|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Szarpanie podczas wrzucania trzeciego biegu
vampiria200 - 2016-07-04, 11:12 Temat postu: Szarpanie podczas wrzucania trzeciego biegu Witam.
Wczoraj zauważyłem, że przy rozgrzanym silniku mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu. Występuje co 4 - 5 raz.
Wbijam sprzęgło do końca wrzucam 3 bieg, wejdzie ale zachrobocze, tak jakbym sprzęgłam do końca nie wcisnął. Jak wcisnę sprzęgło dwa razy to nie ma problemu.
Płyn hamulcowy wymieniałem 3 tygodnie temu.
Dziś w drodze do pracy miałem podobny problem.
Ma ktoś z forumowiczów rozeznanie jakie mogą być przyczyny?
damiaszek - 2016-07-04, 13:53
Może synchronizatory III biegu nawalają?
vampiria200 - 2016-07-04, 14:42
Narazie będę sprawdzał olej w skrzyni. Była zdejmowana miesiąc temu i może jest go za mało.
kali - 2016-07-04, 17:30
Jaki masz olej? Albo jest nieodpowiedniej lepkości albo synchronizatator wysiada. Mogą być jeszcze luzy na mechanizmie zewnętrznym zmiany biegów.
vampiria200 - 2016-07-04, 19:26
Prawda jest taka, że z auta dwa miesiace temu wyjęto silnik i skrzynie.
Po trzech tygodniach to poskładano i mechanik wlał chyba ten sam olej do skrzyni. Olej silnikowy wymieniałem. W skrzyni jeszcze nie i jeździłem tak miesiąc bez problemu.
Mechanik z pracy zaproponował mi olej marki elf. Orientujecie się ile wejdzie do skrzyni?
Karenzo - 2016-07-04, 19:37
wlał ten sam olej a chociaż go przefiltrował ?
vampiria200 - 2016-07-04, 19:40
Nie wiem, to jeszcze nie było moje auto 😞 olej w silniku był w złej kondycji. Jak wymieniałem poprosiłem żeby sprawdzić w skrzyni. To gość wsadził trytytke i nic nie powiedział.
vampiria200 - 2016-07-08, 14:34
Olej w skrzyni wymieniony;)
A co zlał z niej mechanik? Ano jedynie 1,5L oleju (!?) .... silnikowego..... przepracowanego!
Tak oto przygotowuje się w komisach auta na handel! Nawet nie wspominam, że właściciel komisu to znajomy!
Dzisiaj testy jak wchodzą biegi.
Karenzo - 2016-07-08, 20:47
skąd wiesz że silnikowy ?
Dar1962 - 2016-07-08, 20:52
może jest czarny?
vampiria200 - 2016-07-11, 08:11
No powiem tyle, po przejechaniu 80km od wymiany oleju wszystkie symptomy szarpania ustały, skrzynia ma możliwość delikatnego podregulowania biegów (cokolwiek to znaczy hehe). Ogólnie nie jest źle.
A olej no cóż, ja nie mam doświadczenia ale znajomy mechanik, który mi to wymieniał, mówi że olej wyglądał bardziej na taki, który jest spuszczany z silnika diesela gdzie długo zwlekano z wymianą niż na spuszczany ze skrzyni auta z przebiegiem 80k km
Karenzo - 2016-07-11, 18:41
regulacja biegów
hehe
vampiria200 - 2016-08-02, 08:28
No podobno można regulować na cięgnach elastycznych.
Wymiana oleju poskutkowała na chwilę, problem z wrzuceniem 3 i 4 występuje od czasu do czasu. Już nie trzeszczy ale czasem nie mogę poprostu wrzucić biegu. To tego wyje łożysko w skrzyni w momęcie kiedy np. zjeżdzam na biegu z górki (jak wrzuce luz albo rozsprzęgle to jest ok). Był na forum temat z moim problemem i w aso wymienili to łożysko i było ok. Jednak mój mechanik ciągle radzi wywalić skrzynię i wstawić drugą.
Link do podobnego problemu:
Problem skrzyni Duster 1.5 dci
Marek1603 - 2016-08-02, 10:24
vampiria200 napisał/a: | Jednak mój mechanik ciągle radzi wywalić skrzynię i wstawić drugą. |
Jeżeli bierze na siebie koszty skrzyni i robocizny w momencie gdy jej wymiana nie pomoże to co ci szkodzi.
