DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - pascal i inni

corrado - 2016-05-31, 10:37

http://www.daciaklub.pl/f...1700263#1700263
arnold napisał/a:
No ciśnienie na pewno nie zwiększy się przez średnicę przewodu, odsyłam do prawa Pascala.

Nakrętki M10 albo M12 to tylko różnica dla procesu produkcyjnego żeby nie pomylić podzespołów.


LOL
Prawo Pascala o czym innym mówi .

Natomiast podstawą jest prawo Bernouliego - doczytaj sobie zanim zaczniesz się wymądrzać.


W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.

arnold - 2016-05-31, 10:57

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna

Na tej zasadzie działają hamulce. Przewody większej średnicy mają tutaj sens w przypadku zwiększonego wydatku, płyn też ma jakąś tam lepkość, a trochę trzeba go przepchnąć pomiędzy pompą, modulatorem i zaciskiem.

Równanie Bernoulliego ma sens tam gdzie występują jakieś większe prędkości przepływu niż w układzie hamulcowym, np. w eżektorze pistoletu lakierniczego, czy w układzie dolotowym (przede wszystkim gaźnik) Z hydrodynamiki jestem cienki, ale to chodzi o spadki ciśnienia w danym miejscu przewodu o innej średnicy, gdy płyn wykazuje się jakąś dynamiką.

Wracając do prasy hydraulicznej, prawa Pascala i ciśnienie w pompie jest równe ciśnieniu w cylindrze zacisku i tyle.

damiaszek - 2016-06-01, 08:43

corrado napisał/a:
W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.


Zamotałeś straszliwie, to nie rurka Pitota, W układzie hamulcowym wpływ spadku ściśnienia pod wpływem szybkości przypływu płynu są pomijalne. Już większe znaczenie będzie miała lepkość kinematyczna (choć też praktycznie nie trzeba tego uwzględniać. W tym wypadku liczą się tylko ruchome powierzchnie, czyli tłok pompy i tłoczki w zaciskach i cylinderkach, oraz co może być istotne sztywność całego układu hamulcowego chodzi o np. puchnące przewody czy zaciski (też się potrafi zdarzyć)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group