|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - problem z zapaleniem gdy dacia stoi na płaskim lub pod górkę
pavelkuss - 2016-08-06, 10:39 Temat postu: problem z zapaleniem gdy dacia stoi na płaskim lub pod górkę Witam wszystkich!
moja 10 letnia Loganka miała problemy z wtryskami (Delphi) co prowadziło do problemów z uruchomieniem i kopcenie na zimnym silniku. Wtryski wszystkie zregenerowałem i problem kopcenia ustąpił.
Niestety zimny pojazd odpala dopiero po dłuższym kręceniu. Zwykle, gdy stoi na poziomym terenie lub lekko "od górkę" rusza za drugim czasem trzecim razem (kręcę po ok 3-4sek).
Ostatnio zauważyłem, że gdy stoi "z górki" czyli przód wyraźnie niżej niż tył problem jest znacznie mniejszy lub nie ma go wcale.
Zimny czy ciepły nie kopci i po uruchomieniu pracuje równo - wiec wtryski raczej trzymają.
Moi lokalni "macherzy" mają dwie możliwe przyczyny:
1. zaworek zwrotny w pompce "gruszce" nie trzyma
Jeśli tak jest to muszę kupić nowy przewód. wiem że przewody jako zamienne są dość drogie. Do tego w starym plastiku jest ryzyko, że pęknie przy próbie montażu zaworka zwrotnego.
2. pompa w baku ma zuzyte pierscienie uszczelniające i "puszcza"
Pracowałem kiedyś w przewodach paliwowych - stare diesle (jak mój) nie maja pierścieni na przewodach.
Wy macie jakieś pomysły?
Marek1603 - 2016-08-06, 11:34
Jeżeli 1, to zanim odpalisz spróbuj pod pompować.
kali - 2016-08-06, 13:03
Gruszka jest do na pompowania paliwa a nie do jego trzymania. Zawór jest w pompie CR. Gruszkę się wymienia regenerować nie ma tam co. A w tym roczniku to nie jestem pewien czy masz pompę paliwa w zbiorniku. Chociaż stwierdzenie czy masz pompę to 5 minut roboty.
pavelkuss - 2016-08-07, 08:16
Dzięki za odpowiedzi! Dzisiaj stanąłem znowu stromo w dół. Ponieważ trudno o takie miejsce parkingowe to sprawdzę bez pompowania. Jutro sprobuje pompować przed. Pompę w baku to wystarczy przedzwonił do serwisu i wg vinu sprawdzić?
kali - 2016-08-07, 09:07
Tylną kanapę odchylasz, zdejmiesz wkręty z dekla i widzisz czy kostka ma też 2 grube przewody do pompy czy tylko cienkie do paliwomierza.
mbar - 2016-08-07, 09:26
W oplowskich dieslach był to częsty problem z trawersami. Nie wiem, jak to jest w dCi, bo go na oczy nie widziałem :)
http://www.elektroda.pl/r...0.html#13440771
http://forum.omegaklub.eu...-pali-pod-gore/
kali - 2016-08-07, 13:02
Tylko Opel miał to rozwiązanie a do tego silnik na zwykłej pompie a nie na CR. Równie dobrze na forum Porsche mogłeś pokierować.
mbar - 2016-08-07, 17:01
Jasne, przecież napisałem, że dCi nie znam :)
|
|