DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - 1.0 12V zamiast 1.2 16V (niby 1.2, bo 1149cm3) San, Log, MCV

DD - 2016-09-02, 12:29
Temat postu: 1.0 12V zamiast 1.2 16V (niby 1.2, bo 1149cm3) San, Log, MCV
http://www.daciaklub.pl/f...1686281#1686281
laisar napisał/a:
[...]
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.

Ponieważ to informacje z dokumentacji technicznej, to oczywiście nie wiadomo nic na temat terminów i krajów, w jakich się pojawią.
Wygłada na to, że ta "zaraza" już nadeszła :-x - atmosferyczna trójcylindrówka 1.0 12V 55kW/75KM w Daciach Sandero, Logan, MCV.
GRL - 2016-09-02, 13:19

75km z litra pojemności to jeszcze nic strasznego.
Tyle to miała moja vectra z '92 (2.0 150km).

Gorzej, bo spadnie wartość momentu i auto będzie jeszcze bardziej dychawiczne "u dołu", czyli przy normalnej miejskiej jeździe.

mbar - 2016-09-02, 13:52

Trzycylindrowe 1.0 75KM w małych Oplach (mówię np. Karlu) jeździ bardzo fajnie.
DD - 2016-09-02, 14:30

Trójcylindrowe 1.0 75KM może i jeździ w Karlu bardzo fajnie (BTW, maluch i CC700 też jeżdżą fajnie ;-) , a dwa garczki mają), ale w MCVce czy Fabii III kombi już niekoniecznie.
GRL - 2016-09-02, 14:43

Wg autocentrum Sandero i Karl ważą praktycznie tyle samo.
Do jazdy w pojedynkę powinno wystarczyć.
Byle skrzyni za bardzo nie skrócili, bo jazda poza miastem zrobi się zdecydowanie męcząca.

krimar - 2016-09-02, 23:19

mbar napisał/a:
Trzycylindrowe 1.0 75KM w małych Oplach (mówię np. Karlu) jeździ bardzo fajnie.


Ale czy ten nowy silnik Dacii to na pewno 3 cylindry, liczba 4 w nazwie sugerować może coś innego, a poza tym


laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
laisar napisał/a:
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.

... i ma cztery "gary"?

Tak.

laisar - 2016-09-03, 00:03

krimar napisał/a:
liczba 4 w nazwie sugerować może coś innego

W kodzie technicznym Renault nie jest zawarta informacja o liczbie cylindrów - 4 na drugiej pozycji oznacza "4 zawory na cylinder".

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines#Alphanumeric


krimar napisał/a:
a poza tym
laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
... i ma cztery "gary"?
Tak.

Taką wtedy znalazłem informację - jak widać błędną.

(W dokumentacji były tylko kody, bez żadnych danych czy rysunków).

jan ostrzyca - 2016-09-03, 08:23

Żeby chociaż te silniki od kosiarek paliły mniej od starszych, jak to zapowiadają producenci...
Tymczasem dziennikarskie testy wykazują że palą tyle samo albo i więcej. Słynny casus Ford 1.0 vs Mazda 2.0, która spala mniej od ekologicznego forda.

piku - 2016-09-03, 08:49

jan ostrzyca napisał/a:
Żeby chociaż te silniki od kosiarek paliły mniej od starszych, jak to zapowiadają producenci...
Tymczasem dziennikarskie testy wykazują że palą tyle samo albo i więcej. Słynny casus Ford 1.0 vs Mazda 2.0, która spala mniej od ekologicznego forda.


Janek, gdzie widziałeś kosiarkę z trzema garami? Ja bym takiej nie kupił ;-)
A co do spalania - ten downsizing to jest jakieś dziwactwo. Spalanie, czyli koszty użytkownika, wcale się nie zmniejszają. Wprost przeciwnie - wysokie wymogi czystości paliwa i jakości olejów sprawiają, że rosną (choć znów - jakość produkcji silników sprawia, że przeglądy robi się nico rzadziej...). Moje skody Fabie z silnikami 1,3 (bodaj 64 KM) i 1,6 (75 KM), potrzebowały tyle samo paliwa, ile obecne małe silniki, np. 1,2 tsi 86KM w skodzie fabii, czy 1,2 nissana 80 KM 3 cylindry - piszę o maszynach, które znam z własnego doświadczenia. Zatem, chyba na spalaniu nie zyskujemy. Może (de facto: fałszywie zmierzone, bo wg norm unijnych) te sztucznie mierzone emitowanie substancji szkodliwych jest mniejsze...

