DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Modyfikacje zmniejszające zużycie paliwa

corrado - 2016-05-14, 10:39
Temat postu: Modyfikacje zmniejszające zużycie paliwa
Polecam do zapoznania sie z wynikami modów - fajna strona
http://ecomodder.com/foru...fications.php#1

corrado - 2016-05-14, 11:30

O, wpadł mi mod, który na pewno zapodam na okres wiosenno-jesienno-zimowy , bo nie używam wtedy klimy, a pasek tani

https://www.wajbex.pl/pas...130~1CON,a.aspx

SilverTM - 2016-05-14, 11:57

Jeśli dobrze rozumiem ten pasek sprawi że kompresor klimy nie będzie pracował ?
arnold - 2016-05-14, 12:13

Wymiana paska co sezon? Rozumiem że nie używasz klimy, ale dla samego osuszenia szyb nie zrezygnowałbym z klimy nawet kosztem sprzęgła na kompresorze.
corrado - 2016-05-14, 12:53

Będą po prostu 2 paski - jeden na lato ktory mam teraz i drugi na resztę roku.
Moze raz w zimie włączyłem żeby sprawdzić czy poczuje zimno wieksze z nawiewów, a i tak się nie włączyła bo było poniżej 5st C .
Wymiana paska to pól godziny max .

arnold - 2016-05-14, 13:25

No rozumiem, ale ze wzgledu na to że jestem zblazowanym mechanikiem nie chciałoby mi się. Szczególnie że nie rusza niepotrzebnie dobrych rzeczy. Osobiście nie widzę żeby bilans zysków był tego wart.
corrado - 2016-05-14, 14:11

To kiepski z ciebie mechanik skoro zmiana paska to problem to po pietwsze
eplus - 2016-05-14, 14:31

Będziesz musiał ręcznie pokręcić sprężarką co dwa tygodnie żeby się nie zastała. :idea:
SilverTM - 2016-05-14, 14:53

A mnie ciekawi jak takie machanie paskiem 2 razy do roku wpłynie na żywotność wszystkich łożysk pasków kompresora klimatyzacji itp. Jestem ciekawy różnicy w faktycznym spalaniu.
damiaszek - 2016-05-14, 15:14

corrado napisał/a:

Wymiana paska to pól godziny max .


Wymieniałem w kilku typach aut już paski, ale w żadnym nie trzeba było aż pół godziny, zazwyczaj od 2-3 min do góra 10 min.
Jak się wymienia pasek w Dusterze i co tam jest takiego krytycznego że trzeba na to aż pół godziny?

Co do jazdy z krótkim paskiem to robiłem to w focusie jak rozsypało się łożysko koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Oszczędności na paliwie nie zauważyłem, a wysprzęglone koło sprężarki stawia pomijalny opór.

eplus napisał/a:
Będziesz musiał ręcznie pokręcić sprężarką co dwa tygodnie żeby się nie zastała. :idea:


A z tym to by bardzo uważał, przy wyłączonym silniku sprzęgło nie zadziała, na włączonym pchać ręce w okolice pracującej reszty osprzętu to proszenie się o kłopoty. Po za tym w trakcie normalnej zimy to sprężarki potrafią się nie uruchamiać i z miesiąc i nic się nie dzieje.

Nanouser - 2016-05-14, 16:55

Można zakupić opony na lato o zmniejszonym oporze toczenia.
Np http://www.fulda.com/fuld...ger/ecocontrol/

arnold - 2016-05-14, 18:34

corrado napisał/a:
To kiepski z ciebie mechanik skoro zmiana paska to problem to po pietwsze


Skóra nie warta wyprawy po prostu. Nawet klientowi tego nie zrobiłbym.

wieza - 2016-05-14, 21:19

po co tyle zachodu żeby zaoszczedzic parę złotych ?? totalnie się nie oplaca ;)
damiaszek - 2016-05-14, 21:29

Dla sportu ;) . Organizują nawet zawody w tej konkurencji.
dombek - 2016-05-14, 21:32

Jestem bardzo ciekawy jaka będzie oszczędność
corrado - 2016-05-14, 21:50

arnold napisał/a:
corrado napisał/a:
To kiepski z ciebie mechanik skoro zmiana paska to problem to po pietwsze


Skóra nie warta wyprawy po prostu. Nawet klientowi tego nie zrobiłbym.


mmm Brzmi jak ostrzeżenie 8-) To u siebie mogę założyć czy masz coś do moich 30pln ?

