|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Schemat elektryczny do Duster 1.5dCi
vvaldi - 2016-06-17, 06:35 Temat postu: Schemat elektryczny do Duster 1.5dCi Chciałbym podłączyć odstraszacz gryzoni do osobnego bezpiecznika (lub przewodu) na którym pojawia się 12V tylko po wyłączeniu silnika.
Macie jakieś schematy z opisem, albo dobre rady?
Andrzej Zajczuk - 2016-06-17, 16:06
W instalacji nie ma zasilania włączanego po wyłączeniu zapłonu. Potrzebujesz przekaźnika pośredniczącego wyłączanego zapłonem. Zasilanie przez bezpiecznik montowany na przewodzie podłączony pod klemę akumulatora lub ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
schematy do pobrania w linku poniżej.
https://www.dropbox.com/s...duster.zip?dl=0
vvaldi - 2016-06-18, 22:57
Andrzej Zajczuk napisał/a: | W instalacji nie ma zasilania włączanego po wyłączeniu zapłonu. Potrzebujesz przekaźnika pośredniczącego wyłączanego zapłonem. Zasilanie przez bezpiecznik montowany na przewodzie podłączony pod klemę akumulatora lub ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika. |
Wielkie dzięki. Już szukam, już zamawiam...
kali - 2016-06-18, 23:39
Wystarczy przekaźnik 561, chociaż nie widzę sensu wyłączania urządzenia podczas jazdy.
Ale jak chcesz to 85 do masy, 86 do kl15, 30 do kl30, 87a do twojego urządzenia, 87 wolny.
vvaldi - 2016-06-21, 23:14 Temat postu: Odstraszacz Wolałbym użyć przekaźnika hermetycznego NC. Chciałbym, aby przy włączonej stacyjce przekaźnik działał i rozłączał zasilanie urządzenia. Przy wyłączonej - styki powinny w pozycji NC być zwarte i doprowadzać prąd do odstraszacza.
kali - 2016-06-21, 23:19
Taki ci zaproponowałem. Hermetyczny ...... sensu nie widzę. Możesz mi wierzyć.
vvaldi - 2016-06-22, 17:50
Doszedł odstraszacz i okazuje się, że ma dodatkowy przewód do odłączania zasilania w czasie włączonego prądu stacyjką - a więc ma wewnętrzny przekaźnik. :D
Ale...
Qrde, przeglądam ten schemat no i po niemiecku nic a nic... najchętniej chciałbym się podpiąć w komorze bezpieczników, ale gdzie jest to miejsce ?
edit: już doczytałem. Podobno każdy żółty przy bezpiecznikach ma 12V po uruchomieniu stacyjki.... sprawdzę.
|
|