PS. oczywiście - te stare autka z silnikami 1,3 i 1,6 to Felicie, a nie Fabie.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-09-10, 22:55 ]
O feliciach - http://www.daciaklub.pl/f...1707620#1707620.

maciek - 2016-09-03, 10:23

liczy się tylko emisja CO2, producenci mają limity, jeśli przekroczą to będą musieli płacić. Dlatego jest tak słabo przy wyborze fajnego silnika do samochodu. Zostaje nam sama turbo padlina. Ciekawe jakie silniki Dacia zastosuje do Dustera II. I czym właściwie będzie Duster czy tak jak dzisiaj autem prawie terenowym czy wydmuszką zwaną Suvem
jan ostrzyca - 2016-09-03, 10:56

Z tym ograniczaniem trucizn też lipa. Emisja smrodów teoretycznie spada, wraz ze spadkiem spalania. Tylko te gówna palą tyle samo, albo więcej co dużo większe silniki, wobec tego wydzielają odpowiednio więcej trucizn. Jeśli dodamy szwindle w testach, może wyjść że nowoczesne silniki trują bardziej niż przestarzałe.
mbar - 2016-09-03, 17:23

Karl teścia w trasie ma spalanie 4,7 (rzeczywiste!) a w cyklu mieszanym -- 5,9 - 6,1 l/100km.
brzuch0 - 2016-09-03, 17:42
Temat postu: Re: 1.0 12V zamiast 1.2 16V (niby 1.2, bo 1149cm3) San, Log,
DD napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1686281#1686281
laisar napisał/a:
[...]
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.

Ponieważ to informacje z dokumentacji technicznej, to oczywiście nie wiadomo nic na temat terminów i krajów, w jakich się pojawią.
Wygłada na to, że ta "zaraza" już nadeszła :-x - atmosferyczna trójcylindrówka 1.0 12V 55kW/75KM w Daciach Sandero, Logan, MCV.

Zatem czekam na tipo kombi i jego cenę

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-09-10, 22:51 ]
O tipo - http://www.daciaklub.pl/f...1707303#1707303 i dalsze.

Karenzo - 2016-09-03, 19:52

ale można kupić samochody z fajnymi silnikami tylko trzeba poszukać lub odpowiednio więcej zapłacić .
Zresztą nie możecie pisać że wszystko opiera się na pojemności i mocy katalogowej .
Dla przykładu , popularne u nas silniki grupy VW 1.3-1.4 -1.6 8 zaworowe mimo małej mocy katalogowej bo 50-70 KM były dużo bardziej żwawe w tych samych autach od swoich bliźniaków 1.4-1.6 16 zaworowych a te miały minimum 100 koni .
Do tego paliły 1-2 więcej paliwa .

K4M specjalnie udanym silnikiem nie jest , pali dużo , jedzie słabo jego największą zaletą jest bardzo mało awaryjność i tania eksportacja . Do tego w starych odmianach miał dużo problemów z KZFR co generowało dużo koszta .

To coś jak 1.9 tdi i 2.0 tdi jeden jest legendą a drugi pośmiewiskiem mimo zbliżonych parametrów fabrycznych .
Nie porównujcie niczego z silnikami skyactive 2.0 mazdy bo to są bardzo skomplikowane konstytucje można powiedzieć że pionierskie na rynku bliżej im do diesla niż do benzyny .

Nanouser - 2016-09-03, 21:38

jak wtrysk będzie pośredni i regulacja zaworów hydrauliczna, to silnik będzie chętnie kupowany, nawet pomimo trzech cylindrów ;-)
DrOzda - 2016-09-04, 07:16

No wlaśnie , trzy cylindry to mniejsze opory wewnętrzne i bezwładność cieplna więc już choćby z tego powodu niższe spalanie .... wiadomo że to silnik do miejskich wozideł ale jeśli nie skopano wyrównoważenia i tolerancji dla LPG to czemu nie ?
Auto Krytyk - 2016-09-04, 08:07

Ten 1.0 12v może być całkiem fajny w Dacii, choćby ze względu na to że będzie miał łańcuch rozrządu, miałem 1.2 w 301 82KM 3 cylindry fajnie to chodziło i spalanie tez małe.
maciek - 2016-09-04, 11:58

Zapraszam na jazdę próbną Twingo sce czyli 1.0 70 km. A później piszcie jaki to zajebisty silnik
DrOzda - 2016-09-04, 12:15

Tyle że nawet gdyby włożyć do Twingo V8 to i tak byłaby to jeżdżąca kupa. To chyba najbardziej spartolony model Renault w dziejach .... i akurat nie przez silniki ...
Auto Krytyk - 2016-09-09, 09:03

Wiadomo już kiedy ten silnik wejdzie do Dacii w Polsce? Pewnie od nowego roku.
franius - 2016-09-11, 10:30

Teoretycznie do tego silnika jest też opcja na Easy-R.

W Indiach KWID ma mieć taką wersję -> skrzynia w pokrętle bez trybu manualnego.

http://indianautosblog.co...o-Expo-2016.jpg

DD - 2016-09-14, 13:14

vulcanor napisał/a:
Wiadomo już kiedy ten silnik wejdzie do Dacii w Polsce?
Chyba nie wiadomo jeszcze niczego konkretnego, na razie są tylko te ww. węgierskie cenniki.