Tak łapać się wszystkiego, to mogę się bawić w domu, gdy mam czas, umiem to zrobić i ponoszę koszty części.
Tak dla pewności. Poduszki pod skrzynią i silnikiem są dobre?
W przypadku gdy jedna (zwłaszcza pod silnikiem od strony rozrządu jest wytłuczona) całość opada w dół, a tym samym zmienia się położenie w stosunku do lewarka zamocowanego w nadwoziu.
vampiria200 - 2016-08-02, 10:32
Jak wymieniał mi olej w skrzyni to niby było wszystko ok.
Proble jest taki, że na moje oko łożysko powinno wyć w całym zakresie obrotów. A u mnie wyje przy 1800-2300 i 2800-3100 na każdym begu - zakres podałem +/-
Odstawie auto chyba komu innemu i zobaczymy co powie. Bez zdjęcia i oględzin to dalej wróżenie z fusów.
Obiawy są proste: wycie jak wyżej i CZASAMI oprnie wchodząca 3 i 4 - trzeba dwa razy wysprzęglić.
Ogółnie jest dużo lepiej niż przd wymianą oleju ale widać, że skrzynia przez okres jak jeździłem z 1 litrzem dostała po tyłku.
vampiria200 - 2016-08-22, 08:28
Dobra, może ma ktoś jakiś pomysł. co jakiś czas trójka i czwórka nie wchodzą, objaw taki jakbym nie wcisnął sprzęgła i nie zeszła blokada zabezpieczająca przed zgrzytem. Wysprzęgle drugi raz i wszystko wchodzi. Skrzynia już nie zgrzyta.
Byłem u trzech mechaników, jeden podpowiada żeby wymienić skrzynię, drugi mówi o wysprzęgliku a trzeci stwierdził, żeby wymienić wybierak skrzyni.
Ja szczerze mówiąc mam już trochę dość bo usterka nie jest jakaś z kosmosu wzięta, a każdy mówi coś innego.
Na razie nie mam jakiegoś problemu uniemożliwiającego jazdę, ale trochę niekomfortowo się czuję kiedy muszę zmienić na czwórkę a tu zonk i macham sprzęgłem jak wariat.
trybik - 2016-08-22, 09:41
może to głupie ale swego czasu w uno miałem podobnie , posmarowałem wodziki w kabinie przy lewarku , tylko mi 2 bieg nie wchodził
vampiria200 - 2016-08-22, 10:09
Nie wiem już, zgrzytało jak było mało oleju. Wymiana oleju, regulacja cięgien i 3 tygodnie spokoju.
Potem już nie zgrzytało ale problem z wrzuceniem się pojawił. Może te cięgna są rozregulowane znów lub tak jak mówisz przesmarować coś trzeba. Rozbiorę to pod koniec tygodnia.
vampiria200 - 2016-09-01, 07:04
No to mam diagnozę;) Cięgna, wysprzęglik, sprzęgło - idealne, nie ma co ruszać.
A przez brak oleju w skrzyni przytarte łożysko na wale, uszkodzone synchronizatory 3 i 4 biegu (podobno nie ma tragedii ale na ciepłym oleju może być problem - i faktycznie jak auto jest zimne skrzynia działa bardzo bobrze) oraz spalony 5 bieg (cokolwiek to znaczy).
I teraz moje pytanie, skrzynia z allegro (15tyś przebiegu) to koszt ok 900zł z wysyłką, wymiana skrzyni wraz z olejem to koszt 350zł.
Natomiast regeneracja mojej skrzyni (83tyś przebiegu) to kosz 1100zł - 1400zł - zależnie od wymienionych części.
Co radzicie?? i Jaki dokładnie jest model skrzyni w dusterze 1.6 16V 4x2 ph1? 2010
route2000 - 2016-09-01, 07:40
Miałem podobny przypadek, że w poprzednim aucie Scenic wyleciał mi wsteczny bieg. Po demontażu skrzyni okazało się, że jedna z kulek od krzyżaka przy przegubie wpadł do środka i połamał zębatkę.
Nowa oryginalna kosztowała bagatela ponad 2000 zł.
Więc kupiłem używaną i sprawną kompletną skrzynię biegów za 350 zł i je zamontowałem. Śmigała dalej aż do sprzedaży.
