|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Szarpanie / przerywanie / brak mocy / dławienie
aria - 2016-06-25, 11:52 Temat postu: Szarpanie / przerywanie / brak mocy / dławienie Witajcie,
może ktoś z Was miał taki problem z Dacią i będzie w stanie powiedzieć, co to może być, abyśmy sami jakoś to naprawili, jak się nie uda to czeka ją serwis.....
Problem jak w temacie: Szarpanie / przerywanie / brak mocy / dławienie
Objawy:
- w trakcie wyprzedzania - bieg 4, prędkość np. 80km/h, prędkość nie wzrasta pomimo gazu dociśniętego do dechy! Masakra! Nie da rady wyprzedzić TIRa, bo się wskazówka zatrzyma i koniec! Zdarza się w 50% przypadkach.
- ruszanie ze skrzyżowania na biegu 1. - chcę ruszyć "z piskiem opon", żeby zdążyć przed nadjeżdżającym autem - pomimo PRAWIDŁOWEGO puszczenia sprzęgła i skoordynowania z gazem - auto rusza prędkością 5km/h i dusi się / dławi, a nagle wystrzeli jak torpeda.
- odpalenie auta na zimnym silniku - nie koniecznie rano, także w ciągu dnia, po skończonej pracy itp. - obroty falują, szarpie, czasem zgaśnie silnik, jak właczę klimę to ruszę z prędkością 5km/h dusi się, szarpie, dławi. I tak przez 500-1000m - potrafi też zgasnąć w czasie jazdy np. na rondzie, przy redukcji biegu.
- w ciągu spokojnej jazdy, stała prędkość - brak objawów
- w trakcie lekkiego/średniego/mocnego przyspieszenia czuć leciutkie nierównomierne przyspieszanie, takie zaskoki, ciężko opisać
- brak mocy w trakcie podjeżdżania pod górę - wskazówka opada w dół pomimo gazu do dechy - zjawisko ciągłe, chyba, że to jest lekka górka to wskazówka ani drgnie.
- utrzymuje niskie obroty. na luzie zawsze pokazywała ok.800obr, teraz pokazuje 500.
jak coś mi się przypomni to dopiszę.
Logan 1.4 rocznik 2007 benzyna, przebieg 110 000 km (autentyczny), od listopada instalacja LPG, ale wcześniej też się to objawiało w mniejszym stopniu, teraz znacznie się pogłębia. Objawy na gazie, jak i na benzynie. Użytkowanie głównie na trasach/autostradach.
Filtr gazu wymieniony na czas, sprzęgło ok, wymienione świece i przewody kilkakrotnie, hamulce nie blokują, olej wymieniana na czas albo wcześniej, filtr powietrza wymieniony. Ogólnie auta zadbane i wymieniane/naprawiane wszystko na czas. Podłączona do komputera - nic nie wykazuje.
W poniedziałek wymienimy uszczelki od przepustnicy - bo może lewe powietrze łapie?
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie!
DrOzda - 2016-06-25, 12:02
Czy była robiona regulacja luzu zaworowego?
aria - 2016-06-25, 12:07
Nie i po książce serwisowej widać, że nigdy. Także na pewno warto zrobić. Dam do mechanika jak najszybciej.
Ale to może dawać aż takie objawy?
DrOzda - 2016-06-25, 12:19
Tak, na benzynie powinno się wyregulować po 100 tys. - na gazie co maksimum 20 tys.
kali - 2016-06-25, 12:47
Zawory warto zrobić. Uszczelkę pod przepustnicą sobie raczej podaruj. Chyba że garziaz ją spie.... czy też którejś z 3 łapek nie dokręcił. Pokaż mi korekcję długoterminową sterownika.
A objawy mogą być właśnie takie jak opisałaś.
aria - 2016-06-25, 16:04
Tak jak mówisz. Gazownik coś nakombinował. Przepustnica nie była przykrecona do kolektora ssącego, jednej łapki nie dokręcił. Sami dokrecalismy. A górna uszczelka się rozerwala podczas demontażu. Jest jakaś sparciala.
A skąd mam wziąć korekcję sterownika?
W poniedziałek będziemy gadać w serwisie. Za 250zł mają wyregulować zawory i sprawdzić te uszczelki. Tylko za górna wołają 400 zł bo trzeba całość wymienić.
kali - 2016-06-25, 17:15
Co to jest górna a co dolna uszczelka? Pomiędzy obudową filtra powietrza a zespołem przepustnicy masz uszczelkę czy to ta jest górna? Poszukaj mojego postu na temat regulacji zaworów. Tam ją pokazałem. Pomiędzy kolektorem a przepustnicą( czy to dolna? ) Jest oring jak mnie pamięć nie myli. I po to chciałem korekcję sterownika bo po niej było by widać zubożenie mieszanki. Można ją zobaczyć nawet z torqe i elm.
Karenzo - 2016-06-25, 21:32
ta uszczelka na allegro kosztuje 30-40 zł ori .
aria - 2016-06-25, 22:30
W serwisie ta dolna kosztuje 36zł, a ta górna to jest razem z tą całą pokrywą i kosztuje 400zł.
Pamiętam, że jak podłączałam do komputera u gazowników to powiedzieli, że mieszanka mogłaby być lepsza, ale nie jest źle. Ale nie pamiętam o co chodziło, czego więcej było - wydaję mi się, że jednak powietrza, ale to jeszcze przed tym, jak dokręcaliśmy ten kolektor, bo wtedy ewidentnie zasysała powietrze.
