszy przegląd u siebie i robociznę miałem tańszą (270, choć pierwotnie przez telefon usłyszałem 390), ale gdybym nie miał własnych materiałów, to zapłaciłbym dużo więcej niż Ty.
pawel1313 - 2017-05-02, 11:05

Lza napisał/a:
Dziś przegląd stodoły w ASO 643,18 (usługa 363,89 + materiały 279,29).

Koszt rzeczywiście póki co nie jest powalający - pytanie tylko czy stwierdzenie "póki co" nie okaże się kluczem ;-)

słoń - 2017-05-08, 20:21

Byłbym wdzięczny jakby kolega Lza, podał szerokość kanapy drugiego rzędu siedzeń.
Lza - 2017-05-08, 20:34

kanapa:
w najwęższym miejscu: 124 cm.
w najszerszym miejscu 132 cm.

Pomiędzy krańcami kanapy a drzwiami jest kilka cm luzu. Po zamknięciu drzwi mam tam 148 cm szerokości.

słoń - 2017-05-08, 20:52

To tylko parę centów więcej jak w Lodzi. Parę i aż zarazem. No nie wiem co robić.hahahah
Lza - 2017-05-08, 21:02

Przed zakupem mierzyłem kanapę w paru samochodach i wszędzie miała mniej więcej tyle samo. Widać rozmiar tyłka jest jednak w jakiś sposób znormalizowany ;) Pod tym kątem najlepiej wypadały rodzinne minivany, (scenic, c-max, C4GP itp.), które mają 3 niezależne fotele z tyłu. (każdy pochyla się i jeździ przód tył po swojemu i sumaryczna szerokość jest o kilka cm większa)

Nie wiesz co robić? Zadzwoń do salonu i umów jazdę próbną. Mi dali connecta do dyspozycji na tyle godzin ile chciałem, bez asysty pracownika. (musiałem tylko oddać tak jak dostałem - zatankowane z pełnym bakiem). Najlepiej samemu się przekonać, czy autko odpowiada wymaganiom.

GRL - 2017-05-08, 21:17

Kiedyś w salonie Peugeota podszedłem do sprzedawcy:
- przepraszam, mam nietypową prośbę, ma pan może miarkę?
- nie, proszę pana, to nie jest nietypowa prośba.
I sięgnął do pierwszej szuflady. :)

słoń - 2017-05-08, 21:20

Oglądałem. To mi wystarczy.
Na plus tej fury przemawiają:
-silnik z dużym momentem obrotowym
-jakość wykończenia i wygląd-zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny.
-szerokość pomiędzy rzędami siedzeń-po 40 centymetrów zarówno między pierwszym a drugim jak i drugim i trzecim.
- automatyczna skrzynia
-bagażnik o 100ltr większy niż w lodgy -oczywiście dla wersji 7 miejsc
-równiusieńki z podłogą próg załadowczy
Minusy
- obudowa dzwigni zmiany biegów nie pozwala na swobodne ułożenie nogi, tak po męsku z szeroko rozpostartymi kolanami , noga jest nienaturalnie ułożona w stosunku do pedału gazu i po parudziesięciu/set kilometrach może boleć. Odczuwasz taką niedogodność Lza, czy nie?
- wysokość od podłogi do siedzenia w trzecim rzędzie- o 8 cm niżej niż w Lodgy- czyli kolana pod brodą.
-cena- za taki jeden (na 10 lat) można mieć dwie Lodgy(2x po 5 lat)

słoń - 2017-05-08, 21:23

GRL napisał/a:
- nie, proszę pana, to nie jest nietypowa prośba.
I sięgnął do pierwszej szuflady. :)


Miałem swoją miarkę , ale zapomniałem akurat tego wymiaru. A że oferty zaczęły spływać z różnych salonów to postanowiłem się czymś zniechęcić. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lza - 2017-05-08, 22:16

słoń napisał/a:
po parudziesięciu/set kilometrach może boleć. Odczuwasz taką niedogodność Lza, czy nie?


