DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - wyciek plynu chlodniczego z chlodnicy + temperatura

corrado - 2016-08-23, 09:11
Temat postu: wyciek plynu chlodniczego z chlodnicy + temperatura
wczoraj jadac trasa torunska wyswietlil mi sie na zegarach znaczek braku plynu chlodniczego i temperatura plynu chl. osiagnela maxa!

Przejechalem tak na luzie i niskich obrotach do najblizszego zjazdu.
Okazalo sie ze w zbiorniczku sucho a po dolaniu wody deminarilizowanej cieknie z chlodnicy wody - prawy przod - mniej wiecej przy prawym halogenie .
Zakupilem PRESTONa w plynie do uszczelniania chlodnic. Zalalem i czekalem az osiagnie temperature silnik odpowiednia i plyn chlodniczy.
Jednak po pol godzinie na postoju plyn nadal byc chlodny - ten ktory kapal . Rura gorna na gorze jednak byla ciepla , ale cos slabo sie mieszal plyn w ukladzie.
Pojezdzilem troche po placu , ale dalej troche cieklo, chociaz moze troche mniej.
W koncu po zakupie dodatkowego baniaka 4L wody destylowanej pojechalem powoli na chate, zastanawiajac sie czy nie wziac wczesniej lawety ale obylo sie bez.
Dzisiaj widzialem ze poziom spadl i mala plama pod autem ale nie wiem czy to nie pozostalosc po wczorajszym dniu.
Ostatnio podejrzewalem ze cos moze cieknac ostatnio spod auta ale myslalem ze to klima :)

Czy sama chlodnica wody wystarczy do wymiany a reszte przeloze bez problemu , czyli pas wentylatorow , chlodnice klimy i intercooler ( mialem tam ulamany zaczep i zlapalem trytytka o dol chlodnicy wody kiedys i mysle ze to moglo zruszyc nadlamac z czasem chlodnice wody ).

Wyglada mi , ze mam taka chlodnice wody u siebie :
http://allegro.pl/chlodni...5554762396.html

Józef - 2016-08-23, 16:09

Przypuszczam że w dusterze jest podobnie jak w sandero, pdf wymiana chłodnicy.
kali - 2016-08-23, 21:34

Wymiana w miarę łatwa. Sama chłodnica wystarczy. Sprawdź tylko dokładnie miejsce gdzie cieknie. Jak na łączeniu to sprawdzić gumy służące za jej amortyzator. Jak od urwanego zatrzasku i gdzieś o coś pukała to zawsze można kawałek gąbki podłożyć w to miejsce, a samo aluminium można skleić. Bo lutowanie że względu na to że to dość mocno modyfikowany stop marnie wychodzi.
Karenzo - 2016-08-23, 21:52

tym uszczelniaczem do chłodnic zabiłeś nagrzewnice i możliwe że intercooler .
Na pewno musisz je wyciągnąć i porządnie przeczyścić , ja sobie tym uszczelniaczem nagrzewnice na amen załatwiłem .

kali - 2016-08-23, 22:32

Uszczelniacz użyty zgodnie z instrukcją niczego ci nie zabije. A już na pewno intercoolera.
opos - 2016-08-24, 05:59

Mimo wszystko proponuje posłuchać kol Karenzo i sprawdzić nagrzewnicę. Ja w moim CC tak właśnie pozbawiłem się ogrzewania.
corrado - 2016-08-24, 12:10

A lepiej wlaczac teraz ogrzewanie w srodku przez nagrzewnice
czy nie wlaczac ?
Jeszcze z pare dni pojezdze spokojnie, zanim kupie chlodnice i wymienie, bo nie mam czasu teraz

route2000 - 2016-08-24, 12:33

corrado, spróbuj z ogrzewaniem czy nadal nie wzrasta temperatura silnika.
kali - 2016-08-24, 13:00

Jeżeli w układzie nie bedzie płynu to włączenie ogrzewania nic nie da. A płyn i tak ciągle w nagrzewnicy krąży. Zagrzał się z powodu braku płynu.
corrado - 2016-08-24, 13:53

route2000

NIe teraz jest stabilna raczej, do 4 kresek rosnie czyli do roboczej temp (ok 80-90st), chociaz jezdze spokojnie teraz i "lekko" , ... ale raczej nic sie nie dzieje przez te 2 dni.
Jezdze tak dla spokoju z nagrzewaniem na max cieple i wiatrak na "1" i nadmuchy skierowane na otwarte okno pasazera jak jest cieplo

corrado - 2016-08-29, 13:13

Czy chłodnica marki NRF - zamiennik za 250-280pln
jest OK ? czy szukać innego - jesli tak to jakiej firmy szukać ?

http://e-autoparts.pl/chl...tml?review=true

corrado - 2016-09-08, 08:42

Chlodnica wymieniona.wymiana dosyc dluga zwladzcza jesli ma sie klime i intercooler.jakisc zamiennika srednia jeski chodzi o plastik,chociaz orginal tez sredni.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group