Zakup skrzyni wiąże się z niewiadomym jakim stanie (może ma jakieś wady, ale nie koniecznie albo z rozbita), natomiast regenerowana to masz pełną gwarancję, że będzie solidnie zrobiona i na długo (nowe elementy i pełne uszczelnienie).
Różnica w cenie nie jest powalająca więc zleciłbym je regenerację. Takie jest moje zdanie.
vampiria200 - 2016-09-01, 08:27
A możesz powiedzieć co to znaczy "spalony" bieg?
laisar - 2016-09-01, 08:28
vampiria200 napisał/a: | Co radzicie? |
Ja organicznie nie lubię czegokolwiek wyrzucać, więc zawsze najpierw rozważam naprawdę. Tym bardziej, że stan używek to loteria, a jak naprawi się swoją, to niby wiadomo, co się ma. Pozostaje jednak kwestia jakości tej naprawy - dobrych mechaników jest mało...
Akurat Twoja skrzynia wydaje się w gorszym stanie niż średnia używek, więc chyba prościej byłoby wymienić, niż rozbierać. Sprzedaż swojej, nawet jako uszkodzonej, także pozwoliłaby zmniejszyć sumaryczny koszt.
W skrócie jest to zatem wybór między kompetencjami mechanika a jakością części używanej.
vampiria200 napisał/a: | Jaki dokładnie jest model skrzyni w dusterze 1.6 16V 4x2 ph1? 2010 |
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6024 + http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445 = JR5-187 = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445
vampiria200 napisał/a: | co to znaczy "spalony" bieg? |
Trzeba pytać mechanika co miał na myśli.
Karenzo - 2016-09-01, 11:40
wymieniaj ,
w skrzyniach się nie dłubie . chyba że są bardzo drogie
Marmach - 2016-09-01, 16:46
Jak kupiłem skrzynię od Clio pod większą zębatkę V biegu, to miała być ze znikomym przebiegiem i chociaż od zewnątrz była już trochę zapaskudzona, to rozebrałem ją na części i wyglądała w środku idealnie (przynajmniej okiem profana). Kosztowała mnie 450zł. Zębatka jak dotąd nie odpadła
Ja bym chyba ryzykował sprzedawcę z sensownymi opiniami, jakoś trudno mi sobie wyobrazić, żeby rynek był zalany zniszczonymi skrzyniami, bo akurat to nie jest element, który się często psuje...
Karenzo - 2016-09-01, 21:07
ja za swoją skrzynie od clio 1.5 dci dałem coś ok 300 zł + 100 wysyłka i też w środku nówka .
vampiria200 - 2016-09-07, 13:48
Dobra, na razie się zastanawiam co zrobić bo auto jaby lepiej jeździ.
Naprawę chyba sobie daruję bo czarodzieje od skrzyń dają takie widełki kosztów naprawy, że aż strach się bać. Jeden zregeneruje za 400 drugi za 1500zł.
Tak jak pisał Lasiar poszukam skrzyni JR5-187 bo podobno w Częstochowie speca od skrzyń cięzko znaleźć a jak już ktoś jest to różne opinie o nim krążą;)
laisar - 2016-09-07, 13:55
vampiria200 napisał/a: | poszukam skrzyni JR5-187 |
Nie musi być identyczny podtyp - wystarczy, żeby pasowała mechanicznie (bywają różne mocowania dzwonu sprzęgła - http://www.skrzynie.com.p...lt-typ-jr5.html) oraz miała mniej więcej podobne przełożenia.
vampiria200 - 2016-09-07, 14:20
Mechanik mi stęka żebym kupił konkretnie tą samą skrzynię bo jest policzona pod konkretny silnik i wagę oraz kształt nadwozia
laisar - 2016-09-07, 14:28
Stąd moja uwaga nt "mniej więcej podobnych przełożeń" - obciążenie i tak może się zmieniać w szerokim zakresie od masy własnej+kierowca do maksymalnej masy zestawu auto+przyczepa, więc i silnik, i skrzynia sobie poradzą z pewnymi odstępstwami.
vampiria200 - 2016-09-07, 14:54
No niestety za słabo się na tym znam żeby kombinować;) Chyba że coś zaproponujecie;)
vampiria200 - 2016-09-08, 14:11
A czy jak kupię taką to będzie ok? Jak bardzo będzie się różnić od 187?
TYP:JR5-372
laisar - 2016-09-09, 10:45
vampiria200 napisał/a: | Jak bardzo będzie się różnić od 187?