Jak wyregulują zawory to dam znać, czy coś to zmieniło.
A jeszcze pytanie, czy jakiś przewód lub rurka mogła być gdzieś przegryziona przez zwierzę, która by dawała takie objawy? Mieliśmy poprzegryzane przewody od świec i od gazu - musieliśmy wymieniać, może coś pominęliśmy?
kali - 2016-06-26, 07:04
Masz teraz tylko jeden przewód od kolektora do reduktora. Który steruje jego ciśnieniem. Dacia to nie Cinquecento z japońskim Asinem bo tam na wymianę trzeba dać prawie 9mb przewodów podciśnieniowych
Dobrym sposobem na nieszczelności jest samostart pryskany w okolicach dolotu. W ten sposób wykrywacz nieszczelności bo silnik w razie czego zmieni ton pracy.
rimo - 2016-06-26, 21:22
Nie wyświetla ci się check engine?
Marek1603 - 2016-06-27, 04:56
Ja bym jeszcze dla pewności przeczyścił czujnik położenia wału. Odkręcasz dwie śrubki i czyścisz z zabrudzeń. Zajmie ci to 15 - 20 min. przy spokojnej pracy.
czaju - 2016-06-27, 12:36
Cytat: | Za 250zł mają wyregulować zawory |
Mój gazownik regulował mi co drugą wymianę filtrów za 70zł z wymianą uszczelki. To cena w ASO?
route2000 - 2016-06-27, 12:58
Regulowałem zawory w ASO za 350 zł.
aria - 2016-06-27, 21:33
Cena w ASO. Żaden check się nie wyświetla. Dzisiaj byłam i pytałam dokładniej to regulacja zaworów, uszczelka dolna, uszczelkę "gorna" mogliby dorobić plus montaż policzył 380zł. Ale mamy zaufanego mechanika obok domu, który zrobi nam to wszystko za 100zł. Tylko uszczelkę kupie w ASO. Termin niestety koniec następnego tygodnia...
aria - 2016-06-27, 21:35
Marek1603 napisał/a: | Ja bym jeszcze dla pewności przeczyścił czujnik położenia wału. Odkręcasz dwie śrubki i czyścisz z zabrudzeń. Zajmie ci to 15 - 20 min. przy spokojnej pracy. |
Dobry pomysł. Spróbujemy. Jest gdzieś wątek jak to się robi/gdzie to jest?
Józef - 2016-06-27, 22:27
Jak to się robi plik w pdf.
aria - 2016-07-08, 16:39
Dziękuję wszystkim na forum za pomoc i diagnozę
Odebrałam moją Daćkę od mechanika po regulacji zaworów i jeździ normalnie jak nówka teraz! <hurra> !! Silnik cichutko chodzi, przyspiesza bez przerywania, utrzymuje obroty, po prostu jestem wniebowzięta! przy włączonej klimatyzacji również wszystko spoko. Aż gostek powiedział, że ma teraz przyspieszenie, bo przeorał sobie kawałek podwórka jak ruszył haha
Mechanik powiedział, że nie miała w ogóle luzów na zaworach od wydechu. Nie otwierały się całkowicie
Zaraz jadę jeszcze gdzieś, aby się przekonać, czy na pewno wszystko jest ok :)
kali - 2016-07-08, 16:59
No i lux. ;)
Marcinbzyk - 2016-07-08, 18:17
To dobre wiadomość zapodałeś.
aria - 2016-07-08, 20:43
Byłam na przejażdżce i potwierdzam - naprawdę czuć różnicę
Zobaczymy jak odpali jutro na całkowicie zimnym silniku.
Marcinbzyk - 2016-07-08, 21:32
Będzie dobrze, nie martw się.
DrOzda - 2016-07-09, 11:32
Z tego wniosek ze nawet na benzynie regulować co te minimum 100 tys. wręcz należy. ...
aria - 2016-07-17, 19:06
Niestety, ale przy odpalaniu na całkowicie zimnym silniku rano, cała się talepie, musze dodawać gazu. Co do jazdy nie mam zastrzeżeń. Ciekawe co to jeszcze może być jeszcze ten czujnik polożenia wału jest do przeczyszczenia, ale ciągle brak czasu...
kali - 2016-07-17, 23:44
A jakie masz obroty? Bo jak za niskie to silniczek dodatkowego powietrza do sprawdzenia. Lub mapy się na dole rozjechał. Czujnik daje i sobie znać w całym zakresie obrotów lub auto nie zapala. Jak nie widać na nim opiłków to lepiej wymienić zamiennik tańszy od flaszki.
aria - 2016-07-18, 09:43
500obr pokazuje, dławi się, talepie, faluja obroty i zaraz jakby włącza się ssanie i ma ponad 1000obr.
kali - 2016-07-18, 16:02
Brudny silniczek. Do czyszczenia. I będzie dobrze.
aria - 2016-07-18, 16:05
Ok, to trzeba znaleźć teraz czas, żeby to zrobić...
route2000 - 2016-07-18, 17:31
Albo jak stanie na dobre.. to wtedy nie masz innego wyjścia jak tylko to naprawić
kali - 2016-07-18, 18:48
Dwie śrubki z tyłu przepustnicy i jest na wieszczchu. Tyle że obudowę filtra trzeba ściągać. Za pierwszym razem to całą przepustnicę ściągłem. Trzy łapki i cięgno linki gazu.
|
|