A propos cenników, na dacia.pl najwyraźniej właśnie robią się nowe cenniki, bo obecnie zamiast cenników wczytuje się:
"
Przepraszamy

Cennik w trakcie aktualizacji

Zapraszamy ponownie później!
www.dacia.pl

"

Czy w tych nowych polskich cennikach będzie już coś o 1.0 12V 75KM to ja nie wiem, ale tak czy siak, jeśli ktoś nosił się z zamiarem zakupu w niedalekiej przyszłości nowej Dacii z 1.2 16V 73KM, to chyba lepiej nie zwlekać...

vulcanor napisał/a:
Pewnie od nowego roku.
A dlaczego akurat od nowego roku?
DD - 2016-09-14, 17:20

Z ostatniej chwili ;-) : W końcu, po ponad trzech m-cach, pojawiły sie nowe cenniki Dacii. Co ciekawe, mimo że cenniki te pojawiły się na stronie dacia.pl dzisiaj, tzn. 14.09.2016 (po g.15:00, a przed 17:30), to obowiązują od 06.09.2016.
Jeśli chodzi już konkretnie o cenniki Sandero, Logan, Logan MCV, to nadal (jeszcze? ;-) ) podstawowym silnikiem jest 1.1 12V 73KM, zwany potocznie ;-) "1.2 16V 75". Przy okazji zauważyłem, że nie ma już "golasów" Logan i L. MCV, zaczynają się od SL Open, a dodatkowo nie ma też diesli w Loganie.

benny86 - 2016-09-15, 21:06

Brak diesli trochę niepokoi, jakby nie patrzeć tu Dacia miała mocny atut - duże kombi z dieslem w dwóch rozmiarach za cenę, którą inni wołają za auta segmentu B...
mbar - 2016-09-16, 04:35

Logan MCV nadal jest z dieslem.
maciek - 2016-09-16, 18:00

chcą wysprzedać wszystkie modele przed liftingowe ;-)
franius - 2016-09-19, 11:15

Nowa oferta Logana jest bardzo uboga. Cale szczęście że kupowałem parę miesięcy temu bo bym z oferty Dacia nie skorzystał w obecnej formie - brak sedna z automatem. Peugeot z modelem 301 zyska na takiej decyzji importera.

Chociaż jak zamawiałem auto to bylo w tym czasie jeszcze tylko trzech takich co mieli w systemie rezerwacyjnym Logana z Easy-R, więc po części rozumiem że jakiś założonych minimalnych ilości zamowien nie mogli dotrzymać

DD - 2016-09-21, 09:43

Nanouser napisał/a:
jak wtrysk będzie pośredni i regulacja zaworów hydrauliczna, to silnik będzie chętnie kupowany, nawet pomimo trzech cylindrów ;-)
Wtrysk pośredni pewnie będzie, natomiast o hydraulicznym kasowaniu luzów zaworowych lepiej zapomnij ;-) , bo IMO najprawdopodobniej ostatnie Dacie z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych zjechały z taśm produkcyjnych w 26. tygodniu 2015. roku :mrgreen: .
benny86 - 2016-09-21, 10:12

Jak dla mnie taki silnik w Logania/Sandero byłby w zupełności wystarczający. Po mieście nawet Cinquecento 700 mi wystarczało, na trasie do roboty nie przekraczam 90ki bo co prawda fotoradarów mniej, ale patroli więcej niż Biedronek na mieście :D a i spalanie mniejsze.. Wersja Open z klimą i metalikiem za 35-36 kzł i sam bym się zastanawiał za 1,5 roku - 2 lata nad kupnem.
Auto Krytyk - 2016-09-21, 12:37

Oni zmniejszyli ten silnik o 150cm3 i 1 cylider bo nie było sensu trzymać silnika 1149cm3, ten 1.0 12v będzie mniej palił w mieście i w korkach. Dostałem info od Renault Polska że na razie nic nie wiedza kiedy wejdzie ten silnik le zapewne w modelu po lifcie.
laisar - 2016-09-29, 11:17

vulcanor napisał/a:
zapewne w modelu po lifcie

Tak się stało - http://www.daciaklub.pl/f...1709495#1709495

GRL - 2016-10-13, 10:36

Skoro spływa coraz więcej danych, to wrzucę małe porównanie liczbowe obu silników.
Przy okazji dodam, że wciąż nie potrafią się zdecydować czy silniki mają po 73 konie czy po 75 :lol:

Silnik 1.0:
- moc maksymalna przy 6300obr/min
- moment maksymalny 97Nm przy 3500obr/min
- przełożenie 5. biegu 29,83

Silnik 1.2:
- moc maksymalna przy 5500obr/min
- moment maksymalny 107Nm przy 4250obr/min
- przełożenie 5. biegu 31,77

Niższy moment przy niższych obrotach oznacza, że przy normalnym użytkowaniu silnik nie powinien mieć mniej wigoru.
Tym bardziej, że skrzynia została skrócona (na wszystkich biegach).
Niestety przy prędkościach autostradowych wzrosną obroty.
Przy 140km/h zamiast 4200obr/min będzie bliżej 4500obr/min.
Tym samym samochód będzie miał jeszcze mniej uniwersalny charakter.

Dziękuję za uwagę. :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group