|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - części do zawieszenia
ajax - 2016-05-15, 12:05 Temat postu: części do zawieszenia Wampirek dojrzewa do wymiany wahaczy. I mam troche wątpliwości - w ASO podano jako nr OEM: 545012815R (wahacz), 545001225R (wahacz) - jak rozumiem to prawy i lewy oraz 7703034281-2X NAKRETKA. Rozglądam się za częściami i nie widzę takich numerów w sklepie, w którym zwykle kupuję częsci. Może pomylili, może to motorio. Ale problem mam inny - wahacze od mooga (stosunek deklarowanej jakości do ceny jak dla mnie satysfakcjonujący) - podane, że pasują, ale czy z pewnością? symbol: MOOG RE-TC-10480 (prawy) i MOOG RE-TC-10479 (lewy). W opisie - montowany do Dacia Duster i Renault Duster i do żadnej innej marki. Pomożecie - zwłaszcza liczę na guru czyli laisara. Nie mam chęci wydawać kasy i potem wymieniać
laisar - 2016-05-15, 19:27
ajax napisał/a: | Może pomylili, może to motorio |
Nie, chyba po prostu najnowsze - wcześniejsze to 545016746R, 545019969R i 545011697R (lewy) oraz 545000138R, 545001535R i 545006542R (prawy).
Prawdopodobnie nie ma to większego znaczenia, bo opisane są jako zgodne "w dół" - stare numery pasują niby tylko do starych egzemplarzy, ale nowe numery pasują zarówno do nowych, jak i starych samochodów.
ajax napisał/a: | 7703034281-2X NAKRETKA |
Owszem, ale to nakrętka przegubu kulistego na końcu wahacza - 1 szt. na stronę.
Nakrętki faktycznych sworzni mocujących wahacze do ramy ("sanek") to 7703034212 - 2 szt. na stronę ("M14 RDL F").
Sworznie: 7703602271, "SRUBA Z PODST H RD" - 2 szt. na stronę.
ajax - 2016-05-16, 18:05
Krtek jak zawsze niezawodny. Dziękuje i oczywiście "pomógł". O sworzniach w ASO nie mówoli - ale chyba lepiej wymienic profilaktycznie, zamiast rozgrzebywac za rok. A jak podejśc jesli wahacz mam opisany jako "komplet z mocowaniem" - wygląda, że z nakrętkąi
laisar - 2016-05-16, 19:47
ajax napisał/a: | O sworzniach w ASO nie mówoli - chyba lepiej wymienic profilaktycznie |
Podręcznik serwisowy nakazuje obowiązkową wymianę sworzni i nakrętek podczas wymiany wahacza.
arnold - 2016-05-16, 20:04
Myślałem że sworznie w nowych wahaczach są zanitowane w komplecie. A co do nakrętek to nie wiem jak cieżko jest odciągnąć zwrotnicę w Dusterze, ale serwisówki rządzą się swoimi prawami.
laisar - 2016-05-16, 22:58
arnold napisał/a: | Myślałem że sworznie w nowych wahaczach są zanitowane w komplecie |
Piszesz o przegubie kulistym - ja pisałem o śrubach nr 3:
W dusterze przeguby rzeczywiście są nitowane, w pozostałych daciach - wprasowywane.
ajax - 2016-05-17, 16:54
laisar napisał/a: | ajax napisał/a: | O sworzniach w ASO nie mówoli - chyba lepiej wymienic profilaktycznie |
Podręcznik serwisowy nakazuje obowiązkową wymianę sworzni i nakrętek podczas wymiany wahacza. |
też już zdążyłem dopytać. Oczywiście jak zawsze masz rację. Co GURU to GURU
Szkoda, że nie można dać 2 raz pomógł
A może można? Sprawdzę
W każdym razie dziękuję
edit
można, dałem
corrado - 2016-05-17, 17:11
Nie ma potrzeby wymieniać śrub .
Są bardzo bardzo mocne.
laisar - 2016-05-19, 23:05
corrado napisał/a: | Nie ma potrzeby wymieniać śrub |
Na temat potrzeby lub jej braku się nie wypowiadałem - przytoczyłem jedynie treść podręcznika serwisowego. Jeżeli ktoś uważa, że jest mądrzejszy, to może sobie robić po swojemu.
eplus - 2016-05-20, 04:30
Być może na gwincie nowej jest kropelka kleju. Dwa razy nie zadziała.
arnold - 2016-05-20, 05:22
Albo nakrękti są zapunktowane.
corrado - 2016-05-20, 09:21
a przy wymianie tulei czy sworzni wam wymieniali tez te sruby ?
ja nie wymienialem i rozlaczalem juz wahacze pare razy i wszystko cymes .
arnold - 2016-05-20, 14:35
Serwisówka zaleca, a czy to jest potrzebne? Nie do końca, nie wiem po co drążyć temat
corrado - 2016-05-20, 15:09
mozna pisac, internet jest dla wszystkich
Marcinbzyk - 2016-05-20, 20:27
Mam pytanie czy sprężyny i amortyzatory (ogólnie mcperson) przedniego zawieszenia w wersji 2x4 i 4x4 są takie same?
laisar - 2016-05-24, 09:21
Marcinbzyk napisał/a: | są takie same? |
Nie, bo mają różne numery części - i to także pomiędzy odmiennymi wersjami silnikowymi przy danym rodzaju napędu.
corrado - 2016-05-24, 09:59
ale amorki przód roznia sie tylko miedzy : do skrzyni manaulnej i do skrzyni automatycznej
Marcinbzyk - 2016-05-24, 21:31
Czyli amorki różne, sprężyny w manualu takie same we wszystkich modelach silnikowych i 2x4 oraz 4x4. Dzięki.
laisar - 2016-05-25, 00:31
Marcinbzyk napisał/a: | Czyli amorki różne, sprężyny w manualu takie same we wszystkich modelach silnikowych i 2x4 oraz 4x4 |
Odwrotnie - sprężyn jest kilkadziesiąt rodzajów, amortyzatorów ledwie parę.
Marcinbzyk - 2016-05-25, 06:01
Teraz mam jasność w temacie. Dzięki.
|
|