Marek1603 - 2016-05-15, 06:34

To może zawody na Zrębicach w wymianie paska na czas. :mrgreen:
corrado - 2016-05-15, 07:40


:-)

kali - 2016-05-15, 11:19

https://www.google.pl/sea...hQBFNi6KWDSM%3A
corrado - 2016-05-15, 12:43



http://ecomodder.com/foru...vehicle-83.html

corrado - 2016-05-15, 19:32

http://www.recumbents.com/car_aerodynamics/

http://metrompg.com/posts/efficiency-mods.htm

https://onedrive.live.com/?cid=ACB1F13BAC776768&id=ACB1F13BAC776768%21131&parId=ACB1F13BAC776768%21129&o=OneUp

ale ktoś miał zacięcie i dużo wolnego czasu

http://www.autoblog.com/2...s/#slide-419420

fotorobart - 2016-05-15, 19:35

największe oszczędności w zużyciu paliwa to brak samochodu :mrgreen:
ajax - 2016-05-17, 17:41
Temat postu: alternatywa - już było, ale to nic
fotorobart napisał/a:
największe oszczędności w zużyciu paliwa to brak samochodu :mrgreen:

corrado - 2016-05-17, 17:52

jak bede mial troche wolnego przeprowadze u siebie ten test

http://metrompg.com/posts...king-part-2.htm




grill block & rear tyre skirts :mrgreen:

damiaszek - 2016-05-18, 08:08

W Dasterze to wyklep na gładko wyoblenia na błotnikach, efekt będzie lepszy ;). Ciekawe ile by palił na autostradzie Daster obniżony do np. 10 cm ( marzy mi się nawet ręcznie zmieniana wysokość zawieszenia dwupozycyjna nisko twardo i tak jak jest)
Marek1603 - 2016-05-18, 08:23

Do zrobienia. Zawieszenie pneumatyczne na poduszkach powietrznych. Ciśnieniem powietrza zmieniasz twardość. Gorzej z wysokością. Chyba, że zastosujesz kilka poduszek na wysokość.

Można też na hydraulice.
https://www.youtube.com/watch?v=6oOhkp4y9wE
Albo zwyczajnie gleba.
https://www.youtube.com/watch?v=XtTHWfP2XcY

jas_pik - 2016-05-18, 08:26

damiaszek napisał/a:
Ciekawe ile by palił na autostradzie Daster obniżony do np. 10 cm ( marzy mi się nawet ręcznie zmieniana wysokość zawieszenia dwupozycyjna nisko twardo i tak jak jest)

Na pewno znacznie mniej. Ale przecież to da się zrobić za pomocą zawieszenia pneumatycznego :mrgreen:
Jeszcze lepsze efekty da założenie od spodu blach zakrywających cały spód samochodu w celu zmniejszenia ilości zawirowań tzw undercover

Scyzor - 2016-05-18, 08:44

Podstawową rzeczą jest odelżyć samochód z niepotrzebnych kilogramów. Rozbawia mnie jak ktoś szuka oszczędności na zużyciu paliwa dolewając np. jakiejś chemii do baku, albo zmniejszając opory powietrza, a w bagażniku na co dzień wozi połowę swojego dobytku... :)
Marek1603 - 2016-05-18, 10:35

Scyzor napisał/a:
Podstawową rzeczą jest odelżyć samochód z niepotrzebnych kilogramów


Proponuję na początek wyrzucić kierowcę i pasażerów. :mrgreen: ;-)

jas_pik - 2016-05-18, 11:17

Marek1603 napisał/a:

Proponuję na początek wyrzucić kierowcę i pasażerów. :mrgreen: ;-)

A samochód sprzedać - coś co nic nie waży może się poruszać z prędkością światła bez żadnego problemu - czyli wycieczki robić wirtualnie - to jest dopiero oszczędność i ekologia :mrgreen:

corrado - 2016-05-18, 12:31

tu chodzi glownie o predkosci tzw " autostradowe " albo pozamiejskie
gdzie tak mocno rosnie sila oporu powietrza a pojazd w ruchu rzadzi się mechanika plynow . Musi przecież przejechać przez te masy powietrza.

Opory toczenia które zaleza od masy czy opory bezwladnosci wystepujace przy hamowaniu czy przyspieszaniu nie zaleza od predkosci podczas jednostajnej jazdy autostradowej

jas_pik - 2016-05-18, 15:05

Ale masz jeszcze opory toczenia opon oraz opory toczenia łożysk.
Na pierwsze pomoże zmiana opon na te z mniejszymi oporrami ( tzw ECO) oraz/lub podwyższenie ciśnienia .
Na to drugie rozwiazanie jest proste ( moda na litowe akumulatory jest w samochodach elektrycznych powszechna ale są bardzo drogie - chciaż znacznie lepsze są także takie litowe standardowe 12 V do samochodów bo mogą mieć znacznie mniejsze pojemności a ich masa jest 4 krotnie niższa niż Pb.
Ale przecież mamy nasze własne rozwiazania litowe - też pomocne .
Dlatego proponuje konwersję na "lit"
Na takim z poniżeszego zdjęcia naprawdę lepiej się jeździ i są mniejsze opory toczenia.
Do nabycia w dobrych sklepach motoryzacyjnych


corrado - 2016-05-18, 15:18

Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza

http://www.auto-wiedza.pl/opory-ruchu/

damiaszek - 2016-05-18, 15:45

corrado napisał/a:
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza

http://www.auto-wiedza.pl/opory-ruchu/


Opory toczenia rosną wraz z prędkością, tyle że liniowo.

jas_pik, zawartością tej puchy smarujemy swój akumulator i mamy "li-pol o niższym oporze" :-P <tarcia podczas wyciągania z auta :mrgreen: )

corrado - 2016-05-18, 16:05

damiaszek napisał/a:
corrado napisał/a:
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza

http://www.auto-wiedza.pl/opory-ruchu/


Opory toczenia rosną wraz z prędkością, tyle że liniowo.