Nie, ale wzrost mam przeciętny (180 cm). O ile ta dźwignie mnie nieco denerwuje (mogło by jej po prostu w ogóle nie być, tak jak to zrobił citroen w C4GP, dyskretnie za kierownicą), to dyskomfortu związanego z trzymaniem nóg na pedałach nie mam. W dłuższych i krótszych trasach dużo używam tempomatu. Można nim przyśpieszać i zwalniać bez dotykania gazu czy hamulca. W połączeniu z automatem to bardzo wygodne. Denerwuje mnie natomiast nisko położona stacyjka i wiecznie brelok dynda mi po kolanie. Mam też wrażenie, że kiedyś upitolę kluczyk kolanem.

Z wad, po roku i 23000 km nalotu ja bym wymienił:
- brak rolety w bagażniku / siatki oddzielającej bagażnik od części pasażerskiej
- za krótki o kilka cm podłokietnik
- brak dodatkowego oświetlenia bagażnika
- dla wersji 5-miejscowej grand, tylna kanapa nie składa się tak, by tworzyć płaską podłogę. (nie dotyczy 7-miejscowej, tam złożone fotele 3-ciego i 2-go rzędu tworzą płaską podłogę)
- tylna kanapa mogła by być jak w rodzinnych vanach, 3-ma niezależnymi fotelami.
- mała DMC przyczepy (1136kg)
- na autostradzie, przy dużych prędkościach żre jak smok.. (pisałem o tym wyżej)
- problemy z manewrowaniem. Ciasne parking to spore wyzwanie, trzeba się nakręcić. Na zachodzie Europy, w Alpach i starych miasteczkach kilkukrotnie spotkała mnie sytuacja, gdzie nie mogłem się "złamać na raz" aby wjechać z jednej ciasnej w drugą ciasną drogę, zwłaszcza gdy kąt pod jakim ulice się stykają jest >90 stopni. Musiałem awaryjne i kołyska przód-tył-przód. A parę lat jeździłem po tejże Euriopie tirem i raczej jakie takie doświadczenie w tej materi posiadam. Konsekwencja gabarytów, dużego rozstawu osi. Ale gdyby koła się bardziej skręcały, chociażby tak jak w asteroidzie... Tu więc mamy jednak IMHO do czynienia z wadą.
- brak możliwości odtwarzania plików z USB w/g katalogów. (być może wada usunięta w autkach z systemem Sync3)

Z zalet to:
- niskie zużycie paliwa jak na te gabaryty i masę. (mam średnią 5.87l/100km od kupna do dziś)
- ogromny komfort jazdy i prowadzenia. W aucie jest cicho, nawet przy dużych prędkościach. Jedzie się miękko, nierówności nie czuć.
- przednia szyba wielka jak imax - doskonała widoczność.
- ogromne wnętrze, nie ma ciasnoty, tak powszechnej w innych samochodach
- porządny system audio. To pierwsze auto w którym nie musiałem robić poprawek.
- półeczki pod sufitem z przodu i zamykane schowki pod sufitem z tyłu. Są genialne. Bardzo użyteczne na rzeczy które się używa w podróży najczęściej.
- powerShift, ta skrzynia to majstersztyk. Pracuje tak płynnie i szybko., że po roku wciąż mam wrażenie, że to auto nie ma w ogóle skrzyni. ;)
- super bagażnik ;)
- możliwość używania autka jako minicampera ;)

tu jest trochę lektury od innych użytkowników: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=241668

słoń - 2017-05-08, 22:26

Dzięki za esencję tematu.
Jeszcze jedno pytanko. Jak sa rozwiązane nawiewy dla 2 rzędu? Zapytałem sprzedawcę to jakoś tak skwapliwie skorzystał z mojej sugestii że pod siedzeniami ( tak jak w Lodgy) i w sumie nie zrobiłem "sprawdzam" zagladając pod przednie fotele. W trzecim rzędzie nie podpowiesz bo nie masz.

