DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wgniecony przedni błotnik.+ zdjęcia

adam_75 - 2016-08-08, 22:46
Temat postu: Wgniecony przedni błotnik.+ zdjęcia
Witam forumowiczów.
Dzisiaj bedąc na wakacjach zauważyłem, że mój 13-mczny samochód DD ma ''wgniotę''na lewym błotniku.Znalazłem winowajczynię(nie blondynkę nieobrażając takowych).Bez żadnego problemu przyznała się do winy ,oczywiście musiałem jej pokazać rezultat cofania kombiakiem.Jutro piszemy oświadczenie o zaistniałej sytuacji.Pytanie mam następujące:czy lepiej wymienić na nowy element czy klepać i szpachlować oryginał?Oczywiście nie wiem czy ubezpieczyciel Pani wyrazi zgodę na wymianę. Kolejna sprawa to gdzie robić aby nie utracić gwarancji na auto?Czy muszę to robić w ASO czy mogę to robić w warsztacie jaki ja wybiorę?
Pozdrawiam i życzę udanych wakacji ale nie takich jak moje:nie dość że pogoda nad Bałtykiem byle jaka to jeszcze taki zonk.Czekam na odpowidź.

BogdanK - 2016-08-08, 23:21

Masz auto na gwarancji. Szkoda nie z Twojej winy, będzie naprawiana w ASO (z polisy OC sprawcy), więc nie musisz się niczym martwić.
adam_75 - 2016-08-08, 23:24

Ale właśnie problem polega na tym ,że muszę to robić w ASO czy moge wybrać blacharza?
laisar - 2016-08-08, 23:25

adam_75 napisał/a:
czy lepiej wymienić na nowy element czy klepać i szpachlować oryginał?

Zależy który to błotnik. Jeśli przedni, to lepiej wymienić, bo to łatwe - trzyma się na wkrętach. Jednak jeżeli chodzi o tylny, to lepiej klepać - wycięcie fabrycznego i wspawanie nowego to spora praca.

benyo - 2016-08-09, 07:03

Naprawa stłuczki nie jest naprawą gwarancyjną. Jak będziesz załatwiał formalności z ubezpieczalnią sprawcy to będą pytali w jakim zakładzie będzie naprawiane. To naprawiająca firma daje Ci gwarancję na wykonaną robotę. Ja robiłem to w ASO bo nie znałem dobrego zakładu naprawczego. Zresztą zrobili to całkiem dobrze a nawet poprawili fabrykę lakierując również wewnętrzną część klapy w Lodgy lakierem bezbarwnym czego w oryginale nie ma.
adam_75 - 2016-08-09, 07:24

rzeczywiście nie dodałem,że jest to błotnik przedni,sorki.
route2000 - 2016-08-09, 08:06

adam_75, jak błotni przedni nie jest mocno wgnieciony to można spróbować wyklepać, ale lepiej to wymienić na nowy. Wymiana jest banalnie prosta i polakierować pod dany kolor auta.
Możesz wrzucić fotkę uszkodzonego błotnika? ;-)

hak64 - 2016-08-09, 08:32

Jeśli likwidujesz szkodę Z OC sprawcy, to nie baw się w klepanie błotnika. Może to i prostsze, ale klepanie i nakładnie szpachli (w tym przypadku) nie jest zgodne z technologią napraw, a przy ewentualnej kolejnej stłuczce, rzczoznawca obniży wartość szkody, lub całego auta po zauważeniu tak "fachowej" naprawy. Naprawa z rozliczeniem bezgotówkowym (tryb serwisowy) wcale nie musi odbywać się w ASO. Można wybrać dowoly warsztat, byle dokonana naprawa została w sposób właściwy udokumentowana (faktura VAT).
trybik - 2016-08-09, 09:02

witam mają uno swego czasu robiłem kilka naprawach blacharskich i powiem tak , po 2 , 3 latach w naprawianym elemencie wylazła ruda , oryginalne fabryczne blachy to co innego, w twoim przypadku nie wiem jak duże sa uszkodzenia warto przemyśleć co robić
adam_75 - 2016-08-10, 19:38

Dziękuję wszystkim zainteresowanym tematem za porady i wrzucam zdjęcia błotnika
arczi_88 - 2016-08-10, 20:15

Jak ma być robione z OC sprawcy to nie bawiłbym się w klepanie tylko na nowych częściach. Niech jest tak jak było przed.