TYP:JR5-372 |
Sporo, bo chociaż biegi 1-4 i wsteczny nominalnie są takie same, to ta skrzynia ma o 9% krótsze przełożenie główne. W efekcie na 5 biegu różnica to już 16%.
Jednak podstawowym problemem jest prędkościomierz, bo w 372 ma dodatkowe swoje przełożenie. Być może trzeba by skonfigurować lub przeprogramować sterownik ABS, który podaje informację o prędkości reszcie systemów - w tym, co najważniejsze, sterownikowi silnika.
Najlepsze skrzynie bez tych problemów:
JR5-051
JR5-052
JR5-168
JR5-302
JR5-303
JR5-360
JR5-393
JR5-513
vampiria200 - 2016-09-12, 07:50
Dzięki za pomoc, udało mi się zakupić 187.
Teraz tylko się modlić żeby skrzynia była OK. Dzisiaj powina dojść do mechanika.
W sumie robiłem testy w weekend. Stara skrzynia na zimno (a poranki mamy chłodne) działa jak igła, po 10 km i rozgrzaniu oleju zaczynają się problemy.
vampiria200 - 2016-09-13, 10:58
No i skrzynia przyszła. Zakupiona została w firmie sprzedającej używane części.
Powiedzcie tylko czy to normalne, że naklejka na skrzyni jest zdrapana? Zdrapano kod kreskowy i numer seryjny. Typ i numer części zostawiono;)
route2000 - 2016-09-13, 11:20
A czy to ważne? Ważne jest to by skrzynia pracowała nienagannie i nie wyła.
Lajkonik - 2016-09-13, 11:44
Może nie tyle ważne, co zastanawiające. Dlaczego ktoś zacierał znaki na produkcie?
vampiria200 - 2016-09-13, 11:53
Gosć mówi, że nie wie czemu są zatarte ale dostałem miesiąc gwarancji rozruchowej jak o to zapytałem.
Wygląda to tak jak na zdjęciu.
laisar - 2016-09-13, 13:04
route2000 napisał/a: | czy to ważne? |
Może być - bo numer seryjny dokumentuje, z którego egzemplarza auta pochodzi dana część, jego zatarcie więc nie musi, ale może świadczyć o nielegalnym źródle pochodzenia.
(Choć niekoniecznie zaraz kradzieży - są chyba jeszcze jakieś kwestie skarbowe przy złomowaniu pojazdów).
Natomiast numer seryjny powinien być jeszcze trwale wybity na samej obudowie skrzyni i dopiero jego zatarcie byłoby naprawdę podejrzane - papierową naklejkę można uszkodzić przypadkowo.
(Choć w tym w przypadku nie wygląda na takie...).
vampiria200 - 2016-09-19, 19:27
No i stało sie. Skrzynia wymieniona, ale jest zakleszczona.
Wchodzi podobno 1 i wsteczny. Mechanik probuje ja rozblokowac. Ktos ma jakies pomysly?
kali - 2016-09-19, 19:49
Zablokowana skrzynia ma już wrzucony jakiś bieg. Twoje objawy do niczego nie pasują. Przecież to dwuwałkowa skrzynia. A biegi które wymieniłeś są na przeciwko.
vampiria200 - 2016-09-19, 19:54
No akurat biegów które podalem nie jestem pewiem w sumie. Mechanik telefonicznie sam sie gubił co wchodzi. Co zrobic żeby ja rozblokować?
route2000 - 2016-09-19, 20:07
Jak to, co zrobić?
Po prostu wymontować je z auta, rozebrać skrzynię i sprawdzić co nie halo (jeśli mechanik zna się na tym) albo oddać temu co sprzedał Ci sktzynię jako niesprawne.
Sprawdź czy przypadkiem wodziki zmiany biegów nie zacinają się.
Innej możliwości nie widzę.....
vampiria200 - 2016-09-19, 20:12
No wlasnie gość jej nie rozbierze chyba. Facet z aso renault podpowiedział, że wodziki moga byc zablokowane i trzeba zdjąć czarną obudowę i przez otwor gdzie widać zębatkę 5 biegu trzeba długim srubokrętem rozblokować wodziki. Podobno minuta pracy
vampiria200 - 2016-09-20, 08:56
No rozblokował skrzynię, zalewa zaraz olejem i zobaczymy co z tego będzie.
|
|