Lza - 2017-05-08, 22:35

Tak, są pod przednimi fotelami.
benny86 - 2017-05-10, 12:02

Jeden z moich poprzednich pracodawców "od zawsze" na służbówki brał Fordy w dieslu - dostawczaki i mondeo z reguły 2-3 latki po leasingu, Fiesty i Focusy raczej nówki. Dziś rozmawiałem z byłym szefem i chwali przede wszystkim ceny osprzętu typowego dla diesli - np regeneracja turbo 800-900 zł, dwumasa ze sprzęgłem ok 1600 zł. Do tego rzeczy te wymagały interwencji w 95% przy przebiegach 250-300 kkm. Nie wiem ile kosztują te auta jako nówki (nie mam zwyczaju zaglądania komuś do portfela) ale w kategorii trwałość vs koszty jak dla mnie rewelacja :lol:
CzarnY - 2017-05-11, 13:12

To potwierdzam. Sam mam w robocie flotę 14 fordów: 2 kugi, 8 mondeo i 4 focusy.
Generalnie wszystko brane od nowości i jeżdżone przez 3-4 lata, potem albo odkup przez forda i wstawienie nowego na miejsce starego, albo zostaje w firmie do wykupu przez pracownika (taki bonus od firmy-premia). Raz, że kupujesz pojazd którym sam się poruszasz, dwa, że wiesz, że wszystko robione jest i było na czas, trzy, wszystko w aso a nie u mietka w garażu, a cztery, że te auta są praktycznie nie pozajeżdżane, bo zasada jest 1 auto - jeden kierowca (baaaardzo awaryjnie zdarza się, że drugi pożyczy np jak główny kierowca jest na urlopie, a drugi ma wizytę w serwisie która trwa kilka dni...).

Gdyby była padaka to od kilkunastu już lat, ford nie byłby w stanie utrzymać takiej rzeszy klientów.

PS. Jedynie zarząd postanowił zainwestować w klasę premium i kupili Volvo :) Cała reszta myka fordami :)

Lza - 2017-05-11, 13:29

To się wpisuje w fakt, że ford to jest jedyny (znany mi) koncern motoryzacyjny, który daje możliwość rozszerzania gwarancji do 10 lat / 200000 km
Lza - 2017-09-16, 21:09

Jak pewnie wiecie, mój connect ma straszliwą wadę genetyczną: Jest kompletnie pozbawiony oświetlenia bagażnika. Ponieważ rok temu przyklejoną taśmę LED udało mi się "Ale urwał" zawadziwszy krzesłem kempingowym na jakimś wyjeździe, potrzeba było to naoprawić i zabezpieczyć przed kolejnym zerwaniem. Dzień staje się coraz krótszy, postanowiłem poprawić fabrykę, tym razem porządniej.

Przeklejam mój post z fordowskiego forum, bo w zasadzie zbudowana przeze mnie lampka może być zmodyfikowana pod potrzeby daci, a nawet do użycia w domu / garażu itp.

Aletak naprawdę to przekljam po to, żeby się lansować i żebyście mnie podziwiali jaki jestem wszechstronnie uzdolniony, ą i ę. Oklaski!

Co potrzeba:
taśma led, samoprzylepna 1 metr:



i jej parametry:



profil do taśm LED z kloszem o długości 1 metr oraz 2 zaślepki. Jedna z dziurką na kabel druga pełna.



wtyczka zapalniczkowa 12V z wyłącznikiem i diodą.



przyda się też kilka prostych narzędzi i taśma klejąca dwustronna:



Wyzwań nie ma żadnych, składa się to jak klocki lego.. Profil i klosz trzeba skrócić o 8cm, aby dostosować je do wymiarów półki podsufitowej. (92 cm). Przyciąć też trzeba taśmę LED - taśma ma co kilka cm oznaczone miejsca, w których można ją bezpiecznie ciąć.

Taśma LED, ma fabrycznie podklejoną warstwę samoprzylepną - Wystarczy więc podłączyć kabelek, przykleić do profilu, założyć klosz i zaślepki. Jeszcze tylko polutować drugi koniec kabelka do wtyczki zaplaniczkowej i lampka gotowa.









