DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - części do zawieszenia

ajax - 2016-05-15, 12:05
Temat postu: części do zawieszenia
Wampirek dojrzewa do wymiany wahaczy. I mam troche wątpliwości - w ASO podano jako nr OEM: 545012815R (wahacz), 545001225R (wahacz) - jak rozumiem to prawy i lewy oraz 7703034281-2X NAKRETKA. Rozglądam się za częściami i nie widzę takich numerów w sklepie, w którym zwykle kupuję częsci. Może pomylili, może to motorio. Ale problem mam inny - wahacze od mooga (stosunek deklarowanej jakości do ceny jak dla mnie satysfakcjonujący) - podane, że pasują, ale czy z pewnością? symbol: MOOG RE-TC-10480 (prawy) i MOOG RE-TC-10479 (lewy). W opisie - montowany do Dacia Duster i Renault Duster i do żadnej innej marki. Pomożecie - zwłaszcza liczę na guru czyli laisara. Nie mam chęci wydawać kasy i potem wymieniać
laisar - 2016-05-15, 19:27

ajax napisał/a:
Może pomylili, może to motorio

Nie, chyba po prostu najnowsze - wcześniejsze to 545016746R, 545019969R i 545011697R (lewy) oraz 545000138R, 545001535R i 545006542R (prawy).

Prawdopodobnie nie ma to większego znaczenia, bo opisane są jako zgodne "w dół" - stare numery pasują niby tylko do starych egzemplarzy, ale nowe numery pasują zarówno do nowych, jak i starych samochodów.

ajax napisał/a:
7703034281-2X NAKRETKA

Owszem, ale to nakrętka przegubu kulistego na końcu wahacza - 1 szt. na stronę.

Nakrętki faktycznych sworzni mocujących wahacze do ramy ("sanek") to 7703034212 - 2 szt. na stronę ("M14 RDL F").

Sworznie: 7703602271, "SRUBA Z PODST H RD" - 2 szt. na stronę.

ajax - 2016-05-16, 18:05

Krtek jak zawsze niezawodny. Dziękuje i oczywiście "pomógł". O sworzniach w ASO nie mówoli - ale chyba lepiej wymienic profilaktycznie, zamiast rozgrzebywac za rok. A jak podejśc jesli wahacz mam opisany jako "komplet z mocowaniem" - wygląda, że z nakrętkąi :?:
laisar - 2016-05-16, 19:47

ajax napisał/a:
O sworzniach w ASO nie mówoli - chyba lepiej wymienic profilaktycznie

Podręcznik serwisowy nakazuje obowiązkową wymianę sworzni i nakrętek podczas wymiany wahacza.

arnold - 2016-05-16, 20:04

Myślałem że sworznie w nowych wahaczach są zanitowane w komplecie. A co do nakrętek to nie wiem jak cieżko jest odciągnąć zwrotnicę w Dusterze, ale serwisówki rządzą się swoimi prawami.
laisar - 2016-05-16, 22:58

arnold napisał/a:
Myślałem że sworznie w nowych wahaczach są zanitowane w komplecie

Piszesz o przegubie kulistym - ja pisałem o śrubach nr 3:



W dusterze przeguby rzeczywiście są nitowane, w pozostałych daciach - wprasowywane.

ajax - 2016-05-17, 16:54

laisar napisał/a:
ajax napisał/a:
O sworzniach w ASO nie mówoli - chyba lepiej wymienic profilaktycznie

Podręcznik serwisowy nakazuje obowiązkową wymianę sworzni i nakrętek podczas wymiany wahacza.

też już zdążyłem dopytać. Oczywiście jak zawsze masz rację. Co GURU to GURU :-D
Szkoda, że nie można dać 2 raz pomógł
A może można? Sprawdzę
W każdym razie dziękuję
edit
można, dałem

corrado - 2016-05-17, 17:11

Nie ma potrzeby wymieniać śrub .
Są bardzo bardzo mocne.

laisar - 2016-05-19, 23:05

corrado napisał/a:
Nie ma potrzeby wymieniać śrub

Na temat potrzeby lub jej braku się nie wypowiadałem - przytoczyłem jedynie treść podręcznika serwisowego. Jeżeli ktoś uważa, że jest mądrzejszy, to może sobie robić po swojemu.

eplus - 2016-05-20, 04:30

Być może na gwincie nowej jest kropelka kleju. Dwa razy nie zadziała.
arnold - 2016-05-20, 05:22

Albo nakrękti są zapunktowane.
corrado - 2016-05-20, 09:21

a przy wymianie tulei czy sworzni wam wymieniali tez te sruby ?
ja nie wymienialem i rozlaczalem juz wahacze pare razy i wszystko cymes .

arnold - 2016-05-20, 14:35

Serwisówka zaleca, a czy to jest potrzebne? Nie do końca, nie wiem po co drążyć temat
corrado - 2016-05-20, 15:09

mozna pisac, internet jest dla wszystkich :lol:
Marcinbzyk - 2016-05-20, 20:27

Mam pytanie czy sprężyny i amortyzatory (ogólnie mcperson) przedniego zawieszenia w wersji 2x4 i 4x4 są takie same?
laisar - 2016-05-24, 09:21

Marcinbzyk napisał/a:
są takie same?

Nie, bo mają różne numery części - i to także pomiędzy odmiennymi wersjami silnikowymi przy danym rodzaju napędu.

corrado - 2016-05-24, 09:59

ale amorki przód roznia sie tylko miedzy : do skrzyni manaulnej i do skrzyni automatycznej
Marcinbzyk - 2016-05-24, 21:31

Czyli amorki różne, sprężyny w manualu takie same we wszystkich modelach silnikowych i 2x4 oraz 4x4. Dzięki.
laisar - 2016-05-25, 00:31

Marcinbzyk napisał/a:
Czyli amorki różne, sprężyny w manualu takie same we wszystkich modelach silnikowych i 2x4 oraz 4x4

Odwrotnie - sprężyn jest kilkadziesiąt rodzajów, amortyzatorów ledwie parę.

Marcinbzyk - 2016-05-25, 06:01

Teraz mam jasność w temacie. Dzięki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group