Nie zawsze. Podobno są specjalne mieszanki gumy , które zachowują się lepiej , mniej sie odkształcają-> mają mniejszy współczynnik tarcia przy większych prędkościach i temperaturach . Także nawet może i nieliniowo rosnąć .

damiaszek - 2016-05-18, 16:28

Siła odśrodkowa prostuje spłaszczenie opony :)

Śmiem twierdzić że to "chyłit" marketingowy, fizyki nie przeskoczą, a od opony wymagam jak największego współczynnika tarcia. Zresztą opory toczenia to nie tylko opony i ciśnienie w nich. To też hamulce(czy zaciski dobrze odpuszczają, klocki się nie przycierają itp.), to półosie napędowe i opory w skrzyni, w Dusterach 4x4 opory wału i tylnego dyferencjału, łożyska i pewnie jeszcze trochę by tego można znaleźć.

corrado - 2016-05-18, 17:37

tak , a wzrost temperatury powietrza zwieksza cisnienie opony i ta bardziej sie "prostuje" lol

siła odśrodkowa występuje na zakrętach, a tą się nie zajmuję w tym temacie to po pierwsze bo i tak rzadko występuje przy jeździe autostradą >100km/h

damiaszek - 2016-05-18, 17:49

miałem na myśli tą co występuję na obwodzie szybko kręcącego się koła :-P
corrado - 2016-05-18, 18:39

1.3 miles per galon improvement @ 65 mph, or +4.6%
na podkładkach od pizzy :-)

................................out bound........Return..................Average
With wheel covers..........28.5.............29.2
...................................29.8........... ..30.7
...................................29.2........... ..29.7
...................................29.4........... ..29.8
...................................29.7........... ..30.1....................29.6 mpg

Wheel covers removed....28.0.............28.2
...................................28.0........... ..28.5*
...................................28.0........... ..28.2
...................................27.7**......... .27.7**................28.0 mpg

With wheel covers..........29.0.............29.5
..................................28.8............ ..28.0 **
..................................28.7............ ..29.5
..................................28.8 ..............29.4...............29.0 mpg






ale kto ma takie alusy "mieszacze" ...

http://ecomodder.com/foru...4-6-a-4368.html

damiaszek - 2016-05-18, 19:03

5% zysku, przy prędkości około 105 km/h. Przy typowo autostradowej -+130 km/h było by jeszcze więcej.
Na wakacyjny wyjazd (Pi razy oko 2000 km autostradami) zaklejam kołpaki na gładko przy pomocy srebrnego power tapa :lol: . Prawie jedno tankowanie LPG mniej.

corrado - 2016-05-18, 21:35

Oto jaki fajny spadochron jest w dusterze ze zderzaka tylnego, sorry za słabe fotki - fotki od tyłu w kierunku przodu auta


jas_pik - 2016-05-18, 22:51

Proponuję poczytać trochę naukowych opracowań i tam szukać odpowiedzi w którym kierunku warto iść
http://www.anl.gov/sites/...ogy_fs_0413.pdf

corrado - 2016-05-18, 23:19

10% zmniejszenie Cx
z 0.33 na 0.3
z flat underobody



Większe ciśnienie dynamiczne w drugim przypadku oznacza mniejsze statyczne a więc lepsze prowadzenie z powodu mniejszych róznic z dużym ciśnieniem dynamicznym powietrza na "dachu" auta no i tym samym zmniejszenie Cx.

i turbulencje



http://www.sharc.co.uk/html/case_rieter.htm

shrek - 2016-05-21, 06:32

Auto pali tyle ile musi. Wszystkie przerobki to tylko kwestia dziesietnych litra spalania na sto. Rownie dobrze mozemy: schudnac,ogolic wlosy, jezdzic po nagu, ;-)
corrado - 2016-05-21, 07:29


honda civic 5. generacji
65+ miles per galon, = ok 27.5km/1L = 3.63L/100km
a nawet pisze ze w lecie 70mpg uzyskała, czyli jeszcze mniej

mowi, ze panel pod autem dal ok.10% oszczednosci

corrado - 2016-05-21, 21:01

aerodynamiczne podwozie Mazda 6 2014


I jak zrobić osłonę dolną tyłu w Hondzie Civic , która też ma spadochron z tyłu pod tylnym zderzakiem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group