Zostaje już tylko przyklejenie przy pomocy taśmy dwustronnej profilu do szafki podsufitowej. (Jeśli ktoś nie ufa taśmie - można kupić w zamian 2 uchwyty do profilu, które mocuje się wkrętem, a następnie profil zatrzaskuje w uchwytach.



I teścik, czy lampa emituje fale elektromagnetyczne o długości fali z przedziału widma rejestrowalnego przez ludzkie oko ;)



Eureka, Emituje, Świci! ;)

A wieczorną porą trza udać się do samochodu ponownie by zobaczyć prawdziwy efekt jaki dają diody 5630.







Efekt przerósł oczekiwania: lampka jest tak mocna, że nawet oświetla spory fragment parkingu za samochodem:



OKLASKI ;)

RowerekCombi - 2017-09-17, 06:15

Brawo Ty :lol:
arczi_88 - 2017-09-17, 07:41


gregorisan - 2017-09-17, 08:24

Jasno, klimatycznie - jak w lodówce :mrgreen:
damiaszek - 2017-09-17, 08:41

Oklaski słusznie się należą. :-)


Może mnie to zmobilizuje i poprawię oświetlenie w bagażniku Dustera.
W przyczepie już wszystkie lampki zrobiłem na taśmach led.

Dar1962 - 2017-09-17, 08:53

gregorisan napisał/a:
Jasno, klimatycznie - jak w lodówce :mrgreen:

można pójść dalej - jakieś kolorowe i migające + sprzęt grający i na trawniku mamy disco ;-) - ale serio - efekt rzeczywiście "olśniewający" w porównaniu z mżącą żaróweczką

route2000 - 2017-09-17, 15:17

Extra! :-D
Też niedługo tak samo zrobię. Już od dawna planowałem tak zrobić, ale brak czasu uniemożliwiło mi zrealizować ten plan.

Lza - 2018-02-13, 20:42

Pojawiły się pierwsze zdjęcia liftu connecta.

https://www.motor1.com/ne...ct-wagon-debut/

Co sądzicie?

arczi_88 - 2018-02-13, 20:49

Na plus, agresywniejszy przód. Wcześniejsze też mogą mieć drzwi z tyłu zamiast klapy czy to jedna z nowinek? W sumie zawsze widywałem z klapą.
Lza - 2018-02-13, 20:53

tourneo connecty (czyli pasażerskie) mają klapę, transity connecty (czyli towarowe) mają podwójne drzwii. Ale w Ameryce jest inne nazewnictwo, wersje też są inne (inaczej nazwane) niż w Europie. Tam nazwa tourneo nie występuje, same transity.

Mi się w nowej wersji podoba deska rozdzielcza.
Hmm. ciekawe, czy teraz już będzie lampka w bagażniku :lol:

arczi_88 - 2018-02-13, 20:58

Zawsze możesz jankesom sprzedać swój pomysł na oświetlenie bagażnika xDD
michele - 2018-02-14, 09:28

No nareszcie... W obecnej wersji te tunele do licznika powodują to, że ustawienie krzesła optymalnie i wysoko powoduje, że cyferblatów nie widać było w dużej mierze i aby zobacyzć jaką mam prędkośc to musiałem zrobić nura.
Lza - 2018-03-01, 10:17

~ tydzień temu, w Wolińskim Parku Narodowym uchwyciłem taką sytuację ;)


route2000 - 2018-03-01, 10:30

Ooo... To już jest wyraźne porównanie dla kolegi Wieża. ;-)
Lza - 2018-03-17, 11:33

Idzie wiosna.


route2000 - 2018-03-17, 11:52

Biała wiosna... :mrgreen:
Lza - 2018-04-24, 22:26

Drugi przegląd - niecałem 2 lata od zakupu, 40000km. Tym razem 1026zł. Przy okazji znaleźli jakiś wyciek oleju przy filtrze oleju PowerShifta (autom.skrzyni - nawet nie wiedziałem że taki jest). Usunięte w ramach gwarancji.
Lza - 2018-10-08, 10:06

