DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - przegrzewanie się diesla - dokker

macio - 2016-08-08, 16:57
Temat postu: przegrzewanie się diesla - dokker
witam, posiadam dokkera 2015 r diese 1,5 dci przebieg 60 tys wersja z klimatyzacją:
od niedawna pojawi się problem z chłodzeniem silnika, jadąc 100-120 km na drogach typu autostrada - zapala się wskaźnik przegrzania - załącza się wentylator a woda w układzie się gotuje - w normalnej jeździe nawet po mieście takie coś nie występuje.
zmieniłem juz termostat oraz korek wlewu. Układ nie wykazuje braku - spadku - cieczy chłodzącej.

nie mam pomysłu co dalej - czy ktoś miał podobny przypadek ?

sprawdziłem : płynu mam odp. ilość, wentylator kręci się w prawidłową stronę, auto wyposażone w klimę - sprawna, przy efekcie grzania się - chłodnica pozostaje chłodna - wąż dolny również - a wiec albo nie ma drożności chłodnicy albo ...

kali - 2016-08-08, 20:47

Brak dobrego obiegu. Wymieniaj pompę wody. No chyba że masz niedrożną chłodnicę.
Teraz fakty czy auto się fizycnie grzeje czy tylko kontrolka się zapala? Jak dasz ogrzewanie to spada temperatura a ogrzewanie mocno gorącym i niezmiennym powietrzem dmucha? Klimę masz?

fotorobart - 2016-08-08, 21:00

macio napisał/a:
witam, posiadam dokkera 2015 r diese 1,5 dci przebieg 60 tys i od niedawna pojawi się problem z chłodzeniem silnika, jadąc 100-120 km na drogach typu autostrada - zapala się wskaźnik przegrzania - załącza się wentylator a woda w układzie się gotuje - w normalnej jeździe nawet po mieście takie coś nie występuje.
zmieniłem juz termostat oraz korek wlewu.
nie mam pomysłu co dalej - czy ktoś miał podobny przypadek ?


woda?? nie masz płynu??

jas_pik - 2016-08-08, 21:52

A czy przypadkiem nie były wymieniane/naprawiane wiatraki przy chłodnicy.
W jednym z moich samochodów kiedyż elektryk podłączył silniki (przewody) wiatraków odwrotnie .
Wiatraki kręciły się w odwrotną stronę - w czasie jazdy po mieście ( pęd powierza nie przeszkadzał) czyli przy jeździe powolnej nie było problemu = przegrzewanie występowało wyłącznie w czasie szybkiej jazdy na autostradzie.

macio - 2016-08-09, 07:33

fotorobart napisał/a:
macio napisał/a:
witam, posiadam dokkera 2015 r diese 1,5 dci przebieg 60 tys i od niedawna pojawi się problem z chłodzeniem silnika, jadąc 100-120 km na drogach typu autostrada - zapala się wskaźnik przegrzania - załącza się wentylator a woda w układzie się gotuje - w normalnej jeździe nawet po mieście takie coś nie występuje.
zmieniłem juz termostat oraz korek wlewu.
nie mam pomysłu co dalej - czy ktoś miał podobny przypadek ?


woda?? nie masz płynu??


No nie - to potrfie sprawdzić - płyn niezmiennie jest w ilości odpowiedniej

macio - 2016-08-09, 07:35

Klima jest, sprawna
kali - 2016-08-09, 07:37

Widzisz miałem taki przypadek że skraplacza był tak zabity, ale auto miało swoje lata, że nie przepuszczał prawie powietrza do chłodnicy i motor się grzał.
macio - 2016-08-22, 09:28

wymieniłem, korek, termostat, pompa wody wraz rozrządem ( stara pompa była sprawna)
problem pozostał !!!
mam wersje 75 KM wynikającą z dowodu, jednak rozrząd i pompa-były z wersji 90 KM
czy dokker ma 2 termostaty - czyli jeden na chłodnicy ?

laisar - 2016-08-22, 09:58

macio napisał/a:
czy dokker ma 2 termostaty

Nie.

Lza - 2016-08-22, 11:34

zatem pozostał do sprawdzenia czujnik temperatury..
kali - 2016-08-22, 11:40

kali napisał/a:

Teraz fakty czy auto się fizycnie grzeje czy tylko kontrolka się zapala? Jak dasz ogrzewanie to spada temperatura a ogrzewanie mocno gorącym i niezmiennym powietrzem dmucha?

macio - 2016-08-22, 14:42

kali napisał/a:
kali napisał/a:

Teraz fakty czy auto się fizycnie grzeje czy tylko kontrolka się zapala? Jak dasz ogrzewanie to spada temperatura a ogrzewanie mocno gorącym i niezmiennym powietrzem dmucha?


kontrolka się zapala, jak dasz ogrzewanie na max-a to taka temp z wylotów że trudno utrzymać rękę przy wylocie, po pewnym czasie temperatura spada

stwierdziłem od maską że płyn po zagotowaniu częściowo uciekł przez korek ( w korku zawór) myślę że nawet z 200-300 ml mogło wyciec, po odkręceniu korka ( w zbiorniczku brak płynu ) płyn wraca do zbiorniczka i się chwilę gotuje - widać bąble

auto się fizycznie grzeje, na wlewie oleju - korku - nie widać żadnych majonezów, zbiornik od płynu i sam płyn czysty.
2 górne przewody od wody gorące, wentylator oczywiście załącza się i kręci w prawidłową stronę, UWAGA dolny wąż chłodny, chłodnica od wody również - efekt taki jak by woda nie dostawała się do chłodnicy - brak dużego obiegu - sprawdzę jeszcze drożność chłodnicy - ale tu myślę że będzie ok - zostaje tylko uszczelka pod głowicą lub sama głowica - Czy więc jest jeszcze jakaś alternatywa ( oczywiście termostat wymieniem jest nowy i oryginalny )

laisar - 2016-08-22, 15:11

macio napisał/a:
zostaje tylko uszczelka pod głowicą lub sama głowica

Skoro działa mały obieg to trudno sobie wyobrazić mechanizm uszkodzenia w tych miejscach blokujący jedynie obieg duży.

macio napisał/a:
Czy więc jest jeszcze jakaś alternatywa

Sprawdzić drożność wszystkich elementów dużego obiegu.

macio napisał/a:
termostat wymieniem jest nowy i oryginalny

To nie daje żadnej pewności, że jest sprawny.

kali - 2016-08-22, 16:39

Jeżeli masz gorący dolny i górny wąż od chłodnicy i samą chłodnicę to znaczy że sama chłodnica nie odbiera ciepła. Może być czymś wewnętrznie zabita. Lub tak jak ci pisałem przed nią jest skraplacz sprawdź czy on jest drożny. Masz to auto od początku czy kupiłeś? Jeżeli na zimno i na gorąco ale przed przegrzaniem nie bąbluje ci to na pewno nie jest to UPG. Łatwo zresztą to sprawdzić testerem CO².

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group