Na podobnej zasadzie wymieniałem drzwi w poprzednim aucie. Na upartego wystarczyło to wycisnąć a rzeczoznawca z ubezpieczalni sprawcy przyznał mi nowe i nie kontaktowałem się z nimi osobiście tylko wypisałem upoważnienie warsztatowi i załatwiali to między sobą.

kali - 2016-08-10, 20:20

Auto prawie nowe więc wymienią cały i pomalują. Zwłaszcza że pójdzie to z OC sprawcy. Chociaż taki drobiazg można bez problemu wypchnąć i punktowo pomalować.
adam_75 - 2016-08-10, 20:42

Zapewne będzie wymiana na nowy element.Pytanie czy będzie oryginał czy zamiennik?Jeśli zamiennik to jakość może być trochę gorsza,pytanie czy nie wylezie''coś'' za krótki czas.
hak64 - 2016-08-11, 06:49

adam_75 napisał/a:
Zapewne będzie wymiana na nowy element.Pytanie czy będzie oryginał czy zamiennik?
Przy szkodzie z OC można domagać się oryginału, zwłaszcza przy tak nowym samochodzie.
Allekko - 2016-08-11, 07:11

Szpachlowanie elementu spowoduje niechybne pojawienie się korozji. Wgniecenie i przełamanie jest na przetłoczeniu element kwalifikuje się do wymiany. Możesz również na czas naprawy otrzymać samochód zastępczy z ubezpieczalni. Ważna rzecz jeżeli jest to pierwsza stłuczka koniecznie ubiegaj się o wypłacenie odszkodowania za utratę wartości pojazdu. Zawsze parę złoty wpadnie na otarcie łez. :mrgreen:
PiotrWie - 2016-08-12, 12:31

Jak Ci ubezpieczyciel przyzna wymiane błotnika to weź pieniądze i zostaw to w spokoju. Jak pojeździsz samochodem kilka lat będziesz miał takich wgniotek kilka. Nie jest uszkodzone do blachy więc nie będzie rdzewieć.
No chyba że traktujesz samochód nie jak rzecz do użytku a przedmiot kultu - wtedy naprawiaj.

adam_75 - 2016-08-20, 18:52

Witam.
Zrobiłem tak jak większość mi sugerowała a mianowicie ASO bezgotówkowo.Ku zainteresowanym ubezpieczyciel sprawcy zrobił mi swój kosztorys na kwotę 839 zł.Zawarł w nim wymianę na oryginał błotnik+malowanie montaż,demontaż (bez cieniowania sąsiednich elementów :) ).Dla nich fajna kwota. Zadzwoniłem z ciekawości do ASO z pytaniem o potrzebną część,poinformowano mnie że błotnik u nich kosztuje 590 z vat.A gdzie lakierowanie,montaż,demontaż,cieniowanie.W ASO tylko zaśmieli się i stwierdzili że to norma.Tak więc teraz czekam na info od ASO i wstawiam na wymianę elementu.Najważniejsza dla mnie była gwarancja na naprawiany element,która będzie trwała jak na pozostałe blachy tj. jeszcze 5 lat,inne warsztaty dawały od 12-24 m-cy. :).

Dar1962 - 2016-08-20, 19:00

nie zawracaj sobie tym głowy ;-) - ASO i ubezpieczyciel sprawczyni jakoś dojdą do porozumienia. Ciebie interesuje jedynie,żeby stan auta został przywrócony do pierwotnego.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group