Stodoła dostała markizę kempingową. Tu na zdjęciu daszek jest ukośnie, żeby deszcz spływał. Normalnie można rozstawić prosto ;)


Belphegor - 2018-10-08, 10:22

Pięknie. Jak kwiatek na łące. 8-)
gregorisan - 2018-10-08, 14:22


Lza - 2018-10-09, 09:06

o, taką straszliwą rzecz poepłniłem https://youtu.be/lZEjfEcNwz8?t=489
Lza - 2018-10-14, 17:51

Woczoraj pyknęło 50000km, gdzieś na Ślunsku, w stronach gregorisana. Dla mnie nie jest to okrągła cyfra, bom kompjuterowiec. Żadnych podsumowań nie robię, czekam na okrągłe 65536. ;D
Lza - 2019-02-01, 22:21

pińć piontek w piontek


Lza - 2019-04-18, 14:23

To już 3 lata!!!

Wczoraj byłem na wymianie opon, oraz w SKP na pierwszym badaniu technicznym, diagnosta nie stwierdził żadncyh probelmów. Poszło 200zł.. Dziś natomiast byłem na przeglądzie w ASO po 3 latach / 58000 km: 2598zł, z czego ponad połowa to wymiana płynu w Automacie (PowerShifcie). Pomocy, jestem spłukany..

Przy okazji rzuciłem okiem w salonie na nowego connecta, po lifice. Sporo się zmieniło: Teraz ma wlew AdBlue (więc musiały być też spore modyfikacje w silniku) i jakieś takieś kulawe dwa razy mniejsze lusterka, nie mają tych małych lustereczek do martwej strefy. Wajcha do ASB dalej taka sama.

W sumie gdybym miał zmieniać auto, to nie wiem czy nie wybrał bym któregoś z nowych długich francuzów. (Ze względu na ciekawsze wykończenie wnętrza, a zwłaszcza braku wajchy do biegów i hamulca)

Ale na razie zmiany auta nie mam w planach, konekcik sprawuje się idealnie.

Lza - 2021-08-04, 22:13

Witam po przerwie. Ciekawe czy jeszcze tu są starzy znajomi ;)

Autko ma już 5 lat i 100000km. Kolejny serwis: tym razem 2205zł. Grubo ponad połowa tej kwoty to koszt wymiany kompletu klocków i tarcz hamulcowych na tylnej osi. Od nowości nie były jeszcze wymieniane.

Jak na razie nie było żadnych usterek w aucie, co roku tylko jeżdżę z nim na serwis w aso.

Za miesiąc jeszcze ma być jakaś akcja serwisowa, mają sprawdzać mocowanie panoramy, bo podobno część aut z tego rocznika ma jakąś wadę mocowania.

Średnie spalanie auta z całości przebiegu, to 6.0 l/100km, spaliłem już 5988,32 litry.

Jak na razie nie mam zamiaru autka zmieniać, nadal jeździ się nim super.

Jeszcze z takich ciekawostek dotyczących tego modelu: od kilku miesięcy jest produkowany w Polsce, przez VW. Razem z nowym Caddym. Tak, nowy Caddy to stary ford connect, tylko blaszki ma powyginane trochę inaczej, żeby trudno było rozpoznać. Ale jak się przyjrzeć, to widać pokrewieństwo...

Kupujesz folksvagena, dostajesz forda. Współczesny rynek...

kapelusznik - 2021-08-05, 07:43

Lza, to w drugą stronę.
Nowy Ford to nowy Caddy w przebraniu...

Lza - 2021-08-05, 21:33

Ford jest taki jak był, chyba że mnie coś ominęło..
kapelusznik - 2021-08-05, 22:34

Po prostu jeszcze nie bylo premiery.

Ale za to nowy Transporter będzie tak naprawdę Transitem a Amarok Raptorem...

piotr. z - 2021-08-07, 09:54

I super, że bryka jeździ a nie sprawia problemy. Oby tak dalej!
laisar - 2021-09-02, 10:55

Lza napisał/a:
chyba że mnie coś ominęło

https://www.dostawczakiem...dach-vw-poznan/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group