|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - pascal i inni
corrado - 2016-05-31, 10:37
http://www.daciaklub.pl/f...1700263#1700263
arnold napisał/a: | No ciśnienie na pewno nie zwiększy się przez średnicę przewodu, odsyłam do prawa Pascala.
Nakrętki M10 albo M12 to tylko różnica dla procesu produkcyjnego żeby nie pomylić podzespołów. |
LOL
Prawo Pascala o czym innym mówi .
Natomiast podstawą jest prawo Bernouliego - doczytaj sobie zanim zaczniesz się wymądrzać.
W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.
arnold - 2016-05-31, 10:57
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna
Na tej zasadzie działają hamulce. Przewody większej średnicy mają tutaj sens w przypadku zwiększonego wydatku, płyn też ma jakąś tam lepkość, a trochę trzeba go przepchnąć pomiędzy pompą, modulatorem i zaciskiem.
Równanie Bernoulliego ma sens tam gdzie występują jakieś większe prędkości przepływu niż w układzie hamulcowym, np. w eżektorze pistoletu lakierniczego, czy w układzie dolotowym (przede wszystkim gaźnik) Z hydrodynamiki jestem cienki, ale to chodzi o spadki ciśnienia w danym miejscu przewodu o innej średnicy, gdy płyn wykazuje się jakąś dynamiką.
Wracając do prasy hydraulicznej, prawa Pascala i ciśnienie w pompie jest równe ciśnieniu w cylindrze zacisku i tyle.
damiaszek - 2016-06-01, 08:43
corrado napisał/a: | W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy. |
Zamotałeś straszliwie, to nie rurka Pitota, W układzie hamulcowym wpływ spadku ściśnienia pod wpływem szybkości przypływu płynu są pomijalne. Już większe znaczenie będzie miała lepkość kinematyczna (choć też praktycznie nie trzeba tego uwzględniać. W tym wypadku liczą się tylko ruchome powierzchnie, czyli tłok pompy i tłoczki w zaciskach i cylinderkach, oraz co może być istotne sztywność całego układu hamulcowego chodzi o np. puchnące przewody czy zaciski (też się potrafi zdarzyć)
|
|